  • 1. Data: 2003-05-19 19:03:35
    Temat: 0-700 - nie trzeba płacić Tepsie?
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Hello!

    W dzisiejszej "Rzeczpospolitej" jest ciekawy artykuł nt. opłat za numery
    0-700. Dwójka prawników dowodzi, że umowa za korzystanie z tych nr-ów nie
    dotyczy TPSA, tylko dzwoniącego na numer i firmy która oferuje usługę.
    Krótko mówiąc, telekomunikacji nic do tego, bo nie jest tu stroną i abonenci
    nie podpisują z nią umowy o 0-700.

    Wiem że było sporo przypadków, gdy właściciele wynajmowanych mieszkań
    dostawali po swoich lokatorach rachunki za 0-700 (i to b. wysokie). Ciekawi
    mnie, czy to znaczy, że teraz nie bedą musieli ich płacić Tepsie?

    Pzdr

    A.

  • 2. Data: 2003-05-19 21:36:22
    Temat: Re: 0-700 - nie trzeba płacić Tepsie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Boję się, że to zanadto posunięty wniosek. Rzeczpospolitej nie mam pod ręką,
    więc mogę się jedynie domyślać, że pewnie Ci prawnicy dowodzili, że TP SA
    nie odpowiada za jakość usług świadczonych przez operatorów 0-700. No bo
    faktycznie, nie jest to ich sprawa. Gość się ogłasza. Klient dzwoni z
    własnej woli. Co operatorowi do tego?

  • 3. Data: 2003-05-19 22:23:05
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    > Boję się, że to zanadto posunięty wniosek. Rzeczpospolitej nie mam pod ręką,

    Jak by ktoś był zainteresowany, to artykuł "Rz" jest tutaj:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030519/e
    konomia/ekonomia_a_12.html?k=on;t=2003051920030519

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 4. Data: 2003-05-20 06:10:18
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <babjcj$eaf$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Boję się, że to zanadto posunięty wniosek. Rzeczpospolitej nie mam pod ręką,
    > więc mogę się jedynie domyślać, że pewnie Ci prawnicy dowodzili, że TP SA
    > nie odpowiada za jakość usług świadczonych przez operatorów 0-700.

    A nie jest to podobna sytuacja do tej z operatorami niezależnymi,
    za których tepsa nie chciała wystawiać faktur twierdząc, że nie ma do
    tego prawa i zmuszając operatorów do podpisywania indywidualnych umów
    z klientami?

    Renata

  • 5. Data: 2003-05-20 13:21:25
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    czekam z niecierpliwoscia na final tej sprawy :)

  • 6. Data: 2003-05-20 13:33:13
    Od: w...@p...onet.pl

    > czekam z niecierpliwoscia na final tej sprawy :)

    podobnie jak ja...z tego ciekawe historie wyjda, bo:
    1. wszyscy, ktorzy placili tepsie za 0-700 moga dochodzic zwrotu nienaleznego
    swiadczenia
    2. tespa zaslaniala sie do tej pory tajemnica handlowa, nie udostepniala danych
    firm i tlumaczyla sie, ze firmy 0-700 sa firmami zewnetrznymi w stosunku do
    tepsy....okazuje sie jednak, ze to tepsa zbierala profity z 0-700 i nastepnie
    dzielila sie nimi z obslugujacymi je firmami...w takim ukladzie chyba jednak
    bedzie mozna oskarzyc tepse o pomocnictwo w tym procederze

    [...]

    chyba nie ma sie co dalej rozpisywac, bo tutaj scenariuszy moze byc wiele

    ciekawe, ciekawe...
    a tak swoja droga, to imho w te sprawe powinien sie czynnie wlaczyc urtip,
    ktory wydaje sie w ogole nie reagowac na podobne sprawy

    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2003-05-20 18:41:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Raczej dokładnie przeciwna. TP SA bardzo chętnie wystawia faktury za
    połączenia 0-700 i tu jest cały problem. Zostajesz oszukany przez firmę X
    stojącą za 0-700, ale rachunek TP SA musisz zapłacić, bo oni nie są stroną w
    sporze i szachują Cię odłączeniem telefonu.

  • 8. Data: 2003-05-22 06:30:37
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Rachwalski Andrzej wrote:

    > czekam z niecierpliwoscia na final tej sprawy :)

    Problem niestety w tym, że chyba nie ma żadnej "sprawy", a w każdym
    razie sprawy przed sądem. Jest tylko nieco kontrowersyjna opinia dwójki
    prawmików. Czy ktoś się odważy na tej podstawie nie zapłacić tepsie?
    Czekam z niecierpliwością na informacje o pierwszych ochotnikach.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 9. Data: 2003-05-22 08:02:14
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl>

> [...]
    > prawmików. Czy ktoś się odważy na tej podstawie nie zapłacić tepsie?
    > Czekam z niecierpliwością na informacje o pierwszych ochotnikach.
    nie czytalerm poprzednich postow, ale przed sadem sprawa moze byc do wygrania. tpsa,
    zawsze twierdzila, ze starannie zabezpiecza
    swoje uslugi itp. ostatnio jednak oglosili konkurs na program zabezpieczajacy przed
    dialerami. to daje do myslenia.
    auran