eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 627
  • Data wpłynięcia: 2012-07-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-11-16
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1445

627-cz-1


określonych w art. 8 dyrektywy 2002/21/WE

90 dni, licząc od dnia wystąpienia z wnioskiem o
(dyrektywy ramowej), zgodnie z przepisami

zawarcie umowy o dostępie telekomunikacyjnym.
niniejszej dyrektywy oraz procedurami, o których


mowa w art. 6 i 7, 20 i 21 dyrektywy 2002/21/WE
Obow.
Art. 29. Prezes UKE może z urzędu, w drodze
(dyrektywa ramowa).";
Art. 29 decyzji, zmienić treść umowy o dostępie
Pt
telekomunikacyjnym lub zobowiązać strony

umowy do jej zmiany, w przypadkach

uzasadnionych potrzebą zapewnienia ochrony

interesów użytkowników końcowych, skutecznej

konkurencji lub interoperacyjności usług.


Obow.
Art. 199. 1. Prezes UKE jest uprawniony do
Art.
kontroli przestrzegania przepisów, decyzji oraz
199 ust. postanowień z zakresu telekomunikacji,
1 Pt
gospodarki częstotliwościami lub spełniania

wymagań dotyczących kompatybilności

elektromagnetycznej.


Obow.
Art. 209. 1. Kto:
Art.
6) nie wypełnia warunków zapewnienia dostępu
209 ist. telekomunikacyjnego oraz rozliczeń z tego tytułu,
1 pkt 6 określonych w decyzji lub w umowie,
Pt
art. 6
"2. W związku z rozwojem rynku oraz technologii N

ust. 2
Komisja może przyjąć środki wykonawcze
zmieniające załącznik I. rodki te, mające na celu
zmianę elementów innych niż istotne niniejszej
dyrektywy, przyjmowane są zgodnie z procedurą
regulacyjną połączoną z kontrolą, o której mowa w
art. 14 ust. 3.";
art. 7
skreśla się art. 7;
N

Skreślenie tego przepisu nie wymaga zmian w
ustawie Prawo telekomunikacyjne, gdyż
wdrażające go przepisy art. 221 ustawy Prawo
telekomunikacyjne, zgodnie z jego ust. 3, przestaną
obowiązywać w momencie uprawomocnienia się
decyzji wydanych na podstawie art. 25 ustawy
Prawo telekomunikacyjne. Zmiana w dyrektywie
polega na tym, że usunięty został przepis
przejściowy znajdujący się w pakiecie dyrektyw z

236

2002 roku.
art. 8
w art. 8 w ust. 1 słowa "art. 9–13" zastępuje się T
Art.
Art. 44b. 1. Jeżeli wcześniej nałożone obowiązki
ust. 1
słowami "art. 9–13a";
44b
regulacyjne w zakresie dostępu

telekomunikacyjnego, o których mowa w art. 34,

art. 36–40 i art. 42, nie zapewniły na rynku lub

rynkach hurtowych skutecznej konkurencji oraz

istnieją na tym rynku lub rynkach istotne i trwałe

problemy konkurencyjne lub zawodność rynku,

Prezes UKE może, po przeprowadzeniu analizy

tego rynku lub rynków hurtowych, o której mowa

w art. 21, nałożyć na przedsiębiorcę

telekomunikacyjnego zintegrowanego pionowo

obowiązek rozdziału funkcjonalnego polegający na

wykonywaniu działalności związanej ze

świadczeniem usług hurtowego dostępu

telekomunikacyjnego przez wyodrębnioną,

niezależnie działającą jednostkę organizacyjną, lub

przez kilka wydzielonych jednostek

organizacyjnych, zwanych dalej „wydzieloną

jednostką organizacyjną”.

2. Wydzielona jednostka organizacyjna zapewnia

dostęp telekomunikacyjny innym przedsiębiorcom

telekomunikacyjnym, w tym przedsiębiorcy

telekomunikacyjnemu, o którym mowa w ust. 1,

oraz innym jednostkom organizacyjnym tego

przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, w takich

samych terminach i na takich samych warunkach,

w tym dotyczących poziomów cen i usług, oraz

przy użyciu tych samych systemów i procesów.

3. Przed nałożeniem na przedsiębiorcę

telekomunikacyjnego obowiązku rozdziału

funkcjonalnego Prezes UKE występuje do Komisji

Europejskiej z wnioskiem o uzyskanie zgody na

nałożenie obowiązku rozdziału funkcjonalnego, do

którego dołącza:

4) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 102, poz. 1117, z 2003 r. Nr 49, poz. 408 i Nr 229, poz. 2276, z 2005 r. Nr 132, poz. 1108, Nr 183, poz. 1538
i Nr 184, poz. 1539, z 2006 r. Nr 133, poz. 935 i Nr 208, poz. 1540, z 2008 r. Nr 86, poz. 524, Nr 118, poz. 747, Nr 217, poz. 1381 i Nr 231, poz. 1547 oraz z 2009 r. Nr 13, poz.
69,Nr 42, poz. 341, Nr 102, poz. 585 i Nr 104, poz. 860.

237


1) wyniki analizy rynku albo rynków

hurtowych, o której mowa w art. 21,

potwierdzające, iż wcześniej nałożone

obowiązki regulacyjne w zakresie dostępu

telekomunikacyjnego nie zapewniły na rynku

lub rynkach hurtowych, o których mowa w ust.

1, skutecznej konkurencji oraz, że istnieją na

tym rynku lub rynkach istotne i trwałe

problemy konkurencyjne lub zawodność rynku;

2) uzasadnioną ocenę, że w rozsądnym terminie

nie zaistnieje lub zaistnieje w niewielkim

stopniu na rynku lub rynkach hurtowych, o

których mowa w ust. 1, skuteczna i trwała

konkurencja w zakresie infrastruktury

telekomunikacyjnej;

3) analizę spodziewanego wpływu nałożenia

obowiązku rozdziału funkcjonalnego na

przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, o którym

mowa w ust. 1, w tym na sytuację pracowników

wydzielonej jednostki organizacyjnej, na

działalność Prezesa UKE oraz na rynek

telekomunikacyjny. Dodatkowo analiza zawiera

ocenę wpływu na motywację do inwestowania

na rynku telekomunikacyjnym, a
także

informację o spodziewanym wpływie na

konkurencję na tym rynku oraz o potencjalnych

skutkach dla konsumentów;

4) uzasadnienie zastosowania rozdziału

funkcjonalnego jako najskuteczniejszego środka

naprawczego, który ma na celu rozwiązanie

problemów związanych z konkurencją lub

usunięcie zidentyfikowanych nieprawidłowości

na rynku lub rynkach hurtowych;

5) projekt decyzji w sprawie rozdziału

funkcjonalnego obejmujący określenie:

a) charakteru i stopnia rozdziału

funkcjonalnego, ze wskazaniem w

szczególności statusu prawnego wydzielonej

jednostki organizacyjnej, biorąc pod uwagę

238


stanowisko przedsiębiorcy, na którego ma być

nałożony obowiązek rozdziału funkcjonalnego

co do tego statusu, o ile takie stanowisko

zostało przedstawione przez niego w ramach

postępowania konsultacyjnego,

b) zakresu początkowych składników

majątkowych wydzielonej jednostki

organizacyjnej oraz rodzaju produktów lub

usług dostarczanych przez tę jednostkę,

c) rozwiązań w zakresie zarządzania

wydzieloną jednostką organizacyjną, w tym

zasad dotyczących stworzenia w tej jednostce

odpowiedniej struktury zachęt zapewniających

niezależność pracowników wydzielonej

jednostki organizacyjnej od przedsiębiorcy

telekomunikacyjnego, o którym mowa w ust.

1, innych jednostek tego przedsiębiorcy

telekomunikacyjnego, spółek od niego

zależnych, wobec niego dominujących lub z

nim powiązanych w rozumieniu ustawy z dnia

15 września 2000 r. - Kodeks spółek

handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037, z późn.

zm.4)),

d) trybu realizacji obowiązku rozdziału

funkcjonalnego, w tym harmonogramu

realizacji tego obowiązku,

e) zasad zapewniających przejrzystość procedur

operacyjnych, w szczególności w odniesieniu

do innych zainteresowanych podmiotów,

f) programu monitorowania przestrzegania

obowiązku rozdziału funkcjonalnego,

obejmującego w szczególności publikację przez

przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, o którym

mowa w ust. 1, corocznego sprawozdania w

tym zakresie lub obowiązek przeprowadzania

przez niezależnych audytorów cyklicznych

audytów.

4. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia przez

Komisję Europejską wniosku, o którym mowa w

239


ust. 3, Prezes UKE w drodze decyzji nakłada

obowiązek rozdziału funkcjonalnego.

5. Uzasadnienie decyzji nakładającej obowiązek

rozdziału funkcjonalnego, niezależnie od wymagań

wynikających z przepisów Kodeksu postępowania

administracyjnego, powinno zawierać wykazanie

zaistnienia przesłanek, o których mowa w ust. 1,

oraz zasadności nałożenia tego obowiązku, w tym

powinno zawierać:

1) informację o wynikach analizy rynku albo

rynków hurtowych, o której mowa w art.

21, potwierdzających, iż wcześniej

nałożone obowiązki regulacyjne w

zakresie dostępu telekomunikacyjnego nie

zapewniły na rynku lub rynkach

hurtowych, o których mowa w ust. 1,

skutecznej konkurencji oraz, że istnieją na

tym rynku lub rynkach istotne i trwałe

problemy konkurencyjne lub zawodność

rynku;

2) uzasadnioną ocenę, że w rozsądnym

terminie nie zaistnieje lub zaistnieje w

niewielkim stopniu na rynku lub rynkach

hurtowych, o których mowa w ust. 1,

skuteczna i trwała konkurencja w zakresie

infrastruktury telekomunikacyjnej;

3) analizę spodziewanego wpływu nałożenia

obowiązku rozdziału funkcjonalnego na

przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, o

którym mowa w ust. 1, w tym na sytuację

pracowników wydzielonej jednostki

organizacyjnej, na działalność Prezesa

UKE oraz na rynek telekomunikacyjny.

Dodatkowo analiza zawiera ocenę wpływu

na motywację do inwestowania na rynku

telekomunikacyjnym, a także informację o

spodziewanym wpływie na konkurencję na

tym rynku oraz o potencjalnych skutkach

dla konsumentów;

240
strony : 1 ... 70 ... 110 ... 118 . [ 119 ] . 120 ... 128

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: