  • Data: 2006-04-05 20:17:58
    Temat: Co to jest droga publiczna?
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    dzisiaj zapisałem się na kurs nauki jazdy - pomyślałem, że jeśli nie mam
    innej syczności z kierowaniem samochodem, to jeśli by to było możliwe, to
    bym sobie kupił jakiegoś grata i popróbował jazdy w miejscach
    nieucząszczanych.
    W Kodeksie Wykroczeń jest wszędzie napisane, że wszelkie braki (brak prawa
    jazdy/zarejestrowania samochodu/OC/ przeglądu) jest wykroczeniem, kiedy się
    jeździ po drogach publicznych. No i właśnie nie interesuje - co jest drogą
    publiczną? Już wiem, że jeśli bym miał dom z 1000m2 parkingiem, to mógłbym
    po nim jeździć już dzisiaj. Ale nie mam ;)
    Czy nieużywane lotnisko, na które można wjechać drogą publiczną jest drogą
    publiczną? Co z drogami wewnętrznymi (czy wielki parking przed hipermarketem
    jest drogą publiczną, czy można tam jeździć bez prawka? - nie mam zamiaru
    jeździć akurat tam, ale jestem ciekawy)? I jak to jest w praktyce - czy
    mógłbym dostać te 500zł kary za to, że bym jeździł po 20ha lotnisku, mając
    ludzi i inne pojazdy 300 m ode mnie? :)