eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 455
  • Data wpłynięcia: 2012-06-04
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi
  • data uchwalenia: 2012-10-12
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1271

455

warunkami okre lonymi w
art.
56–62,
z
powodu
naruszenia przez te decyzje
prawa wspólnotowego w
dziedzinie
zamówie
lub
naruszenia
krajowych
przepisów transponuj cych
to prawo.

3. Pa stwa członkowskie
zapewniaj , by nie istniała
dyskryminacja
pomi dzy
przedsi biorstwami,
które
mog
wyst pi
z
roszczeniami
z
tytułu
poniesionej
szkody
w
ramach
procedury
udzielania zamówienia, w
wyniku
zawartego
w
niniejszym
tytule
rozró nienia
pomi dzy
przepisami
krajowymi
wdra aj cymi
prawo
wspólnotowe a pozostałymi
przepisami krajowymi.

4. Pa stwa członkowskie
zapewniaj
dost pno

procedur odwoławczych, w
ramach
szczegółowych
przepisów, które pa stwa
członkowskie
mog
ustanowi , przynajmniej dla
ka dego podmiotu, który ma
lub miał interes w uzyskaniu
danego zamówienia i który
poniósł szkod lub mo e
ponie
szkod w wyniku
domniemanego naruszenia.

5. Pa stwa członkowskie
mog wymaga , aby ka dy
podmiot,
który
zamierza
skorzysta
z
procedury
odwoławczej, poinformował
instytucj /podmiot
zamawiaj cy
o
domniemanym
naruszeniu
oraz o zamiarze wniesienia
odwołania, pod warunkiem
e nie ma to wpływu na
148

okres
zawieszenia
typu
standstill, zgodnie z art. 57
ust. 2, ani na adne inne
terminy
na
wniesienie
odwołania, zgodnie z art. 59.

6. Pa stwa członkowskie
mog
wymaga ,
aby
zainteresowany podmiot w
pierwszej kolejno ci wniósł
odwołanie
do
instytucji/podmiotu
zamawiaj cego. W takim
przypadku
pa stwa
członkowskie czuwaj , by
wniesienie
odwołania
powodowało
natychmiastowe
zawieszenie
mo liwo ci
zawarcia umowy.

Pa stwa
członkowskie
decyduj
o
rodkach
komunikacji, obejmuj cych
faks i rodki elektroniczne, z
jakich nale y skorzysta w
celu wniesienia odwołania, o
którym mowa w akapicie
pierwszym.

Zawieszenie,
o
którym
mowa
w
akapicie
pierwszym,
nie
wygasa
przed upływem okresu co
najmniej
10
dni
kalendarzowych ze skutkiem
od dnia nast puj cego po
dniu,
w
którym
instytucja/podmiot
zamawiaj cy wysłała swoj
odpowied , je li korzystał z
faksu
lub
rodków
elektronicznych,
lub
je li
korzystał z innych rodków
komunikacji przed upływem
okresu albo co najmniej 15
dni
kalendarzowych
ze
skutkiem
od
dnia
nast puj cego po dniu, w
którym
instytucja/podmiot
zamawiaj cy wysłał swoj
149

odpowied , albo co najmniej
10 dni kalendarzowych ze
skutkiem
od
dnia
nast puj cego
po
dniu
otrzymania odpowiedzi.

Artykuł 56
1. Pa stwa członkowskie
N- ju istnieje
Ustawa z dnia 29 stycznia
Art. 183 ust. 1,2
Art. 183. 1. W przypadku wniesienia
Wymogi dotycz ce procedur
zapewniaj
wprowadzenie
2004 r. – Prawo
Art. 172 ust. 1
odwołania zamawiaj cy nie mo e zawrze
odwoławczych
do procedur odwoławczych
zamówie publicznych
umowy do czasu ogłoszenia przez Izb

okre lonych
w
art.
55
(Dz. U. z 2010 r. Nr 113,
wyroku lub postanowienia ko cz cego
odpowiednich
rodków
poz. 759, Nr 161, poz.
post powanie odwoławcze, zwanych dalej
obejmuj cych prawo do:
1078 i Nr 182, poz. 1228
"orzeczeniem".

oraz z 2011 r. Nr 5, poz.
2. Zamawiaj cy mo e zło y do Izby
a) podj cia, w najbli szym
13, Nr 28, poz. 143, Nr
wniosek o uchylenie zakazu zawarcia
mo liwym terminie w drodze
87, poz. 484, Nr 234, poz.
umowy, o którym mowa w ust. 1. Izba mo e
zarz dzenia tymczasowego,
1386 i Nr 240 poz. 1429)
uchyli zakaz zawarcia umowy, je eli
rodków tymczasowych w
niezawarcie umowy mogłoby spowodowa
celu
skorygowania
negatywne skutki dla interesu publicznego
domniemanego naruszenia
przewy szaj ce korzy ci zwi zane z
lub zapobie enia dalszym
konieczno ci ochrony wszystkich
naruszeniom w stosunku do
interesów, w odniesieniu do których
zainteresowanych
zachodzi prawdopodobie stwo doznania
podmiotów,
wł cznie
ze
uszczerbku w wyniku czynno ci podj tych
rodkami maj cymi na celu
przez zamawiaj cego w post powaniu o
zawieszenie
lub
udzielenie zamówienia.
zapewnienie
zawieszenia
Art. 172. 1. Tworzy sie Krajowa Izb
procedury
udzielenia
Odwoławcza, zwana dalej "Izba", wła ciw
zamówienia lub wykonania
do rozpoznawania odwoła wnoszonych w
jakiejkolwiek decyzji podj tej
post powaniu o udzielenie zamówienia.
przez
instytucj /podmiot
zamawiaj cy oraz uchylenia
lub
doprowadzenia
do
uchylenia
bezprawnych
decyzji, w tym usuni cia
dyskryminuj cych warunków
technicznych,
ekonomicznych
lub
finansowych zawartych w
zaproszeniu do składania
ofert, specyfikacji lub we
wszelkich
innych
dokumentach zwi zanych z
dan procedur udzielania
zamówienia; lub

b)
podj cia,
w
jak
najkrótszym terminie, je eli
to
mo liwe
w
drodze
zarz dzenia tymczasowego i
je eli to konieczne w drodze
150

ostatecznej
procedury
przedmiotowej,
rodków
innych ni przewidziane w
lit. a), w celu skorygowania
wykrytego
naruszenia
i
zapobie eniu
szkodom
wobec podmiotów, których
to dotyczy; w szczególno ci
nakazaniu
wypłaty
okre lonej
kwoty
w
przypadkach,
gdzie
naruszenie
nie
zostało
skorygowane albo mu nie
zapobie ono.

W
obu
powy szych
przypadkach, wprowadzone
rodki powinny przyznawa
uprawnienia do przyznania
odszkodowa
podmiotom,
które doznały uszczerbku w
wyniku
naruszenia
przepisów.

2. Uprawnienia, o których
mowa w ust. 1 oraz w art. 60
i 61, mog zosta przyznane
odr bnym
organom
odpowiedzialnym
za
poszczególne
aspekty
procedury odwoławczej.

3. W sytuacji, gdy organ
pierwszej instancji, który jest
niezale ny
od
instytucji/podmiotu
zamawiaj cego, rozpatruje
odwołanie od decyzji o
udzieleniu
zamówienia,
pa stwa
członkowskie
zapewniaj ,
aby
instytucja/podmiot
zamawiaj cy
nie
mógł
zawrze
umowy
przed
podj ciem
przez
organ
odwoławczy
decyzji
w
sprawie
wniosku
o
zastosowanie
rodków
tymczasowych
lub
o
odwołanie.
Zawieszenie
wygasa nie wcze niej ni
151

okres
zawieszenia
typu
standstill, o którym mowa w
art. 57 ust. 2 i art. 60 ust. 4 i
5.

4. Z wyj tkiem przypadków
przewidzianych w ust. 3
niniejszego artykułu i art. 55
ust.
6
procedury
odwoławcze
nie
musz
koniecznie
skutkowa
automatycznym
zawieszeniem
procedur
udzielenia zamówienia, do
których si odnosz .

5. Pa stwa członkowskie
mog przewidzie , e organ
odpowiedzialny
za
procedury
odwoławcze
mo e wzi
pod uwag
prawdopodobne
konsekwencje
rodków
tymczasowych
dla
wszystkich interesów, co do
których
zachodzi
prawdopodobie stwo
doznania
uszczerbku,
a
tak e
dla
interesu
publicznego,
w
szczególno ci w zakresie
obronno ci
i
bezpiecze stwa,
i
mo e
podj

decyzj
o
niestosowaniu
takich
rodków,
je eli
ich
negatywne
konsekwencje
mogłyby
przewy szy
płyn ce z nich korzy ci.

Decyzja o niezastosowaniu
rodków
tymczasowych
pozostaje bez uszczerbku
dla wszelkich pozostałych
roszcze
podmiotu
wnosz cego o zastosowanie
takich rodków.

6. Pa stwa członkowskie
mog przewidzie ,
e w
przypadku gdy wyst piono z
152

strony : 1 ... 40 ... 80 ... 91 . [ 92 ] . 93 ... 100 ... 110

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: