  • 1. Data: 2022-01-11 15:21:45
    Temat: prezydent nominuje sedziow
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prezyden
    t-odm%c3%b3wi%c5%82-powo%c5%82ania-11-s%c4%99dzi%c3%
    b3w-byli-nominowani-przez-poprzedni%c4%85-krs/ar-AAS
    F2V0

    ale nie wszystkich.

    Ktos kojarzy nazwiska?
    czym podpadli i komu ?

    J.

  • 2. Data: 2022-01-11 15:52:38
    Temat: Re: prezydent nominuje sedziow
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 11 Jan 2022 15:21:45 +0100, J.F napisał(a):

    > ale nie wszystkich.
    >
    > Ktos kojarzy nazwiska?
    > czym podpadli i komu ?

    Przeczytałeś tytuł artykułu, który sam podlinkowałeś?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2022-01-11 17:30:52
    Temat: Jak zostaniesz prezydentem to też sobie POWYBIERASZ Nie ustawaj we wzmożeniu ;-)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 4. Data: 2022-01-11 18:22:02
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Olin napisał(a):

    > Przeczytałeś tytuł artykułu, który sam podlinkowałeś?

    Nie wszyscy sędziowie są godni awansów, np. p.sędzina Rosłoń
    wynosiła informacje od Gowina na zewnątrz, więc jej podobni są zwyczajnie
    nielojalni i nie można takim ufać.

    https://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/biuletyn.xsp?docum
    entId=A85DBF99AAAC36D5C12580ED004AD2C5

  • 5. Data: 2022-01-11 18:30:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2022 o 15:21, J.F pisze:

    > czym podpadli i komu ?

    Przecież jest napisane. Nie pisi więc wrogowie ojczyzny.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 6. Data: 2022-01-11 18:39:28
    Temat: Re: prezydent nominuje sedziow [Prezydent USA nominuje sędziów "partii przeciwnej"? :-) ]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przecież jest napisane. Nie pisi więc wrogowie ojczyzny.

    Prezydent USA niby na potęgę nominuje sędziów "partii przeciwnej"? :-)
    To jest grupa *prawo* . Tu robi różnicę czy prezydent Duda (PiS)
    przekroczył uprawnienia/prawo czy to "niekoniecznie najlepszy obyczaj".
    A jeśli *każdy* prezydent nie powinien mieć takich uprawnień to wypada
    to wystękać wprost.

    *Dla mnie* definitywnym dowodem na brak zaufania do kasty sędziowskiej w
    RP3 jest to że nie ma jednego sądu najwyższego "do wszystkiego" a jest
    osobny (polityczny) Trybunał Konstytucyjny jak w Niemczech w których nie
    było zaufania do "sędziów po nazizmie".

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2022-01-11 19:25:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2022 o 18:39, A. Filip pisze:

    > Prezydent USA niby na potęgę nominuje sędziów "partii przeciwnej"? :-)

    Nie sadzę.

    > To jest grupa *prawo* . Tu robi różnicę czy prezydent Duda (PiS)
    > przekroczył uprawnienia/prawo czy to "niekoniecznie najlepszy obyczaj".

    W mojej ocenie niedopełnił obowiązków. Być może źle pamiętam, ale to
    chyba było zapisane tak, że sędziów _powołuje_ prezydent na wniosek KRS.
    Czyli dokomuje po prostu czynności urzędniczej - tak jak
    starosta/prezydent masta wydaje prawo jazdy, urzędnik nadaje pesel,
    p.o.remier publikuje wyroki TK w monitorze polskim itp. Nie wiem skąd
    pomysł, że na przykład nie publikowanie wyroków czy niepowoływanie
    sędziów to zaledwie "niekoniecznie dobry obyczaj" Na tej zasadzie
    urzędnik na podstawie swojego widzimisie mógłby odmówić nadania nr pesel
    obywatelowi albo wydania PJ - b ma taki pomymysł, żeby nei wydawać ichuj:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 8. Data: 2022-01-12 00:45:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > chyba było zapisane tak, że sędziów _powołuje_ prezydent na wniosek KRS.
    > Czyli dokomuje po prostu czynności urzędniczej - tak jak

    Rzepa wydaje sie mieć odmienne zdanie:
    https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art19273751-prezy
    dent-duda-odmowil-powolania-11-sedziow

    "Zgodnie z konstytucją, sędziowie są powoływani przez Prezydenta
    Rzeczypospolitej, na wniosek Krajowej Rady Sądownictwa, na czas
    nieoznaczony. Ustawa zasadnicza nie wyznacza głowie państwa żadnego
    terminu na powołanie sędziego.
    Prezydent powołuje sędziów na wniosek KRS na czas nieoznaczony. Głowa
    państwa nie jest przy tym związana żadnym terminem, nie ma też obowiązku
    wyrażenia zgody na powołanie sędziego przedstawionego przez Radę."

    Czyli to raczej sytuacja, PAD, wybierz se coś z tego, jeśli chcesz.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2022-01-12 06:47:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    "Sędziowie są powoływani przez Prezydenta Rzeczypospolitej, na wniosek
    Krajowej Rady Sądownictwa, na czas nieoznaczony."

    Tyle i aż tyle. Jak dla mnie mało precyzyjnie. Można czytać tak, można
    inaczej. Natomiast stwierdzenie, że skoro prawo jednoznacznie nie
    przewiduje "taryfikatora" dla prezydenta, to znaczy że nic on nie
    powinien bo nie ma sankcji jest może i... skutecznym natomiast słabym
    argumentem.

    Podtrzymuję, że brzmi to analogicznie jak do wydania prawka jazdy -
    wydaje starosta, termin jest określony jako... 7 dni _wzwyż_. Czyli może
    być na przykład tak że starosta nie lubi rudych i nie wydaje paniu
    tuskowi legalnie wznowionych uprawnień, bo prawo mu nie nakazuje:P I
    chuj - skoro prezydentowi wolno to czemu staroście na podstawie
    analogicznego przepisu nie?

    Z konstytucją problem jest chyba taki problem że po pierwsze piszący ją
    zakładali, że będą się nią posługiwać ludzi na poziomie nie próbujący
    jej nadinterpretować (co już wtedy było naiwnym założeniem), a po drugie
    ciężej ją "nowelizwać" jak się okazuje że coś nie zostało przewidziane
    lub niedopowiedziane.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 10. Data: 2022-01-12 07:11:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > próbujący jej nadinterpretować (co już wtedy było naiwnym założeniem),
    > a po drugie ciężej ją "nowelizwać" jak się okazuje że coś nie zostało

    Podziękuj prezydentowi Lechowi Wałęsie i profesorowi UW Falandyszowi.
    Odkąd "wywiedli" z jawnie zapisanego prawa prezydenta do powoływania
    (przewodniczącego KRRiT) domniemane prawo do odwoływanie "kiedy się
    prezydentowi zechce" to wykładnia "literalna" zdobyła ostre fory w
    stosunku do interpretacji "funkcjonalnej". *Raz* skutecznie przeszło.

    --
    A. Filip