-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
... ogranicza się do … (posiadane informacje o podmiocie). Dane osobowe, będące w posiadaniu administratora danych, przetwarzane są w celu … (cel przetwarzania danych, np. marketing własnych produktów i usług) i nie przewiduje się ich przekazywania podmiotom trzecim / mogą być przekazywane partnerom handlowym administratora. Mają Państwo prawo dostępu ...
-
Internet a przetwarzanie danych osobowych
... przepisy Ustawy można wskazać, iż celem takim będzie każdy cel mający oparcie w przepisach prawa. W szczególności, jak podaje ustawodawca, będzie to marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych, czy dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. W tym miejscu trzeba zwrócić uwagę, że ...
-
Czarny marketing? Jak chronić swoje dobra osobiste w Internecie?
Wraz z rozwojem Internetu i otaczającej go kultury, sposoby na przejmowanie i podszywanie się pod inne osoby czy marki stają się również ewoluują oraz stają się powszechną praktyką internetowych przestępców. Nie oznacza to jednak, że trzeba się obawiać o nasze prawa, bo prawne regulacje nie pozostają w tyle, jeśli chodzi o ochronę i ...
-
E-mail marketing: jak nie zostać spamerem?
Newslettery i oferty handlowe to podstawowe narzędzia promocji wykorzystywane przez e-sklepy oraz serwisy internetowe. Niestety, często zdarza się, że w pogoni za dobrymi wynikami, popełniany jest szereg błędów. To natomiast daje podstawy do uznania kampanii za niezgodną z prawem. W efekcie przedsiębiorcom grożą wysokie kary sięgające nawet 10 ...
-
E-commerce czyli jak założyć sklep internetowy?
... będziemy pisać niżej) i określić: przedmiot sprzedaży - czyli co będziemy sprzedawać przez internet grupę docelową - czyli komu. Gdy jednak do tej pory ... biznesu. Przykładem będą powiązania z programem do fakturowania, księgowości, magazynu, ale także wspomagające marketing - SEO, czy rozliczenia płatności i dostaw. Obecnie nikt już nie inwestuje we ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
... m.in. dlatego, że obejmują wymogi prawne dla działań marketingowych (tj. e-mail marketing, czy reklama internetowa wykorzystująca pliki cookies) oraz procesów zdalnej ... zgodami na komunikację marketingową. Co istotne, nowe przepisy obejmują również marketing w relacjach B2B,” — wyjaśnia Beata Zalewska, Inspektorka Ochrony Danych Osobowych w ...
-
Sklep internetowy a ochrona danych osobowych
... przez Internet z wykorzystaniem sklepów internetowych. Jest to dużo wygodniejsza, a przede wszystkim tańsza forma prowadzenia ... zapytani o podstawę prawną upoważniającą do przetwarzania danych i w przypadku takich zbiorów jak marketing, newsletter czy program lojalnościowy, podstawą do ich przetwarzania będzie wyrażenie zgody przez osoby ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... przychód. Dziś jednak, w czasach rozchwianej gospodarki, dla wielu przedsiębiorców Internet może być po prostu sposobem utrzymania się na rynku, z którego należy skorzystać, ... naruszenia. Wynika to z prostej zależności: intensywne inwestowanie w markę, jej promocję i marketing wiąże się z tym, że stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni, a wraz z ...
-
Bilety lotnicze online. Jak nie zostać na lodzie (i na lądzie)?
... trafiły dokładnie tam, gdzie powinny. Warto pamiętać, że bezpieczna podróż zaczyna się już na etapie jej planowania – mówi Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager eSky – Oprócz sprawdzenia potencjalnego partnera w planowaniu podróży – co nie wymaga wielkiego wysiłku, a może wręcz uratować nasz wyjazd – warto pamiętać ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... rynkowym obowiązują bowiem także w cyfrowym świecie. Także na gruncie prawa karnego Internet jest traktowany jako przestrzeń o charakterze publicznym [1]. O tym wszystkim zdają się ... i odpowiedni, uwzględniając środek przekazu (za pośrednictwem którego odbywa się marketing), w tym kontekst, lokowanie, harmonogram, czas trwania, język, grupę docelową ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
RODO: słodko-gorzkie ciasteczka
... jak najbardziej możliwa sytuacja ponieważ przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego jest działaniem w uzasadnionym interesie, bez widocznego rozróżnienia na marketing własny i cudzy. Informacja czy zgoda? Sprawa zgody na ciasteczka póki co nie ma jednoznacznego stanowiska prawnego. Główny Inspektor Danych Osobowych ...
-
Zwrot towaru. Jak rozumieć przepisy?
... jest w dostarczeniu, obowiązują te same zasady. Klient ma prawo odstąpić od umowy, a produkt zwraca na swój koszt - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Uszkodzona przesyłka - kto jest winien? Kolejną kwestią, nurtującą właścicieli e-sklepów, jest kwestia odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki. Jeden z e-sprzedawców ...
-
Jakie informacje o konsumentach i kontrahentach na stronie www są dopuszczalne?
... tej osoby, do czasu, gdy uzyskanie zgody będzie możliwe. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa się w szczególności: marketing bezpośredni własnych produktów lub usług ; dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Niezależnie od powyższego należy podkreślić, iż zastosowanie będą miały ...
-
TSUE unieważnił Tarczę Prywatności. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
... działa zdecydowanie na jego niekorzyść. Dobrze więc wcześniej czy później sprawić, by kwestie prawne zostały formalnie uregulowane - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Jak dostosować sklep do nowych przepisów? Realnie znalezienie innej podstawy prawnej oznacza odszukanie wciąż ważnych przepisów, na które ...
-
Zwolnienie przez Skype. Pracownica może wygrać przed sądem pracy
... miała w umowie. Odszkodowanie dla zwolnionej przez Skype? Niewykluczone Tak aroganckiego zachowania przedsiębiorcy względem pracownika opinia publiczna nie widziała już dawno. Internet do czerwoności rozgrzała historia graficzki zwolnionej z pracy przez Skype za to, że nie przygotowała oczekiwanej przez szefa ilości grafik. Kobieta ...
-
Europejski Akt o Dostępności - jak nowe przepisy zmienią zakupy online?
... dla klientów z niepełnosprawnościami, którzy do tej pory napotykali liczne bariery utrudniające wygodny dostęp do zakupów online. - wyjaśnia Bogusława Chilińska-Lis, Product Marketing Manager w Shoperze. Kogo dotyczy dyrektywa? Europejski Akt o Dostępności (EAA) nakłada obowiązki na producentów, importerów, dystrybutorów oraz usługodawców, w tym ...
-
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
... do czynności prawnych” (np. osoba dorosła). Zgody zbierane przez Internet Zgody zbierane przez Internet prezentowane są najczęściej obok formularza, w którym podaje się dane ... zgodę właściwie się godzi – czy chodzi tylko o marketing własnych towarów i usług, czy o marketing towarów i usług wzmiankowanych podmiotów, czy też może o udostępnianie ...
-
Ochrona danych osobowych w Internecie
Internet jest aktualnie największym źródłem informacji i platformą przekazywania danych. Wkroczyliśmy w czasy, gdy nie potrafimy się już się bez niego obejść. Jest ...
-
Spam a prawo
... CAN-SPAM Act (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act). Ustawa ta wymaga odpowiedniego oznaczenia niechcianych wiadomości komercyjnych. Na przykład, ... innych państw w 2006 roku Chiny wprowadziły ustawę antyspamową pod nazwą ‘Internet Email Service Policing Methodology’. Zawiera ona kilka interesujących nowych zapisów: ...
-
Zdjęcia znalezione w Internecie a prawa autorskie
Wiele firm uatrakcyjnia swoje codzienne działania marketingowe czy promocyjne wizualizacjami zamieszczonymi w Internecie. Czy mogą one dowolnie korzystać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej np. z fotografii i obrazków znalezionych w sieci? czy np. w firmowym newsletterze można swobodnie wykorzystywać małą grafikę ilustracyjną z ...
-
Programy lojalnościowe w aptekach a ochrona danych
Apteki, tak te tradycyjne jak i prowadzące swą sprzedaż przez Internet, bardzo często wykorzystują do podtrzymywania kontaktów ze swymi klientami programy lojalnościowe. Istotą takiego programu jest, za Wikipedią, podejmowanie długotrwałych działań ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei