Rządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów
projekt dotyczy kontynuacji deregulacji lub dereglamentacji 101 zawodów ale także ochrony prawnej rzeczy ruchomych o wartości historycznej, artystycznej lub naukowej wypożyczonych z zagranicy na wystawę czasową organizowaną na terytorium RP (tzw. immunitet muzealny)
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2331
- Data wpłynięcia: 2014-04-15
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów
- data uchwalenia: 2015-08-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1505
2331-cz-II
.............................................................
(miejsce i data wystawienia protokołu)
Potwierdzenie odbioru protokołuŚ
.............................................................
(data, imię i nazwisko, podpis)
______________________________
1) Wymagane w przypadku uboju dokonywanego na podstawie umowy z wła cicielem.
2) Masa tuszy ciepłej po dokonaniu korekty masy współczynnikami korygującymi, okre lonymi
w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1249/2008 z dnia 10 grudnia 2008 r. ustanawiającym szczegółowe
zasady wdrożenia wspólnotowych skal klasyfikacji tusz wołowych, wieprzowych i baranich oraz
raportowania ich cen (Dz. Urz. UE L 337 z 16.12.2008, str. 3, z późn. zm.), jeżeli zakład stosuje inną
prezentację tuszy niż prezentacja wzorcowa Uni Europejskiej.
* Niepotrzebne skre lić.
** Wła ciwe zaznaczyć.
*** W przypadku gdy zastosowano kilka różnych prezentacji, należy wskazać wszystkie odstępstwa oraz
uwzględnić odpowiednie współczynniki korygujące.
WZÓR nr 2
PROTOKÓŁ NR ............/...........
(kolejny nr/rok)
Z USTALENIA KLAS JAKOŚCI TUSZ WIEPRZOWYCH
Podstawa prawnaŚ art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jako ci handlowej artykułów
rolno-spożywczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 187, poz. 1577, z późn. zm.).
1. Miejsce ustalenia klas jako ciŚ
............................................................................................................................
(nazwa i adres zakładu)
2. Data ustalenia klas jako ciŚ
.................................................................................................................................
3. Dostawca żywcaŚ
..............................................................................................................................................
(imię i nazwisko, adres i miejsce zamieszkania albo nazwa,
siedziba i adres)
4. Rzeczoznawca:
..................................................................................................................................................
(imię i nazwisko)
wpisany do rejestru prowadzonego przez wojewódzkiego inspektora jako ci handlowej artykułów
rolno-spożywczych
w ............................................ pod numerem
........................................................................................................
5. Metoda ustalenia klas jako ci (nazwa urządzenia)
................................................................................................
.............................................................................................................................................
................................
6. Wyniki ustalenia klas jako ci i masy tuszŚ
Numer
Numer
Opis oszacowanych
Klasa
Oszacowa
Masa Masa tuszy Masa tuszy
ubojo
identyfikacyj
warto ci
jako
na
tuszy
ciepłej
schłodzonej
wy
ny
ci
zawarto ć ciepł skorygowan skorygowan
pomiar/
pomiar/y
mięsa w
ej
a2)
a3)
y
grubo ci
tuszy
(kg)
(kg)
(kg)
grubo c
słoniny
(w %)
i
(widocznej
mię nia
okrywy
1)
tłuszczowej
- 12 -
)1)
M M2
F
F2
lub
lub
M1
F1
7. Okre lenie prezentacji tusz podczas ważenia, w przypadku gdy zastosowana prezentacja różni
się od prezentacji wzorcowej Uni Europejskiej, okre lonej w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1234/2007
z dnia 22 października 2007 r. ustanawiającym wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy
szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych (rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji
rynku) (Dz. Urz. UE L 299 z 16.11.2007, str. 1, z późn. zm.)*.
.............................................................................................................................................
................................
.............................................................................................................................................
................................
.............................................................................................................................................
................................
8. Do protokołu wniesiono następujące uwagi/nie wniesiono uwag**:
.............................................................................................................................................
................................
.............................................................................................................................................
................................
Pieczęć imienna i podpis rzeczoznawcyŚ
.................................................................
(miejsce i data wystawienia protokołu)
Potwierdzenie odbioru protokołuŚ
.................................................................
(data, imię i nazwisko, podpis)
____________
1) Należy wypełnić wła ciwe kolumny w zależno ci od stosowanej metody klasyfikacji tusz, o której mowa
w decyzji Komisji 2005/240/WE z dnia 11 marca 2005 r. zatwierdzającej metody klasyfikacji tusz
wieprzowych w Polsce (Dz. Urz. UE L 74 z 19.03.2005, str. 62, z późn. zm.).
2) Należy wypełnić, jeżeli masa tuszy ciepłej jest korygowana w oparciu o warto ci okre lone w art. 2
decyzji Komisji 2005/240/WE z dnia 11 marca 2005 r. zatwierdzającej metody klasyfikacji tusz
wieprzowych w Polsce.
3) Należy wypełnić, jeżeli ważenie tuszy odbywa się później niż 45 minut po uboju, zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 lutego 2009 r. w sprawie szczegółowych
warunków ustalania klasy jako ci handlowej tusz wieprzowych (Dz. U. Nr 28, poz. 181).
* Należy umie cić w protokole, jeżeli wypełniono kolumnę tabeli zatytułowaną Masa tuszy ciepłej
skorygowana (kg). Wskazać wszystkie zastosowane odstępstwa w odniesieniu do każdej tuszy, dla
której odstępstwa wystąpiły.
** Niepotrzebne skre lić.
- 13 -
Załącznik nr 4
WZÓR
PROTOKÓŁ NR......................./........................ Z
POBRANIA PRÓBEK
(kolejny numer, numer rzeczoznawcy)
Podstawa prawna: art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości
handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 44,
z późn. zm.).
1. Nazwa
artykułu...................................................................
.................
2.
Rzeczoznawca...............................................................
.......................
(imię i nazwisko)
wpisany do rejestru prowadzonego przez wojewódzkiego inspektora jakości
handlowej artykułów rolno-spożywczych w
...........................................................................
............
pod numerem ...................................... .
3. Osoby obecne przy pobieraniu próbek:
.............................................................
(imiona i nazwiska)
...........................................................................
..........................
...........................................................................
..........................
4. Zleceniodawca
...........................................................................
.........
(imię i nazwisko, adres i miejsce zamieszkania albo
nazwa, siedziba i adres)
5. Miejsce pobrania próbek
...........................................................................
..........................
(nazwa i adres)
- 14 -
...........................................................................
..........................
(rodzaj i numer środka transportu/numer, nazwa magazynu)
6. Czas pobrania próbek
...........................................................................
..
(data i godzina)
7. Producent
...........................................................................
..............
(imię i nazwisko, adres i miejsce zamieszkania albo nazwa,
siedziba i adres)
8. Sprzedawca
...........................................................................
............
(imię i nazwisko, adres i miejsce zamieszkania albo
nazwa, siedziba i adres)
9. Odbiorca
...........................................................................
..............
(imię i nazwisko, adres i miejsce zamieszkania albo nazwa, siedziba i
adres)
10. Wielkość partii
...........................................................................
.......
11. Data produkcji partii
...........................................................................
12. Dane identyfikacyjne
partii.....................................................................
.
(numer identyfikacyjny, numer partii, oznaczenie kodowe)
13. Przeznaczenie
artykułu...................................................................
........
14. Deklarowana jakość
...........................................................................
....
(deklaracja producenta lub wprowadzającego do obrotu)
...........................................................................
..........................
...........................................................................
..........................
- 15 -
15. Sposób składowania lub transportu i rodzaj opakowania
............................................
...........................................................................
..........................
16. Stan ogólny partii
...........................................................................
....
...........................................................................
..........................
...........................................................................
..........................
17. Wskazania dotyczące rodzaju badań
................................................................
...........................................................................
..........................
18. Metodyka pobierania próbek
......................................................................
(przepis, norma)
...........................................................................
..........................
...........................................................................
..........................
...........................................................................
..........................
19. Opis warunków mogących mieć wpływ na pobieranie próbek
..........................................
...........................................................................
..........................
...........................................................................
..........................
...........................................................................
..........................
20. Liczba przygotowanych próbek
....................................................................
21. Jednostkowe masy próbek
.........................................................................
22. Rodzaj opakowania
...........................................................................
....
23. Sposób zabezpieczenia próbek
....................................................................
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2331-cz-I
› Pobierz plik
-
2331-cz-II
› Pobierz plik