eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów

projekt dotyczy zmniejszenia liczby zawodów regulowanych w Polsce przez ograniczenie lub likwidację obecnych wymogów (np. certyfikatów, licencji). Projekt zakłada objęcie deregulacją 50 zawodów

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 806
  • Data wpłynięcia: 2012-10-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów
  • data uchwalenia: 2013-06-13
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 829

806-cz-II

OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałują przepisy rozporządzenia
1) Minister Sprawiedliwości,
2) organy samorządu adwokackiego,
3) członkowie zespołu,
4) członkowie komisji egzaminacyjnych.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia wymaga zasięgnięcia opinii Naczelnej Rady Adwokackiej.
3. Skutki społeczno-gospodarcze oraz finansowe projektowanego rozporządzenia
Regulacje zawarte w projekcie nie będą miały wpływu na:
1) sektor finansów publicznych w tym na budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego. Wejście w życie przedmiotowego projektu
rozporządzenia nie spowoduje dodatkowych skutków finansowych dla budżetu
państwa, w postaci wzrostu wydatków w częściach pozostających
w dyspozycji Ministra Sprawiedliwości, z uwagi na fakt, że zespół do
przygotowania zadań na egzamin adwokacki nie jest nowym organem,
a wydanie niniejszego rozporządzenia wiąże się z nową nomenklaturą
wprowadzoną w ustawie, zmianie nie ulega wysokość wynagrodzeń członków
zespołu, która określona jest na dotychczasowym poziomie.
2) rynek pracy,
3) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorstw,
4) sytuację i rozwój regionalny.












14/10/KC
5








Projekt

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia
w sprawie trybu i sposobu udzielenia zamówienia na wydrukowanie i doręczenie zadań
na egzamin adwokacki

Na podstawie art. 77a ust. 13 ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze (Dz. U.
z 2009 r. Nr 146, poz. 1188, z późn. zm.)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa tryb i sposób udzielenia zamówienia na wydrukowanie zadań na
egzamin adwokacki oraz doręczenie tych zadań komisjom egzaminacyjnym, zwanego dalej
„zamówieniem”.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) oferent – osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą
osobowości prawnej, ubiegającą się o udzielenie zamówienia;
2) wykonawca – osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą
osobowości prawnej, wybraną po przeprowadzeniu negocjacji.
§ 3. Postępowanie o udzielenie zamówienia przygotowuje i przeprowadza komisja do
przeprowadzenia zamówienia na wydrukowanie i doręczenie zadań na egzamin adwokacki,
zwana dalej „komisją”.
§ 4. 1. Komisja przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia
w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie oferentów.

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 166, poz. 1317, Nr 210,
poz. 1628 i Nr 216, poz. 1676, z 2010 r. Nr 7, poz. 45, Nr 47, poz. 278, Nr 200, poz. 1326 i Nr 217, poz. 1429 oraz
z 2011 r. Nr 106, poz. 622 i Nr 142, poz. 830.

1

2. Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania
o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
3. Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu po przeprowadzeniu negocjacji.
§ 5. 1. Na wniosek kierownika komórki organizacyjnej Ministerstwa Sprawiedliwości
właściwej do przeprowadzenia zamówienia, odpowiadającej za organizację egzaminu
adwokackiego, Dyrektor Generalny Ministerstwa Sprawiedliwości powołuje zarządzeniem
komisję w składzie od czterech do sześciu członków, w tym przewodniczącego komisji.
2. Komisja wykonuje wszelkie czynności na posiedzeniach zamkniętych. W pracach komisji
na każdym etapie postępowania powinno brać udział co najmniej trzech członków.
3. Członkostwo w komisji wygasa w przypadku śmierci członka komisji.
4. Dyrektor Generalny Ministerstwa Sprawiedliwości odwołuje członka komisji
w przypadku:
1) złożenia rezygnacji;
2) choroby trwale uniemożliwiającej sprawowanie przez niego funkcji członka komisji;
3) niewykonywania lub nienależytego wykonywania obowiązków;
4) skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślnie popełnione przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego.
5. Dyrektor Generalny Ministerstwa Sprawiedliwości może odwołać członka komisji
w przypadku wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w związku z podejrzeniem
o umyślne popełnienie przez niego przestępstwa ściganego z oskarżenia publicznego.
6. Wygaśnięcie członkostwa lub odwołanie członka ze składu komisji w czasie trwania
postępowania o udzielenie zamówienia nie wstrzymuje prac komisji.
7. W przypadku wygaśnięcia członkostwa lub odwołania członka komisji Dyrektor
Generalny Ministerstwa Sprawiedliwości może powołać w terminie 7 dni nowego członka.
8. Członek komisji podlega wyłączeniu, jeżeli:
1) ubiega się o udzielenie tego zamówienia;
2) pozostaje w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub jest
związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z oferentem lub wykonawcą,
członkami jego organów zarządzających lub organów nadzorczych oferentów lub
wykonawców;
2

3) przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawał
w stosunku pracy lub umów cywilnoprawnych z oferentem lub wykonawcą lub był
członkiem organów zarządzających lub organów nadzorczych oferentów lub wykonawców;
4) pozostaje z oferentem lub wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może
to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób;
5) został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne
przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
9. Powody wyłączenia trwają pomimo ustania małżeństwa lub przysposobienia.
10. Członkowie komisji składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności,
o których mowa w ust. 8.
11. Wzór oświadczenia, o którym mowa w ust. 10, stanowi załącznik do rozporządzenia.
12. Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez członka komisji
podlegającego wyłączeniu po powzięciu przez niego wiadomości o okolicznościach, o których
mowa w ust. 8, powtarza się, z wyjątkiem czynności faktycznych niewpływających na wynik
postępowania.
13. Komisja rozpoczyna prace z dniem powołania i kończy prace z dniem podpisania umowy
z wykonawcą albo z dniem unieważnienia zamówienia w przypadku, o którym mowa w § 16
ust. 1 pkt 5.
§ 6. 1. Komisja:
1) ocenia spełnienie przez oferentów warunków udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, określonych w § 10 ust. 1;
2) ocenia zgłoszenia o przystąpieniu do negocjacji;
3) przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia, w szczególności:
a) przygotowuje projekt zaproszenia,
b) wybiera oferentów, do których zostanie wysłane zaproszenie do składania zgłoszenia
o przystąpieniu do negocjacji, zwane dalej „zaproszeniem”,
c) sprawdza liczbę otrzymanych zgłoszeń o przystąpieniu do negocjacji,
d) przeprowadza negocjacje;
4) odrzuca zgłoszenia o przystąpieniu do negocjacji;
5) wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia oferentów;
3

6) występuje do Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości z wnioskiem
o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia zawierającym faktyczne i prawne
uzasadnienie;
7) przedstawia Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Sprawiedliwości propozycję wyboru
wykonawcy zawierającą faktyczne i prawne uzasadnienie.
2. Komisja wzywa oferentów, którzy:
1) w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez komisję oświadczeń lub dokumentów,
o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 8, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw,
2) złożyli wymagane przez komisję oświadczenia i dokumenty, o których mowa w § 10 ust. 2
pkt 8, zawierające błędy, lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa
– do ich złożenia w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia doręczenia wezwania, chyba że
mimo ich złożenia zgłoszenie o przystąpieniu do negocjacji oferenta podlega odrzuceniu albo
konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie komisji oświadczenia
i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez oferenta warunków udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania zgłoszeń
o dopuszczeniu do negocjacji.
3. Komisja może wezwać także, w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia doręczenia
wezwania, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa
w § 10 ust. 2 pkt 8.
4. Komisja odrzuca zgłoszenie o przystąpieniu do negocjacji:
1) złożone albo uzupełnione po wyznaczonym terminie;
2) niespełniające warunków udziału w negocjacjach;
3) w przypadku, gdy pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 2, oferent nie złoży
dokumentów, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 8;
4) w przypadku wykluczenia oferenta.
§ 7. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy:
1) spełniają warunek określony w § 10 ust. 1;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie
innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania
zamówienia;
4

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 50 ... 65

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: