-
Nie podziel losów klientów Alfa Star. Dowiedz się, jak sprawdzić biuro podróży
... Rejestrze Dłużników potencjalnego organizatora wycieczki to koszt 30 złotych, a daje pewność, że dane biuro nie jest zagrożone upadłością i nie zalega z płatnościami wobec innych – mówi ... być zdjęcia, filmy czy rachunki. Co zrobić, gdy biuro podróży nie uzna reklamacji Jeżeli biuro podróży nie uznaje złożonej reklamacji, należy poprosić o pomoc ...
-
UOKiK: 140 skarg na biura podróży
... z dużym wyprzedzeniem jest niemożliwe, przepisy dopuszczają, aby na wstępnym etapie biuro podróży podawało przybliżone godziny. Nie może jednak tego nadużywać ani wprowadzać ... z przedstawicielami branży także o tym, jakie opłaty może sobie potrącić biuro podróży, gdy klient np. z powodów osobistych rezygnuje z wycieczki. Zgodnie z obowiązującymi ...
-
ECK: prawa konsumenta po nieudanych wakacjach
... z umowy? Hotel w Madrycie miał niższy standard niż w ofercie, ale hiszpańskie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? Konsumenci, którzy z wakacji wrócili z kłopotem, mogą ... Europejskiej, Islandii i Norwegii, UOKiK, Wojewódzkie Urzędy Marszałkowskie, Miejscy i Powiatowi Rzecznicy Konsumentów, Arbiter Bankowy, Biuro Rzecznika Ubezpieczonych, ...
-
Biura podróży: kiedy reklamacje?
... wycieczki. Może się bowiem zdarzyć, że wycieczkę kupimy u agenta, a organizatorem będzie biuro znajdujące się pod innym adresem. Z reklamacją należy zwrócić się do organizatora ... powinno być przekazane bezzwłocznie. W przepisach nie ma ściśle określonego terminu w jakim biuro powinno wywiązać się z uznanej reklamacji. Jeśli więc za pozytywnie ...
-
Zagubiony bagaż, opóźniony lot czyli powakacyjne kłopoty
... turystycznych. Warto pamiętać, że Dyrektywa 90/314/WE stwierdza, że w razie reklamacji biuro podróży powinno natychmiast podjąć starania o znalezienie właściwych rozwiązań. W celu ... 30 dni od dnia zakończenia wycieczki, a biuro jest zobowiązane udzielić odpowiedzi w ciągu miesiąca. Jeżeli zagraniczne biuro podróży nie wywiązało się ze swojej umowy, ...
-
Dlaczego linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot?
... jest przedstawienie przez pasażera potwierdzonej rezerwacji. Taką rezerwację może stanowić jakikolwiek dokument zawierający dane lotu, wydany przez przewoźnika lotniczego albo biuro podróży, czyli przede wszystkim karta pokładowa czy umowa o udział w imprezie turystycznej zawierająca szczegóły lotu. W sytuacji gdy dojdzie do zawarcia niekorzystnej ...
-
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
... naszego roszczenia i jego wysokość. Jeśli posiadamy fotografie lub oświadczenia współuczestników wyjazdu, np. o niskim standardzie hotelu, powinniśmy dołączyć te dowody. Jeżeli biuro podróży nie ustosunkuje się do skargi na piśmie w ciągu 30 dni od dnia zakończenia imprezy lub złożenia skargi – gdy jest ...
-
Dlaczego banki odrzucają reklamacje?
... informacje pozytywne o sumiennym wywiązywaniu się z płatności za rachunki, faktury i inne zobowiązania finansowe. Nie każdy o tym wie, że Rejestr Dłużników ERIF Biuro Informacji Gospodarczej w 2015 r. zainicjował Dzień Informacji Pozytywnej. Jest on obchodzony 21 maja. Ma on na celu edukację konsumentów, jakie korzyści ...
-
Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?
... hotelowy. "Konsument ma 30 dni na złożenie reklamacji od momentu powrotu z wakacji. Biuro podróży, które organizowało wyjazd, jest zobowiązane ustosunkować się do skargi w ciągu ... lotniczego). Reklamacja nie poskutkowała, zagraniczne linie lotnicze czy biuro podróży odmówiły uwzględnia racji konsumenta? W takich przypadkach pomocą służy Europejskie ...
-
Last minute a prawa konsumenta
... – masz prawo do reklamacji. Organizatorowi wycieczki nie wolno całkowicie wyłączyć swojej odpowiedzialności za rzeczy klienta zagubione podczas imprezy. Zgodnie z prawem, biuro podróży odpowiada za szkody wyrządzone klientowi m.in. gdy powstały one w wyniku nienależytego wykonania umowy. W sytuacji, w której organizator podczas wycieczki nie ...
-
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
... się z jego stanowiskiem w terminie 30 dni od złożenia reklamacji. Nie wystarczy wysłanie przez biuro podróży listu poleconego ostatniego dnia ustawowego terminu, bo wtedy nie będziemy ... co zamierzamy reklamować. Na koniec podpowiadamy, że informacje o tym, czy dane biuro podróży działa legalnie i posiada wpis do rejestru możemy uzyskać w Centralnej ...
-
Usługi turystyczne - nowe przepisy
... w trakcie imprezy konsument powinien niezwłocznie zawiadomić o tym organizatora. Ponadto zmianie nie ulegają terminy obowiązujące organizatora turystyki dotyczące rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli biuro podróży nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od dnia zakończenia imprezy lub złożenia skargi - gdy jest ...
-
Majówkowe podróże po Europie: o czym pamiętać?
... ? Zwróć się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, jeśli europejska majówka nie będzie w pełni udana: włoskie linie lotnicze zagubią Twój bagaż, niemieckie biuro podróży nie uwzględni reklamacji, a pamiątka kupiona podczas pobytu w Londynie okaże się kosztownym bublem. ECK zostało powołane przez Komisję Europejską do ...
-
Wakacje 2014: co warto wiedzieć przed?
... w tym zakresie wygląda nieco lepiej niż przed rokiem kiedy poprawnej odpowiedzi udzielił co dziesiąty respondent (9,7 proc.). Nienależyte wykonanie umowy przez biuro podróży jest podstawą do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny wycieczki. Podstawami do zgłoszenia zastrzeżeń mogą być m.in. zgubiony bagaż, brak ...
-
Kompendium wiedzy na wakacje 2016
... . badanych podczas gdy w roku poprzednim - 28 proc. Warto wiedzieć: konsument ma prawo do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny wycieczki, jeżeli biuro podróży wykonuje usługi niezgodnie z umową (np. zapewniając gorszy niż w umowie standard hotelu). W oszacowaniu wysokości roszczenia pomocna jest tabela frankfurcka. Nie ...
-
Wakacje bez problemów? Poznaj prawa konsumenta
... jej zwrot, ale gdy wpłaciłeś zadatek – właściciel hotelu ma prawo go zatrzymać. Wyjazd z biurem podróży Jeżeli planujesz wycieczkę organizowaną przez biuro podróży, sprawdź organizatora turystyki, np. na stronie: https://ewidencja.ufg.pl/ewidencja/obywatel/ksiegi. Zanim podpiszesz umowę, dokładnie ją przeczytaj i zapoznaj się z załącznikami ...
-
Własna firma - studenci są na tak. Jak założyć i rozwinąć biznes?
... na swoją wiarygodność płatniczą i wypłacalność. Takie świadectwo daje np. biuro informacji gospodarczej, do którego można zwrócić się o uzyskanie tzw. Raportu o Sobie, ... takich podmiotów, jakimi są np. niewielkie sklepy internetowe. Oprócz reklam, jedną z bardziej skutecznych form promocji jest obecność w porównywarkach internetowych. Popularne w ...
-
Reklamacja imprezy turystycznej krok po kroku
... coraz większą popularność, jednak świadomość praw korzystającego z takiej formy wypoczynku wciąż jest niska. Niezależnie od ceny wycieczki i trybu jej zakupienia biuro podróży zobowiązuje się dostarczyć nam pełnowartościową usługę. Jeżeli organizator nie wywiąże się z umowy i nie zapewni warunków, jakie obiecał w umowie, mamy ...
-
Senior w banku
... nie narażają go na dodatkowe koszty oraz przyspieszają procedurę udzielenia kredytu. Biuro Informacji Kredytowej (BIK S.A.) – to instytucja, która gromadzi i udostępnia bankom dane ... do urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, dotyczące np. wprowadzających w błąd reklam, powinny być składane do Departamentu Ochrony Klientów (w formie pisemnej na ...