-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
... ogranicza się do … (posiadane informacje o podmiocie). Dane osobowe, będące w posiadaniu administratora danych, przetwarzane są w celu … (cel przetwarzania danych, np. marketing własnych produktów i usług) i nie przewiduje się ich przekazywania podmiotom trzecim / mogą być przekazywane partnerom handlowym administratora. Mają Państwo prawo dostępu ...
-
Internet a przetwarzanie danych osobowych
... przepisy Ustawy można wskazać, iż celem takim będzie każdy cel mający oparcie w przepisach prawa. W szczególności, jak podaje ustawodawca, będzie to marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych, czy dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. W tym miejscu trzeba zwrócić uwagę, że ...
-
Czarny marketing? Jak chronić swoje dobra osobiste w Internecie?
Wraz z rozwojem Internetu i otaczającej go kultury, sposoby na przejmowanie i podszywanie się pod inne osoby czy marki stają się również ewoluują oraz stają się powszechną praktyką internetowych przestępców. Nie oznacza to jednak, że trzeba się obawiać o nasze prawa, bo prawne regulacje nie pozostają w tyle, jeśli chodzi o ochronę i ...
-
E-mail marketing: jak nie zostać spamerem?
Newslettery i oferty handlowe to podstawowe narzędzia promocji wykorzystywane przez e-sklepy oraz serwisy internetowe. Niestety, często zdarza się, że w pogoni za dobrymi wynikami, popełniany jest szereg błędów. To natomiast daje podstawy do uznania kampanii za niezgodną z prawem. W efekcie przedsiębiorcom grożą wysokie kary sięgające nawet 10 ...
-
E-commerce czyli jak założyć sklep internetowy?
... będziemy pisać niżej) i określić: przedmiot sprzedaży - czyli co będziemy sprzedawać przez internet grupę docelową - czyli komu. Gdy jednak do tej pory ... biznesu. Przykładem będą powiązania z programem do fakturowania, księgowości, magazynu, ale także wspomagające marketing - SEO, czy rozliczenia płatności i dostaw. Obecnie nikt już nie inwestuje we ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
... m.in. dlatego, że obejmują wymogi prawne dla działań marketingowych (tj. e-mail marketing, czy reklama internetowa wykorzystująca pliki cookies) oraz procesów zdalnej ... zgodami na komunikację marketingową. Co istotne, nowe przepisy obejmują również marketing w relacjach B2B,” — wyjaśnia Beata Zalewska, Inspektorka Ochrony Danych Osobowych w ...
-
Sklep internetowy a ochrona danych osobowych
... przez Internet z wykorzystaniem sklepów internetowych. Jest to dużo wygodniejsza, a przede wszystkim tańsza forma prowadzenia ... zapytani o podstawę prawną upoważniającą do przetwarzania danych i w przypadku takich zbiorów jak marketing, newsletter czy program lojalnościowy, podstawą do ich przetwarzania będzie wyrażenie zgody przez osoby ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... przychód. Dziś jednak, w czasach rozchwianej gospodarki, dla wielu przedsiębiorców Internet może być po prostu sposobem utrzymania się na rynku, z którego należy skorzystać, ... naruszenia. Wynika to z prostej zależności: intensywne inwestowanie w markę, jej promocję i marketing wiąże się z tym, że stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni, a wraz z ...
-
Bilety lotnicze online. Jak nie zostać na lodzie (i na lądzie)?
... trafiły dokładnie tam, gdzie powinny. Warto pamiętać, że bezpieczna podróż zaczyna się już na etapie jej planowania – mówi Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager eSky – Oprócz sprawdzenia potencjalnego partnera w planowaniu podróży – co nie wymaga wielkiego wysiłku, a może wręcz uratować nasz wyjazd – warto pamiętać ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... rynkowym obowiązują bowiem także w cyfrowym świecie. Także na gruncie prawa karnego Internet jest traktowany jako przestrzeń o charakterze publicznym [1]. O tym wszystkim zdają się ... i odpowiedni, uwzględniając środek przekazu (za pośrednictwem którego odbywa się marketing), w tym kontekst, lokowanie, harmonogram, czas trwania, język, grupę docelową ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
RODO: słodko-gorzkie ciasteczka
... jak najbardziej możliwa sytuacja ponieważ przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego jest działaniem w uzasadnionym interesie, bez widocznego rozróżnienia na marketing własny i cudzy. Informacja czy zgoda? Sprawa zgody na ciasteczka póki co nie ma jednoznacznego stanowiska prawnego. Główny Inspektor Danych Osobowych ...
-
Zwrot towaru. Jak rozumieć przepisy?
... jest w dostarczeniu, obowiązują te same zasady. Klient ma prawo odstąpić od umowy, a produkt zwraca na swój koszt - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Uszkodzona przesyłka - kto jest winien? Kolejną kwestią, nurtującą właścicieli e-sklepów, jest kwestia odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki. Jeden z e-sprzedawców ...
-
Jakie informacje o konsumentach i kontrahentach na stronie www są dopuszczalne?
... tej osoby, do czasu, gdy uzyskanie zgody będzie możliwe. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa się w szczególności: marketing bezpośredni własnych produktów lub usług ; dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Niezależnie od powyższego należy podkreślić, iż zastosowanie będą miały ...
-
TSUE unieważnił Tarczę Prywatności. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
... działa zdecydowanie na jego niekorzyść. Dobrze więc wcześniej czy później sprawić, by kwestie prawne zostały formalnie uregulowane - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Jak dostosować sklep do nowych przepisów? Realnie znalezienie innej podstawy prawnej oznacza odszukanie wciąż ważnych przepisów, na które ...
-
Zwolnienie przez Skype. Pracownica może wygrać przed sądem pracy
... miała w umowie. Odszkodowanie dla zwolnionej przez Skype? Niewykluczone Tak aroganckiego zachowania przedsiębiorcy względem pracownika opinia publiczna nie widziała już dawno. Internet do czerwoności rozgrzała historia graficzki zwolnionej z pracy przez Skype za to, że nie przygotowała oczekiwanej przez szefa ilości grafik. Kobieta ...
-
Europejski Akt o Dostępności - jak nowe przepisy zmienią zakupy online?
... dla klientów z niepełnosprawnościami, którzy do tej pory napotykali liczne bariery utrudniające wygodny dostęp do zakupów online. - wyjaśnia Bogusława Chilińska-Lis, Product Marketing Manager w Shoperze. Kogo dotyczy dyrektywa? Europejski Akt o Dostępności (EAA) nakłada obowiązki na producentów, importerów, dystrybutorów oraz usługodawców, w tym ...
-
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
... do czynności prawnych” (np. osoba dorosła). Zgody zbierane przez Internet Zgody zbierane przez Internet prezentowane są najczęściej obok formularza, w którym podaje się dane ... zgodę właściwie się godzi – czy chodzi tylko o marketing własnych towarów i usług, czy o marketing towarów i usług wzmiankowanych podmiotów, czy też może o udostępnianie ...
-
Ochrona danych osobowych w Internecie
Internet jest aktualnie największym źródłem informacji i platformą przekazywania danych. Wkroczyliśmy w czasy, gdy nie potrafimy się już się bez niego obejść. Jest ...
-
Spam a prawo
... CAN-SPAM Act (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act). Ustawa ta wymaga odpowiedniego oznaczenia niechcianych wiadomości komercyjnych. Na przykład, ... innych państw w 2006 roku Chiny wprowadziły ustawę antyspamową pod nazwą ‘Internet Email Service Policing Methodology’. Zawiera ona kilka interesujących nowych zapisów: ...
-
Zdjęcia znalezione w Internecie a prawa autorskie
Wiele firm uatrakcyjnia swoje codzienne działania marketingowe czy promocyjne wizualizacjami zamieszczonymi w Internecie. Czy mogą one dowolnie korzystać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej np. z fotografii i obrazków znalezionych w sieci? czy np. w firmowym newsletterze można swobodnie wykorzystywać małą grafikę ilustracyjną z ...
-
Programy lojalnościowe w aptekach a ochrona danych
Apteki, tak te tradycyjne jak i prowadzące swą sprzedaż przez Internet, bardzo często wykorzystują do podtrzymywania kontaktów ze swymi klientami programy lojalnościowe. Istotą takiego programu jest, za Wikipedią, podejmowanie długotrwałych działań ...