  • 1. Data: 2005-01-19 13:55:55
    Temat: Prosze o pomoc,zastrzeżenie gwarancji na fakturze VAT
    Od: "Mobi_s" <m...@p...fm>

    Witam,
    prosze o pomoc.
    Zakupiłem ostatnio komputer przenośny laptop w firmie.
    Laptop dłuższy czas leżał u sprzedawcy, nie znalazł nabywcy.
    Kiedy podpisałem fakturę, dostrzegłem, że w uwagach jest napisane:
    Towar został odebrany bez zastrzeżeń ilościowych i jakościowych.
    Reklamacje ilościowe i jakościowe nie będą uwzględniane.
    Na towar nie zostaje udzielona jakakolwiek gwarancja na co zgadza się kupujący
    poprzez osobisty podpis na fakturze VAT.

    Czy sprzedający mógł umieścic taką informację na fakturze?
    Towar był nowy, jakie mam prawa do gwarancji lub rękojmii?
    O zgrozo, laptop po 3 dniach przestał działać, zepsuł się totalnie.
    Zakładam, że sprzedający wiedział o jego wadzie i dlatego umieścił taką
    informację małym druczkiem na fakturze.

    Prosze mi pomóc, gdzie mam się udać. Czy mam jakieś prawa?

  • 2. Data: 2005-01-19 14:13:14
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mobi_s napisał(a):
    > Prosze mi pomóc, gdzie mam się udać. Czy mam jakieś prawa?

    Jesteś konsumentem (zakup prywatny, bez związku z działalnością
    gospodarczą) czy zakup był na firmę?

    KG

  • 3. Data: 2005-01-19 14:24:43
    Od: "Mobi_s" <m...@p...fm>

    > Jesteś konsumentem (zakup prywatny, bez związku z działalnością
    > gospodarczą) czy zakup był na firmę?
    >
    > KG
    zakup prywatny.
    jeśli mozna prosić o nr gadu, jeśli jest taka mozliwość

  • 4. Data: 2005-01-19 14:41:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mobi_s napisał(a):
    > zakup prywatny.

    Gwarancja nie musi być udzielona - to dobrowolne zobowiązanie. Natomiast
    z mocy prawa, na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) sprzedawca
    odpowiada za niezgodność towaru z umową. Odpowiedzialności tej nie można
    wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy, tym bardziej tekstu na fakturze.
    "W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego,
    że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową" (art.11 ustawy).
    Należy wiec zgłaszać reklamację, żądając wymiany albo naprawy (według
    wyboru kupującego). Sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi.

    Więcej:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=139#3
    W razie problemów polecam kontakt z Federacją Konsumentów albo
    miejskim/powiatowym rzecznikiem konsumentów (lista adresów -
    www.uokik.gov.pl).

    KG