  • 41. Data: 2022-04-19 15:00:48
    Temat: Re: Bezprawne używanie kodów ean
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2022 22:25:49 +0200, m4rkiz wrote:

    > Nie wiem, ale będę strzelał że ochronie prawnej podlega np. algorytm konwersji
    liczb na
    > zapis 'paskowy' i ew. jakieś charakterystyki graficzne tego zapisu (patent?).

    Patent jesli był, to wygasł, bo to ponoc w 1977 sie zaczeło,
    zreszta wykorzystując kod UPC

    > Czyli sytuacja może być pi razy oko podobna do użycia jakiegoś logo 'teraz Polska'
    czy
    > podobnego (zastrzeżenie logo i nazwy marki).

    Ale tu nie masz ani marki, ani logo ... ani to nawet znak towarowy.

    J.

  • 42. Data: 2022-04-19 15:01:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Apr 2022 14:59:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O tyle pomogłeś, że zapytam Inspekcji Handlowej, czy nie mają pomysłu.

    Wow, ktos co mocno podpadł :-)

    J.

  • 43. Data: 2022-04-19 16:01:47
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > To raczej chodzi o używaniu bez licencji.

    Rozumiem to. Ale żeby udzielać licencji to licencjodawca musi mieć wyłączność na te
    kody.
    Dzięki jakimś zapisom np. patentowym.

    Inaczej to tylko dobra wola że ktoś idzie do niego po licencję i płaci.

    W przypadku utworów (audio, wideo, tekst, program) ochrona następuje z automatu, w
    przypadku 13 cyfrowego numeru - nie.

    > To akurat MZ nie szkodzi bo może zostać przydzielony.

    To jeżeli zostanie przydzielony ORAZ zostanie uprawdopodobniona szkoda - wtedy możemy

    rozmawiać. Ale i tak pierwsze co trzeba będzie pokazać to wyłączność na przydzielanie

    kodów. :)

    > To się zawiera w użytkowaniu bez wymaganej licencji.

    patrz wyżej

    > Nb. Robert zdaje
    > się pytał o odpowiedzialność karną, a tu chyba się jej nie ma? Przepisy
    > karne są za to przy czynach nieuczciwej konkurencji.

    tak, ale jeżeli firma A dostała kod na proszek do prania marki B to sprzedaż pod tym
    kodem
    śrubokręta marki QWE przez firmę XYZ niespecjalnie będzie dało się podciągnąć pod
    nieuczciwą konkurencję czy działanie na szkodę konsumenta...

  • 44. Data: 2022-04-19 19:57:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.04.2022 o 15:01, J.F pisze:

    > Wow, ktos co mocno podpadł :-)

    Nie, lubię rzeczy robić solidnie. Inspekcja też nie wie :-D

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2022-04-19 19:59:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.04.2022 o 14:54, J.F pisze:
    > Tylko moment ... skoro wybral nieprzydzielony, to chyba usiłował nie
    > podpasć pod paragraf:-)

    Wygląda na to, że mu się udało :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2022-04-19 20:16:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 19:57:53 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, lubię rzeczy robić solidnie. Inspekcja też nie wie :-D

    Ale zaraz Robercie ... bo mnie to wygląda na śledztwo, czy tam jakies
    "inne czynnosci w sprawie".

    I jakze to tak - bez podstawy ? :-)

    J.

  • 47. Data: 2022-04-19 20:16:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 19:59:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wygląda na to, że mu się udało :-)

    A mozna gdzies sprawdzic, które kody są przydzielone?

    J.

  • 48. Data: 2022-04-20 01:21:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    https://gepir.pl/

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2022-04-20 03:29:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-19, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w jaki błąd ?

    Konkretny kod wskazuje konkretnego producenta. Myślałeś po kodzie, że to
    produkt firmy A i dlatego kupiłeś, a to produkt innej firmy.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2022-04-21 14:33:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Apr 2022 01:29:44 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Konkretny kod wskazuje konkretnego producenta. Myślałeś po kodzie, że to
    > produkt firmy A i dlatego kupiłeś, a to produkt innej firmy.

    Bylby to moze jakis zarzut, gdybys sprawdzał kod, a nie patrzyl na
    opakowanie, gdzie i producent powinien byc podany.

    No coż, jak Robertowi tak zależy, to niech składa prywatne oskarżenie,
    i mówi przed sądem, ze on zawsze producenta po kodzie rozpoznaje :-)

    J.