Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
klimatu i środowiska;
d) dobrowolnego wsparcia związanego z
produkcją;
e) płatności specyficznej w odniesieniu do
bawełny;
f)
obowiązków
państw
członkowskich
dotyczących powiadomień.
Art. 2
Zasady ogólne
N
Przepis
rozporządzenia
2. Państwa
członkowskie
wykonują
stosowany wprost – nie
niniejsze rozporządzenie zgodnie z
wymaga wdrożenia.
obiektywnymi kryteriami oraz w taki
sposób, aby zapewnić równe traktowanie
rolników oraz uniknąć zakłóceń
rynku i konkurencji, wspierając
jedno
cześnie zrównoważone zarządzanie zasobami
naturalnymi i działania w dziedzinie
klimatu.
Art. 3
Wniosek
o
przydział
uprawnień
do
N
Przepis rozporządzenia nie
płatności w przypadku sprzedaży
dotyczy
Polski
–
nie
lub dzierżawy z zastosowaniem
wymaga wdrożenia.
klauzuli umownej zgodnie z art. 24
ust. 8 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013
3. W przypadku sprzedaży lub dzierżawy z
zastosowaniem klauzuli umownej
zgodnie z art. 24 ust. 8 rozporzą
dzenia (UE) nr 1307/2013 wniosek o
przydział uprawnień do płatności
składany jest odpowiednio przez
kupu
jącego
lub
dzierżawcę.
Wniosek ten zawiera następujące
2
informacje:
a) szczegóły dotyczące odpowiednio umowy
sprzedaży lub dzierżawy, w tym
odpowiednią klauzulę umowną lub,
w przypadku gdy jest to wymagane
przez państwo członkowskie, kopię
tej umowy;
b)
dane
identyfikacyjne
rolnika
przekazującego prawo do otrzymania
uprawnień
na
kupującego
lub
dzierżawcę, w tym, jednoznaczną
identyfikację beneficjenta, o której
mowa w art. 8 rozporządzenia
delegowanego Komisji (UE) nr
640/2014 (1), o ile jest ona dostępna.
Ponadto państwa członkowskie wymagają od
kupującego
lub
dzierżawcy
wszystkich informacji koniecznych
do
sprawdzenia,
czy
ma
zastosowanie art. 60 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) nr 1306/2013 (2).
Art. 4
Wniosek
o
przydział
uprawnień
do
N
Przepis rozporządzenia nie
płatności w przypadku sprzedaży z
dotyczy
Polski
–
nie
zastosowaniem klauzuli umownej
wymaga wdrożenia.
zgodnie z art. 20 rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 639/2014
4.
1.
W
przypadku
sprzedaży
z
zastosowaniem klauzuli umownej
zgodnie z art. 20 rozporządzenia
delegowa nego (UE) nr 639/2014
wniosek o przydział uprawnień do
3
płatności,
których
dotyczy
ta
klauzula,
składany
jest
przez
sprzedającego. Wniosek ten zawiera
następujące informacje:
a) szczegóły dotyczące umowy sprzedaży, w
tym odpowiednią klauzulę umowną
lub, w przypadku gdy jest to
wymagane
przez
państwo
członkowskie, kopię tej umowy
sprzedaży;
b) liczbę kwalifikujących się hektarów,
których dotyczy klauzula umowna;
c) dane identyfikacyjne rolnika, któremu
przekazywane jest prawo zgodnie z
tą klauzulą, w tym jednoznaczną
identyfikację beneficjenta, o której
mowa w art. 8 rozporządzenia
delegowanego Komisji (UE) nr
640/2014, o ile jest ona dostępna.
2. Państwo członkowskie może zezwolić
kupującemu na złożenie wniosku o
przydział uprawnień do płat ności w
imieniu sprzedającego. W takim
przypadku państwo członkowskie
sprawdza,
czy
sprzedający
upoważnił kupującego do złożenia
wniosku.
Art. 5
Wniosek
o
przydział
uprawnień
do
N
Przepis rozporządzenia nie
płatności w przypadku dzierżawy z
dotyczy
Polski
–
nie
zastosowaniem klauzuli umownej
wymaga wdrożenia.
zgodnie z art. 21 rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 639/2014
4
5.
1.
W
przypadku
dzierżawy
z
zastosowaniem klauzuli umownej
zgodnie z art. 21 rozporządzenia
delegowa nego (UE) nr 639/2014
wniosek o przydział uprawnień do
płatności,
których
dotyczy
ta
klauzula,
składany
jest
przez
wydzierżawiającego. Wniosek ten
zawiera następujące informacje:
a) szczegóły dotyczące umowy dzierżawy, w
tym odpowiednią klauzulę umowną
lub, w przypadku gdy jest to
wymagane
przez
państwo
członkowskie, kopię tej umowy
dzierżawy;
b) liczbę kwalifikujących się hektarów,
których dotyczy klauzula umowna;
c) dane identyfikacyjne rolnika, któremu
przekazywane jest prawo zgodnie z
tą klauzulą, w tym jednoznaczną
identyfikację beneficjenta, o której
mowa w art. 8 rozporządzenia
delegowanego Komisji (UE) nr
640/2014, o ile jest ona dostępna.
2. Państwo członkowskie może zezwolić
dzierżawcy na złożenie wniosku o
przydział uprawnień do płatności w
imieniu
wydzierżawiającego.
W
takim
przypadku
państwo
członkowskie
sprawdza,
czy
wydzierżawiający
upoważnił
dzierżawcę do złożenia wniosku.
5
Art. 6
Wartość
uprawnień
do
płatności
w
N
Przepis rozporządzenia nie
przypadku dziedziczenia
dotyczy
Polski
–
nie
6. 1. W przypadku państw członkowskich
wymaga wdrożenia.
stosujących
art.
25
ust.
2
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013,
jeżeli rolnik ma prawo do przydziału
uprawnień do płatności zgodnie z art.
24 tego rozporządzenia oprócz prawa
do
otrzymania
uprawnień
do
płatności zgodnie z art. 14 ust. 1
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 639/2014, wartość jego uprawnień
do płatności ustalaną zgodnie z art.
26
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013
oblicza
się
przy
uwzględnieniu sumy danych za 2014
r.
odnoszących
się
do
jego
pierwotnego gospodarstwa oraz do
gospodarstwa odziedziczonego lub
jego części.
2. W przypadku państw członkowskich
stosujących
art.
40
ust.
2
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013,
jeżeli rolnik ma prawo do przydziału
uprawnień do płatności zgodnie z art.
39 tego rozporządzenia oprócz prawa
do
otrzymania
uprawnień
do
płatności zgodnie z art. 14 ust. 1
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 639/2014, wartość jego uprawnień
do płatności ustalana zgodnie z art.
40 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr
6
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik