  • 51. Data: 2022-04-21 14:46:16
    Temat: Re: Bezprawne używanie kodów ean
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Apr 2022 01:21:53 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > https://gepir.pl/

    No coz, wpisalem "GS1" to mi timeout wyszedl.

    Wpisalem kod z leku - wyskoczylo Ministerstwo zdrowia.
    GLN: 5909991000004 , GCP: 5909990

    ki czort?

    Serek 5902409703047 ...
    Zakład Mleczarski WINNICA Sp. z o.o.
    GLN: 5902020168003 , GCP: 590240970

    a na opakowaniu "wyprodukowano dla Jeronimo Martins
    na zlecenie Lactalis Polska"

    Jeszcze jakies logo "polskie mleko" i numer
    PL
    14241601
    WE

    Hm, moze to i dobry sposob na szukanie producenta, i zawsze jakas
    podstawa do zarzutu - np z Winnicy nie chce.

    Ale ... to kazdy producent ma inny kod na towar?
    A Biedronka kody tlumaczy na swoje, czy zamawia dany towar tylko
    u jednego producenta?

    J.

  • 52. Data: 2022-04-21 20:02:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2022 o 14:46, J.F pisze:
> [...]
    > Ale ... to kazdy producent ma inny kod na towar?
    > A Biedronka kody tlumaczy na swoje, czy zamawia dany towar tylko

    Te kody nie są producentów. O ile się orientuję, to kod może sobie
    wykupić każdy, kto tego potrzebuje. Przykładowo importujesz mąkę z Rosji
    w workach 100 kg, a tu w Polsce konfekcjonujesz ją do worków po 1 kg i
    nakładasz swoje kody. Dlatego na podstawie kodu producenta ustalić tak
    naprawdę niemożna, natomiast można jednoznacznie towar zidentyfikować i
    zapytać właściciela kodu o historię.

    --
    Robert Tomasik