Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2013
projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 755
- Data wpłynięcia: 2012-09-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2013
- data uchwalenia: 2013-01-25
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 169
755-uzasadnienie-TOM-I
5. Pomorskiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „POMERANIA”,
6. Mazowieckiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „MAZOVIA”,
7. Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „CARPATIA”,
8. Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucja Gospodarki Budżetowej,
9. Centralnego Ośrodka Sportu,
10. Centrum Usług Wspólnych,
11. Centrum Usług Logistycznych,
12. Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie,
13. Wydawnictwa Edukacyjnego Parpamedia,
14. Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego,
15. Centralnego Ośrodka Informatyki,
16. Centralnego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
17. Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS.
W 2013 r. planuje się łączne przychody instytucji gospodarki budżetowej na kwotę
891.582 tys. zł, w tym 202.798 tys. zł pochodzić będzie z dotacji budżetu państwa, co
stanowi 22,7% przychodów ogółem. W porównaniu do przewidywanego wykonania w roku
2012 przychody wyżej wymienionych jednostek zmaleją o 8,1%, a zaplanowane dotacje
zmaleją o 11,3%.
Planowane na 2013 r. przez instytucje gospodarki budżetowej koszty ogółem wyniosą
951.590 tys. zł i w porównaniu do przewidywanego wykonania roku 2012 r. będą
niższe o 1,4%.
Wynik finansowy brutto instytucji gospodarki budżetowej ogółem będzie ujemny
i wyniesie -60.008 tys. zł. W porównaniu do wyniku finansowego brutto jaki przewiduje się
osiągnąć w roku bieżącym jest on niższy o 65.547 tys. zł.
Na tę różnicę wpłynął głównie znacznie niższy, niż przewidywany w roku 2012 wynik
finansowy Centrum Usług Wspólnych (w skrócie CUW) - o 73.275 tys. zł. Obok ww. instytucji
ujemny wynik finansowy zaplanował jedynie Centralny Ośrodek Sportu tj. -12.514 tys. zł.
Najważniejsze zadania realizowane przez poszczególne instytucje gospodarki
budżetowej wskazano poniżej:
131
- Centralny Ośrodek Sportu – realizuje zadania publiczne w zakresie kultury fizycznej
poprzez tworzenie warunków organizacyjnych, ekonomicznych i technicznych dla
szkolenia sportowego, prowadzonego przez polskie związki sportowe i inne podmioty
działające w zakresie kultury fizycznej, w tym zapewnienie bazy materialno-
technicznej dla potrzeb szkolenia,
- Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP – w ramach prowadzonej działalności
realizuje zadania publiczne na rzecz Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz
Kancelarii Prezydenta RP, zapewnia obsługę recepcyjną i zabezpiecza techniczną
stronę wizyt państwowych, innych uroczystości oraz spotkań. Prowadzi działalność
w zakresie robót i prac konserwacyjnych, gospodarki samochodowej, ochrony
przeciwpożarowej, organizowania ochrony mienia, gastronomii, obsługi logistycznej,
informatycznej, transportowej, wydawniczej, poligraficznej, hotelowej, wypoczynku
i rekreacji. Centrum administruje i gospodaruje budynkami i obiektami Kancelarii
Prezydenta RP, a także zapewnia w nich i ich otoczeniu właściwy porządek, estetykę
i dekoracje,
- Centrum Usług Logistycznych (CUL) – instytucja powstała w 2010 r. na skutek
przekształcenia części gospodarstw pomocniczych, jednostek organizacyjnych Policji,
gospodarstwa pomocniczego MSWiA, przekazania mienia części likwidowanych
zakładów budżetowych MSWiA, a także części zasobów jednostek budżetowych
Policji obejmujących ośrodki szkolenia Policji, stacje obsługi pojazdów oraz stacje
paliw. Stanowi ono logistyczne i techniczne wsparcie dla działań Policji i jednostek
resortu spraw wewnętrznych. W CUL skumulowana jest nie tylko baza szkoleniowo –
wypoczynkowa, jego istotą są również zróżnicowane zadania publiczne m.in. obsługa
lotniska „Babice” w Warszawie, naprawa policyjnych środków transportu wraz
z kompleksową obsługą techniczną czy dystrybucją paliw,
- Centrum Usług Wspólnych (CUW) – wykonuje zadania na rzecz Kancelarii Prezesa
Rady Ministrów, komórek organizacyjnych CUW oraz sprzedaży wyrobów i usług dla
odbiorców zewnętrznych. Zapewnia techniczne, w tym teleinformatyczne warunki
pracy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów m. in.: obsługę bieżącą (usługi
transportowe, konserwacyjne, techniczne, informatyczne, gospodarcze, edytorskie,
recepcyjne, hotelarskie, itp.), prowadzi remonty obiektów budowlanych, maszyn
i urządzeń oraz inwestycje w obiektach budowlanych, administruje przydzielonymi
składnikami
majątkowymi,
świadczy
usługi
szkoleniowo-wypoczynkowe
i konferencyjne dla Rządu i administracji rządowej. W związku ze zmianą ustawy
132
o rachunkowości w 2013 r. przewidywane jest zmniejszenie przychodów CUW
z tytułu zniesienia obowiązku wydawania Monitora Polskiego „B”,
- Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia – zajmuje się wydawaniem publikacji
w zakresie edukacji i profilaktyki w dziedzinie rozwiązywania problemów
alkoholowych i uzależnień dotyczących m.in. profilaktyki w zakresie wpływu
substancji uzależniających na zdrowie człowieka, edukacji w zakresie leczenia
uzależnienia od substancji psychoaktywnych, leków, nikotyny, dopalaczy oraz
edukacji w zakresie leczenia uzależnienia od alkoholu,
- Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie – statutową działalnością instytucji jest
rehabilitacja połączona z pobytem – turnusy (częściowo refundowane ze środków
z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Narodowego
Funduszu Zdrowia),
- Zakład
Inwestycji
Organizacji
Traktatu
Północnoatlantyckiego
–
realizuje
zobowiązania strony polskiej wynikające z członkostwa w Organizacji Traktatu
Północnoatlantyckiego w zakresie udziału Rzeczypospolitej Polskiej w Programie
Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa
(NSIP: NATO Security Investment Programme). Program ten stworzono w celu
zapewnienia wspólnego finansowania projektów inwestycyjnych w krajach
członkowskich NATO. Obejmuje on wyłącznie zadania zgrupowane w pakietach
inwestycyjnych, których wykonanie zapewnia osiągnięcie podstawowych zdolności
operacyjnych. Pakiety realizowane w ramach Programu NSIP obejmują następujące
kategorie infrastruktury wojskowej: lotniska, bazy morskie, systemy łączności,
stanowiska dowodzenia obroną powietrzną, radary dalekiego zasięgu obrony
powietrznej, instalacje paliwowe,
- Centralny Ośrodek Informatyki – przedmiotem podstawowej działalności jest odpłatne
wykonywanie usług na rzecz Ministra Spraw Wewnętrznych obejmujące:
udostępnianie danych krajowych i zagranicznych z centralnej ewidencji pojazdów
i centralnej ewidencji kierowców. Instytucja odpowiada za utrzymanie, serwis,
budowę, rozwój i eksploatację systemów informatycznych i teleinformatycznych
prowadzonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych oraz wykonuje usługi na rzecz
innych podmiotów,
- Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (CODGiK) – główne
zadania instytucji są związane z odpłatnym świadczeniem usług na rzecz Głównego
Geodety Kraju oraz usług świadczonych na rzecz pozostałych odbiorców,
w szczególności w zakresie: tworzenia specjalistycznych baz danych przestrzennych
133
i opracowań kartograficznych, przetwarzania danych przestrzennych, świadczenia
usług sieciowych, usług fotoreprodukcyjnych i specjalistycznych szkoleń w zakresie
geodezji, kartografii oraz infrastruktury informacji przestrzennej. W 2013 r. zwiększy
się zakres zadań realizowanych przez CODGiK (w związku z wejściem w życie
przepisów wykonawczych do ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze
informacji przestrzennej), co spowoduje wzrost przychodów oraz kosztów
funkcjonowania tej instytucji,
- Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucja Gospodarki Budżetowej - instytucja
została utworzona na podstawie Zarządzenia Dyrektora Sądu Apelacyjnego
w Krakowie z dnia 11 stycznia 2012 r., podstawową działalnością instytucji jest
dokonywanie centralnych zakupów i usług dla jednostek sądownictwa powszechnego
oraz świadczenie usług kwaterunkowych i szkoleniowych,
- Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS – przedmiotem działalności
podstawowej będzie wykonywanie zadań o charakterze materialno-technicznym
wspierających realizację nałożonych na służby statystyki publicznej zadań
publicznych
(naukowo-badawczych,
szkoleniowo-edukacyjnych,
związanych
z promocją i popularyzacją wiedzy o statystyce). Źródłami przychodów będą:
1. przychody z działalności podstawowej i innej niż podstawowa (w tym dystrybucji
i sprzedaży materiałów i opracowań statystycznych, świadczeń na rzecz GUS
i urzędów statystycznych, prowadzonej dodatkowo działalności gospodarczej),
2. inne przychody (środki uzyskane z funduszy Unii Europejskiej, darowizny, spadki
i zapisy, odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych oraz kary
umowne).
Ponadto w załączniku nr 13 do projektu ustawy budżetowej zamieszczono plany
finansowe sześciu instytucji gospodarki budżetowej utworzonych, na podstawie zarządzeń
Ministra Sprawiedliwości, z przekształcenia gospodarstw pomocniczych funkcjonujących
przy aresztach śledczych oraz zakładach karnych. Zajmują się one szerokim spektrum prac
mających na celu aktywizację zawodową więźniów, związanych z produkcją i usługami
m.in. z zakresu budownictwa czy drobnej wytwórczości.
Zaplanowane na 2013 r. kwoty przychodów, z uwzględnieniem dotacji budżetowych,
kosztów oraz wyników finansowych brutto instytucji gospodarki budżetowych przedstawiają
się następująco:
134
w tym
Wynik
Przychody dotacja z
Koszty
finansowy
Wyszczególnienie
budżetu
brutto
w tys. zł
1
2
3
4
5
Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP
47.000
0
46.500
500
Zachodnia Instytucja Gospodarki Budżetowej
39.318
0
39.060
258
„PIAST”
Podlaska Instytucja Gospodarki Budżetowej
31.388
0
30.378
1 010
„BIELIK”
Bałtycka Instytucja Gospodarki Budżetowej
50.198
0
48.871
1.327
„BALTICA”
Pomorska Instytucja Gospodarki Budżetowej
39.309
0
37.447
1.862
„POMERANIA”
Mazowiecka Instytucja Gospodarki Budżetowej
54.620
0
54.620
0
„MAZOVIA”
Podkarpacka Instytucja Gospodarki
39.700
0
39.350
350
Budżetowej „CARPATIA”
Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucja
1.950
1.912
38
Gospodarki Budżetowej
Centralny Ośrodek Sportu
116.920
23.909
129.434
-12.514
Centrum Usług Wspólnych
46.131
0
103.305
-57.174
Centrum Usług Logistycznych
57.080
0
56.923
157
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie
1.954
0
1.792
162
Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia
935
0
925
10
Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu
303.178
178.889
302.971
207
Północnoatlantyckiego
Centralny Ośrodek Informatyki
45.000
0
41.308
3.692
Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej
14.001
0
13.915
86
i Kartograficznej
Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS
2.900
0
2.879
21
3. Państwowe osoby prawne, o których mowa w art. 9 pkt 14 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
Jednostki sektora finansów publicznych, których plany finansowe wymienione
w załączniku 14 do ustawy budżetowej na rok 2013 są tworzone, jako państwowe osoby
prawne na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych,
z wyłączeniem przedsiębiorstw, instytutów badawczych, banków i spółek prawa handlowego.
W przedłożonym projekcie ustawy budżetowej na rok 2013 zamieszczono plany
finansowe następujących państwowych osób prawnych:
- Agencji Oceny Technologii Medycznych,
- Transportowego Dozoru Technicznego,
- Urzędu Dozoru Technicznego,
135
6. Mazowieckiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „MAZOVIA”,
7. Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „CARPATIA”,
8. Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucja Gospodarki Budżetowej,
9. Centralnego Ośrodka Sportu,
10. Centrum Usług Wspólnych,
11. Centrum Usług Logistycznych,
12. Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie,
13. Wydawnictwa Edukacyjnego Parpamedia,
14. Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego,
15. Centralnego Ośrodka Informatyki,
16. Centralnego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
17. Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS.
W 2013 r. planuje się łączne przychody instytucji gospodarki budżetowej na kwotę
891.582 tys. zł, w tym 202.798 tys. zł pochodzić będzie z dotacji budżetu państwa, co
stanowi 22,7% przychodów ogółem. W porównaniu do przewidywanego wykonania w roku
2012 przychody wyżej wymienionych jednostek zmaleją o 8,1%, a zaplanowane dotacje
zmaleją o 11,3%.
Planowane na 2013 r. przez instytucje gospodarki budżetowej koszty ogółem wyniosą
951.590 tys. zł i w porównaniu do przewidywanego wykonania roku 2012 r. będą
niższe o 1,4%.
Wynik finansowy brutto instytucji gospodarki budżetowej ogółem będzie ujemny
i wyniesie -60.008 tys. zł. W porównaniu do wyniku finansowego brutto jaki przewiduje się
osiągnąć w roku bieżącym jest on niższy o 65.547 tys. zł.
Na tę różnicę wpłynął głównie znacznie niższy, niż przewidywany w roku 2012 wynik
finansowy Centrum Usług Wspólnych (w skrócie CUW) - o 73.275 tys. zł. Obok ww. instytucji
ujemny wynik finansowy zaplanował jedynie Centralny Ośrodek Sportu tj. -12.514 tys. zł.
Najważniejsze zadania realizowane przez poszczególne instytucje gospodarki
budżetowej wskazano poniżej:
131
- Centralny Ośrodek Sportu – realizuje zadania publiczne w zakresie kultury fizycznej
poprzez tworzenie warunków organizacyjnych, ekonomicznych i technicznych dla
szkolenia sportowego, prowadzonego przez polskie związki sportowe i inne podmioty
działające w zakresie kultury fizycznej, w tym zapewnienie bazy materialno-
technicznej dla potrzeb szkolenia,
- Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP – w ramach prowadzonej działalności
realizuje zadania publiczne na rzecz Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz
Kancelarii Prezydenta RP, zapewnia obsługę recepcyjną i zabezpiecza techniczną
stronę wizyt państwowych, innych uroczystości oraz spotkań. Prowadzi działalność
w zakresie robót i prac konserwacyjnych, gospodarki samochodowej, ochrony
przeciwpożarowej, organizowania ochrony mienia, gastronomii, obsługi logistycznej,
informatycznej, transportowej, wydawniczej, poligraficznej, hotelowej, wypoczynku
i rekreacji. Centrum administruje i gospodaruje budynkami i obiektami Kancelarii
Prezydenta RP, a także zapewnia w nich i ich otoczeniu właściwy porządek, estetykę
i dekoracje,
- Centrum Usług Logistycznych (CUL) – instytucja powstała w 2010 r. na skutek
przekształcenia części gospodarstw pomocniczych, jednostek organizacyjnych Policji,
gospodarstwa pomocniczego MSWiA, przekazania mienia części likwidowanych
zakładów budżetowych MSWiA, a także części zasobów jednostek budżetowych
Policji obejmujących ośrodki szkolenia Policji, stacje obsługi pojazdów oraz stacje
paliw. Stanowi ono logistyczne i techniczne wsparcie dla działań Policji i jednostek
resortu spraw wewnętrznych. W CUL skumulowana jest nie tylko baza szkoleniowo –
wypoczynkowa, jego istotą są również zróżnicowane zadania publiczne m.in. obsługa
lotniska „Babice” w Warszawie, naprawa policyjnych środków transportu wraz
z kompleksową obsługą techniczną czy dystrybucją paliw,
- Centrum Usług Wspólnych (CUW) – wykonuje zadania na rzecz Kancelarii Prezesa
Rady Ministrów, komórek organizacyjnych CUW oraz sprzedaży wyrobów i usług dla
odbiorców zewnętrznych. Zapewnia techniczne, w tym teleinformatyczne warunki
pracy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów m. in.: obsługę bieżącą (usługi
transportowe, konserwacyjne, techniczne, informatyczne, gospodarcze, edytorskie,
recepcyjne, hotelarskie, itp.), prowadzi remonty obiektów budowlanych, maszyn
i urządzeń oraz inwestycje w obiektach budowlanych, administruje przydzielonymi
składnikami
majątkowymi,
świadczy
usługi
szkoleniowo-wypoczynkowe
i konferencyjne dla Rządu i administracji rządowej. W związku ze zmianą ustawy
132
o rachunkowości w 2013 r. przewidywane jest zmniejszenie przychodów CUW
z tytułu zniesienia obowiązku wydawania Monitora Polskiego „B”,
- Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia – zajmuje się wydawaniem publikacji
w zakresie edukacji i profilaktyki w dziedzinie rozwiązywania problemów
alkoholowych i uzależnień dotyczących m.in. profilaktyki w zakresie wpływu
substancji uzależniających na zdrowie człowieka, edukacji w zakresie leczenia
uzależnienia od substancji psychoaktywnych, leków, nikotyny, dopalaczy oraz
edukacji w zakresie leczenia uzależnienia od alkoholu,
- Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie – statutową działalnością instytucji jest
rehabilitacja połączona z pobytem – turnusy (częściowo refundowane ze środków
z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Narodowego
Funduszu Zdrowia),
- Zakład
Inwestycji
Organizacji
Traktatu
Północnoatlantyckiego
–
realizuje
zobowiązania strony polskiej wynikające z członkostwa w Organizacji Traktatu
Północnoatlantyckiego w zakresie udziału Rzeczypospolitej Polskiej w Programie
Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa
(NSIP: NATO Security Investment Programme). Program ten stworzono w celu
zapewnienia wspólnego finansowania projektów inwestycyjnych w krajach
członkowskich NATO. Obejmuje on wyłącznie zadania zgrupowane w pakietach
inwestycyjnych, których wykonanie zapewnia osiągnięcie podstawowych zdolności
operacyjnych. Pakiety realizowane w ramach Programu NSIP obejmują następujące
kategorie infrastruktury wojskowej: lotniska, bazy morskie, systemy łączności,
stanowiska dowodzenia obroną powietrzną, radary dalekiego zasięgu obrony
powietrznej, instalacje paliwowe,
- Centralny Ośrodek Informatyki – przedmiotem podstawowej działalności jest odpłatne
wykonywanie usług na rzecz Ministra Spraw Wewnętrznych obejmujące:
udostępnianie danych krajowych i zagranicznych z centralnej ewidencji pojazdów
i centralnej ewidencji kierowców. Instytucja odpowiada za utrzymanie, serwis,
budowę, rozwój i eksploatację systemów informatycznych i teleinformatycznych
prowadzonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych oraz wykonuje usługi na rzecz
innych podmiotów,
- Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (CODGiK) – główne
zadania instytucji są związane z odpłatnym świadczeniem usług na rzecz Głównego
Geodety Kraju oraz usług świadczonych na rzecz pozostałych odbiorców,
w szczególności w zakresie: tworzenia specjalistycznych baz danych przestrzennych
133
i opracowań kartograficznych, przetwarzania danych przestrzennych, świadczenia
usług sieciowych, usług fotoreprodukcyjnych i specjalistycznych szkoleń w zakresie
geodezji, kartografii oraz infrastruktury informacji przestrzennej. W 2013 r. zwiększy
się zakres zadań realizowanych przez CODGiK (w związku z wejściem w życie
przepisów wykonawczych do ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze
informacji przestrzennej), co spowoduje wzrost przychodów oraz kosztów
funkcjonowania tej instytucji,
- Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucja Gospodarki Budżetowej - instytucja
została utworzona na podstawie Zarządzenia Dyrektora Sądu Apelacyjnego
w Krakowie z dnia 11 stycznia 2012 r., podstawową działalnością instytucji jest
dokonywanie centralnych zakupów i usług dla jednostek sądownictwa powszechnego
oraz świadczenie usług kwaterunkowych i szkoleniowych,
- Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS – przedmiotem działalności
podstawowej będzie wykonywanie zadań o charakterze materialno-technicznym
wspierających realizację nałożonych na służby statystyki publicznej zadań
publicznych
(naukowo-badawczych,
szkoleniowo-edukacyjnych,
związanych
z promocją i popularyzacją wiedzy o statystyce). Źródłami przychodów będą:
1. przychody z działalności podstawowej i innej niż podstawowa (w tym dystrybucji
i sprzedaży materiałów i opracowań statystycznych, świadczeń na rzecz GUS
i urzędów statystycznych, prowadzonej dodatkowo działalności gospodarczej),
2. inne przychody (środki uzyskane z funduszy Unii Europejskiej, darowizny, spadki
i zapisy, odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych oraz kary
umowne).
Ponadto w załączniku nr 13 do projektu ustawy budżetowej zamieszczono plany
finansowe sześciu instytucji gospodarki budżetowej utworzonych, na podstawie zarządzeń
Ministra Sprawiedliwości, z przekształcenia gospodarstw pomocniczych funkcjonujących
przy aresztach śledczych oraz zakładach karnych. Zajmują się one szerokim spektrum prac
mających na celu aktywizację zawodową więźniów, związanych z produkcją i usługami
m.in. z zakresu budownictwa czy drobnej wytwórczości.
Zaplanowane na 2013 r. kwoty przychodów, z uwzględnieniem dotacji budżetowych,
kosztów oraz wyników finansowych brutto instytucji gospodarki budżetowych przedstawiają
się następująco:
134
w tym
Wynik
Przychody dotacja z
Koszty
finansowy
Wyszczególnienie
budżetu
brutto
w tys. zł
1
2
3
4
5
Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP
47.000
0
46.500
500
Zachodnia Instytucja Gospodarki Budżetowej
39.318
0
39.060
258
„PIAST”
Podlaska Instytucja Gospodarki Budżetowej
31.388
0
30.378
1 010
„BIELIK”
Bałtycka Instytucja Gospodarki Budżetowej
50.198
0
48.871
1.327
„BALTICA”
Pomorska Instytucja Gospodarki Budżetowej
39.309
0
37.447
1.862
„POMERANIA”
Mazowiecka Instytucja Gospodarki Budżetowej
54.620
0
54.620
0
„MAZOVIA”
Podkarpacka Instytucja Gospodarki
39.700
0
39.350
350
Budżetowej „CARPATIA”
Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucja
1.950
1.912
38
Gospodarki Budżetowej
Centralny Ośrodek Sportu
116.920
23.909
129.434
-12.514
Centrum Usług Wspólnych
46.131
0
103.305
-57.174
Centrum Usług Logistycznych
57.080
0
56.923
157
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie
1.954
0
1.792
162
Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia
935
0
925
10
Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu
303.178
178.889
302.971
207
Północnoatlantyckiego
Centralny Ośrodek Informatyki
45.000
0
41.308
3.692
Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej
14.001
0
13.915
86
i Kartograficznej
Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS
2.900
0
2.879
21
3. Państwowe osoby prawne, o których mowa w art. 9 pkt 14 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
Jednostki sektora finansów publicznych, których plany finansowe wymienione
w załączniku 14 do ustawy budżetowej na rok 2013 są tworzone, jako państwowe osoby
prawne na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych,
z wyłączeniem przedsiębiorstw, instytutów badawczych, banków i spółek prawa handlowego.
W przedłożonym projekcie ustawy budżetowej na rok 2013 zamieszczono plany
finansowe następujących państwowych osób prawnych:
- Agencji Oceny Technologii Medycznych,
- Transportowego Dozoru Technicznego,
- Urzędu Dozoru Technicznego,
135
Dokumenty związane z tym projektem:
-
755-strategia
› Pobierz plik

-
755-trzyletni-plan-limitu-mianowan
› Pobierz plik

-
755-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
755-uzasadnienie-TOM-I
› Pobierz plik

-
755
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?