eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o odpadach

Rządowy projekt ustawy o odpadach

projekt dotyczy określenia zasad postępowania z odpadami, które mają zapewnić ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Chodzi zwłaszcza o zapobieganie powstawaniu odpadów, ograniczanie ilości wytwarzanych odpadów, zmniejszanie ich negatywnego oddziaływania na środowisko, a także przygotowanie do ponownego użycia i wykorzystania.

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 456
  • Data wpłynięcia: 2012-05-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o odpadach
  • data uchwalenia: 2012-12-14
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2013 r. poz. 21

456-c3

Dział 7. Wykaz zakładów przetwarzania zużytych baterii lub zużytych akumulatorów (wypełnia wprowadzający baterie lub akumulatory).

Masa
Rodzaj
Zdolno ci
przetworzonych
Termin
przetworzonych
przetwórcze
Firma
Oznaczenie
Adres zakładu
zużytych baterii
Lp.
Nr rejestrowy1)
obowiązywania
zużytych baterii
zakładu
przedsiębiorcy
siedziby i adres
przetwarzania3)
i zużytych
umowy2)
i zużytych
przetwarzania
akumulatorów5)
akumulatorów4)
[kg/rok]
[kg]























































Obja nienia:
1) Numer rejestrowy, o którym mowa w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. Nr 79, poz. 666).
2) Należy podać dzień, miesiąc i rok lub w przypadku barku okre lonego terminu obowiązywania umowy wpisać „bezterminowo”.
3) Jeżeli przedsiębiorca posiada kilka zakładów przetwarzania zużytych baterii lub zużytych akumulatorów i jeżeli adres zakładu przetwarzania zużytych baterii lub zużytych
akumulatorów jest inny niż adres przedsiębiorcy.
4) Baterie i akumulatory: alkaliczne, cynkowo-węglowe, cynkowo-powietrzne, niklowo-kadmowe, niklowo-żelazowe, niklowo-wodorkowe, litowe, litowo-jonowe, litowo-
polimerowe, srebrowe, rtęciowe, kwasowo-ołowiowe, inne (podać jakie).
5) Masa przetworzonych zużytych baterii i zużytych akumulatorów przetworzonych dla wprowadzającego baterie lub akumulatory.

48

Uzasadnienie

Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 76 ust. 4
ustawy z dnia ... o odpadach (Dz. U. poz. ….).
W projekcie rozporządzenia zostały zawarte wszystkie sprawozdania z zakresu
gospodarki odpadami i produktów z dotychczas obowiązujących przepisów. Wprowadzono
jednak zmiany mające na celu ułatwienie podmiotom obowiązanym do składania
sprawozdań wywiązywanie się z tego obowiązku. Przy opracowywaniu projektu
rozporządzenia brano również pod uwagę fakt, że proponowane wzory sprawozdań mają
być podstawą do wprowadzania danych do tworzonej, na podstawie art. ….. ustawy
o odpadach, Bazy danych o produktach, opakowaniach i gospodarce odpadami.
W projekcie rozporządzenia zaproponowano Załącznik nr 1 Wzór informacji
formularza danych ogólnych o podmiocie składającym oraz o przekazywanych danych. Wzór
ten ma zawierać podstawowe dany o podmiocie składającym sprawozdanie oraz na
zawierać dane o rodzaju prowadzonej działalno ci, a tym samym o zakresie danych jakie
dany podmiot powinien przekazać.
Załącznik nr 2 Wzór sprawozdania o wytwarzaniu i gospodarowaniu odpadami
został podzielony na 10 działów, w których zawarte zostały informacje dot. decyzji
posiadanych przez danego posiadacza odpadów, ilo ci wytworzonych, zebranych odpadów,
odebranych odpadów komunalnych, odpadów poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu w
instalacjach, poza instalacji oraz o odpadach przekazanych w celu ich wykorzystania
osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, niebędącym przedsiębiorcami, na ich
własne potrzeby. Wzór sprawozdania zawiera również dane o instalacjach służących do
zagospodarowania odpadów, w tym składowisk odpadów, obiektów unieszkodliwiania
odpadów wydobywczych oraz spalarni odpadów. Poza tym, zawarty jest również dział
dotyczący gospodarki komunalnymi osadami ciekowymi.
Proponowany układ sprawozdań ma za zadanie nie tylko ułatwienie
sprawozdawczo ci przedsiębiorcom, ale również zapewnienie dostępno ci organom
kontrolnym do informacji o prowadzonej działalno ci przez podmioty gospodarujące
odpadami i produktami.
Poza tym, dotychczasowe do wiadczenia przy opracowywaniu sprawozdań dla
Komisji Europejskiej pokazały, że zbieranie i przetwarzanie szczegółowych danych o
wytwarzaniu i gospodarowaniu odpadami wymaga wprowadzenia zmian, aby wywiązywania
się Polski z obowiązków sprawozdawczych było łatwiejsze, a często po prostu możliwe.
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w
procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337)
rozporządzenie zostanie zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
49

rodowiska.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych i nie wymaga notyfikacji
Unii Europejskiej.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.

50

Ocena Skutków Regulacji

1. Podmioty, na które oddziałuje niniejszy akt normatywny
Rozporządzenie dotyczy posiadaczy odpadów oraz podmiotów prowadzących działalno ć
w zakresie transportu odpadów obowiązanych do prowadzenia ewidencji odpadów.

2. Konsultacje
Projekt rozporządzenia zostanie poddany procedurze konsultacji z następującymi organami,
instytucjami i organizacjami związanymi po rednio lub bezpo rednio z gospodarowaniem
odpadami:

1) Prezydenci Miast: Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice,
Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Toruń,
Warszawa, Wrocław, Zielona Góra,
2) marszałkowie województw,
3) Główny Urząd Statystyczny,
4) Główny Inspektor Ochrony rodowiska,
5) Generalna Dyrekcja Ochrony rodowiska,
6) Wojewódzkie Inspektoraty Ochrony rodowiska,
7) Narodowy Fundusz Ochrony rodowiska i Gospodarki Wodnej,
8) NSZZ
„Solidarno ć”,
9) OPZZ,
10) Biuro Ochrony rodowiska m. st. Warszawy;
11) Biuro Wspierania Lobbingu Ekologicznego, ul. Raszyńska 32/44, 02-026 Warszawa,
12) Bussines Centre Club – Związek pracodawców, Plac elaznej Bramy 10, 00-136
Warszawa
13) Centralny O rodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań, ul. Konstancińska 11, 02-942
Warszawa,
14) Centrum Prawa Ekologicznego, ul. Uniwersytecka 1, 50-951 Wrocław,
15) Federacja Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP,
16) Forum Związków Zawodowych, Plac Teatralny 4, 85-069 Bydgoszcz
17) Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych, ul. Kossutha, 640-844 Katowice,
18) Instytut Gospodarowania Odpadami, ul. Barbary 21a lok. 247, 40-053 Katowice,
19) Instytut Metali Nieżelaznych, Sowińskiego 5, 44-100 Gliwice,
20) Instytut Mineralnych Materiałów Budowlanych, ul. Cementowa 1, 31-983 Kraków,
21) Instytut na Rzecz Ekorozwoju, ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa,
22) Instytut Ochrony rodowiska, ul. Krucza 5/11d, 00-548 Warszawa,
23) Izba Energetyki Przemysłowej i odbiorców energii, ul. Poleczki 21, 02-822 Warszawa
24) Izba Gospodarcza Metali Nieżelaznych, ul. Graniczna 29, 40-956 Katowice,
25) Izba Przemysłowo-Handlowa Gospodarki Złomem; ul. więtokrzyska 18 lok. 206, 00-
052 Warszawa,
26) Katowicki Holding Węglowy S.A., ul. Damrota 16, 40-022 Katowice
27) Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego
28) Kompania Węglowa S.A., ul. Powstańców 30, 40-039 Katowice,
29) Konfederacja Pracodawców Polskich,
30) Krajowa Izba Gospodarcza, ul. Trębacka 4, 00-074 Warszawa,
31) Krajowa Izba Gospodarki Odpadami, Al. Jerozolimskie 44, pok. 324/325, 00-024
Warszawa,
32) Ogólnokrajowe Stowarzyszenie "Poszanowanie Energii i rodowiska" SAPE-
POLSKA, ul. więtokrzyska 20, 00-002 Warszawa,
33) Ogólnopolska Izba Gospodarcza Recyklingu, ul. Karmelicka 30/2, 00-181 Warszawa
34) Państwowa Rada Ochrony rodowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa,
35) Polska Izba Ekologii, ul. Warszawska 3, 40-009 Katowice,
36) Polska Izba Gospodarki Odpadami, ul. więtokrzyska 36 lok. 47, 00-116 Warszawa,
37) Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, ul. Koszykowa 54, 00-675 Warszawa
51

38) Polska Izba Opakowań, ul. Konstancińska 11, 02-942 Warszawa
39) Polska Izba Producentów na rzecz obronno ci kraju, ul. Fort Wola 22, 00-961
Warszawa,
40) Polska Izba Przemysłu Chemicznego, ul. niadeckich 17, 00-654 Warszawa,
41) Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
42) Polski Instytut Spalania, 00-665 Warszawa, ul. Nowowiejska 21/25,
43) Polski Klub Ekologiczny, ul. Sławkowska 26A, 31-014 Kraków,
44) Stowarzyszenie „Bez dioksyn”, ul. Zbożowa 2, 30-002 Kraków,
45) Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów, Al. Jerozolimskie 202, 02-486
Warszawa,
46) Stowarzyszenie Papierników Polskich, Pl. Komuny Paryskiej 5A, 90-007 Łódź
47) Stowarzyszenie Polskich Przedsiębiorców Gospodarki Odpadami, ul. Grunwaldzka 1,
99-300 Kutno,
48) Stowarzyszenie Producentów Kabli i Osprzętu Elektrycznego, ul. Szubińska 17, 85-
312 Bydgoszcz
49) Stowarzyszenie Technologii Ekologicznych SILESIA, ul. Tulipanów 10, 45-219 Opole,
50) Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, ul. Krucza 6/14, 00-950 Warszawa,
51) ZIPSEE – Związek Importerów i Producentów SEE, ul. Połczyńska 116 A, 01-304
Warszawa,
52) Związek Pracodawców Gospodarki Odpadami, ul. Mokotowska 48/205, 00-543
Warszawa,
53) Związek Pracodawców Kolejowych, ul. Chmielna 73 A, 00-801 Warszawa,
54) Związek Pracodawców Przemysłu Utylizacyjnego, ul. Nowogrodzka 31 lok. 100, 00-
511 Warszawa,

Ponadto projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej
zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.).
Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych zostaną zamieszczone w Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie Ministerstwa rodowiska www.mos.gov.pl.

3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sektor finansów publicznych.

4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

5. Wpływ aktu normatywnego na konkurencyjno ć gospodarki i przedsiębiorczo ć, w
tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Rozporządzenie nie wpłynie na konkurencyjno ć wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki.

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Nie przewiduje się wpływu na sytuację i rozwój regionalny.

7. Wpływ aktu normatywnego na ochronę rodowiska
Nie przewiduje się wpływu na ochronę rodowiska







05/22rch
52

strony : 1 ... 40 ... 44 . [ 45 ] . 46 ... 60 ... 74

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: