eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym

Rządowy projekt ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym

Rządowy projekt ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3244
  • Data wpłynięcia: 2015-03-13
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
  • data uchwalenia: 2015-09-11
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1688

3244-cz-2

– 8 –
będą otrzymywać egzemplarz
za wiadczenia
potwierdzającego recykling
oraz za wiadczenia
potwierdzającego inne niż
recykling procesy odzysku,
które zostało prowadzącemu
zakład przetwarzania.
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt rozporządzenia w sprawie wzoru za wiadczenia potwierdzającego recykling oraz wzoru za wiadczenia
potwierdzającego inne niż recykling procesy odzysku będzie przedmiotem konsultacji publicznych i opiniowania. Projekt
zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa rodowiska oraz Rządowego Centrum Legislacji,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U.
Nr 169, poz. 1414, z pó n. zm.).
Podmioty, którym zostanie przesłany projekt rozporządzenia w ramach konsultacji publicznych i opiniowania:
1)
Business Centre Club,
2)
Forum Związków Zawodowych,
3)
Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych,
4)
Związek Pracodawców Gospodarki Odpadami,
5)
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
6)
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej,
7)
Komisja Krajowa NSZZ „Solidarno ć”,
8)
Komisja Krajowa NSZZ „Solidarno ć” – 80,
9)
Wojewodowie,
10) Marszałkowie Województw,
11) Polska Izba Gospodarki Odpadami,
12) Krajowa Izba Gospodarki Odpadami,
13) Izba Gospodarcza Metali Nieżelaznych i Recyklingu,
14) Izba Przemysłowo-Handlowa Gospodarki Złomem,
15) Ogólnopolska Izba Gospodarcza Recyklingu,
16) Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji,
17) Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji,
18) Towarowa Giełda źnergii S.A.,
19) Związek Importerów i Producentów Sprzętu źlektrycznego i źlektronicznego Branży RTV i IT,
20) CECED Polska,
21) ZPSO „Pol-lighting”,
22) Stowarzyszenie GPP Ekologia,
23) REMONDIS Electrorecycling Sp. z o. o.,
24) Biosystem źlektrorecykling Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i Elektronicznego S.A.,
25) AURAźKO Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i źlektronicznego S.A.,
26) CCR RźLźCTRA Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i Elektronicznego S.A.,
27) źlektroźko Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i źlektronicznego S.A.,
28) TOM Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i źlektronicznego S.A.,
29) Europejska Platforma Recyklingu Polska Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i źlektronicznego S.A.,
30) Electro-System Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i źlektronicznego S.A.,
31) ŹROP Organizacja Odzysku Sprzętu źlektrycznego i źlektronicznego S.A.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z …)
Skutki w okresie 10 lat od wej cia w życie zmian [mln zł]
Łącznie
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
(0–10)
Źochody ogółem












budżet państwa












JST












NFO iGW












Wydatki ogółem












– 9 –
budżet państwa












JST












pozostałe jednostki












(oddzielnie)
Saldo ogółem












udżet państwa












JST












NFO iGW












ródła finansowania

Dodatkowe
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
informacje, w tym
na budżet państwa. Może mieć jednak minimalny wpływ na budżety jednostek samorządu
wskazanie ródeł
terytorialnego. Wpływ ten nie wynika jednak z przepisów niniejszego projektu rozporządzenia,
danych i przyjętych do ale z przepisów ustawy z dnia … o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
obliczeń założeń
Marszałkowie województw będą otrzymywać od prowadzących działalno ć w zakresie
recyklingu oraz w zakresie innych niż recykling procesów odzysku jeden z trzech
wystawionych egzemplarzy za wiadczenia potwierdzającego recykling oraz za wiadczenia
potwierdzającego inne niż recykling procesy odzysku, dlatego ewentualne koszty będą
związane z obowiązkiem gromadzenia i przechowywania dokumentów.
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wej cia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
pieniężnym
sektor mikro-, małych







(w mln zł,
i rednich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z 2014 r.)
rodzina, obywatele oraz







gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa

niepieniężnym
sektor mikro-, małych

i rednich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz

gospodarstwa domowe
Dodatkowe
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjno ć gospodarki
informacje, w tym
i przedsiębiorczo ć w tym funkcjonowanie przedsiębiorstw, gdyż w obecnym stanie prawnym
wskazanie ródeł
obowiązują już analogiczne przepisy wprowadzone rozporządzeniem Ministra rodowiska
danych i przyjętych do z dnia 30 wrze nia 2009 r. w sprawie wzoru za wiadczenia potwierdzającego recykling oraz
obliczeń założeń
wzoru za wiadczenia potwierdzającego inne niż recykling procesy odzysku (Dz. U. Nr 172,
poz. 1342). Źlatego też projektowane przepisy nie będą miały wpływu na wzrost lub spadek
przychodów przedsiębiorców zobowiązanych do wystawiania tych dokumentów.
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
X nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodno ci).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

– 10 –
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
X tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary



rodowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:

Omówienie wpływu
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na pozostałe obszary.

11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Przepisy projektowanego rozporządzenia realizowane będą na przestrzeni lat w związku z obowiązkiem wydawania
przez prowadzących działalno ć w zakresie recyklingu i w zakresie innych niż recykling procesów odzysku, na wniosek
prowadzącego zakład przetwarzania, za wiadczenia potwierdzającego recykling lub za wiadczenia potwierdzającego
inne niż recykling procesy odzysku.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
źwaluacja efektów projektu nie znajduje uzasadnienia.
13. Załączniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
Brak.





















06/02/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A Ś R O D O W I S K A 1)
z dnia
w sprawie audytu zewnętrznego organizacji odzysku sprzętu elektrycznego
i elektronicznego oraz zakładu przetwarzania
Na podstawie art. 71 ustawy z dnia … o zużytym sprzęcie elektrycznym
i elektronicznym (Dz. U. poz. …) zarządza się, co następujeŚ
§ 1. Rozporządzenie określaŚ
1) szczegółowy zakres i sposób przeprowadzania audytu zewnętrznegoś
2) szczegółowy zakres sprawozdania z przeprowadzonego audytu zewnętrznego.
§ 2. 1. Audyt zewnętrzny organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego
przeprowadza się w siedzibie tej organizacji.
2. Audyt zewnętrzny zakładu przetwarzania przeprowadza się w zakładzie
przetwarzania oraz miejscu gdzie prowadzący zakład przetwarzania przechowuje
dokumentację.
3. Audyt zewnętrzny obejmuje następujący zakresŚ
1) inwentaryzację dokumentacji zawierającej w szczególnościŚ
a) decyzje w zakresie gospodarki odpadami, o których mowa w art. 41 ust. 1 ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.2)),
b) ewidencję, o której mowa w art. 66 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
c) zaświadczenia o zużytym sprzęcie, o których mowa w art. ... i art. ... ustawy
z dnia … o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
d) sprawozdania, o których mowa w art. 73 ust. 1 i art. 75 ust. 1 ustawy z dnia
14 grudnia 2012 r. o odpadach;
2) ocenę spełniania wymagań wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach, w szczególności zgodności posiadanych decyzji w zakresie gospodarki

1)
Minister rodowiska kieruje działem administracji rządowej – środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra rodowiska (Dz. U. poz. 1267).
2)
Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 888 i 1238, z 2014 r. poz. 695, 1101
i 1322 oraz z 2015 r. poz. 87 i 122.
– 2 –
odpadami, o których mowa w pkt 1 lit. a z prowadzonym procesem przetwarzania
w zakładzie przetwarzaniaś
3) ocenę spełniania minimalnych wymagań dla zakładu przetwarzania, o których mowa
w art. 51 ust. 1 ustawy z dnia … o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;
4) ocenę możliwości technicznych, w tym mocy przerobowych instalacji znajdujących
się w zakładzie przetwarzania umożliwiających demontaż oraz przygotowanie do
ponownego użycia zebranego zużytego sprzętu, który powstał ze sprzętu
wprowadzonego do obrotu na terytorium kraju przez wprowadzających sprzęt,
z którymi zawarł umowy oraz odpadów powstałych po demontażu zużytego sprzętuś
5) ocenę zgodności masy zebranego oraz przetworzonego zużytego sprzętu
z dokumentacją wynikającą z ewidencji, o której mowa w pkt 1 lit. b oraz
zaświadczeń, o których mowa w pkt 1 lit. cś
6) ocenę wykonania zaleceń wcześniejszych kontroli i audytów zewnętrznych.
§ 3. Sprawozdanie z audytu zewnętrznego zwiera w szczególnościŚ
1) stronę tytułowąś
2) wykaz dokumentów i danych źródłowych, z których korzystał audytorś
3) datę sporządzenia sprawozdaniaś
4) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby audytowanego podmiotuś
5) numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer REGON (o ile został nadany)
audytowanego podmiotu;
6) numer rejestrowy audytowanego podmiotu;
7) nazwę podmiotu przeprowadzającego audytś
8) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie oraz numer imiennego
upoważnienia do przeprowadzenia audytu zewnętrznegoś
9) termin przeprowadzenia audytu zewnętrznego;
10) okres objęty audytem zewnętrznegoś
11) cel audytu zewnętrznegoś
12) zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego, w tym dokumenty, które zostały poddane
badaniu;
13) podjęte działania i zastosowane techniki audytu zewnętrznegoś
14) informacja czy badanie audytowe zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich
dokumentów, czy też na próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru próby
do zadania audytowego;
strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 28

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: