Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
sektory
nie
otrzymują
jakiegokolwiek
dobrowolnego
wsparcia związanego z produkcją na
podstawie tytułu IV niniejszego
rozporządzenia,
państwa
członkowskie
mogą
również
uwzględnić wsparcie przyznane na
rok kalendarzowy 2014 w ramach
jednego systemu lub większej ich
liczby zgodnie z art. 52, art. 53 ust. 1
i art. 68 ust. 1 lit. a) i lit. b)
rozporządzenia (WE)
nr 73/2009
oraz, w odniesieniu do państw
członkowskich,
które
stosowały
system
jednolitej
płatności
obszarowej
zgodnie
z
rozporządzeniem (WE) nr 73/2009,
zgodnie z art. 68 ust. 1 lit. c), art.
126, 127 i 129 tego rozporządzenia.
Państwa członkowskie, które zadecydują o
stosowaniu dobrowolnego wsparcia
związanego
z
produkcją
na
podstawie tytułu IV niniejszego
rozporządzenia, mogą uwzględnić
różnice między poziomem wsparcia
przyznanego w roku kalendarzowym
2014 a poziomem wsparcia, które ma
zostać przyznane zgodnie z tytułem
IV niniejszego rozporządzenia, przy
stosowaniu
metody
obliczania
przewidzianej w niniejszym artykule,
pod warunkiem że:
67
a) dobrowolne wsparcie związane z produkcją
na podstawie tytułu IV niniejszego
rozporządzenia
przyznaje
się
sektorowi,
któremu
przyznano
wsparcie w roku kalendarzowym
2014 zgodnie z art. 52, art. 53 ust. 1 i
art. 68 ust. 1 lit. a) i lit. b), oraz w
odniesieniu
do
państw
członkowskich,
które
stosowały
system
jednolitej
płatności
obszarowej, zgodnie z art. 68 ust. 1
lit. c) oraz art. 126, 127 i 129
rozporządzenia (WE) nr 73/2009;
oraz
b) kwota
na
jednostkę
dobrowolnego
wsparcia związanego z produkcją
jest niższa niż kwota na jednostkę
wsparcia w 2014 r.
Do celów metod obliczeń przewidzianych w
niniejszym artykule, pod warunkiem
że nie jest stosowana płatność
redystrybucyjna zgodnie z art. 41,
państwa
członkowskie
w
pełni
uwzględniają wsparcie udzielone na
rok kalendarzowy 2014 na mocy art.
72a i 125a rozporządzenia (WE)
nr 73/2009.
Art. 27 Włączenie specjalnej krajowej rezerwy na
N
Nie będzie stosowany w
rozminowywanie
Polsce
27. W przypadku Chorwacji wszelkie
odniesienia w art. 25 i 26 do rezerwy
68
krajowej
odczytuje
się
jako
obejmujące
specjalną
krajową
rezerwę na rozminowywanie, o
której mowa w art. 20.
Ponadto kwotę pochodzącą ze specjalnej
krajowej
rezerwy
na
rozminowywanie odlicza się od
pułapów
systemu
płatności
podstawowej, o których mowa w art.
25 ust. 1, w art. 25 ust. 5 i 6 oraz w
art. 26.
Art. 28 Nieuzasadnione zyski
N
Nie będzie stosowany w
28. Do celów art. 25 ust. 4-7 i art. 26,
Polsce
państwo
członkowskie
może
postanowić,
na
podstawie
obiektywnych
kryteriów,
że
w
przypadku sprzedaży lub przyznania
lub wygaśnięcia całości lub części
dzierżawy użytków rolnych po dacie
ustalonej zgodnie z art. 35 lub art.
124 ust. 2 rozporządzenia (WE)
nr 73/2009,
jednak
przed
datą
ustaloną zgodnie z art. 33 ust. 1
niniejszego
rozporządzenia,
podwyższenie
lub
część
podwyższenia wartości uprawnień
do
płatności,
które
zostałyby
przydzielone
danemu
rolnikowi,
zwracane jest do rezerwy krajowej
lub
rezerw
regionalnych,
w
przypadku gdy takie podwyższenie
przyniosłoby
rolnikowi
69
nieuzasadnione zyski.
Takie obiektywne kryteria ustanawia się w
taki sposób, aby zapewnić równe
traktowanie
rolników
oraz
aby
uniknąć
zakłóceń
rynku
i
konkurencji;
obejmują
one
co
najmniej:
a) minimalny okres dzierżawy; oraz
b) część otrzymanej płatności, którą zwraca
się do rezerwy krajowej lub rezerw
regionalnych.
Art. 29 Powiadomienia
dotyczące
wartości
N
Nie będzie stosowany w
uprawnień
do
płatności
i
Polsce
ujednolicania
29.
Państwa
członkowskie
powiadomią
Komisję o każdej decyzji, o której
mowa w art. 25, 26 i 28, do dnia 1
sierpnia 2014 r.
Art. 30 Ustanowienie i wykorzystywanie rezerwy
N
Nie będzie stosowany w
krajowej lub rezerw regionalnych
Polsce
30.
1. Każde
państwo
członkowskie
ustanawia rezerwę krajową. W tym
celu w pierwszym roku stosowania
systemu
płatności
podstawowej
państwa
członkowskie
dokonują
liniowego
procentowego
zmniejszenia pułapu dla systemu
płatności podstawowej na poziomie
krajowym, aby utworzyć rezerwę
krajową.
70
2. W drodze odstępstwa od ust. 1 państwa
członkowskie
korzystające
z
możliwości przewidzianej w art. 23
ust. 1 mogą ustanawiać rezerwy
regionalne. W tym celu w pierwszym
roku wdrażania systemu płatności
podstawowej państwa członkowskie
dokonują liniowego procentowego
zmniejszenia odpowiedniego pułapu
dla systemu płatności podstawowej
na poziomie regionalnym, o którym
mowa w art. 23 ust. 2 akapit
pierwszy.
3. Zmniejszenie, o którym mowa w ust. 1 i 2,
nie może być wyższe niż 3 %, chyba
że wymagana jest wyższa wartość
procentowa
w
celu
pokrycia
jakichkolwiek potrzeb związanych z
przydziałem zgodnie z ust. 6 lub ust.
7 lit. a) i b) na 2015 r. lub, w
odniesieniu
do
państw
członkowskich stosujących art. 36,
na pierwszy rok stosowania systemu
płatności podstawowej.
4. Państwa
członkowskie
przydzielają
uprawnienia do płatności ze swoich
rezerw krajowych lub z rezerw
regionalnych
zgodnie
z
obiektywnymi kryteriami oraz w taki
sposób,
aby
zapewnić
równe
traktowanie
rolników
oraz
aby
uniknąć
zakłóceń
rynku
i
71
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik