eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych

Rządowy projekt ustawy o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych

projekt dotyczy systemowego uregulowania organizacji struktur orzecznictwa lekarskiego oraz nadania rangi ustawowej przepisom prawnym statuującym ich funkcjonowanie

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2614
  • Data wpłynięcia: 2014-07-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych
  • data uchwalenia: 2014-11-28
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1822

2614


Wydatki ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Saldo ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)













ródła finansowania


Dodatkowe informacje,
Projektowane rozporządzenie nie spowoduje wpływu na budżet państwa i budżety jednostek
w tym wskazanie
samorządu terytorialnego. W aktualnie obowiązujących przepisach wzór orzeczenia i wzór
źródeł danych
rejestru orzeczeń określony jest w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lipca
i przyjętych do obliczeń 1991 r. w sprawie właściwości i trybu postępowania komisji lekarskich podległych Ministrowi
założeń
Spraw Wewnętrznych (Dz. U. Nr 79, poz. 349, z późn. zm.), zatem wprowadzenie nowych
wzorów formularzy nie będzie miało wpływu na sektor finansów publicznych.
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0-10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa







pieniężnym
sektor mikro-, małych







(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele oraz







gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa

niepieniężnym
sektor mikro-, małych

i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz

gospodarstwa domowe
Niemierzalne



Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie

źródeł danych i
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki
przyjętych do obliczeń i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na rodzinę, obywateli
założeń
i gospodarstwa domowe.

8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodności).
nie dotyczy
12


zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz:
Projektowane rozporządzenie nie wprowadzi dodatkowych obciążeń regulacyjnych.
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary



środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
Brak wpływu.


11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego

Realizacja obowiązku stosowania nowych wzorów nastąpi z chwilą wejścia w życie projektowanego rozporządzenia
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?

Projektowane rozporządzenie będzie stosowane w sposób ciągły, stąd też nie planuje się ewaluacji efektów projektu, a tym
samym nie stosuje się mierników dla tej ewaluacji.

13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
Brak załączników.












08/06/BS
13

Projekt
ROZPORZĄŹZźNIź
PRźZźSA RAŹY MINISTRÓW
z dnia
w sprawie orzekania przez komisje lekarskie
Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Agencji Wywiadu

Na podstawie art. 59a ust. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. z 2010 r. Nr 29, poz. 154, z późn. zm.1)) zarządza
się, co następujeŚ
§ 1. Rozporządzenie określaŚ
1) właściwość i tryb postępowania komisji lekarskich Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
i Agencji Wywiadu w sprawach o których mowa w art. 59a ust. 1 ustawy z dnia 24 maja
2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, zwanej dalej
„ustawą”ś
2) tryb kierowania do komisji lekarskich, o których mowa w pkt 1, oraz podmioty właściwe
w tych sprawach;
3) szczegółowy sposób orzekania w sprawach, o których mowa w art. 59a ust. 1 ustawyś
4) niezbędną dokumentację medyczną i inne dokumenty mogące stanowić podstawę orzekania
przez komisje lekarskie, o których mowa w pkt 1ś
5) wzory orzeczeń komisji lekarskich, o których mowa w pkt 1, w tych sprawach.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczająŚ
1) „ABW” – Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
2) „jednostka organizacyjna” – jednostkę organizacyjną ABW;
3) „funkcjonariusz” – funkcjonariusza ABW;

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 i Nr 238,
poz. 1578, z 2011 r. Nr 53, poz. 273, Nr 84, poz. 455, Nr 117, poz. 677 i Nr 230, poz. 1371, z 2012 r. poz. 627
i 908 oraz z 2013 r. poz. 628, 675, 1247 i 1351.

4) „emeryt i rencista policyjny” – emeryta i rencistę Urzędu Ochrony Państwa, ABW;
5) „uprawniony wnioskodawca” – członków rodziny, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawyś
6) „komisje lekarskie” – komisje lekarskie podległe Szefowi ABW albo Szefowi AW, o których
mowa w art. 59 ustawy;
7) „czynności orzecznicze” – całokształt czynności związanych z orzekaniem o inwalidztwie
funkcjonariusza oraz emeryta i rencisty policyjnego;
8) „osoba skierowana” – funkcjonariusza, emeryta i rencistę policyjnego;
9) organ kierujący – podmiot wymieniony w § 3–5;
10) przełożony w sprawach osobowych – kierownik jednostki organizacyjnej, która zajmuje się
w ABW sprawami kadrowymi funkcjonariuszy;
11) „ustawa o zaopatrzeniu emerytalnym” – ustawę z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu
emerytalnym funkcjonariuszy Policji (...)2).
§ 3. 1. Do regionalnej komisji lekarskiej, w przypadku, o którym mowa w art. 59a ust. 1
pkt 1 ustawy, kieruje się z urzędu lub na wniosek osoby ubiegającej się o wydanie orzeczenia
lekarskiego.
2. Organem kierującym jestŚ
1) kierownik jednostki organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę lub do której został
on przeniesiony, delegowany lub wyznaczony do wykonywania określonych zadań;
2) dyrektor Centralnego Ośrodka Szkolenia ABW wobec funkcjonariusza odbywającego
szkolenie w COS ABW;
3) przełożony w sprawach osobowych wobec funkcjonariusza pozostającego w dyspozycji szefa
ABW, oddelegowanego do pełnienia służby poza ABW lub zwolnionego ze służby.
§ 4. 1. Organem kierującym do regionalnej komisji lekarskiej, w przypadku, o którym mowa
w art. 59a ust. 1 pkt 2 ustawy, są wobec:
1) funkcjonariusza:
a) zastępca Szefa ABW – Szef ABW lub upoważniony przez niego funkcjonariusz,
b) kierownik lub zastępca kierownika jednostki organizacyjnej – Szef ABW albo
upoważniony przez nich funkcjonariusz,

2)
2
c) pełniącego służbę w Centralnym Ośrodku Szkolenia ABW oraz delegaturach ABW
– kierownik jednostki organizacyjnej,
d) pełniącego służbę w pozostałych jednostkach organizacyjnych – przełożony w sprawach
osobowych;
2) emeryta i rencistę policyjnego – organ emerytalny.
2. Do regionalnej komisji lekarskiej kieruje sięŚ
1) z urzęduŚ
a) funkcjonariusza, którego stan zdrowia daje podstawę do przypuszczeń, że stopień jego
zdolności do służby uległ zmianie lub że dalsze pełnienie przez niego służby na
zajmowanym stanowisku jest niemożliwe – na wniosek lekarza zakładu opieki zdrowotnej
ABW albo z inicjatywy właściwego organu kierującego,
b) funkcjonariusza, w celu ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu doznanego wskutek
wypadku pozostającego w związku z pełnieniem służby lub choroby pozostającej
w związku ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby – na wniosek lekarza
zakładu opieki zdrowotnej ABW albo z inicjatywy właściwego organu kierującego,
c) funkcjonariusza, w celu ustalenia związku śmierci tego funkcjonariusza z wypadkiem lub
chorobą pozostającą w związku ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby
– na wniosek właściwego organu kierującego,
d) funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego ze służby oraz emeryta i rencistę
policyjnego, w celu uznania go za inwalidę oraz uznania go za niezdolnego do
samodzielnej egzystencji – na wniosek lekarza zakładu opieki zdrowotnej ABW albo
z inicjatywy właściwego organu kierującego,
e) funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego ze służby oraz emeryta i rencistę
policyjnego, w celu ustalenia związku śmierci tego funkcjonariusza, funkcjonariusza
zwolnionego ze służby oraz emeryta i rencistę policyjnego ze służbą – na wniosek
właściwego organu kierującegoś
2) na własną prośbęŚ
a) funkcjonariusza,
b) emeryta i rencistę policyjnego.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a, funkcjonariusz składa prośbę na
piśmie, drogą służbową, do właściwego organu kierującego.
3
strony : 1 ... 20 ... 60 ... 71 . [ 72 ] . 73 ... 80 ... 85

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: