eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3150
  • Data wpłynięcia: 2015-02-06
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1166

3150

rynkowej;
f) czy stosowanie funduszy własnych albo kapitału
podstawowego Tier I jako miary kapitału składającej
się na wskaźnik dźwigni może być bardziej właściwe z
punktu widzenia zamierzonego celu śledzenia ryzyka
nadmiernej dźwigni finansowej, a jeżeli tak, to jaka
kalibracja wskaźnika dźwigni byłaby odpowiednia;
g) czy współczynnik konwersji, o którym mowa w art.
429 ust. 10 lit. a), w odniesieniu do niewykorzystanych
zobowiązań kredytowych, które można w każdym
momencie
bezwarunkowo
anulować
bez
wypowiedzenia, jest wystarczająco ostrożny na
podstawie dowodów zgromadzonych w okresie
obserwacji;
h) czy częstotliwość i format ujawnianych pozycji, o
których mowa w art. 451, są odpowiednie;
i) jaki byłby odpowiedni poziom wskaźnika dźwigni
w odniesieniu do każdego z modeli biznesowych
określonych zgodnie z lit. b);
j) czy należy określić zakres dla każdego poziomu
wskaźnika dźwigni;
k) czy wprowadzenie wymogu wskaźnika dźwigni dla
instytucji wymagałoby wprowadzenia jakichkolwiek
zmian do ram wskaźnika dźwigni przewidzianych w
niniejszym rozporządzeniu, a jeżeli zmiany są
konieczne, to jakie byłyby to zmiany;
l) czy wprowadzenie wymogu obliczania wskaźnika
dźwigni dla instytucji skutecznie ograniczyłoby ryzyko
nadmiernej dźwigni finansowej po stronie tych
instytucji, w szczególności po stronie banków sektora
publicznego, a jeżeli tak, czy należy przyjąć taki sam
poziom wskaźnika dźwigni dla wszystkich instytucji,
czy też powinien on być określany zgodnie z profilem
ryzyka i modelem biznesowym, a także wielkością
instytucji, a w związku z tym, które dodatkowe
kalibracje lub okresy przejściowe byłyby wymagane.
Art. 511
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 3, obejmuje N/przepi


ust. 4
przynajmniej okres od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia
s
30 czerwca 2016 r. i uwzględnia się w nim stosowan
y jest

777
przynajmniej następujące kwestie:
bezpośre
dnio
a) wpływ wprowadzenia wymogu wskaźnika dźwigni
obliczanego zgodnie z art. 429, który instytucje
musiałyby spełnić, na:
(i) rynki finansowe ogółem, a w szczególności rynki
transakcji odkupu, instrumentów pochodnych i
obligacji zabezpieczonych;
(ii) odporność instytucji;
(iii) modele biznesowe i struktury bilansu instytucji,
zwłaszcza pod kątem obszarów działalności o niskim
ryzyku, takich jak kredyty preferencyjne udzielane
przez publiczne banki rozwoju, pożyczki komunalne,
finansowanie nieruchomości mieszkalnych i innych
obszarów o niskim ryzyku uregulowanych na mocy
prawa krajowego;
(iv) migrację ekspozycji do jednostek, które nie są
objęte nadzorem ostrożnościowym;
(v) innowacje finansowe, w szczególności rozwój
instrumentów z wbudowaną dźwignią;
(vi) podejmowanie ryzyka przez instytucje;
(vii) podejmowane działania w zakresie rozliczania,
rozrachunku i powiernictwa oraz działalność
kontrahenta centralnego;
(viii) cykliczność obliczania miary kapitału i miary
ekspozycji całkowitej składających się na wskaźnik
dźwigni;
(ix) akcję kredytową banków, ze szczególnym
uwzględnieniem udzielania kredytów MŚP, władzom
lokalnym, władzom regionalnym i podmiotom sektora
publicznego oraz finansowania handlu, w tym
udzielania kredytów w ramach urzędowych
programów ubezpieczania kredytów eksportowych;
b) współzależność wskaźnika dźwigni i opartych na
analizie ryzyka wymogów w zakresie funduszy
własnych oraz wymogów w zakresie płynności, jak
określono w niniejszym rozporządzeniu;
c) skutki występowania różnic księgowych między
standardami rachunkowości mającymi zastosowanie na

778
mocy rozporządzenia (WE) nr 1606/2002, standardami
rachunkowości mającymi zastosowanie na mocy
dyrektywy 86/635/EWG oraz innymi mającymi
zastosowanie standardami rachunkowości i innymi
odpowiednimi standardami rachunkowości w zakresie
porównywalności wskaźnika dźwigni.
Art. 512
Ekspozycje na przeniesione ryzyko kredytowe
N/przepi


s
Do dnia 31 grudnia 2014 r. Komisja przedstawi stosowan
Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie
dotyczące stosowania i skuteczności przepisów części y jest
piątej w świetle zmian na rynkach międzynarodowych. bezpośre

dnio
Art. 513
Uregulowania makroostrożnościowe
N/przepi


ust. 1
s
Do dnia 30 czerwca 2014 r. Komisja przeprowadzi, po
konsultacji z ERRS i EUNB, przegląd w celu stosowan
stwierdzenia, czy uregulowania makroostrożnościowe y jest
zawarte w niniejszym rozporządzeniu i w dyrektywie bezpośre
2013/36/UE są wystarczające do złagodzenia ryzyka
dnio
systemowego w sektorach, regionach i państwach
członkowskich w Unii Europejskiej, a także oceni:
a)
czy obecne narzędzia makroostrożnościowe
określone w niniejszym rozporządzeniu i w dyrektywie
2013/36/UE są skuteczne, efektywne i przejrzyste;
b) czy zakres i ewentualne stopnie pokrywania się
różnych narzędzi makroostrożnościowych służących
reagowaniu na podobne ryzyka, określonych w
niniejszym rozporządzeniu i w dyrektywie 2013/36/UE
są odpowiednie oraz, w stosownych przypadkach,
zaproponuje nowe uregulowania
makroostrożnościowe;
c) jak standardy dotyczące instytucji systemowych
uzgodnione na szczeblu międzynarodowym współgrają
z przepisami niniejszego rozporządzenia i dyrektywy
2013/36/UE oraz, w stosownych przypadkach,
zaproponuje nowe uregulowania, z uwzględnieniem
wspomnianych standardów uzgodnionych na szczeblu
międzynarodowym.
Art. 513
Do dnia 31 grudnia 2014 r., na podstawie konsultacji z N/przepi


ust. 2
ERRS i EUNB, Komisja przedstawi Parlamentowi
s

779
Europejskiemu i Radzie sprawozdanie dotyczące stosowan
oceny, o której mowa w ust. 1, oraz, w stosownych
y jest
przypadkach, przedłoży Parlamentowi Europejskiemu i bezpośre
Radzie wniosek ustawodawczy.
dnio
Art. 514
Ryzyko kredytowe kontrahenta i metoda wyceny N/przepi


pierwotnej wartości ekspozycji
s
Do dnia 31 grudnia 2016 r. Komisja dokona przeglądu stosowan
stosowania przepisów art. 275 i sporządzi y jest
bezpośre
sprawozdanie w tej kwestii, które przedstawi dnio
Parlamentowi Europejskiemu i Radzie i do którego w
stosownym
przypadku
dołączy
wniosek
ustawodawczy.
Art. 515
Monitorowanie i ocena
N/przepi


ust. 1
EUNB sporządza wraz z EUNGiPW do dnia 28
s
czerwca
2014
r.
sprawozdanie
dotyczące stosowan
funkcjonowania
niniejszego
rozporządzenia
z y jest
powiązanymi zobowiązaniami wynikającymi z bezpośre
rozporządzenia (UE) nr 648/2012, w szczególności w
dnio
odniesieniu do instytucji działających jako kontrahent
centralny, w celu uniknięcia powielania wymogów
dotyczących transakcji pochodnych i tym samym
uniknięcia zwiększonego ryzyka regulacyjnego oraz
wyższych kosztów monitorowania przez właściwe
organy.
Art. 515
EUNB monitoruje i ocenia funkcjonowanie przepisów N/przepi


ust. 2
w zakresie wymogów dotyczących funduszy własnych
s
w kontekście ekspozycji wobec kontrahenta stosowan
centralnego, jak określono w części trzeciej tytułu II
y jest
rozdział 6 sekcja 9. Do dnia 1 stycznia 2015 r. EUNB bezpośre
przedstawia Komisji sprawozdanie na temat wpływu i
dnio
skuteczności takich przepisów.
Art. 515
Do dnia 31 grudnia 2016 r. Komisja dokonuje N/przepi


ust. 3
przeglądu i sporządza sprawozdanie dotyczące
s
zgodności przepisów niniejszego rozporządzenia ze stosowan
związanymi z nimi obowiązkami wynikającymi z y jest
rozporządzenia (UE) nr 648/2012w zakresie wymogów bezpośre
dotyczących funduszy własnych określonych w części
dnio
trzeciej tytuł II rozdział 6 sekcja 9 oraz przedkłada to
sprawozdanie Parlamentowi Europejskiemu i Radzie,

780
w stosownym przypadku wraz z wnioskiem
ustawodawczym.
Art. 516
Finansowanie długoterminowe
N/przepi


Do dnia 31 grudnia 2015 r. Komisja sporządza
s
sprawozdanie na temat wpływu niniejszego stosowan
rozporządzenia w zakresie zachęcania do inwestycji w y jest
infrastrukturę
sprzyjającą
długoterminowemu bezpośre
dnio
wzrostowi gospodarczemu.
Art. 517
Definicja uznanego kapitału
N/przepi


Do dnia 31 grudnia 2014 r. Komisja dokona przeglądu
s
adekwatności definicji uznanego kapitału stosowanej stosowan
do celów części drugiej tytuł III i części czwartej oraz y jest
sporządzi na ten temat sprawozdanie, które
bezpośre
przedstawi
dnio
Parlamentowi Europejskiemu i Radzie, w stosownym
przypadku dołączając wniosek ustawodawczy.
Art. 518
Przegląd dotyczący instrumentów kapitałowych, które N/przepi


mogą podlegać odpisowi obniżającemu wartość lub
s
przekształceniu w chwili utraty rentowności przez stosowan
instytucję
y jest
bezpośre
Do dnia 31 grudnia 2015 r. Komisja przeprowadzi
przegląd na temat tego, czy niniejsze rozporządzenie
dnio
powinno zawierać wymóg, zgodnie z którym
instrumenty dodatkowe w Tier I lub instrumenty w
Tier II muszą podlegać odpisowi obniżającemu
wartość w przypadku stwierdzenia utraty rentowności
przez instytucję; Komisja złoży na ten temat stosowne
sprawozdanie. Komisja przedkłada to sprawozdanie
Parlamentowi Europejskiemu oraz Radzie, w
stosownym przypadku wraz z wnioskiem
ustawodawczym.
Art. 519
Odliczanie aktywów z tytułu określonych świadczeń w N/przepi


ramach funduszu emerytalnego od pozycji kapitału
s
podstawowego Tier I
stosowan
y jest
Do dnia 30 czerwca 2014 r. EUNB przedstawi
sprawozdanie dotyczące tego, czy MSR 19, w bezpośre
połączeniu z pomniejszeniem aktywów emerytalnych
dnio
netto, o czym mowa w art. 36 ust. 1 lit. e), oraz zmiany
w zobowiązaniach emerytalnych netto prowadzą do

781
strony : 1 ... 120 ... 160 ... 164 . [ 165 ] . 166 ... 168

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: