eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1

2.
Dla
każdego
systemu
wymienionego w załączniku I do
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
oraz dla każdego środka rozwoju
obszarów
wiejskich
objętego
zakresem
systemu
zgodnie
z
definicją w art. 2 ust. 1 akapit drugi
pkt 6 rozporządzenia delegowanego
(UE) nr 640/2014, zmniejszenia,
wycofania i kary oblicza się, w
stosownych
przypadkach,
w
następującej kolejności:
a) zmniejszenia i kary przewidziane
w
tytule
II
rozdział
IV
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014, z wyjątkiem kar, o
których mowa w art. 16 tego
rozporządzenia, są stosowane w
każdym przypadku niezgodności;
b) kwota wynikająca z zastosowania
lit. a) służy jako podstawa obliczenia
odmów przewidzianych w tytule III
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014;
c) kwota wynikająca z zastosowania
lit. b) służy jako podstawa obliczenia
wszelkich zmniejszeń stosowanych
w przypadku wniosków złożonych
po wyznaczonym terminie zgodnie z
art.
13
i
14
rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 640/2014;
10

d) kwota wynikająca z zastosowania
lit. c) służy jako podstawa obliczenia
wszelkich zmniejszeń stosowanych
w przypadkach niezgłoszenia działek
rolnych
zgodnie
z
art.
16
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014;
e) kwota wynikająca z zastosowania
lit. d) służy jako podstawa obliczenia
wycofań przewidzianych w tytule III
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014;
f) kwota wynikająca z zastosowania
lit. e) służy jako podstawa do
stosowania:
(i)
liniowego
zmniejszenia
przewidzianego w art. 51 ust. 2
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
(ii)
liniowego
zmniejszenia
przewidzianego w art. 51 ust. 3
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
(iii)
liniowego
zmniejszenia
przewidzianego w art. 65 ust. 2 lit. c)
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
(iv)
liniowego
zmniejszenia
przewidzianego w art. 65 ust. 4
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
(v)
liniowego
zmniejszenia
stosowanego w przypadku, gdy
płatności dokonywane zgodnie z art.
41
rozporządzenia
(UE)
nr
11

1307/2013
przekraczają
pułapy
krajowe ustanowione zgodnie z art.
42 ust. 2 tego rozporządzenia.
3. Kwota wynikającą z zastosowania
ust. 2 lit. f), służy jako podstawa do:
a)
zastosowania
zmniejszenia
płatności przewidzianego w art. 11
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
b) zastosowania odsetka liniowego
zmniejszenia ustanowionego zgodnie
z art. 7 ust. 1 akapit drugi
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
c)
zastosowania
współczynnika
korygującego, o którym mowa w art.
8
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013;PL 31.7.2014 Dziennik
Urzędowy Unii Europejskiej L
227/81
4. Kwota płatności otrzymana w
wyniku zastosowania ust. 3 służy
jako
podstawa
do
obliczenia
wszelkich zmniejszeń stosowanych
za
nieprzestrzeganie
zasady
wzajemnej zgodności zgodnie z
tytułem
IV
rozdział
II
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014.
Art. 7
Artykuł 7
N
-

Przepis
rozporządzenia
Odzyskiwanie
nienależnych
stosowany wprost -
płatności
nie
wymaga
1.
W
przypadku
dokonania
12

nienależnej
płatności
beneficjent
wdrożenia
zwraca odnośną kwotę powiększoną,
w
stosownych
przypadkach,
o
odsetki obliczone zgodnie z ust. 2.
2. Odsetki nalicza się za okres
między terminem zwrotu płatności
przez beneficjenta wyznaczonym w
nakazie odzyskania środków, który
nie może przekraczać 60 dni, a datą
zwrotu lub odliczenia.
Stosowana stopa odsetek obliczana
jest zgodnie z przepisami prawa
krajowego, jednak nie może być
niższa
niż
stopa
procentowa
stosowana przy odzyskiwaniu kwot
zgodnie z przepisami krajowymi.
3. Obowiązek zwrotu, o którym
mowa w ust. 1, nie ma zastosowania,
jeżeli
dana
płatność
została
dokonana
na
skutek
pomyłki
właściwego
organu
lub
innego
organu oraz jeśli błąd nie mógł
zostać wykryty przez beneficjenta w
zwykłych okolicznościach.
Jednak w przypadku gdy błąd
dotyczy
elementów
stanu
faktycznego istotnych dla obliczania
przedmiotowej
płatności,
akapit
pierwszy stosuje się jedynie, jeśli
decyzja o odzyskaniu nie została
przekazana w terminie 12 miesięcy
13

od dokonania płatności.
Art. 8
Artykuł 8
N
-
-
Przepis
ust. 1-2 i
rozporządzenia
Przekazywanie gospodarstw
4
stosowany wprost -
1. Na potrzeby niniejszego artykułu:
nie
wymaga
a)
„przekazanie
gospodarstwa”
wdrożenia
oznacza sprzedaż, dzierżawę lub
jakikolwiek inny podobny rodzaj
transakcji
odnoszących
się
do
przedmiotowych
jednostek
produkcyjnych;
b)
„przekazujący”
oznacza
beneficjenta, którego gospodarstwo
jest
przekazywane
innemu
beneficjentowi;
c)
„przejmujący”
oznacza
beneficjenta, któremu gospodarstwo
jest przekazywane.
2.
W
przypadku
gdy
całe
gospodarstwo
przekazywane
jest
przez jednego beneficjenta na rzecz
drugiego po złożeniu wniosku o
przyznanie pomocy, wniosku o
wsparcie lub wniosku o płatność i
przed
spełnieniem
wszystkich
warunków przyznania pomocy lub
wsparcia,
przekazującemu
nie
przyznaje się żadnej pomocy z tytułu
przekazywanego gospodarstwa.
4.
Po
tym,
jak
przejmujący
poinformuje właściwe władze i
zwróci się o wypłacenie pomocy lub
14

strony : 1 ... 60 ... 100 ... 110 . [ 111 ] . 112 ... 120 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: