eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów

projekt dotyczy kontynuacji deregulacji lub dereglamentacji 101 zawodów ale także ochrony prawnej rzeczy ruchomych o wartości historycznej, artystycznej lub naukowej wypożyczonych z zagranicy na wystawę czasową organizowaną na terytorium RP (tzw. immunitet muzealny)

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2331
  • Data wpłynięcia: 2014-04-15
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów
  • data uchwalenia: 2015-08-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1505

2331-cz-II

„5. Minister właściwy do spraw gospodarki i minister właściwy do spraw wewnętrznych,
określą, w drodze rozporządzenia, tryb i formę przekazywania oraz szczegółowy zakres i wzór
informacji, o której mowa w ust. 3 i 3a, mając na względzie zapewnienie bezpieczeństwa.”.
Zmiany wprowadzane do ustawy mają zatem również na celu zmniejszenie obowiązków
przedsiębiorców w zakresie rodzaju i liczby informacji oraz liczby podmiotów i organów, do
których aktualnie przesyłane są informacje o dokonanej sprzedaży materiałów wybuchowych,
broni, amunicji oraz wyrobów i technologii o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym.
W tym celu zmianie ulegnie brzmienie art. 30 ust. 3, w którym precyzyjnie wskazano,
z uwzględnieniem potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa państwa, te rodzaje sprzedaży,
po dokonaniu których przedsiębiorcy koncesjonowani mają obowiązek przesyłania informacji
o dokonanej sprzedaży wyłącznie komendantom wojewódzkim Policji właściwym ze względu na
siedzibę nabywcy, tj.Ś do organu właściwego w sprawach kontroli przestrzegania zasad używania
i przechowywania broni palnej. Przedsiębiorcy nie będą już zobowiązani do przesyłania
informacji o dokonanej sprzedażyŚ broni innej niż broń palna, wyrobów i technologii
o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym, amunicji – nabywanej zgodnie z pozwoleniem na
posiadanie broni palnej nabywającego. Nie będą również informować o dokonanej sprzedaży Sił
Zbrojnych Rzeczypospolitej, służb i straży państwowych, które realizują zamówienia zgodnie z
ustawą Prawo zamówień publicznych i w ramach przydzielonego na te cele budżetu przez
instytucje zwierzchnie i nadzorujące udzielanie zamówień.
Dodany do art. 30 ust. 3a wprowadza ustawowy zakres danych, które powinny zostać
ujęte w informacjach o dokonanej sprzedaży, w formie jednolitych szablonów informacyjnych
określonych szczegółowo w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji z art. 30 ust. 5.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych, o których mowa w § 4
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania
krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r.
Nr 65, poz. 597) i w związku z tym nie podlega notyfikacji do Komisji Europejskiej.
Projekt rozporządzenia zostanie udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej
Rządowego Centrum Legislacji, zgodnie z § 11a uchwały Nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca
2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.) oraz
Ministerstwa Gospodarki, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
9
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.),
niezwłocznie z chwilą przekazania do uzgodnień międzyresortowych.
Zgodnie z § 10 ust. 6a uchwały Nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r.
– Regulamin pracy Rady Ministrów, do projektowanego rozporządzenia zostaną dołączone
zgłoszenia podmiotów, które zgłosiły zainteresowanie pracami nad niniejszym projektem
w trybie przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, a także informacja
o kolejności wniesienia tych zgłoszeń lub informacja o ich braku.
Projektowane rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.


10
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)

1. Podmioty, na które będzie oddziaływać rozporządzenie
Projektowane rozporządzenie – po wejściu w życie – będzie oddziaływało naŚ
1) przedsiębiorców
wykonujących działalność w zakresie sprzedaży materiałów
wybuchowych, broni lub jej istotnych części oraz amunicji, poprzez określenie
w rozporządzeniu trybu i formy przekazywania oraz szczegółowego zakresu i wzoru
informacji, o której mowa w art. 30 ust. 3 i 3a ustawy,
2) komendantów wojewódzkich Policji właściwych ze względu na siedziby nabywców
ww. towarów poprzez precyzyjne wskazanie, z uwzględnieniem potrzeby zapewnienia
bezpieczeństwa państwa, tych rodzajów sprzedaży, po dokonaniu których przedsiębiorcy
koncesjonowani mają obowiązek przesyłania informacji o dokonanej sprzedaży wyłącznie
komendantom wojewódzkim Policji właściwym ze względu na siedzibę nabywcy, tj.Ś do
organu właściwego w sprawach kontroli przestrzegania zasad używania i przechowywania
broni palnej.

2. Konsultacje
Projekt rozporządzenia zostanie skonsultowany z producentami materiałów wybuchowych,
broni i amunicji, a także z branżowymi organizacjami samorządowymi reprezentującymi
przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania lub obrotu
materiałów wybuchowych, broni i amunicji.
Projekt zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach
internetowych Rządowego Centrum Legislacji oraz Ministerstwa Gospodarki.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Projektowana regulacja nie będzie mieć wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Projektowane zmiany nie będą miały wpływu na rynek pracy.
11
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Przepisy projektowanego rozporządzenia nie będą miały wpływu na konkurencyjność
gospodarki, natomiast mogą mieć pozytywny wpływ na przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, poprzez zmniejszenie obowiązków przedsiębiorców w zakresie
rodzaju i liczby informacji oraz liczby podmiotów i organów, do których aktualnie przesyłane są
informacje o dokonanej sprzedaży materiałów wybuchowych, broni, amunicji oraz wyrobów
i technologii o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym.
Jednak ze względu na małą skalę działalności w przedmiotowym zakresie zagregowany
rozmiar tych oddziaływań może być większy dopiero w dłuższym okresie.

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rozwój regionalny.

7. Wskazanie źródeł finansowania
W związku z faktem, że projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na sektor
finansów publicznych nie wskazuje się źródeł finansowania. Projekt nie pociąga za sobą
obciążenia budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.


















08/03-kt
12
PROJEKT

R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A K U L T U R Y I D Z I E D Z I C T W A N A R O D O W E G O 1)
z dnia
w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót
budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy
zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych
Na podstawie art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece
nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.2)), zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa tryb wydawania pozwoleń, w tym szczegółowe
wymagania, jakim powinien odpowiadać wniosek o wydanie pozwolenia i pozwolenie na:
1)
prowadzenie:
a)
prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, zwanych
dalej „pracami konserwatorskimi”,
b) prac restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, zwanych dalej
„pracami restauratorskimi”,
c)
robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, zwanych dalej
„robotami budowlanymi”,
d) badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, zwanych
dalej „badaniami konserwatorskimi”,
e)
badań architektonicznych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, zwanych
dalej „badaniami architektonicznymi”;

1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona
dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada
2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U.
Nr 248, poz. 1482).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 238, poz. 2390,
z 2006 r. Nr 50, poz. 362 i Nr 126, poz. 875, z 2007 r. Nr 192, poz. 1394, z 2009 r. Nr 31, poz. 206 i Nr 97,
poz. 804, z 2010 r. Nr 75, poz. 474 i Nr 130, poz. 871 oraz ...

strony : 1 ... 10 ... 50 ... 56 . [ 57 ] . 58 ... 70 ... 87

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: