Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3763
- Data wpłynięcia: 2015-07-24
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
3763-cz-2
określenia w rozporządzeniu szczegółowego trybu unieważniania pytań testowych, wysokości wynagrodzenia dla
członków i przewodniczących zespołu egzaminacyjnego, o którym mowa w art. 16u ust. 7 pkt 1 ustawy, wysokości i
sposobu uiszczania opłaty, o której mowa w art. 16t ust.1 ustawy, trybu wydawania przez dyrektora CEM duplikatu lub
odpisu dyplomu PźS oraz sposób uiszczania opłaty za wydanie duplikatu lub odpisu dyplomu PźS, trybu dokonywania
przez dyrektora CźM korekty dyplomu PźS oraz sposób uiszczania opłaty za dokonanie korekty dyplomu, wzoru
dokumentu, o którym mowa w art. 19g ust. 7 ustawy, który potwierdza ukończenie kursu oraz wysokości
wynagrodzenia za wykonywanie czynności kontrolnych, o którym mowa w art. 19i ust. 12 pkt 1 ustawy. Projektowane
rozporządzenie zastąpi obecnie obowiązujące rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 2 stycznia 2013 r. w sprawie
specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów (Źz. U. poz. 26)
3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich OźCŹ/Uź?
Brak danych.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
ródło danych
Oddziaływanie
Wojewodowie
16
Przepisy prawa
Bezpośrednie
Lekarze i lekarze dentyści
Statystyki Naczelnej Izby
164 050
Bezpośrednie
Lekarskiej
Centrum Medyczne
Kształcenia
1
Przepisy prawa
Bezpośrednie
Podyplomowego
1
Przepisy Prawa
Bezpośrednie
Ministerstwo Obrony
Narodowej
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych
1
Przepisy Prawa
Bezpośrednie
CEM
1
Bezpośrednie
Przepisy prawa
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Nie były prowadzone pre-konsultacje dotyczące projektu rozporządzenia.
Projekt rozporządzenia zostanie przekazany do konsultacji publicznych następującym podmiotom: Komisja Wspólna
Rządu i Samorządu Terytorialnego, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Stowarzyszenie Zawodowe Ratowników
Medycznych, Polskie Stowarzyszenie Ratowników Medycznych, Federacja Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia
„Porozumienie Zielonogórskie”, Porozumienie Pracodawców Ochrony Zdrowia, Polska Federacja Pracodawców
Ochrony Zdrowia, Konfederacja Lewiatan, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Ogólnopolska Konfederacja
Związków Zawodowych Pracowników Ochrony Zdrowia, Konfederacja Pracodawców Polskich, Ogólnopolski Związek
Pracodawców Zakładów Opieki Zdrowotnej, Biuro Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, Krajowy Sekretariat
Ochrony Zdrowia NSZZ „Solidarność 80”, Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, Stowarzyszenie
Menedżerów Ochrony Zdrowia, Polska Federacja Psychoterapii, Business Centre Club, Federacja Związków
Zawodowych Pracowników Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej, Federacja Związków Pracodawców Zakładów
Opieki Zdrowotnej, Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego, Wojewoda Źolnośląski, Wojewoda Kujawsko-
Pomorski, Wojewoda Lubelski, Wojewoda Lubuski, Wojewoda Łódzki, Wojewoda Małopolski, Wojewoda
Mazowiecki, Wojewoda Opolski, Wojewoda Podkarpacki, Wojewoda Podlaski, Wojewoda Pomorski, Wojewoda ląski,
Wojewoda więtokrzyski, Wojewoda Warmińsko-Mazurski, Wojewoda Wielkopolski, Wojewoda Zachodniopomorski,
Konsultantom Krajowym.
5
Wyniki opiniowana i konsultacji publicznych zostaną, po ich zakończeniu, omówione w raporcie dołączonym do
niniejszej Oceny.
Projekt ustawy, stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Źz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), zostanie umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Zdrowia. Projekt ustawy zostanie umieszczony także na stronach internetowych Rządowego Centrum Legislacji.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
Łącznie
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
(2015–2025)
Źochody ogółem
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
budżet państwa
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
JST
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
pozostałe jednostki (oddzielnie) -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Wydatki ogółem
-
budżet państwa
-
JST
-
-
pozostałe jednostki (oddzielnie) -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Saldo ogółem
budżet państwa
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
JST
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
pozostałe jednostki (oddzielnie) -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ródła finansowania
Dodatkowe
informacje, w tym
wskazanie źródeł
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie
(0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa -
-
-
-
-
-
-
pieniężnym
sektor mikro-, małych i -
-
-
-
-
-
-
średnich
(w mln zł,
przedsiębiorstw
ceny stałe z
rodzina, obywatele
-
-
-
-
-
-
-
…
oraz gospodarstwa
r.)
domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa -
niepieniężnym sektor mikro-, małych i -
średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele
-
oraz gospodarstwa
domowe
Niemierzalne
-
-
6
Dodatkowe
-
informacje, w tym
wskazanie źródeł
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
nie
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie dotyczy
zgodności).
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz:
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało bezpośredniego wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Proponuje się, aby przepisy rozporządzenia weszły w życie z dniem 1 maja 2016 r., czyli wraz z planowanym
uruchomieniem Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Nie dotyczy.
13. Załączniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
Nie dotyczy.
64/07/BS
7
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A O B R O N Y N A R O D O W E J
z dnia
w sprawie regulaminu postępowania kwalifikacyjnego, oraz trybu i sposobu odbywania
szkolenia specjalizacyjnego przez lekarza będ cego żołnierzem w czynnej służbie
wojskowej, a także pełni cego służbę lub zatrudnionego w podmiocie leczniczym, dla
którego przez podmiotem tworz cym jest Minister Obrony Narodowej
Na podstawie art. 16x ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i
lekarza dentysty (Dz. U. z 2015 r. poz. 464 i …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
regulamin postępowania kwalifikacyjnego do szkolenia specjalizacyjnego dla lekarza
będącego żołnierzem w czynnej służbie wojskowej, a także pełniącego służbę lub
zatrudnionego w podmiocie leczniczym, dla którego podmiotem tworzącym jest
Minister Obrony Narodowej, zwanego dalej „lekarzem MON”, stanowiący załącznik
nr 1 do rozporządzenia;
2)
tryb i sposób odbywania szkolenia specjalizacyjnego przez lekarza MON oraz wzory
dokumentów potwierdzających realizację programu specjalizacji i jego ukończenie.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i
lekarza dentysty;
2)
podmiocie leczniczym MON – należy przez to rozumieć podmiot leczniczy utworzony
przez Ministra Obrony Narodowej, wpisany na listę jednostek organizacyjnych, o której
mowa w art. 19f ust. 1 ustawy;
3)
podmiocie leczniczym MSW – należy przez to rozumieć podmiot leczniczy utworzony
przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wpisany na listę jednostek
organizacyjnych, o której mowa w art. 19f ust. 1 ustawy;
4)
innym podmiocie leczniczym – należy przez to rozumieć inny niż określony w pkt. 2 i 3
podmiot leczniczy wpisany na listę jednostek organizacyjnych, o której mowa w art. 19f
ust. 1 ustawy.
– 2 –
§ 3. 1. Wniosek o odbywanie szkolenia specjalizacyjnego lekarz MON składa do
organu, o którym mowa w art. 16c ust. 1 pkt 2 ustawy:
1)
drogą służbową – jeżeli jest żołnierzem w czynnej służbie wojskowej;
2)
po uzyskaniu pozytywnej opinii pracodawcy w sprawie przystąpienia do postępowania
kwalifikacyjnego – jeżeli jest zatrudniony w podmiocie leczniczym utworzonym przez
Ministra Obrony Narodowej;
2. Wzór wniosku, o którym mowa w § 3, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4. 1. Lekarz MON może odbywać szkolenie specjalizacyjne w:
1)
podmiocie leczniczym MON;
2)
podmiocie leczniczym MSW;
3)
innym podmiocie leczniczym.
2. W podmiocie leczniczym MSW albo innym podmiocie leczniczym szkolenie
specjalizacyjne może być odbywane w ramach miejsc szkoleniowych udostępnionych
odpowiednio przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych albo wojewodę.
3. W celu umożliwienia odbywania szkolenia specjalizacyjnego w podmiocie
leczniczym MSW albo innym podmiocie leczniczym Minister Obrony Narodowej występuje
z wnioskiem o udostępnienie miejsca szkoleniowego odpowiednio do ministra właściwego do
spraw wewnętrznych albo wojewody.
§ 5. 1. Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza organ, o którym mowa w art. 16c
ust. 8 ustawy, dwa razy w roku w terminach: od dnia 1 marca do dnia 31 marca oraz od dnia 1
października do dnia 31 października.
2. Maksymalna liczba punktów w postępowaniu konkursowym:
1)
za LEP/LDEP albo LEK/LDEK wynosi 200 punktów;
2)
za egzamin specjalizacyjny w zakresie odpowiedniej specjalizacji I lub II stopnia albo
PES wynosi 200 punktów, przy czym punkty przyznaje się zgodnie z § 4 załącznika nr 1
do rozporządzenia;
3)
punkty dodatkowe za:
a)
posiadanie stopnia naukowego doktora nauk medycznych – 5 punktów,
b) co najmniej 3-letni okres zatrudnienia lub stosunku służbowego do dnia
rozpoczęcia postępowania kwalifikacyjnego, w pełnym wymiarze czasu pracy w
jednostce akredytowanej, zgodny z kierunkiem specjalizacji – 5 punktów, a w
przypadku nauczycieli akademickich zatrudnionych w uczelniach medycznych lub
członków i przewodniczących zespołu egzaminacyjnego, o którym mowa w art. 16u ust. 7 pkt 1 ustawy, wysokości i
sposobu uiszczania opłaty, o której mowa w art. 16t ust.1 ustawy, trybu wydawania przez dyrektora CEM duplikatu lub
odpisu dyplomu PźS oraz sposób uiszczania opłaty za wydanie duplikatu lub odpisu dyplomu PźS, trybu dokonywania
przez dyrektora CźM korekty dyplomu PźS oraz sposób uiszczania opłaty za dokonanie korekty dyplomu, wzoru
dokumentu, o którym mowa w art. 19g ust. 7 ustawy, który potwierdza ukończenie kursu oraz wysokości
wynagrodzenia za wykonywanie czynności kontrolnych, o którym mowa w art. 19i ust. 12 pkt 1 ustawy. Projektowane
rozporządzenie zastąpi obecnie obowiązujące rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 2 stycznia 2013 r. w sprawie
specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów (Źz. U. poz. 26)
3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich OźCŹ/Uź?
Brak danych.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
ródło danych
Oddziaływanie
Wojewodowie
16
Przepisy prawa
Bezpośrednie
Lekarze i lekarze dentyści
Statystyki Naczelnej Izby
164 050
Bezpośrednie
Lekarskiej
Centrum Medyczne
Kształcenia
1
Przepisy prawa
Bezpośrednie
Podyplomowego
1
Przepisy Prawa
Bezpośrednie
Ministerstwo Obrony
Narodowej
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych
1
Przepisy Prawa
Bezpośrednie
CEM
1
Bezpośrednie
Przepisy prawa
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Nie były prowadzone pre-konsultacje dotyczące projektu rozporządzenia.
Projekt rozporządzenia zostanie przekazany do konsultacji publicznych następującym podmiotom: Komisja Wspólna
Rządu i Samorządu Terytorialnego, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Stowarzyszenie Zawodowe Ratowników
Medycznych, Polskie Stowarzyszenie Ratowników Medycznych, Federacja Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia
„Porozumienie Zielonogórskie”, Porozumienie Pracodawców Ochrony Zdrowia, Polska Federacja Pracodawców
Ochrony Zdrowia, Konfederacja Lewiatan, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Ogólnopolska Konfederacja
Związków Zawodowych Pracowników Ochrony Zdrowia, Konfederacja Pracodawców Polskich, Ogólnopolski Związek
Pracodawców Zakładów Opieki Zdrowotnej, Biuro Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, Krajowy Sekretariat
Ochrony Zdrowia NSZZ „Solidarność 80”, Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, Stowarzyszenie
Menedżerów Ochrony Zdrowia, Polska Federacja Psychoterapii, Business Centre Club, Federacja Związków
Zawodowych Pracowników Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej, Federacja Związków Pracodawców Zakładów
Opieki Zdrowotnej, Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego, Wojewoda Źolnośląski, Wojewoda Kujawsko-
Pomorski, Wojewoda Lubelski, Wojewoda Lubuski, Wojewoda Łódzki, Wojewoda Małopolski, Wojewoda
Mazowiecki, Wojewoda Opolski, Wojewoda Podkarpacki, Wojewoda Podlaski, Wojewoda Pomorski, Wojewoda ląski,
Wojewoda więtokrzyski, Wojewoda Warmińsko-Mazurski, Wojewoda Wielkopolski, Wojewoda Zachodniopomorski,
Konsultantom Krajowym.
5
Wyniki opiniowana i konsultacji publicznych zostaną, po ich zakończeniu, omówione w raporcie dołączonym do
niniejszej Oceny.
Projekt ustawy, stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Źz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), zostanie umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Zdrowia. Projekt ustawy zostanie umieszczony także na stronach internetowych Rządowego Centrum Legislacji.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
Łącznie
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
(2015–2025)
Źochody ogółem
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
budżet państwa
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
JST
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
pozostałe jednostki (oddzielnie) -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Wydatki ogółem
-
budżet państwa
-
JST
-
-
pozostałe jednostki (oddzielnie) -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Saldo ogółem
budżet państwa
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
JST
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
pozostałe jednostki (oddzielnie) -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ródła finansowania
Dodatkowe
informacje, w tym
wskazanie źródeł
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie
(0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa -
-
-
-
-
-
-
pieniężnym
sektor mikro-, małych i -
-
-
-
-
-
-
średnich
(w mln zł,
przedsiębiorstw
ceny stałe z
rodzina, obywatele
-
-
-
-
-
-
-
…
oraz gospodarstwa
r.)
domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa -
niepieniężnym sektor mikro-, małych i -
średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele
-
oraz gospodarstwa
domowe
Niemierzalne
-
-
6
Dodatkowe
-
informacje, w tym
wskazanie źródeł
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
nie
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie dotyczy
zgodności).
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz:
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało bezpośredniego wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Proponuje się, aby przepisy rozporządzenia weszły w życie z dniem 1 maja 2016 r., czyli wraz z planowanym
uruchomieniem Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Nie dotyczy.
13. Załączniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
Nie dotyczy.
64/07/BS
7
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A O B R O N Y N A R O D O W E J
z dnia
w sprawie regulaminu postępowania kwalifikacyjnego, oraz trybu i sposobu odbywania
szkolenia specjalizacyjnego przez lekarza będ cego żołnierzem w czynnej służbie
wojskowej, a także pełni cego służbę lub zatrudnionego w podmiocie leczniczym, dla
którego przez podmiotem tworz cym jest Minister Obrony Narodowej
Na podstawie art. 16x ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i
lekarza dentysty (Dz. U. z 2015 r. poz. 464 i …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
regulamin postępowania kwalifikacyjnego do szkolenia specjalizacyjnego dla lekarza
będącego żołnierzem w czynnej służbie wojskowej, a także pełniącego służbę lub
zatrudnionego w podmiocie leczniczym, dla którego podmiotem tworzącym jest
Minister Obrony Narodowej, zwanego dalej „lekarzem MON”, stanowiący załącznik
nr 1 do rozporządzenia;
2)
tryb i sposób odbywania szkolenia specjalizacyjnego przez lekarza MON oraz wzory
dokumentów potwierdzających realizację programu specjalizacji i jego ukończenie.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i
lekarza dentysty;
2)
podmiocie leczniczym MON – należy przez to rozumieć podmiot leczniczy utworzony
przez Ministra Obrony Narodowej, wpisany na listę jednostek organizacyjnych, o której
mowa w art. 19f ust. 1 ustawy;
3)
podmiocie leczniczym MSW – należy przez to rozumieć podmiot leczniczy utworzony
przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wpisany na listę jednostek
organizacyjnych, o której mowa w art. 19f ust. 1 ustawy;
4)
innym podmiocie leczniczym – należy przez to rozumieć inny niż określony w pkt. 2 i 3
podmiot leczniczy wpisany na listę jednostek organizacyjnych, o której mowa w art. 19f
ust. 1 ustawy.
– 2 –
§ 3. 1. Wniosek o odbywanie szkolenia specjalizacyjnego lekarz MON składa do
organu, o którym mowa w art. 16c ust. 1 pkt 2 ustawy:
1)
drogą służbową – jeżeli jest żołnierzem w czynnej służbie wojskowej;
2)
po uzyskaniu pozytywnej opinii pracodawcy w sprawie przystąpienia do postępowania
kwalifikacyjnego – jeżeli jest zatrudniony w podmiocie leczniczym utworzonym przez
Ministra Obrony Narodowej;
2. Wzór wniosku, o którym mowa w § 3, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4. 1. Lekarz MON może odbywać szkolenie specjalizacyjne w:
1)
podmiocie leczniczym MON;
2)
podmiocie leczniczym MSW;
3)
innym podmiocie leczniczym.
2. W podmiocie leczniczym MSW albo innym podmiocie leczniczym szkolenie
specjalizacyjne może być odbywane w ramach miejsc szkoleniowych udostępnionych
odpowiednio przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych albo wojewodę.
3. W celu umożliwienia odbywania szkolenia specjalizacyjnego w podmiocie
leczniczym MSW albo innym podmiocie leczniczym Minister Obrony Narodowej występuje
z wnioskiem o udostępnienie miejsca szkoleniowego odpowiednio do ministra właściwego do
spraw wewnętrznych albo wojewody.
§ 5. 1. Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza organ, o którym mowa w art. 16c
ust. 8 ustawy, dwa razy w roku w terminach: od dnia 1 marca do dnia 31 marca oraz od dnia 1
października do dnia 31 października.
2. Maksymalna liczba punktów w postępowaniu konkursowym:
1)
za LEP/LDEP albo LEK/LDEK wynosi 200 punktów;
2)
za egzamin specjalizacyjny w zakresie odpowiedniej specjalizacji I lub II stopnia albo
PES wynosi 200 punktów, przy czym punkty przyznaje się zgodnie z § 4 załącznika nr 1
do rozporządzenia;
3)
punkty dodatkowe za:
a)
posiadanie stopnia naukowego doktora nauk medycznych – 5 punktów,
b) co najmniej 3-letni okres zatrudnienia lub stosunku służbowego do dnia
rozpoczęcia postępowania kwalifikacyjnego, w pełnym wymiarze czasu pracy w
jednostce akredytowanej, zgodny z kierunkiem specjalizacji – 5 punktów, a w
przypadku nauczycieli akademickich zatrudnionych w uczelniach medycznych lub
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3763-cz-2
› Pobierz plik
-
3763-cz-1
› Pobierz plik