eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 627
  • Data wpłynięcia: 2012-07-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-11-16
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1445

627-cz-1



sporze,

c) przyczynianie się do zapewnienia

wysokiego poziomu ochrony danych

osobowych,

d) udostępnianie informacji dotyczących

ustanawiania cen i warunków użytkowania

publicznie dostępnych usług

telekomunikacyjnych,

e) identyfikację potrzeb określonych grup

społecznych, w szczególności użytkowników

niepełnosprawnych,

f) zapewnienie integralności i bezpieczeństwa

publicznej sieci telekomunikacyjnej;

g) wspieranie procesu harmonizacji określonych

numerów lub zakresów numeracyjnych w

obrębie Unii Europejskiej oraz zapewnienie

informacji o istnieniu europejskiego numeru

alarmowego „112” i innych europejskich

numerów zharmonizowanych, skierowanej do

obywateli, w szczególności podróżujących

między państwami członkowskimi,

h) wspieranie zdolności użytkowników do

dostępu do informacji oraz ich

rozpowszechniania lub korzystania z

dowolnych aplikacji i usług;

4) realizację polityki w zakresie promowania

różnorodności kulturowej i językowej, jak

również pluralizmu mediów;

5) zagwarantowanie neutralności

technologicznej przyjmowanych norm

prawnych.


Art. 35 w art. 35 w ust. 2:
ust. 2



a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:



„1) techniczną i ekonomiczną wykonalność

użytkowania lub instalacji konkurencyjnych

urządzeń mając na uwadze tempo rozwoju rynku

141


oraz rodzaj wzajemnych połączeń sieci lub

dostępu telekomunikacyjnego, w tym możliwość

zastosowania innych rozwiązań związanych z

dostępem telekomunikacyjnym, takich jak

dostęp do kanalizacji kablowej;”,



b) pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:

„3) początkowe inwestycje dokonane przez

właściciela urządzeń lub udogodnień

towarzyszących, mając na uwadze ryzyko

inwestycyjne oraz poczynione inwestycje

telekomunikacyjne;

4) konieczność zapewnienia konkurencji w

dłuższym okresie, w tym efektywne

inwestowanie w dziedzinie infrastruktury oraz

promocję technologii innowacyjnych;”;
Art. 8a "Artykuł 8a
T
Art. 189 w art. 189 w ust. 2:

Planowanie strategiczne i koordynacja polityki w
ust. 2

zakresie widma radiowego

b) w pkt 2:
1. Państwa członkowskie współpracują ze sobą
- lit d otrzymuje brzmienie:
oraz z Komisją w planowaniu strategicznym,
”d) współpracę z innymi organami
koordynacji i harmonizacji wykorzystania widma
regulacyjnymi państw członkowskich, BEREC i
radiowego we Wspólnocie Europejskiej. W tym
Komisją Europejską, w celu spójnego wdrażania
celu biorą pod uwagę między innymi aspekty
i stosowania przepisów,”,
ekonomiczne, bezpieczeństwo, zdrowie, interes
- dodaje się lit. e w brzmieniu:
ogólny, wolność wypowiedzi, aspekty kulturalne,
„e) współpracę z innymi organami
naukowe, społeczne i techniczne polityk UE, jak
regulacyjnymi państw członkowskich i Komisją
również różne interesy społeczności użytkowników
Europejską w zakresie:
widma radiowego, mając na celu optymalizację
-
planowania strategicznego, koordynacji i
wykorzystania widma radiowego oraz unikanie
harmonizacji wykorzystania widma w Unii
szkodliwych zakłóceń.
Europejskiej, biorąc pod uwagę w szczególności
2. Państwa członkowskie współpracują ze sobą
aspekty ekonomiczne, bezpieczeństwo, zdrowie,
oraz z Komisją w zakresie promowania
interes publiczny, wolność wypowiedzi, aspekty
koordynacji podejść do polityki widma radiowego
kulturalne, naukowe, społeczne i techniczne
we Wspólnocie Europejskiej oraz, w stosownych
polityk UE, a także interesy użytkowników
przypadkach, zharmonizowanych warunków w
widma, mając na celu optymalizację
odniesieniu do dostępności i efektywnego
wykorzystania widma oraz unikanie
wykorzystania widma radiowego, koniecznego do
szkodliwych zakłóceń oraz
ustanowienia i funkcjonowania rynku

-
promowania koordynacji podejść do

142

wewnętrznego łączności elektronicznej.
polityki widma w Unii Europejskiej, a także, w

stosownych przypadkach, zharmonizowanych
warunków w odniesieniu do dostępności i
efektywnego wykorzystania widma,
koniecznego do ustanowienia i funkcjonowania
rynku wewnętrznego usług
telekomunikacyjnych;”,
Art. 8a 3. Komisja, w jak największym stopniu
N



ust. 3
uwzględniając opinię Zespołu ds. Polityki
Spektrum Radiowego (RSPG) ustanowionego na
mocy decyzji Komisji 2002/622/WE z dnia 26 lipca
2002 r. ustanawiającej Zespół ds. Polityki
Spektrum Radiowego [], może przedkładać
Parlamentowi Europejskiemu i Radzie wnioski
prawodawcze dotyczące ustanowienia wieloletnich
programów dotyczących polityki w zakresie widma
radiowego. Takie programy określają kierunki i
cele polityki w zakresie planowania strategicznego,
koordynacji i harmonizacji wykorzystania widma
radiowego zgodnie z przepisami niniejszej
dyrektywy i dyrektyw szczegółowych.
Art. 8a 4. Jeżeli jest to konieczne do zapewnienia N

ust. 4
skutecznej koordynacji interesów Wspólnoty
Europejskiej w organizacjach międzynarodowych
zajmujących się zagadnieniami widma radiowego,
Komisja – w jak największym stopniu
uwzględniając opinię RSPG – może przedstawić
Parlamentowi Europejskiemu i Radzie wspólne
cele polityczne.
Art. 9
Artykuł 9
T
Art. 111 w art. 111 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

Zarządzanie częstotliwościami radiowymi do celów
ust. 3 i „3. Rada Ministrów określi, w drodze

świadczenia usług łączności elektronicznej
112 PT rozporządzenia, Krajową Tablicę Przeznaczeń
1. W należytym stopniu uwzględniając fakt, że
w
Częstotliwości, realizując politykę państwa w
częstotliwości radiowe są dobrem publicznym,
brzmie
zakresie gospodarki zasobami częstotliwości,
które ma istotną wartość społeczną, kulturalną i
niu
spełniania wymagań dotyczących
ekonomiczną, państwa członkowskie zapewniają
nadany
kompatybilności elektromagnetycznej oraz
efektywne zarządzanie częstotliwościami
m
telekomunikacji, z uwzględnieniem
radiowymi do celów świadczenia usług łączności
niniejsz międzynarodowych przepisów
elektronicznej na ich terytorium zgodnie z art. 8 i

radiokomunikacyjnych oraz kierunków i celów

143

8a. Zapewniają także, aby przydział widma na
ustaw
polityki w zakresie planowania strategicznego,
użytek usług łączności elektronicznej i wydawanie

koordynacji i harmonizacji wykorzystania
zezwoleń ogólnych lub indywidualnych praw do

widma radiowego określonych w wieloletnich
użytkowania takich częstotliwości radiowych przez

programach dotyczących polityki w zakresie
właściwe organy krajowe odbywały się według

widma radiowego przyjętych przez Parlament
obiektywnych, przejrzystych,

Europejski i Radę na mocy art. 8a ust. 3
niedyskryminacyjnych i proporcjonalnych

dyrektywy 2002/21/WE Parlamentu
kryteriów.

Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w
Stosując ten artykuł, państwa członkowskie

sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i
przestrzegają odpowiednich umów
usług łączności elektronicznej (Dz. Urz. UE L
międzynarodowych, w tym regulacji radiowych

108 z 24.4.2002, str. 33–50), z uwzględnieniem
ITU, oraz mogą brać pod uwagę względy polityki

wymagań dotyczących:
publicznej.

1)
zapewnienia warunków dla
2. Państwa członkowskie wspierają proces

harmonijnego rozwoju służb
harmonizacji użytkowania częstotliwości

radiokomunikacyjnych oraz dziedzin
radiowych w obrębie Wspólnoty, mając na uwadze

nauki i techniki, wykorzystujących
potrzebę ich efektywnego i wydajnego

zasoby częstotliwości;
wykorzystania oraz osiągnięcie takich korzyści dla

2) wdrażania nowych, efektywnych technik
konsumentów, jak ekonomia skali i

radiokomunikacyjnych;
interoperacyjność usług. W procesie tym postępują

3) obronności, bezpieczeństwa państwa
one zgodnie z art. 8a i decyzją nr 676/2002/WE

oraz bezpieczeństwa i porządku
(decyzja o spektrum radiowym).

publicznego.”;
3. O ile przepisy akapitu drugiego nie stanowią


inaczej, państwa członkowskie zapewniają, aby

w art. 112:
wszystkie rodzaje technologii wykorzystywane w


usługach łączności elektronicznej mogły być

a) w ust. 4 dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:
stosowane w pasmach częstotliwości radiowych,

„7) zasadę neutralności technologicznej i
uznanych w krajowym planie przeznaczenia

usługowej;
częstotliwości za dostępne dla usług łączności

8) zasadę zmniejszania ograniczeń sposobu
elektronicznej zgodnie z prawem wspólnotowym.

wykorzystania widma.”,
Państwa członkowskie mogą jednak ustanowić


proporcjonalne i niedyskryminacyjne ograniczenia

b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
określonych rodzajów użytkowanych sieci

„7. Prezes UKE publikuje na stronie
radiowych lub technologii dostępu

podmiotowej BIP UKE
informację
bezprzewodowego wykorzystywanych w usługach

o przystąpieniu do opracowania planu
łączności elektronicznej, w przypadku gdy jest to

zagospodarowania określonego zakresu
uzasadnione koniecznością:

częstotliwości lub do opracowania jego zmiany,
a) uniknięcia szkodliwych zakłóceń;

w tym projekt planu zagospodarowania
b) ochrony zdrowia publicznego przed

określonego zakresu częstotliwości lub projekt

144

oddziaływaniem pól elektromagnetycznych;

jego zmiany. Przepisy o postępowaniu
c) zapewnienia jakości technicznej usługi;

konsultacyjnym stosuje się.”;
d) zapewnienia jak najszerszego współużytkowania


częstotliwości radiowych;

e) zagwarantowania efektywnego wykorzystania

c) dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
widma; lub

„8. Przepisu ust. 7 nie stosuje się do planu
f) zapewnienia realizacji celu leżącego w interesie

zagospodarowania częstotliwości
ogólnym zgodnie z ust. 4.

przeznaczonych do rozpowszechniania lub
4. O ile przepisy akapitu drugiego nie stanowią

rozprowadzania programów radiofonicznych i
inaczej, państwa członkowskie zapewniają, aby

telewizyjnych w sposób analogowy.”;
wszystkie rodzaje usług łączności elektronicznej


mogły być stosowane w pasmach częstotliwości

w art. 115:
radiowych, uznanych w krajowym planie
Art. 115 a) w ust. 1:
przeznaczenia częstotliwości za dostępne dla usług

- pkt 3-5 otrzymują brzmienie:
łączności elektronicznej zgodnie z prawem

„3) obszar, na którym mogą być
wspólnotowym. Państwa członkowskie mogą

wykorzystywane częstotliwości;
jednak ustanowić proporcjonalne i

„4) rodzaje służby radiokomunikacyjnej;
niedyskryminacyjne ograniczenia rodzajów

5) termin w jakim podmiot jest uprawniony do
świadczonych usług łączności elektronicznej, w

rozpoczęcia wykorzystywanie częstotliwości;”,
tym w razie konieczności w celu spełnienia


wymogu ustanowionego w regulacjach radiowych

- uchyla się pkt 7,
ITU.


rodki, które wymagają świadczenia usług w

- pkt 9 otrzymuje brzmienie:
określonym paśmie dostępnym dla usług łączności

„9) zobowiązania podmiotu podjęte w ramach
elektronicznej, są uzasadnione koniecznością

przetargu, aukcji albo konkursu, o ile zostały
realizacji celu leżącego w interesie ogólnym

podjęte.”,
określonego przez państwo członkowskie zgodnie z


prawem wspólnotowym, w szczególności takiego

b) w ust. 2:
jak:

- pkt 2 otrzymuje brzmienie:
a) bezpieczeństwo życia;

„2) wymagania
dotyczące zapobiegania
b) wspieranie spójności społecznej, regionalnej lub

szkodliwym zaburzeniom
terytorialnej;

elektromagnetycznym lub kolizjom z
c) unikanie nieefektywnego wykorzystywania

przyznanymi na rzecz innych podmiotów
częstotliwości radiowych; lub

rezerwacjami częstotliwości, pozwoleniami
d) promowanie różnorodności kulturowej i

lub decyzjami o prawie do wykorzystania
językowej oraz pluralizmu mediów, na przykład

częstotliwości;”,
poprzez świadczenie nadawczych usług radiowych

- po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
i telewizyjnych.

„2a) termin w jakim podmiot jest obowiązany
rodek, który zakazuje świadczenia jakiejkolwiek

rozpocząć wykorzystywanie

145
strony : 1 ... 50 ... 90 ... 99 . [ 100 ] . 101 ... 110 ... 128

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: