Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
Art. 13
Złożenie dokumentów po
T
Art. 23
Art. 23. 1. W przypadku gdy wniosek o
terminie
przyznanie płatności bezpośrednich lub płatności
1. Z wyjątkiem przypadków
niezwiązanej
do
tytoniu
nie
czyni
zadość
siły
wyższej
i
wymaganiom innym niż wskazane w art. 64 § 1
nadzwyczajnych
Kodeksu postępowania administracyjnego, kierownik
okoliczności,
o
których
biura
powiatowego
Agencji,
niezwłocznie
po
mowa w art. 4, złożenie
otrzymaniu tego wniosku, informuje rolnika o
wniosku
o
przyznanie
stwierdzonych
brakach
oraz
o
skutkach
ich
pomocy lub wniosku o
nieusunięcia w terminie, w jakim można dokonać
płatność
na
podstawie
poprawek zgodnie z przepisami, o których mowa w
niniejszego rozporządzenia
art. 1 pkt 1, chyba że ten termin upłynął. Przepisu art.
po
ostatecznym
terminie
64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego nie
złożenia wniosku ustalonym
stosuje się.
przez Komisję na podstawie
2. W przypadku nieusunięcia braków, o których
art. 78 lit. b) rozporządzenia
mowa w ust. 1, w terminie, w jakim można dokonać
(UE) nr 1306/2013 prowadzi
poprawek zgodnie z przepisami, o których mowa w
do zmniejszenia o 1 % za
art. 1 pkt 1, wniosek o przyznanie płatności
każdy dzień roboczy kwot,
bezpośrednich lub płatności niezwiązanej do tytoniu
do których beneficjent byłby
jest rozpatrywany w zakresie, w jakim został
uprawniony, gdyby wniosek
prawidłowo
wypełniony,
oraz
na
podstawie
został złożony w terminie.
dołączonych do niego prawidłowych dokumentów.
Bez
uszczerbku
dla
jakichkolwiek szczególnych
środków
wprowadzanych
przez państwa członkowskie
odnośnie do konieczności
składania
dokumentów
uzupełniających
w
należytym
terminie,
aby
umożliwić planowanie oraz
przeprowadzenie
skutecznych
kontroli,
35
pierwszy akapit stosuje się
również do wniosków o
wsparcie,
dokumentów,
umów
oraz
innych
deklaracji,
które
należy
przedstawić
właściwym
organom, jeśli takie wnioski
o
wsparcie,
dokumenty,
umowy
lub
deklaracje
stanowią
o
kwalifikowalności do danej
pomocy lub wsparcia. W
tym przypadku zmniejszenie
płatności będzie dotyczyło
kwoty wypłacanej w ramach
przedmiotowej pomocy lub
wsparcia.
Jeśli takie opóźnienie wynosi
ponad
25
dni
kalendarzowych,
wniosek
uznaje
się
za
niedopuszczalny,
a
beneficjentowi nie przyznaje
się pomocy lub wsparcia.
2. Z wyjątkiem przypadków
siły
wyższej
oraz
nadzwyczajnych
okoliczności,
o
których
mowa w art. 4, jeżeli
beneficjent
systemu
przewidzianego w art. 46 i
47
rozporządzenia
36
Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) nr 1308/2013,
który
podlega
również
obowiązkowi przestrzegania
zasady wzajemnej zgodności
zgodnie
z
art.
92
rozporządzenia
(UE)
nr
1306/2013, nie przedstawi
formularza
jednolitego
wniosku
w
ostatecznym
terminie, o którym mowa w
ust.
1
akapit
pierwszy
niniejszego artykułu, stosuje
się zmniejszenie o 1 % za
każdy
dzień
roboczy.
Maksymalna
wartość
zmniejszenia
jest
ograniczona do 25 %. W
odniesieniu
do
restrukturyzacji
i
przekształcenia
odsetek
zmniejszenia stosuje się do
całkowitej kwoty płatności
związanych
ze
środkami
przewidzianymi w art. 46 i
47 rozporządzenia (UE) nr
1308/2013 podzielonej przez
3.
3. Z wyjątkiem przypadków
siły
wyższej
i
nadzwyczajnych
okoliczności,
o
których
37
mowa w art. 4, wniesienie
poprawek do pojedynczego
wniosku lub wniosku o
płatność
po
ostatecznym
terminie
wnoszenia
poprawek, ustalonym przez
Komisję na podstawie art. 78
lit. b) rozporządzenia (UE)
nr 1306/2013, prowadzi do
zmniejszenia o 1 % za każdy
dzień
roboczy
kwot
związanych z faktycznym
wykorzystywaniem danych
działek rolnych.
Poprawki w pojedynczym
wniosku lub wniosku o
płatność są dopuszczalne
tylko do najpóźniejszego
możliwego
terminu
wyznaczonego dla składania
po terminie pojedynczego
wniosku lub wniosku o
płatność, jak określono w
ust. 1 akapit trzeci. Jeżeli
jednak
ten
najpóźniejszy
termin jest wcześniejszy niż
ostateczny termin wnoszenia
poprawek do pojedynczego
wniosku lub wniosku o
płatność,
o
którym
to
terminie mowa w ust. 1
akapit pierwszy niniejszego
38
artykułu, bądź gdy terminy
te przypadają w tym samym
dniu, za niedopuszczalne
uznaje się poprawki do
pojedynczego wniosku lub
wniosku
o
płatność
wniesione po tym terminie.
Art. 25 Niezgodności uznaje się za
T
Art. 52 b) w ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
ust. 3
„stwierdzone”,
jeżeli
pkt 4 „4) wyniki kontroli na miejscu, o których mowa w
wykazane zostały w wyniku
lit. b rozporządzeniu
nr
640/2014
i
rozporządzeniu
jakiejkolwiek
kontroli
wykonawczym Komisji (UE) nr 809/2014 z dnia 17
przeprowadzonej zgodnie z
lipca 2014 r. ustanawiającym zasady stosowania
art. 74 rozporządzenia (UE)
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
nr
1306/2013
lub
gdy
(UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do zintegrowanego
właściwy organ kontrolny
systemu zarządzania i kontroli, środków rozwoju
lub
agencja
płatnicza
obszarów wiejskich oraz zasady wzajemnej zgodności
uzyskały informacje o tych
(Dz. Urz. UE L 227 z 31.07.2014, str. 69).”;
niezgodnościach z innych
źródeł.
Art. 37 5. Państwa członkowskie
ust. 5
przeprowadzają kontrole w
2015 i 2016 r., aby zapewnić
spełnienie przepisów ust. 1 i
3.
Art. 38 5. Do celów niniejszego
ust. 5
rozdziału
niezgodności
uznaje się za „stwierdzone”,
jeżeli zostały wykazane w
wyniku
jakiejkolwiek
39
Złożenie dokumentów po
T
Art. 23
Art. 23. 1. W przypadku gdy wniosek o
terminie
przyznanie płatności bezpośrednich lub płatności
1. Z wyjątkiem przypadków
niezwiązanej
do
tytoniu
nie
czyni
zadość
siły
wyższej
i
wymaganiom innym niż wskazane w art. 64 § 1
nadzwyczajnych
Kodeksu postępowania administracyjnego, kierownik
okoliczności,
o
których
biura
powiatowego
Agencji,
niezwłocznie
po
mowa w art. 4, złożenie
otrzymaniu tego wniosku, informuje rolnika o
wniosku
o
przyznanie
stwierdzonych
brakach
oraz
o
skutkach
ich
pomocy lub wniosku o
nieusunięcia w terminie, w jakim można dokonać
płatność
na
podstawie
poprawek zgodnie z przepisami, o których mowa w
niniejszego rozporządzenia
art. 1 pkt 1, chyba że ten termin upłynął. Przepisu art.
po
ostatecznym
terminie
64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego nie
złożenia wniosku ustalonym
stosuje się.
przez Komisję na podstawie
2. W przypadku nieusunięcia braków, o których
art. 78 lit. b) rozporządzenia
mowa w ust. 1, w terminie, w jakim można dokonać
(UE) nr 1306/2013 prowadzi
poprawek zgodnie z przepisami, o których mowa w
do zmniejszenia o 1 % za
art. 1 pkt 1, wniosek o przyznanie płatności
każdy dzień roboczy kwot,
bezpośrednich lub płatności niezwiązanej do tytoniu
do których beneficjent byłby
jest rozpatrywany w zakresie, w jakim został
uprawniony, gdyby wniosek
prawidłowo
wypełniony,
oraz
na
podstawie
został złożony w terminie.
dołączonych do niego prawidłowych dokumentów.
Bez
uszczerbku
dla
jakichkolwiek szczególnych
środków
wprowadzanych
przez państwa członkowskie
odnośnie do konieczności
składania
dokumentów
uzupełniających
w
należytym
terminie,
aby
umożliwić planowanie oraz
przeprowadzenie
skutecznych
kontroli,
35
pierwszy akapit stosuje się
również do wniosków o
wsparcie,
dokumentów,
umów
oraz
innych
deklaracji,
które
należy
przedstawić
właściwym
organom, jeśli takie wnioski
o
wsparcie,
dokumenty,
umowy
lub
deklaracje
stanowią
o
kwalifikowalności do danej
pomocy lub wsparcia. W
tym przypadku zmniejszenie
płatności będzie dotyczyło
kwoty wypłacanej w ramach
przedmiotowej pomocy lub
wsparcia.
Jeśli takie opóźnienie wynosi
ponad
25
dni
kalendarzowych,
wniosek
uznaje
się
za
niedopuszczalny,
a
beneficjentowi nie przyznaje
się pomocy lub wsparcia.
2. Z wyjątkiem przypadków
siły
wyższej
oraz
nadzwyczajnych
okoliczności,
o
których
mowa w art. 4, jeżeli
beneficjent
systemu
przewidzianego w art. 46 i
47
rozporządzenia
36
Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) nr 1308/2013,
który
podlega
również
obowiązkowi przestrzegania
zasady wzajemnej zgodności
zgodnie
z
art.
92
rozporządzenia
(UE)
nr
1306/2013, nie przedstawi
formularza
jednolitego
wniosku
w
ostatecznym
terminie, o którym mowa w
ust.
1
akapit
pierwszy
niniejszego artykułu, stosuje
się zmniejszenie o 1 % za
każdy
dzień
roboczy.
Maksymalna
wartość
zmniejszenia
jest
ograniczona do 25 %. W
odniesieniu
do
restrukturyzacji
i
przekształcenia
odsetek
zmniejszenia stosuje się do
całkowitej kwoty płatności
związanych
ze
środkami
przewidzianymi w art. 46 i
47 rozporządzenia (UE) nr
1308/2013 podzielonej przez
3.
3. Z wyjątkiem przypadków
siły
wyższej
i
nadzwyczajnych
okoliczności,
o
których
37
mowa w art. 4, wniesienie
poprawek do pojedynczego
wniosku lub wniosku o
płatność
po
ostatecznym
terminie
wnoszenia
poprawek, ustalonym przez
Komisję na podstawie art. 78
lit. b) rozporządzenia (UE)
nr 1306/2013, prowadzi do
zmniejszenia o 1 % za każdy
dzień
roboczy
kwot
związanych z faktycznym
wykorzystywaniem danych
działek rolnych.
Poprawki w pojedynczym
wniosku lub wniosku o
płatność są dopuszczalne
tylko do najpóźniejszego
możliwego
terminu
wyznaczonego dla składania
po terminie pojedynczego
wniosku lub wniosku o
płatność, jak określono w
ust. 1 akapit trzeci. Jeżeli
jednak
ten
najpóźniejszy
termin jest wcześniejszy niż
ostateczny termin wnoszenia
poprawek do pojedynczego
wniosku lub wniosku o
płatność,
o
którym
to
terminie mowa w ust. 1
akapit pierwszy niniejszego
38
artykułu, bądź gdy terminy
te przypadają w tym samym
dniu, za niedopuszczalne
uznaje się poprawki do
pojedynczego wniosku lub
wniosku
o
płatność
wniesione po tym terminie.
Art. 25 Niezgodności uznaje się za
T
Art. 52 b) w ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
ust. 3
„stwierdzone”,
jeżeli
pkt 4 „4) wyniki kontroli na miejscu, o których mowa w
wykazane zostały w wyniku
lit. b rozporządzeniu
nr
640/2014
i
rozporządzeniu
jakiejkolwiek
kontroli
wykonawczym Komisji (UE) nr 809/2014 z dnia 17
przeprowadzonej zgodnie z
lipca 2014 r. ustanawiającym zasady stosowania
art. 74 rozporządzenia (UE)
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
nr
1306/2013
lub
gdy
(UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do zintegrowanego
właściwy organ kontrolny
systemu zarządzania i kontroli, środków rozwoju
lub
agencja
płatnicza
obszarów wiejskich oraz zasady wzajemnej zgodności
uzyskały informacje o tych
(Dz. Urz. UE L 227 z 31.07.2014, str. 69).”;
niezgodnościach z innych
źródeł.
Art. 37 5. Państwa członkowskie
ust. 5
przeprowadzają kontrole w
2015 i 2016 r., aby zapewnić
spełnienie przepisów ust. 1 i
3.
Art. 38 5. Do celów niniejszego
ust. 5
rozdziału
niezgodności
uznaje się za „stwierdzone”,
jeżeli zostały wykazane w
wyniku
jakiejkolwiek
39
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik