eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 627
  • Data wpłynięcia: 2012-07-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-11-16
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1445

627-cz-1


środka na każdym etapie procedury.
postępowania.”;
Art. 7b Artykuł 7b
N


ust. 1
Przepisy wykonawcze
1. Po przeprowadzeniu konsultacji publicznych i
konsultacji z krajowymi organami regulacyjnymi, a
także po uwzględnieniu w jak największym stopniu
opinii BEREC, Komisja może przyjąć zalecenia lub
wytyczne w odniesieniu do art. 7, w których
określa formę, treść i stopień szczegółowości
powiadomień wymaganych zgodnie z art. 7 ust. 3,
okoliczności, w których powiadomienia nie będą
wymagane, oraz sposób obliczania terminów.
Art. 7b 2. rodki, o których mowa w ust. 1, przyjmuje się N

ust. 2
zgodnie z procedurą doradczą, o której mowa w art.
22 ust. 2.";
Art. 8 "O ile art. 9 nie stanowi inaczej w odniesieniu do T
Art. 112 w art. 112:

ust. 1
częstotliwości radiowych, państwa członkowskie w

a) w ust. 4 dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:
Akapit jak największym stopniu uwzględniają zalety

„7) zasadę neutralności technologicznej i
2
zapewnienia neutralności technologicznej regulacji

usługowej:
i zapewniają, aby przy wykonywaniu zadań

8) zasadę zmniejszania ograniczeń sposobu
regulacyjnych określonych w niniejszej dyrektywie

wykorzystania widma”,
i w dyrektywach szczegółowych, w szczególności

związanych z zapewnieniem skutecznej

konkurencji, krajowe organy regulacyjne

postępowały tak samo.";
Art. 8 "a) zapewniając, aby użytkownicy, w tym T
Art. 1
w art. 1 w ust. 2 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

ust. 2 użytkownicy niepełnosprawni, starsi użytkownicy i
ust. 2
6) zapewnienia użytkownikom końcowym
lit a
użytkownicy o szczególnych potrzebach
pkt 6
będącym osobami niepełnosprawnymi dostępu
społecznych, czerpali maksymalne korzyści z
do usług telekomunikacyjnych równoważnego
różnorodności, ceny i jakości usług;
poziomowi dostępu, z jakiego korzystają inni
użytkownicy końcowi;
Art. 8 b) zapewniając, aby nie było zakłóceń lub N
Obow.
2. Celem ustawy jest stworzenie warunków dla:

ust. 2 ograniczeń konkurencji w sektorze łączności
art. 1
1) wspierania równoprawnej i skutecznej
lit b
elektronicznej, w tym w dziedzinie transmisji
ust. 2
konkurencji w zakresie świadczenia usług
treści;";
pkt 1
telekomunikacyjnych;
PT
Art. 8 w ust. 2 skreśla się lit. c);
N



ust. 2

136

lit c
Art. 8 w ust. 3 skreśla się lit. c);
N



ust. 3
lit c
Art. 8 "d) współpracując z Komisją i z BEREC, tak, aby T
art. 192 art. 192:

ust. 3 zapewnić rozwój spójnych praktyk regulacyjnych i
pkt 17
- pkt 17 otrzymuje brzmienie:
lit d
spójnego stosowania niniejszej dyrektywy oraz

„17) współpraca z Komisją Europejską i
dyrektyw szczegółowych.";
instytucjami Unii Europejskiej, a także z
BEREC oraz organami regulacyjnymi innych
państw członkowskich;
Art. 8 "e) uwzględniając potrzeby określonych grup T
Art. 1
w art. 1 w ust. 2 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

ust. 4 społecznych, w szczególności użytkowników
ust. 2
6) zapewnienia użytkownikom końcowym
lit e
niepełnosprawnych, użytkowników starszych oraz
pkt 6
będącym osobami niepełnosprawnymi dostępu
użytkowników o szczególnych potrzebach
do usług telekomunikacyjnych równoważnego
społecznych;";
poziomowi dostępu, z jakiego korzystają inni
użytkownicy końcowi;
Art. 8 "g) wspierając zdolność użytkowników do dostępu T
Art. 189 w art. 189 w ust. 2:

ust. 4 do informacji oraz ich rozpowszechniania lub
ust. 2
c) w pkt 3 dodaje się lit. g i h w brzmieniu:
lit g
korzystania z dowolnych aplikacji i usług;";
pkt 3 lit h) wspieranie zdolności użytkowników do
g.
dostępu do informacji oraz ich
rozpowszechniania lub korzystania z dowolnych
aplikacji i usług;”;
Art. 8 "5. W dążeniu do osiągnięcia założeń polityki, o T
Obecny Przepis jest cz ciowo wdro ony w art. 1 oraz
ust. 5
których mowa w ust. 2, 3 i 4, krajowe organy
art. 1
art. 189 ustawy Prawo telekomunikacyjne,
regulacyjne stosują obiektywne, przejrzyste,
ust. 2
przy czym w projekcie w art. 189 ust. 2 pkt 2
niedyskryminacyjne i proporcjonalne zasady
pkt 1
zmienia si lit. d oraz dodaje lit. e, w pkt 3
regulacyjne, w tym celu między innymi:
oraz
dodaje si lit. g i g w brzmieniu jak poni ej.
a) promując przewidywalność regulacyjną poprzez
art. 189
zapewnienie spójnego podejścia regulacyjnego w

Art. 1. 1. Ustawa określa:
kolejnych okresach przeglądu;

1) zasady wykonywania i kontroli działalności
b) zapewniając, aby w podobnych okolicznościach

polegającej na świadczeniu usług
nie występowała dyskryminacja w traktowaniu

telekomunikacyjnych, dostarczaniu sieci
przedsiębiorstw udostępniających sieci i usługi

telekomunikacyjnych lub udogodnień
łączności elektronicznej;

towarzyszących, zwanej dalej "działalnością
c) chroniąc konkurencję z korzyścią dla

telekomunikacyjną";
konsumentów oraz promując w odpowiednich

2) prawa i obowiązki przedsiębiorców
przypadkach konkurencję opartą na infrastrukturze;

telekomunikacyjnych;
d) promując efektywne inwestycje i innowacje w

3) prawa i obowiązki użytkowników oraz

137

zakresie nowej i rozszerzonej infrastruktury, w tym

użytkowników urządzeń radiowych;
poprzez zagwarantowanie, że każdy przypadek

4) warunki podejmowania i wykonywania
obowiązku udzielenia dostępu uwzględnia ryzyko,

działalności polegającej na dostarczaniu sieci i
jakie ponoszą inwestujące przedsiębiorstwa, oraz

udogodnień towarzyszących oraz świadczeniu
poprzez zezwolenie, aby różne porozumienia o

usług telekomunikacyjnych, w tym sieci i usług
współpracy między inwestorami a stronami

służących rozpowszechnianiu lub
zwracającymi się o dostęp stanowiły

rozprowadzaniu programów radiofonicznych i
dywersyfikację ryzyka inwestycyjnego przy

telewizyjnych;
zapewnieniu utrzymania konkurencji na rynku i

5) warunki regulowania rynków
zasady niedyskryminacji;

telekomunikacyjnych;
e) w należytym stopniu uwzględniając warunki

6) warunki świadczenia usługi powszechnej;
związane z konkurencją i konsumentami, które

7) warunki ochrony użytkowników usług;
występują w różnych obszarach geograficznych na

8) warunki gospodarowania
terytorium danego państwa członkowskiego;

częstotliwościami, zasobami orbitalnymi oraz
f) nakładając ex ante obowiązki regulacyjne tylko

numeracją;
w przypadku braku skutecznej i zrównoważonej

9) warunki przetwarzania danych w
konkurencji, a także łagodząc lub znosząc takie

telekomunikacji i ochrony tajemnicy
obowiązki, kiedy tylko spełniony jest ten

telekomunikacyjnej;
warunek.";

10) zadania i obowiązki na rzecz obronności,

bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i

porządku publicznego, w zakresie

telekomunikacji;

11) wymagania, jakim powinny odpowiadać

urządzenia radiowe i telekomunikacyjne

urządzenia końcowe;

12) funkcjonowanie administracji łączności, jej

współdziałanie z innymi organami krajowymi

oraz instytucjami Unii Europejskiej w zakresie

regulacji telekomunikacji.

2. Celem ustawy jest stworzenie warunków dla:

1) wspierania równoprawnej i skutecznej

konkurencji w zakresie świadczenia usług

telekomunikacyjnych;

2) rozwoju i wykorzystania nowoczesnej

infrastruktury telekomunikacyjnej;

3) zapewnienia ładu w gospodarce numeracją,

częstotliwościami oraz zasobami orbitalnymi;

4) zapewnienia użytkownikom maksymalnych

korzyści w zakresie różnorodności, ceny i

138


jakości usług telekomunikacyjnych;

5) zapewnienia neutralności technologicznej.

3. Przepisy ustawy nie naruszają przepisów o

ochronie konkurencji i konsumentów oraz

przepisów ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o

radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2004 r. Nr 253,

poz. 2531, z późn. zm.2)).



Art. 189. 1. Organami administracji łączności

są minister właściwy do spraw łączności i

Prezes UKE.

2. Organy administracji łączności prowadzą

politykę regulacyjną, mając na celu w

szczególności:

1) wspieranie konkurencji w zakresie

dostarczania sieci telekomunikacyjnych,

udogodnień towarzyszących lub świadczenia

usług telekomunikacyjnych, w tym:

a) zapewnienie użytkownikom, także

użytkownikom niepełnosprawnym, osiągania

maksymalnych korzyści w zakresie cen oraz

różnorodności i jakości usług,

b) zapobieganie zniekształcaniu lub

ograniczaniu konkurencji (na rynku

telekomunikacyjnym),

c) efektywne inwestowanie w dziedzinie

infrastruktury oraz promocję technologii

innowacyjnych,

d) wspieranie skutecznego wykorzystania oraz

zarządzania częstotliwościami i numeracją;

2) wspieranie rozwoju rynku wewnętrznego,

w tym:

a) usuwanie istniejących barier rynkowych w

zakresie działalności telekomunikacyjnej,

b) wspieranie tworzenia i rozwoju

transeuropejskich sieci oraz interoperacyjności

usług ogólnoeuropejskich,

c) zapewnienie równego traktowania

(niedyskryminacji w traktowaniu)

139


przedsiębiorców telekomunikacyjnych,

d) współpracę z innymi organami regulacyjnymi

państw członkowskich, BEREC i Komisją

Europejską, w celu spójnego wdrażania i

stosowania przepisów,

e) współpracę z innymi organami

regulacyjnymi państw członkowskich i

Komisją Europejską w zakresie:

- planowania strategicznego, koordynacji i

harmonizacji wykorzystania widma w Unii

Europejskiej, biorąc pod uwagę w

szczególności aspekty ekonomiczne,

bezpieczeństwo, zdrowie, interes

publiczny, wolność wypowiedzi, aspekty

kulturalne, naukowe, społeczne i

techniczne polityk Unii Europejskiej, a

także interesy użytkowników widma,

mając na celu optymalizację

wykorzystania widma oraz unikanie

szkodliwych zakłóceń oraz


-
promowania koordynacji podejść do

polityki widma w Unii Europejskiej, a

także, w stosownych przypadkach,

zharmonizowanych warunków w

odniesieniu do dostępności i efektywnego

wykorzystania widma, koniecznego do

ustanowienia i funkcjonowania rynku

wewnętrznego usług

telekomunikacyjnych;”,

3) promocję interesów obywateli Unii

Europejskiej, w tym:

a) zapewnienie wszystkim obywatelom

dostępu do usługi powszechnej,

b) zapewnienie ochrony konsumenta w ich

relacjach z przedsiębiorcą

telekomunikacyjnym, w szczególności

ustanawiając proste i niedrogie procedury

rozwiązywania sporów przed organem

niezależnym od stron występujących w danym

140
strony : 1 ... 50 ... 90 ... 98 . [ 99 ] . 100 ... 110 ... 128

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: