eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów

projekt dotyczy kontynuacji deregulacji lub dereglamentacji 101 zawodów ale także ochrony prawnej rzeczy ruchomych o wartości historycznej, artystycznej lub naukowej wypożyczonych z zagranicy na wystawę czasową organizowaną na terytorium RP (tzw. immunitet muzealny)

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2331
  • Data wpłynięcia: 2014-04-15
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów
  • data uchwalenia: 2015-08-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1505

2331-cz-II

– 2 –
2)
przemieszczenie zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków, zwane dalej
„przemieszczeniem zabytku nieruchomego”;
3)
trwałe przeniesienie zabytku ruchomego wpisanego do rejestru zabytków, z naruszeniem
ustalonego tradycją wystroju wnętrza, w którym zabytek ten się znajduje, zwane dalej
„przeniesieniem zabytku ruchomego”;
4)
dokonywanie podziału zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków,
zwanego dalej „podziałem zabytku nieruchomego”;
5)
zmianę przeznaczenia zabytku wpisanego do rejestru zabytków lub sposobu korzystania
z tego zabytku, zwaną dalej „zmianą przeznaczenia lub sposobu korzystania z zabytku”;
6)
umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru zabytków urządzeń technicznych, tablic,
reklam oraz napisów;
7)
podejmowanie innych działań niż określone w pkt 1 - 6 oraz 9 i 10, które mogłyby
prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu zabytku wpisanego do rejestru
zabytków, zwane dalej „podejmowaniem innych działań”;
8)
poszukiwanie ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, w tym zabytków
archeologicznych, przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków przy użyciu
wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych i technicznych oraz sprzętu do
nurkowania, zwane dalej „poszukiwaniem zabytków”;
9)
prowadzenie badań archeologicznych;
10) wykonywanie robót budowlanych w otoczeniu zabytku.
2. Rozporządzenie określa ponadto: standardy, jakim powinna odpowiadać
dokumentacja prac konserwatorskich i prac restauratorskich, przy zabytku ruchomym
wpisanym do rejestru zabytków, oraz badań archeologicznych.
§ 2. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia, o którym mowa w § 1 ust. 1, składa się do
wojewódzkiego konserwatora zabytków właściwego dla miejsca położenia albo
przechowywania zabytku.
2. Wniosek o wydanie pozwolenia na poszukiwanie zabytków albo prowadzenie badań
archeologicznych, na polskich obszarach morskich w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca
1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U.
z 2013 r. poz. 934), składa się do dyrektora urzędu morskiego właściwego dla miejsca ich
prowadzenia.
– 3 –
§ 3. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich, prac
restauratorskich, badań konserwatorskich albo badań architektonicznych zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2)
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
3)
wskazanie przewidywanego terminu rozpoczęcia i zakończenia prac konserwatorskich,
prac restauratorskich, badań konserwatorskich albo badań architektonicznych;
4)
imię, nazwisko i adres osoby prowadzącej prace konserwatorskie, prace restauratorskie,
badania konserwatorskie albo badania architektoniczne albo oświadczenie, że
wykonawca tych prac albo badań zostanie wyłoniony w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
program prac konserwatorskich, prac restauratorskich, badań konserwatorskich albo
badań architektonicznych;
2)
dokumenty potwierdzające posiadanie przez osobę prowadzącą prace konserwatorskie,
prace restauratorskie, badania konserwatorskie albo badania architektoniczne
kwalifikacji, o których mowa w art. 37a, 37b i 37d ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, zwanej dalej „ustawą”.
3. Do wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich albo prac
restauratorskich dołącza się ponadto dokument potwierdzający posiadanie przez
wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania
z tym wnioskiem, albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu.
4. Do wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie badań konserwatorskich albo
badań architektonicznych dołącza się ponadto:
1)
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do
korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo
oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu albo
2)
zgodę właściciela lub posiadacza nieruchomości na przeprowadzenie badań
konserwatorskich albo badań architektonicznych, w przypadku gdy z wnioskiem
występuje osoba fizyczna albo jednostka organizacyjna zamierzająca je prowadzić, albo
oświadczenie, że właściciel lub posiadacz tej zgody nie udzielił.
§ 4. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2)
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
– 4 –
3)
wskazanie przewidywanego terminu rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych;
4)
imię, nazwisko i adres osoby:
a)
kierującej robotami budowlanymi,
b) wykonującej nadzór inwestorski
– albo oświadczenie, że osoba kierująca robotami budowlanymi lub osoba wykonująca
nadzór inwestorski zostaną wyłonione w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
projekt budowlany albo część projektu budowlanego w zakresie niezbędnym do oceny
wpływu planowanych robót budowlanych na zabytek;
2)
dokumenty potwierdzające spełnianie przez osobę kierującą robotami budowlanymi lub
osobę wykonującą nadzór inwestorski dodatkowych wymagań, o których mowa w art.
37c ustawy, w przypadku gdy osoba kierująca robotami budowlanymi lub osoba
wykonująca nadzór inwestorski nie będą wyłonione w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego;
3)
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do
korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo
oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu.
3. Do wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych na obszarze
wpisanego do rejestru zabytków historycznego układu urbanistycznego, historycznego układu
ruralistycznego albo historycznego zespołu budowlanego nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt
4 oraz ust. 2 pkt 2, chyba że roboty budowlane mają być prowadzone przy zabytku
nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków, wchodzącym w skład tych układów albo tego
zespołu.
§ 5. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia na przemieszczenie zabytku nieruchomego albo
przeniesienie zabytku ruchomego zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2)
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
3)
wskazanie przewidywanego terminu rozpoczęcia i zakończenia przemieszczenia
zabytku nieruchomego albo przenoszenia zabytku ruchomego;
4)
uzasadnienie wniosku.
2. Wniosek o wydanie pozwolenia na przemieszczenie zabytku nieruchomego zawiera
ponadto imię, nazwisko i adres osoby kierującej robotami budowlanymi i osoby wykonującej
nadzór inwestorski albo oświadczenie, że osoba kierująca robotami budowlanymi lub osoba
– 5 –
wykonująca nadzór inwestorski zostaną wyłonione w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do
korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo
oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu;
2)
zgodę właściciela nieruchomości, na którą ma być przemieszczony zabytek nieruchomy
albo przeniesiony zabytek ruchomy.
4. Do wniosku o wydanie pozwolenia na przemieszczenie zabytku nieruchomego
dołącza się ponadto:
1)
projekt budowlany przemieszczenia zabytku nieruchomego;
2)
dokumenty potwierdzające spełnianie przez osobę kierującą robotami budowlanymi lub
osobę wykonującą nadzór inwestorski dodatkowych wymagań, o których mowa w art.
37c ustawy, w przypadku gdy osoba kierująca robotami budowlanymi lub osoba
wykonująca nadzór inwestorski nie będą wyłonione w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego.
§ 6. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia na podział zabytku nieruchomego albo zmianę
przeznaczenia lub sposobu korzystania z zabytku zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2)
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
3)
uzasadnienie wniosku.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się dokument potwierdzający
posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego
do występowania z tym wnioskiem, albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego
tytułu.
3. Do wniosku o wydanie pozwolenia na podział zabytku nieruchomego dołącza się
ponadto wstępny projekt podziału zabytku.
§ 7. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia na umieszczenie na zabytku urządzeń
technicznych, tablic, reklam oraz napisów zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2)
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
– 6 –
3)
wskazanie przewidywanego terminu rozpoczęcia i zakończenia umieszczenia na zabytku
urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów;
4)
wskazanie przewidywanego terminu usunięcia z zabytku urządzeń technicznych, tablic,
reklam oraz napisów.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
projekt umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów;
2)
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do
korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo
oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu.
§ 8. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia na podejmowanie innych działań zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2)
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
3)
wskazanie przewidywanego terminu rozpoczęcia i zakończenia podejmowania innych
działań.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
program podejmowania innych działań;
2)
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do
korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo
oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu.
§ 9. 1. Wniosek o wydanie pozwolenia na poszukiwanie zabytków albo prowadzenie
badań archeologicznych zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2)
wskazanie miejsca poszukiwania zabytków albo wskazanie miejsca prowadzenia badań
archeologicznych z określeniem współrzędnych geodezyjnych, a w odniesieniu do
obszarów morskich współrzędnych geograficznych naniesionych na morską mapę
nawigacyjną;
3)
wskazanie przewidywanego terminu rozpoczęcia i zakończenia poszukiwań zabytków
albo prowadzenia badań archeologicznych;
4)
uzasadnienie wniosku.
2. Wniosek o wydanie pozwolenia na poszukiwanie zabytków zawiera ponadto imię,
nazwisko i adres osoby prowadzącej poszukiwanie zabytków.
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 57 . [ 58 ] . 59 ... 70 ... 87

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: