-
Kosztowne zmiany w prawie pracy
... urlopie nie mogła być zwolniona po powrocie do pracy i jej ochrona wynosiła 12 miesięcy od momentu powrotu (w przypadku, gdy wymiar etatu uległ zmianie). Ochrona zostaje rozszerzona na np. ... października 2019) będzie obniżenie podatku z 18% na 17% i podwojenie kosztów uzyskania przychodów. Dzięki temu nieznacznie zmaleją koszty pracy, a przeciętny ...
-
Rodzaje umów pracy i współpracy
... koszty związane z zatrudnieniem pracownika (nieistnienie wynagrodzenia urlopowego, nie opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne). Przy wyborze takiej formy pracy jaką jest ”samozatrudnienie” należy zwrócić uwagę na kwestie, że zatrudnienie w warunkach charakterystycznych dla stosunku pracy jest zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy ...
-
Minimalne wynagrodzenie dla cudzoziemca za niepełny wymiar pracy po zmianie przepisów?
... pracy (np. na pół etatu) będzie musiał zagwarantować migrantowi wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia. Przykładowo w przyszłym roku Polak zatrudniony w wymiarze połowy etatu mógłby otrzymywać wynagrodzenie w wysokości 1505 PLN zaś cudzoziemiec zatrudniony na tym samym stanowisku oraz w tym samym wymiarze pracy ... koszty najmu ...
-
Jakie formy zatrudnienia w projekcie unijnym są dozwolone?
... zawarcie umowy o pracę na cały albo część etatu; oddelegowanie do projektu w ramach istniejącego już stosunku pracy; umowy cywilnoprawnej: umowy zlecenia albo umowy o dzieło ... zysku), mogą rozliczyć koszty swojej pracy przy prowadzeniu badań przemysłowych lub prac rozwojowych w ramach projektu”, przy czym koszty pracy należy rozliczać według stawki ...
-
Samozatrudnienie zamiast umowy o pracę
... koszty pracy są niewątpliwie czynnikiem hamującym wzrost etatowego zatrudnienia. Pracodawcy w celu uniknięcia licznych wydatków z nim związanych wybierają alternatywne sposoby wykonywania pracy. Wśród nich stosowane jest tzw. samozatrudnienie. Złożenie pracownikowi propozycji skorzystania z tej formy świadczenia pracy ...
-
Urlop wypoczynkowy, bezpłatny, okolicznościowy i zdrowotny
... pracy danego pracownika, np. z pracy na cały etat na pracę na ½, ¾, 7/8, etc. etatu lub odwrotnie, lub też zostanie zmieniony wymiar pracy w ramach niepełnego etatu (np. z 4/5 na ½ etatu), wówczas wymiar należy dokonać niezależnych wyliczeń odpowiednio dla okresu pracy w danym wymiarze. Przykład: Pracownik posiadający staż pracy ... koszty poniesione ...
-
Praca na dwóch stanowiskach a obowiązki bhp
... pracy może wygenerować dodatkowe koszty zatrudnienia po stronie pracodawcy. Dodatkowe badanie w warunkach szkodliwych Profilaktyczne badania wstępne potocznie kojarzą się z momentem przyjmowania pracownika do pracy ...
-
Urlop wypoczynkowy
... etatu Długość urlopu pracownika zatrudnionego na niepełny etat ustala się proporcjonalnie do jego wymiaru czasu pracy, biorąc pod uwagę przysługujący mu wymiar urlopu (20 lub 26 dni przy pełnym etacie). Marianna, mająca 12-letni staż pracy, w 2010 roku pracuje na 3/4 etatu ... . Pracodawca ponosi wszystkie koszty związane z odwołaniem pracownika z ...
-
Umowa o pracę vs. śmieciowa – co bardziej się opłaca?
... na podstawie umowy o pracę, określona ramami Kodeksu Pracy. Pracownik na etacie zobowiązuje się do osobistego świadczenia pracy na rzecz pracodawcy pod jego kierownictwem oraz w ... rozkładają się koszty podczas każdej formy zatrudnienia i ile tak naprawdę dostajemy „na rękę” (netto) dla 4 tys. zł brutto miesięcznie. Porównanie etatu, umowy zlecenia ...
-
Niepełnosprawny pracownik: obowiązki i korzyści
... pracy w celu uczestniczenia w turnusie rehabilitacyjnym nie może przekraczać 21 dni roboczych w roku kalendarzowym. Koszty i ulgi Każdy zakład pracy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy ...
-
Urlop wypoczynkowy od strony formalnej
... pracy w wyznaczonym terminie. W przypadku odwołania z urlopu, pracodawca musi pokryć koszty poniesione przez pracownika w związku z jego wcześniejszym powrotem z urlopu. Są to przede wszystkim: niepodlegająca zwrotowi zapłata za niewykorzystany pobyt w hotelu lub innym ośrodku wczasowym, a także koszty podróży. Zwrot obejmuje również koszty ...
-
5 faktów o urlopie wypoczynkowym, które warto poznać przed wakacjami
... w dni, które są dniami pracy zgodnie z rozkładem czasu jej trwania. Jeden dzień urlopu odpowiada 8 godzinom pracy, a w przypadku niepełnego etatu jest obliczany ... takiej sytuacji pracodawca ma obowiązek pokryć koszty w związku z odwołaniem pracownika z urlopu np. koszty transportu czy koszty niewykorzystanego pobytu również obejmujące rodzinę, ...
-
Rodzaje umów z pracownikiem
... pracy) jest duża samodzielność w organizowaniu swojego warsztatu pracy, pracownik staje się własnym "szefem" i ma możliwość realizowania swoich pomysłów. Korzyścią jest również to, że wszelkie zakupy, wyjazdy, które mają związek z charakterem świadczonych usług mogą zostać wliczone w koszty ...
-
Urlop macierzyński i rodzicielski 2013
... koszty te musiałyby zostać pokryte przez budżet państwa, co w obecnej sytuacji nie jest możliwe.” Urlop rodzicielski nie tylko dla matek Co ciekawe z urlopu rodzicielskiego będą mogli skorzystać zarówno matka jak i ojciec. Stąd właśnie nazwa "rodzicielski". Jak wyjaśnia Ministerstwo Pracy ...
-
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych. O co musi zadbać firma?
... 10 na pół etatu, co również daje wymiar 25 osób w pełnym czasie pracy, to 6% próg zwolnienia z PFRON zapewni zatrudnienie 1 osoby niepełnosprawnej w pełnym wymiarze czasu pracy i 1 w ... przeciętnego wynagrodzenia za każde przystosowane stanowisko pracy. Co ważne, zwrotowi podlegają wyłącznie koszty poniesione przez pracodawcą przed dniem podpisania ...
-
Urlopy wypoczynkowe "po nowemu"
... koszty z powodu np. konieczności zatrudniania na zastępstwo, opracowania nowego systemu komputerowego, który systemowo będzie liczył dane kadrowo-płacowe. Nowy sposób ustalania urlopów oznacza również kłopot z powodu tych wszystkich, którzy będąc na urlopie (o czym wcześniej będą wiedziały kadry) zostaną pilnie wezwani do pracy ...
-
Równe traktowanie w zatrudnieniu
... koszty dostosowania środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych zwykle rozważa się w odniesieniu do sytuacji finansowej firmy. W przypadku, gdy w istniejących w miejscu pracy ...
-
Urlop wypoczynkowy - wszystko, co musisz o nim wiedzieć
... koszty, które poniósł pracownik w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu. W takim przypadku niewykorzystany urlop, można wykorzystać w terminie późniejszym. Podstawa prawna: Kodeks Pracy ...
-
Urlop wypoczynkowy w pigułce
... pracy niezbędna. Oprócz tego pracodawca ma obowiązek pokryć koszty poniesione przez pracownika w związku z odwołaniem go z urlopu (pracownik jednak musi je udokumentować). Są to nie tylko koszty przejazdu, ale także koszty ...
-
Projekt unijny a jego personel
... zakresie czynności służbowych czy opisie stanowiska pracy. Dotyczy to również sytuacji, w której angażujemy pracownika w niepełnym wymiarze godzin, np. na ½ etatu. Opis zakresu zadań ... pracy kardy dotyczą tylko i wyłącznie pracowników wykonujących zadania merytoryczne w projekcie, a nie kadry zarządzającej projektem. W nowej perspektywie koszty ...
-
Obowiązek utworzenia służby BHP
... służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy. Pracodawcy chcąc jednak obniżyć koszty działalności często decydują się na powierzenie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy. Tego rodzaju rozwiązanie ma wiele zalet, począwszy od braku konieczności tworzenia nowego etatu w zakładzie pracy i wiązania się umową o pracę z kolejnym ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem