eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1


zadeklarowane na okres uczestniczenia
rolnika w tym systemie.
3. W
drodze
odstępstwa
od
art.
34
uprawnienia do płatności posiadane przez
rolnika uczestniczącego w systemie dla
małych gospodarstw nie są przekazywalne, z
wyjątkiem przypadków dziedziczenia lub
przewidywanego dziedziczenia.

Art. 64 64. 3. Rolnicy, którzy wskutek dziedziczenia
N


Nie będzie stosowany w
ust.3
lub przewidywanego dziedziczenia otrzymali

Polsce
akapit
uprawnienia
do
płatności
od
rolnika
drugi
uczestniczącego w systemie dla małych
gospodarstw, kwalifikują się do uczestnictwa
w tym systemie, o ile spełniają wymogi
umożliwiające
korzystanie
z
systemu
płatności podstawowej i jeżeli odziedziczyli
wszystkie
uprawnienia
do
płatności
posiadane
przez
rolnika,
od
którego
otrzymali uprawnienia do płatności.

Art. 64 64.
4. W
przypadku
gdy
państwo
N


Przepis
rozporządzenia
ust. 4, 5
członkowskie wybierze metodę płatności
stosowany wprost – nie
określoną w art. 63 ust. 2 akapit pierwszy
wymaga wdrożenia
lit. a) bez stosowania art. 63 ust. 2 akapit
trzeci, ust. 1 i 2, a także ust. 3 akapit
pierwszy niniejszego artykułu nie mają
zastosowania.
5. Aby zagwarantować pewność prawa,
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
zgodnie z art. 70 aktów delegowanych
określających warunki uczestnictwa w
182


systemie w przypadku gdy sytuacja rolnika
uczestniczącego w systemie uległa zmianie.

Art. 65 Przepisy finansowe
N


Przepis
rozporządzenia
ust. 1
65. 1. Aby sfinansować płatność, o której
stosowany wprost – nie
mowa
w
niniejszym
tytule,
państwa
wymaga wdrożenia
członkowskie odejmują od łącznych kwot
dostępnych na odnośne płatności kwoty, do
których
małe
gospodarstwa
byłyby
uprawnione:
a) na mocy systemu płatności podstawowej
lub systemu jednolitej płatności obszarowej,
o których mowa w tytule III rozdział 1;
b) w ramach płatności redystrybucyjnej, o
której mowa w tytule III rozdział 2;
c) w ramach płatności za praktyki rolnicze
korzystne dla klimatu i środowiska, o której
mowa w tytule III rozdział 3;
d) w ramach płatności z tytułu obszarów o
ograniczeniach naturalnych, o której mowa
w tytule III rozdział 4;
e) w ramach płatności dla młodych rolników,
o której mowa w tytule III rozdział 5; oraz
f) w
ramach
wsparcia
związanego
z
produkcją, o którym mowa w tytule IV.
W przypadku państwa członkowskich, które
wybrały obliczanie kwoty płatności zgodnie
z art. 63 ust. 2 akapit pierwszy lit. a), w
przypadku
gdy
suma
tych
kwot
w
odniesieniu do indywidualnego rolnika
przekracza maksymalną kwotę przez nie
ustaloną, każda kwota jest proporcjonalnie
183


zmniejszana.

Art. 65 65. 2. Różnicę między sumą wszystkich
N


Nie będzie stosowany w
ust. 2, płatności należnych w ramach systemu dla
Polsce
3, 4
małych
gospodarstw
a
łączną
kwotą
finansowaną zgodnie z ust. 1 finansuje się w
jeden lub kilka następujących sposobów:
a) poprzez zastosowanie art. 30 ust. 7 w
danym roku;
b) poprzez
wykorzystanie
środków
finansowych na finansowanie płatności dla
młodych rolników określonych w tytule III
rozdział 5, które pozostały niewykorzystane
w danym roku;
c) poprzez
zastosowanie
liniowego
zmniejszenia do wszystkich płatności, jakie
mają zostać przyznane zgodnie z art. 32 lub
art. 36.
3. Z wyjątkiem przypadków gdy państwo
członkowskie wybrało ustalenie kwoty
rocznej płatności zgodnie z art. 63 ust. 2
akapit pierwszy lit. a), elementy, na
podstawie których ustala się kwoty określone
w ust. 1 niniejszego artykułu, pozostają takie
same przez cały okres uczestnictwa rolnika
w systemie dla małych gospodarstw.
4. Jeżeli łączna kwota płatności należnych w
ramach systemu dla małych gospodarstw
przekracza 10 % rocznego krajowego pułapu
określonego w załączniku II, państwa
członkowskie
dokonują
liniowego
zmniejszenia kwot wypłacanych zgodnie z
184


niniejszym tytułem, aby zachować zgodność
z tą wartością procentową, chyba że ustaliły
kwotę płatności zgodnie z art. 63 ust. 2
akapit pierwszy lit. a) bez stosowania art. 63
ust. 2 akapit trzeci.
Ten sam wyjątek ma zastosowanie do państw
członkowskich,
które
ustaliły
kwotę
płatności zgodnie z art. 63 ust. 2 akapit
pierwszy lit. b) bez stosowania art. 63 ust. 2
akapit
trzeci,
których
pułap
krajowy
określony w załączniku II na 2019 r. jest
wyższy niż na 2015 r. i które stosują metodę
obliczania określoną w art. 25 ust. 1 lub w
art. 36 ust. 2.

Art. 66 Wykorzystanie
budżetu
rocznego
na
N


Nie będzie stosowany w
programy restrukturyzacji
Polsce
66. 1. W przypadku państw członkowskich,
które stosują art. 4 ust. 1 akapit pierwszy
rozporządzenia
(WE)
nr 637/2008,
odpowiedni budżet roczny dostępny zgodnie
z art. 5 ust. 1 tego rozporządzenia zostaje
przekazany ze skutkiem od dnia 1 stycznia
2014 r. i stanowi dodatkowe środki
finansowe Unii na środki w ramach
programów rozwoju obszarów wiejskich
finansowanych na podstawie rozporządzenia
(UE) nr 1305/2013.
2. W przypadku państw członkowskich,
które stosują art. 4 ust. 1 akapit drugi
rozporządzenia
(WE)
nr 637/2008,
odpowiedni budżet roczny dostępny zgodnie
185


z art. 5 ust. 1 tego rozporządzenia,
uwzględnia się ze skutkiem od dnia 1
stycznia 2017 r. w pułapach krajowych
określonych w załączniku II do niniejszego
rozporządzenia.

Art. 67 Wymogi dotyczące powiadomień
N


Przepis
rozporządzenia
67. 1. Aby zapewnić właściwe stosowanie
stosowany wprost – nie
przepisów
określonych
w
niniejszym
wymaga wdrożenia
rozporządzeniu, Komisja jest uprawniona do
przyjmowania zgodnie z art. 70 aktów
delegowanych w odniesieniu do niezbędnych
środków
dotyczących
powiadomień
przekazywanych Komisji przez państwa
członkowskie
do
celów
niniejszego
rozporządzenia lub do celów sprawdzania,
kontrolowania, monitorowania, oceny i
audytu płatności bezpośrednich oraz w celu
spełniania
wymogów
określonych
w
umowach międzynarodowych, które zostały
zawarte na mocy decyzji Rady, w tym
wymogów dotyczących powiadomień w
ramach tych umów. Komisja uwzględnia
przy tym zapotrzebowanie na dane oraz
synergie między potencjalnymi źródłami
danych.
Uzyskane informacje można w stosownych
przypadkach przekazywać lub udostępniać
organizacjom
międzynarodowym
i
właściwym organom państw trzecich oraz
można upowszechniać, z zastrzeżeniem
ochrony danych osobowych i uzasadnionego
186

strony : 1 ... 10 ... 50 ... 60 . [ 61 ] . 62 ... 70 ... 110 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: