Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2013
projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 755
- Data wpłynięcia: 2012-09-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2013
- data uchwalenia: 2013-01-25
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 169
755-uzasadnienie-TOM-I
− przychody odsetkowe od wypłaconych kredytów technologicznych – 1.400 tys. zł,
− współfinansowanie pomocy technicznej – 920 tys. zł.
Wydatki zaplanowano w wysokości 546.347 tys. zł, z tego:
− środki z UE (wypłata premii technologicznych ze środków unijnych oraz pomoc
techniczna) – 451.652 tys. zł,
− dotacje na realizację zadań bież ących (wypłata premii technologicznych ze środków
krajowych oraz pomoc techniczna) – 84.340 tys. zł,
− wydatki bież ące (związane z obsługą FKT) – 10.355 tys. zł.
Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych
Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych, którego dysponentem jest minister
właściwy do spraw zdrowia został utworzony na podstawie art. 88 ustawy z dnia 19 listopada
2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540, z późn. zm.).
Powyż szy Fundusz jest państwowym funduszem celowym, którego przychodem są 3%
wpływy z dopłat z gier objętych monopolem państwa.
Przychody Funduszu na 2013 r. zaplanowano w wysokości 23.026 tys. zł
W 2013 r. wydatki Funduszu w kwocie 13.000 tys. zł zostaną przeznaczane na
realizację następujących zadań:
− prowadzenie działalności informacyjno-edukacyjnej i opracowywanie specjalistycznych
ekspertyz, raportów, sprawozdań dotyczących problematyki uzależ nień od hazardu
lub innych uzależ nień niestanowiących uzależ nienia od substancji psychoaktywnych –
3.000 tys. zł,
− opracowywanie i wdraż anie nowych metod profilaktyki i rozwiązywania problemów
wynikających z uzależ nień od hazardu lub innych uzależ nień niestanowiących
uzależ nienia od substancji psychoaktywnych – 1.500 tys. zł,
− udzielanie finansowej pomocy instytucjom i stowarzyszeniom realizującym zadania
związane z rozwiązywaniem problemów wynikających z uzależ nień od hazardu
lub innych uzależ nień niestanowiących uzależ nienia od substancji psychoaktywnych,
w tym sporządzanie oceny rozpowszechnienia i zagroż eń patologicznym hazardem –
6.000 tys. zł,
− prowadzenie działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości programów
profilaktycznych i terapeutycznych, a takż e zwiększanie kompetencji zawodowych
osób zajmujących się leczeniem w celu zwiększenia skuteczności oraz dostępności
171
leczenia uzależ nień od hazardu lub innych uzależ nień niestanowiących uzależ nienia
od substancji psychoaktywnych dla osób uzależ nionych i ich bliskich – 2.500 tys. zł.
Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej
Fundusz Wsparcia Państwowej Straż y Poż arnej został utworzony na podstawie art. 19e
ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straż y Poż arnej (Dz. U. z 2009 r. Nr 12,
poz. 68, z późn. zm.).
Stan funduszu na początek 2013 roku wyniesie 2.269 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2013 r. zaplanowano w wysokości 17.487 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu są środki finansowe uzyskane przez PSP na podstawie
umów lub porozumień zawieranych pomiędzy właściwymi dysponentami Funduszu
a jednostkami samorządu terytorialnego, jak również organizatorami imprez masowych,
osobami prawnymi lub fizycznymi.
Wydatki zaplanowane w wysokości 17.487 tys. zł, przeznaczone będą na pokrywanie
wydatków
inwestycyjnych,
modernizacyjnych
i
remontowych,
koszty
utrzymania
i funkcjonowania jednostek organizacyjnych PSP, a takż e na zakup niezbędnych na ich
potrzeby towarów i usług oraz na cele statutowe szkół PSP jak również rekompensatę
pienięż ną za wydłuż ony czas służ by straż aka, z tego:
− wydatki bież ące – 2.414 tys. zł, z przeznaczeniem m.in. na dofinansowanie zakupu
wyposaż enia, umundurowania i środków ochrony osobistej straż aków, paliwa, energii,
zakupu sprzętu i uzbrojenia oraz remontów straż nic.
− wydatki inwestycyjne – 13.911 tys. zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupów
sprzętu specjalistycznego oraz budowy obiektów straż nic.
Planowany stan funduszu na koniec 2013 roku wyniesie 2.269 tys. zł. (środki pienięż ne).
172
Rozdział IX
Rozliczenia z Unią Europejską
Członkostwo Polski w UE związane jest z włączeniem Polski w system finansowy UE,
obejmujący przede wszystkim budżet ogólny UE. Budżet ten, akceptowany corocznie przez
władzę budżetową UE (Rada i Parlament Europejski) na wniosek Komisji Europejskiej,
mieści się w ramach wieloletniego planu finansowego UE. Wysokość polskiej składki do
budżetu UE oraz wysokość potencjalnych transferów do Polski jest ograniczona limitami
wyznaczonymi w perspektywie finansowej, a doprecyzowanymi w rocznych budżetach UE.
Rok 2013 będzie siódmym i ostatnim rokiem wieloletnich ram finansowych obejmujących
lata 2007–2013.
PERSPEKTYWA FINANSOWA UE NA LATA 2007–2013
(mln EUR – w cenach bieżących)
ŚRODKI NA ZOBOWIĄZANIA
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
Ogółem
2007-2013
1. Trwały wzrost
53.979
57.653
61.696
63.555
63.974
67.614
70.147
438.618
1a. Konkurencyjność na rzecz wzrostu i zatrudnienia
8.918
10.386
13.269
14.167
12.987
14.853
15.623
90.203
1b. Spójność na rzecz wzrostu i zatrudnienia
45.061
47.267
48.427
49.388
50.987
52.761
54.524
348.415
2. Ochrona i zarządzanie zasobami naturalnymi
55.143
59.193
56.333
59.955
59.688
60.810
61.289
412.411
w tym: wydatki związane z rynkiem i płatności
45.759
46.217
46.679
47.146
47.617
48.093
48.574
330.085
bezpośrednie
3. Obywatelstwo, wolność, bezpieczeństwo
1.273
1.362
1.518
1.693
1.889
2.105
2.376
12.216
i sprawiedliwość
3a. Wolność, bezpieczeństwo i sprawiedliwość
637
747
867
1.025
1.206
1.406
1.661
7.549
3b. Obywatelstwo
636
615
651
668
683
699
715
4.667
4. UE jako partner globalny
6.578
7.002
7.440
7.893
8.430
8.997
9.595
55.935
5. Administracja
7.039
7.380
7.525
7.882
8.144
8.670
9.095
55.735
6. Wyrównania
445
207
210
0
0
0
0
862
ŚRODKI NA ZOBOWIĄZANIA OGÓŁEM 124.457 132.797 134.722 140.978 142.125
148.196
152.502
975.777
jako procent DNB
1,02%
1,08%
1,16%
1,18%
1,15%
1,13%
1,12%
1,12%
ŚRODKI NA PŁATNOŚCI OGÓŁEM 122.190 129.681 120.445 134.289 133.440
141.360
144.171
925.576
jako procent DNB
1,00%
1,05%
1,04%
1,12%
1,08%
1,08%
1,06%
1,06%
Dostępny margines
0,24%
0,19%
0,20%
0,11%
0,15%
0,15%
0,17%
0,17%
Pułap środków własnych jako procent DNB
1,24%
1,24%
1,24%
1,23%
1,23%
1,23%
1,23%
1,23%
Znaczna część środków budżetu UE nie jest przekazywana do państw członkowskich.
Wydatki wspólnotowe należy podzielić na następujące grupy:
1. Wydatki skierowane do podmiotów znajdujących się poza Unią Europejską.
W skład tych wydatków można włączyć przede wszystkim środki znajdujące się
w Dziale 4 budżetu UE „UE jako partner globalny”, m.in. na finansowanie projektów
realizowanych w ramach pomocy rozwojowej w krajach rozwijających się, a także środki
173
w ramach funduszy przedakcesyjnych (również Dział 4 budżetu UE), skierowane do
przyszłych krajów członkowskich UE;
2. Alokacje przeznaczone na funkcjonowanie UE (przede wszystkim Dział 5 budżetu UE
„Administracja”) oraz projekty realizowane w skali ponadnarodowej, których nie da się
przypisać konkretnie do żadnego z krajów członkowskich;
3. Środki, które służą finansowaniu projektów (fundusze strukturalne i Fundusz Spójności)
bądź polityk (Wspólna Polityka Rolna – WPR) w konkretnych państwach członkowskich i
które są alokowane w danych państwach.
Transfery otrzymywane z budżetu UE przez Polskę sklasyfikowane są przede wszystkim
w ww. trzeciej grupie wydatków.
Składka wpłacana przez Polskę do budżetu UE w całości jest przekazywana z budżetu
państwa.
Prognozowane saldo przepływów finansowych wynikających z dochodów budżetu
państwa i budżetu środków europejskich w 2013 r. przekazanych przez UE oraz środków
przekazywanych do budżetu UE przedstawia poniższe zestawienie.
Kwota
Treść
w tys. zł
1
2
I. ŚRODKI PRZEKAZANE PRZEZ UE
83.997.697
Zadania wynikające ze Wspólnej Polityki Rolnej
23.208.285
Programy realizowane z udziałem funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w
59.140.965
ramach NSS i EFR (2007-2013)*
Norweski Mechanizm Finansowy, Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru
55.767
Gospodarczego, Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Pozostałe
1.592.680
II. ŚRODKI WYDATKOWANE Z BUDśETU PAŃSTWA
Środki własne UE (składka do budżetu UE)
17.775.269
III. RÓśNICA (I-II)
66.222.428
* zaplanowana prognoza dochodów w roku 2013
174
Rozdział X
Budżet środków europejskich
Ustalony ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych system przepływów
finansowych dla programów finansowanych z udziałem środków europejskich, wprowadził
centralny podmiot płatniczy (Bank Gospodarstwa Krajowego) do realizacji płatności dla
beneficjentów programów. Bank Gospodarstwa Krajowego dokonuje wszystkich płatności
w programach na rzecz wszystkich beneficjentów z rachunków otwartych w tym banku przez
Ministra Finansów za wyjątkiem wydatków dokonywanych w ramach projektów pomocy
technicznej. Oznacza to, że płatności realizowane przez BGK są jedyną formą
przekazywania środków beneficjentom w ramach budżetu środków europejskich.
Wprowadzony system przyczynia się do wzmocnienia kontroli nad środkami
budżetowymi przekazywanymi w ramach środków europejskich. Wprowadzenie jednego
podmiotu dokonującego płatności eliminuje szereg pośredników przy przekazywaniu dotacji
i pozwala na bardziej racjonalne i efektywne zarządzanie środkami budżetu państwa,
ponieważ środki te przekazywane są na rachunki BGK w sytuacji, gdy jest to rzeczywiście
konieczne, tj. gdy konieczne jest dokonanie płatności na rzecz beneficjenta. Pozwala to
także na większą kontrolę wykorzystania tych środków przez Ministra Finansów.
Przekazywanie środków europejskich do jednego podmiotu upraszcza rozliczenie tych
środków w budżecie i pozwala na płynne finansowanie programów na przełomie roku
budżetowego.
Budżet środków europejskich, stosownie do postanowień ustawy o finansach
publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r., obejmuje dochody i wydatki przeznaczone na
realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich (tj. w ramach
funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rybackiego,
Norweskiego
Mechanizmu
Finansowego
2009-2014
i Mechanizmu Finansowego
Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014, Szwajcarsko-Polskiego Programu
Współpracy oraz na realizację Wspólnej Polityki Rolnej), z wyłączeniem środków
przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.
1. Dochody budżetu środków europejskich
W projekcie ustawy budżetowej na rok 2013 w części Dochody budżetu środków
europejskich zaplanowane zostały dochody budżetu środków europejskich w łącznej
wysokości 81.403.652 tys. zł.
175
− współfinansowanie pomocy technicznej – 920 tys. zł.
Wydatki zaplanowano w wysokości 546.347 tys. zł, z tego:
− środki z UE (wypłata premii technologicznych ze środków unijnych oraz pomoc
techniczna) – 451.652 tys. zł,
− dotacje na realizację zadań bież ących (wypłata premii technologicznych ze środków
krajowych oraz pomoc techniczna) – 84.340 tys. zł,
− wydatki bież ące (związane z obsługą FKT) – 10.355 tys. zł.
Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych
Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych, którego dysponentem jest minister
właściwy do spraw zdrowia został utworzony na podstawie art. 88 ustawy z dnia 19 listopada
2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540, z późn. zm.).
Powyż szy Fundusz jest państwowym funduszem celowym, którego przychodem są 3%
wpływy z dopłat z gier objętych monopolem państwa.
Przychody Funduszu na 2013 r. zaplanowano w wysokości 23.026 tys. zł
W 2013 r. wydatki Funduszu w kwocie 13.000 tys. zł zostaną przeznaczane na
realizację następujących zadań:
− prowadzenie działalności informacyjno-edukacyjnej i opracowywanie specjalistycznych
ekspertyz, raportów, sprawozdań dotyczących problematyki uzależ nień od hazardu
lub innych uzależ nień niestanowiących uzależ nienia od substancji psychoaktywnych –
3.000 tys. zł,
− opracowywanie i wdraż anie nowych metod profilaktyki i rozwiązywania problemów
wynikających z uzależ nień od hazardu lub innych uzależ nień niestanowiących
uzależ nienia od substancji psychoaktywnych – 1.500 tys. zł,
− udzielanie finansowej pomocy instytucjom i stowarzyszeniom realizującym zadania
związane z rozwiązywaniem problemów wynikających z uzależ nień od hazardu
lub innych uzależ nień niestanowiących uzależ nienia od substancji psychoaktywnych,
w tym sporządzanie oceny rozpowszechnienia i zagroż eń patologicznym hazardem –
6.000 tys. zł,
− prowadzenie działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości programów
profilaktycznych i terapeutycznych, a takż e zwiększanie kompetencji zawodowych
osób zajmujących się leczeniem w celu zwiększenia skuteczności oraz dostępności
171
leczenia uzależ nień od hazardu lub innych uzależ nień niestanowiących uzależ nienia
od substancji psychoaktywnych dla osób uzależ nionych i ich bliskich – 2.500 tys. zł.
Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej
Fundusz Wsparcia Państwowej Straż y Poż arnej został utworzony na podstawie art. 19e
ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straż y Poż arnej (Dz. U. z 2009 r. Nr 12,
poz. 68, z późn. zm.).
Stan funduszu na początek 2013 roku wyniesie 2.269 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2013 r. zaplanowano w wysokości 17.487 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu są środki finansowe uzyskane przez PSP na podstawie
umów lub porozumień zawieranych pomiędzy właściwymi dysponentami Funduszu
a jednostkami samorządu terytorialnego, jak również organizatorami imprez masowych,
osobami prawnymi lub fizycznymi.
Wydatki zaplanowane w wysokości 17.487 tys. zł, przeznaczone będą na pokrywanie
wydatków
inwestycyjnych,
modernizacyjnych
i
remontowych,
koszty
utrzymania
i funkcjonowania jednostek organizacyjnych PSP, a takż e na zakup niezbędnych na ich
potrzeby towarów i usług oraz na cele statutowe szkół PSP jak również rekompensatę
pienięż ną za wydłuż ony czas służ by straż aka, z tego:
− wydatki bież ące – 2.414 tys. zł, z przeznaczeniem m.in. na dofinansowanie zakupu
wyposaż enia, umundurowania i środków ochrony osobistej straż aków, paliwa, energii,
zakupu sprzętu i uzbrojenia oraz remontów straż nic.
− wydatki inwestycyjne – 13.911 tys. zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupów
sprzętu specjalistycznego oraz budowy obiektów straż nic.
Planowany stan funduszu na koniec 2013 roku wyniesie 2.269 tys. zł. (środki pienięż ne).
172
Rozdział IX
Rozliczenia z Unią Europejską
Członkostwo Polski w UE związane jest z włączeniem Polski w system finansowy UE,
obejmujący przede wszystkim budżet ogólny UE. Budżet ten, akceptowany corocznie przez
władzę budżetową UE (Rada i Parlament Europejski) na wniosek Komisji Europejskiej,
mieści się w ramach wieloletniego planu finansowego UE. Wysokość polskiej składki do
budżetu UE oraz wysokość potencjalnych transferów do Polski jest ograniczona limitami
wyznaczonymi w perspektywie finansowej, a doprecyzowanymi w rocznych budżetach UE.
Rok 2013 będzie siódmym i ostatnim rokiem wieloletnich ram finansowych obejmujących
lata 2007–2013.
PERSPEKTYWA FINANSOWA UE NA LATA 2007–2013
(mln EUR – w cenach bieżących)
ŚRODKI NA ZOBOWIĄZANIA
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
Ogółem
2007-2013
1. Trwały wzrost
53.979
57.653
61.696
63.555
63.974
67.614
70.147
438.618
1a. Konkurencyjność na rzecz wzrostu i zatrudnienia
8.918
10.386
13.269
14.167
12.987
14.853
15.623
90.203
1b. Spójność na rzecz wzrostu i zatrudnienia
45.061
47.267
48.427
49.388
50.987
52.761
54.524
348.415
2. Ochrona i zarządzanie zasobami naturalnymi
55.143
59.193
56.333
59.955
59.688
60.810
61.289
412.411
w tym: wydatki związane z rynkiem i płatności
45.759
46.217
46.679
47.146
47.617
48.093
48.574
330.085
bezpośrednie
3. Obywatelstwo, wolność, bezpieczeństwo
1.273
1.362
1.518
1.693
1.889
2.105
2.376
12.216
i sprawiedliwość
3a. Wolność, bezpieczeństwo i sprawiedliwość
637
747
867
1.025
1.206
1.406
1.661
7.549
3b. Obywatelstwo
636
615
651
668
683
699
715
4.667
4. UE jako partner globalny
6.578
7.002
7.440
7.893
8.430
8.997
9.595
55.935
5. Administracja
7.039
7.380
7.525
7.882
8.144
8.670
9.095
55.735
6. Wyrównania
445
207
210
0
0
0
0
862
ŚRODKI NA ZOBOWIĄZANIA OGÓŁEM 124.457 132.797 134.722 140.978 142.125
148.196
152.502
975.777
jako procent DNB
1,02%
1,08%
1,16%
1,18%
1,15%
1,13%
1,12%
1,12%
ŚRODKI NA PŁATNOŚCI OGÓŁEM 122.190 129.681 120.445 134.289 133.440
141.360
144.171
925.576
jako procent DNB
1,00%
1,05%
1,04%
1,12%
1,08%
1,08%
1,06%
1,06%
Dostępny margines
0,24%
0,19%
0,20%
0,11%
0,15%
0,15%
0,17%
0,17%
Pułap środków własnych jako procent DNB
1,24%
1,24%
1,24%
1,23%
1,23%
1,23%
1,23%
1,23%
Znaczna część środków budżetu UE nie jest przekazywana do państw członkowskich.
Wydatki wspólnotowe należy podzielić na następujące grupy:
1. Wydatki skierowane do podmiotów znajdujących się poza Unią Europejską.
W skład tych wydatków można włączyć przede wszystkim środki znajdujące się
w Dziale 4 budżetu UE „UE jako partner globalny”, m.in. na finansowanie projektów
realizowanych w ramach pomocy rozwojowej w krajach rozwijających się, a także środki
173
w ramach funduszy przedakcesyjnych (również Dział 4 budżetu UE), skierowane do
przyszłych krajów członkowskich UE;
2. Alokacje przeznaczone na funkcjonowanie UE (przede wszystkim Dział 5 budżetu UE
„Administracja”) oraz projekty realizowane w skali ponadnarodowej, których nie da się
przypisać konkretnie do żadnego z krajów członkowskich;
3. Środki, które służą finansowaniu projektów (fundusze strukturalne i Fundusz Spójności)
bądź polityk (Wspólna Polityka Rolna – WPR) w konkretnych państwach członkowskich i
które są alokowane w danych państwach.
Transfery otrzymywane z budżetu UE przez Polskę sklasyfikowane są przede wszystkim
w ww. trzeciej grupie wydatków.
Składka wpłacana przez Polskę do budżetu UE w całości jest przekazywana z budżetu
państwa.
Prognozowane saldo przepływów finansowych wynikających z dochodów budżetu
państwa i budżetu środków europejskich w 2013 r. przekazanych przez UE oraz środków
przekazywanych do budżetu UE przedstawia poniższe zestawienie.
Kwota
Treść
w tys. zł
1
2
I. ŚRODKI PRZEKAZANE PRZEZ UE
83.997.697
Zadania wynikające ze Wspólnej Polityki Rolnej
23.208.285
Programy realizowane z udziałem funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w
59.140.965
ramach NSS i EFR (2007-2013)*
Norweski Mechanizm Finansowy, Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru
55.767
Gospodarczego, Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Pozostałe
1.592.680
II. ŚRODKI WYDATKOWANE Z BUDśETU PAŃSTWA
Środki własne UE (składka do budżetu UE)
17.775.269
III. RÓśNICA (I-II)
66.222.428
* zaplanowana prognoza dochodów w roku 2013
174
Rozdział X
Budżet środków europejskich
Ustalony ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych system przepływów
finansowych dla programów finansowanych z udziałem środków europejskich, wprowadził
centralny podmiot płatniczy (Bank Gospodarstwa Krajowego) do realizacji płatności dla
beneficjentów programów. Bank Gospodarstwa Krajowego dokonuje wszystkich płatności
w programach na rzecz wszystkich beneficjentów z rachunków otwartych w tym banku przez
Ministra Finansów za wyjątkiem wydatków dokonywanych w ramach projektów pomocy
technicznej. Oznacza to, że płatności realizowane przez BGK są jedyną formą
przekazywania środków beneficjentom w ramach budżetu środków europejskich.
Wprowadzony system przyczynia się do wzmocnienia kontroli nad środkami
budżetowymi przekazywanymi w ramach środków europejskich. Wprowadzenie jednego
podmiotu dokonującego płatności eliminuje szereg pośredników przy przekazywaniu dotacji
i pozwala na bardziej racjonalne i efektywne zarządzanie środkami budżetu państwa,
ponieważ środki te przekazywane są na rachunki BGK w sytuacji, gdy jest to rzeczywiście
konieczne, tj. gdy konieczne jest dokonanie płatności na rzecz beneficjenta. Pozwala to
także na większą kontrolę wykorzystania tych środków przez Ministra Finansów.
Przekazywanie środków europejskich do jednego podmiotu upraszcza rozliczenie tych
środków w budżecie i pozwala na płynne finansowanie programów na przełomie roku
budżetowego.
Budżet środków europejskich, stosownie do postanowień ustawy o finansach
publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r., obejmuje dochody i wydatki przeznaczone na
realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich (tj. w ramach
funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rybackiego,
Norweskiego
Mechanizmu
Finansowego
2009-2014
i Mechanizmu Finansowego
Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014, Szwajcarsko-Polskiego Programu
Współpracy oraz na realizację Wspólnej Polityki Rolnej), z wyłączeniem środków
przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.
1. Dochody budżetu środków europejskich
W projekcie ustawy budżetowej na rok 2013 w części Dochody budżetu środków
europejskich zaplanowane zostały dochody budżetu środków europejskich w łącznej
wysokości 81.403.652 tys. zł.
175
Dokumenty związane z tym projektem:
-
755-strategia
› Pobierz plik

-
755-trzyletni-plan-limitu-mianowan
› Pobierz plik

-
755-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
755-uzasadnienie-TOM-I
› Pobierz plik

-
755
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?