-
Nowa ustawa o dostępności a usługi płatnicze
... , by były użyteczne dla wszystkich, w możliwie największym stopniu, bez potrzeby adaptacji lub specjalistycznego projektowania. Z kolei racjonalne usprawnienie to konieczne ... udzielać informacji? Zrozumiale Szczególny nacisk ustawa kładzie na sposób informowania klienta o sposobie świadczenia usług. W skrócie można powiedzieć, że informacje mają być ...
-
Jak uzyskać certyfikat bezpieczeństwa?
... uiszcza opłaty za czynności związane z obowiązkową oceną zgodności wyrobów, badaniami na potrzeby oceny zgodności wyrobów, certyfikacją, sprawdzaniem zgodności wyrobów z wymaganiami, dokonywane przez ... : przyjęcie surowców (produktów), magazynowanie, dystrybucja, obsługa klienta; dla każdego z cykli należy określić parametry i uwarunkowania (czas ...
-
Cash Pooling jako metoda zarządzania finansami
... każdej z tych sytuacji przez umowę cash poolingu odsetkowego bank zobowiązuje się wobec klienta do naliczania odsetek od skonsolidowanych środków grupy a nie od środków ... korzyść w istocie polega na możliwości korzystania ze środków grupy bez potrzeby zaciągania kredytu lub pożyczki na bieżące finansowanie niedoborów. Organy skarbowe interpretują, ...
-
Naruszenie praw autorskich w Internecie
... , polega na skanowaniu artykułów, w których pojawia się wzmianka o kliencie lub markach klienta i udostępnianiu ich klientowi np. na określonej stronie internetowej, po zalogowaniu się ... na rynku. Podmioty zajmujące się monitoringiem prasy, które dokonują na potrzeby swoich klientów nie tyle kopiowania i przekazywania całych artykułów prasowych, ale ...
-
Oznaczenie towaru wprowadzające w błąd
... często określona jakość towaru, zatem oznaczenie pochodzenia może przesądzić o decyzji klienta co do zakupu towaru. Co ważne, oznaczenie pochodzenia jest ... przedsiębiorcy (np. jeśli błędnie oznaczane produkty mają zaspokajać te same potrzeby, co produkty przedsiębiorcy występującego z roszczeniem). Podsumowując, czynem nieuczciwej konkurencji jest ...
-
Najważniejsze zmiany w prawie i podatkach w 2017 roku
... życie. W związku z tym, należy sprawdzić zgodność zawartych umów z nowymi przepisami i - w razie potrzeby – dokonać ich zmiany. Zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia za ... uprawnienie do dokonywania zakupów testowych oraz posługiwanie się metodą „tajemniczego klienta”. Natomiast mechanizm wzajemnej pomocy obejmuje wnioski o udzielenie informacji ...
-
RODO w centrum handlowym. Wnioski i wskazówki
... pozwalającą na korzystanie ze zniżek i ofert specjalnych w oparciu o historię zakupową klienta. W takiej sytuacji RODO wymaga stosowania zasad privacy by design i ... parkingowe). Co istotne, wprowadzenie zwykłego monitoringu wizyjnego wykorzystywanego tylko w przypadku potrzeby analizy incydentów naruszenia prawa nie wymaga przygotowania oceny skutków ...
-
Konstytucja biznesu. Kogo dotyczy? Jak ją stosować?
... działalności (np. adwokat lub radca prawny działający jako pełnomocnik procesowy klienta).2 U.p.p. utrzymuje także przepis z nieobowiązującej już u.s.d.g., zgodnie z którym ... działalności gospodarczej”, zaś definicja formułowana w tym zakresie na potrzeby k.c. w orzecznictwie sądowym (zwłaszcza w orzecznictwie Sądu Najwyższego) jest szersza niż ...
-
Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami. Czy obawy przedsiębiorców są zasadne?
... do udostępniania Prezesowi UOKiK posiadanych przez nich istotnych informacji, na potrzeby toczących się postępowań, nie jest wystarczające. Wobec tego dopuszczalny powinien ... już od jakiegoś czasu kontrolują przedsiębiorców, wykorzystując instytucję „tajemniczego klienta”, to jej minusem była konieczność poprzestania na okazaniu zainteresowania ...
-
Nowe dowody osobiste zwiększą bezpieczeństwo transakcji finansowych
... roku. Nowe dokumenty tożsamości wpisują się w aktualny kierunek ewolucji cyfrowej naszego społeczeństwa. Dane biometryczne wykorzystywane już są np. na potrzeby silnego uwierzytelniania klienta przy świadczeniu usług płatniczych, np. gdy klient uzyskuje dostęp do swojego rachunku bankowego online. Wszelkie zmiany, które mogą poprawić ...
-
Wakacje kredytowe. Czego dotyczą pierwsze skargi konsumentów?
... trudności ze spłatą kredytu, który zaciągnął hipoteczny kredyt w złotówkach na własne potrzeby mieszkaniowe. Ulga w spłacie może objąć maksymalnie 8 rat do końca 2023 r. ... . Warunkiem skorzystania z wakacji kredytowych nie jest bowiem trudna sytuacja finansowa klienta, nie ma zatem podstaw prawnych i merytorycznych do uznania, aby z samego ...
-
Overbooking pod kontrolą, czyli nowe udogodnienie Wizz Air
... Pasażerowie, którzy zostaną dotknięci overbookingiem, powinni znać swoje prawa i w razie potrzeby ubiegać się o odszkodowanie lub inne formy rekompensaty. Nowe rozwiązanie Wizz ... pewność i kontrolę nad swoją podróżą. Wizz Air udowadnia, że dbałość o klienta i usprawnienie procesów obsługi to kluczowe elementy sukcesu w branży lotniczej. Znajomość ...
-
5 pułapek czyhających na firmę transportową
... Długie terminy płatności to plaga w branży transportowej. Badanie przeprowadzone na potrzeby „Finansowego Indeksu Branży TSL 2024” Transcash.eu wykazało, że 60 dni ... ochroną. Jeśli kontrahent stanie się niewypłacalny, ta wersja usługi chroni klienta przed koniecznością zwrotu wypłaconych środków. Warunkiem skorzystania z ochrony jest wykupienie ...
-
Umowa uaktywniająca z nianią. Czy to się opłaca?
... Pomocy przy wypełnieniu dokumentów zgłoszeniowych udzieli każdy pracownik Sali obsługi klienta ZUS. Na podstawie takiej umowy nianie podlegają obowiązkowo ... obliczone od wynagrodzenia niani nieprzekraczającego kwoty minimalnego wynagrodzenia. Nie ma potrzeby comiesięcznego składania dokumentów rozliczeniowych za nianię. Wystarczy złożyć komplet ...
-
Outsourcing pracowniczy: przełomowy wyrok Sądu Najwyższego
... . Nie ma potrzeby zatrudniania własnej kadry, a poprzez scedowanie na zewnątrz pewnej ilości obowiązków, wewnętrzny personel jest odciążony, dzięki czemu może poświęcić czas na zajmowanie się priorytetowymi sprawami firmy. ELASTYCZNOŚĆ UMOWY OUTSOURCINGU Cechą charakterystyczną umowy outsourcingowej jest dostosowanie do charakteru relacji klienta ...
1 2