Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2295
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2295-cz-2
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 127 ust. 8 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Rozporządzenie określa:
1)
grupy zaszeregowania stanowisk służbowych i stawki uposażenia zasadniczego
funkcjonariuszy odpowiadające tym grupom;
2)
tryb zaliczania okresów służby, pracy i innych okresów do wysługi lat, uwzględnianej
przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego oraz sposób ich dokumentowania.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie
rozporządzenia dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu ABW.
27/03-kt
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego
Na podstawie art. 128 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznegozarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa wysokość dodatków do uposażenia otrzymywanych
przez
funkcjonariusza
AgencjiBezpieczeństwa
Wewnętrznego,
zwanego
dalej
„funkcjonariuszem”, tryb ich przyznawania i obniżania oraz szczególne właściwości lub
miejsce pełnienia służby uzasadniające przyznanie motywacyjnego dodatku do uposażenia.
2. Dodatki do uposażenia są ustalane w stawkach miesięcznych.
3. Kwoty dodatków do uposażenia zaokrągla się do 10 groszy w górę.
§ 2. Funkcjonariusz otrzymuje za posiadany stopień służbowy dodatek za stopień
w wysokości określonej w załączniku do rozporządzenia.
§ 3. Dodatek motywacyjny przysługuje funkcjonariuszowi pełniącemu służbę
w jednostkach organizacyjnych, na stanowiskach kontroli lub audytu wewnętrznego, a także
funkcjonariuszowi kierującemu taką jednostką organizacyjną oraz wykonującemu czynności
kontrolne lub audytu wewnętrznego.
§ 4. 1. Dodatki do uposażenia przyznaje, podwyższa lub obniża:
1) Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego – zastępcom Szefa Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego;
2) Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub upoważniony przez niego funkcjonariusz
– pozostałym funkcjonariuszom.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAWWEWNĘTRZNYCH
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniemPrezesa Rady Ministrów z dnia
7 października
2002 r.w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. U.
z 2013 r. poz. 1081).
– 2 –
Załącznik
do rozporządzenia
Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia ... (poz. ...)
STAWKI DODATKU ZA POSIADANY STOPIEŃ SŁUŻBOWY
Lp.
Nazwa stopnia
Stawka w złotych
1
Generał brygady
1.142
2
Pułkownik
1.031
3
Podpułkownik
996
4
Major
973
5
Kapitan
934
6
Porucznik
880
7
Podporucznik
847
8
Starszy chorąży sztabowy
778
9
Chorąży sztabowy
761
10
Młodszy chorąży sztabowy
746
11
Starszy chorąży
731
12
Chorąży
711
13
Młodszy chorąży
694
14
Starszy sierżant sztabowy
643
15
Sierżant sztabowy
621
16
Starszy sierżant
599
17
Sierżant
577
18
Starszy plutonowy
561
19
Plutonowy
545
20
Starszy kapral
524
21
Kapral
508
22
Starszy szeregowy
485
23
Szeregowy
470
– 3 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 128 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Rozporządzenie określa:
1)
wysokość dodatków za posiadany stopień służbowy;
2)
tryb przyznawania i obniżania dodatku służbowego;
3)
tryb przyznawania dodatku za posiadany stopień służbowy;
4)
tryb przyznawania i cofania dodatku motywacyjnego;
5)
szczególne właściwości lub miejsce pełnienia służby uzasadniające przyznanie dodatku
motywacyjnego do uposażenia.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 127 ust. 8 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Rozporządzenie określa:
1)
grupy zaszeregowania stanowisk służbowych i stawki uposażenia zasadniczego
funkcjonariuszy odpowiadające tym grupom;
2)
tryb zaliczania okresów służby, pracy i innych okresów do wysługi lat, uwzględnianej
przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego oraz sposób ich dokumentowania.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie
rozporządzenia dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu ABW.
27/03-kt
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego
Na podstawie art. 128 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznegozarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa wysokość dodatków do uposażenia otrzymywanych
przez
funkcjonariusza
AgencjiBezpieczeństwa
Wewnętrznego,
zwanego
dalej
„funkcjonariuszem”, tryb ich przyznawania i obniżania oraz szczególne właściwości lub
miejsce pełnienia służby uzasadniające przyznanie motywacyjnego dodatku do uposażenia.
2. Dodatki do uposażenia są ustalane w stawkach miesięcznych.
3. Kwoty dodatków do uposażenia zaokrągla się do 10 groszy w górę.
§ 2. Funkcjonariusz otrzymuje za posiadany stopień służbowy dodatek za stopień
w wysokości określonej w załączniku do rozporządzenia.
§ 3. Dodatek motywacyjny przysługuje funkcjonariuszowi pełniącemu służbę
w jednostkach organizacyjnych, na stanowiskach kontroli lub audytu wewnętrznego, a także
funkcjonariuszowi kierującemu taką jednostką organizacyjną oraz wykonującemu czynności
kontrolne lub audytu wewnętrznego.
§ 4. 1. Dodatki do uposażenia przyznaje, podwyższa lub obniża:
1) Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego – zastępcom Szefa Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego;
2) Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub upoważniony przez niego funkcjonariusz
– pozostałym funkcjonariuszom.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAWWEWNĘTRZNYCH
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniemPrezesa Rady Ministrów z dnia
7 października
2002 r.w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. U.
z 2013 r. poz. 1081).
– 2 –
Załącznik
do rozporządzenia
Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia ... (poz. ...)
STAWKI DODATKU ZA POSIADANY STOPIEŃ SŁUŻBOWY
Lp.
Nazwa stopnia
Stawka w złotych
1
Generał brygady
1.142
2
Pułkownik
1.031
3
Podpułkownik
996
4
Major
973
5
Kapitan
934
6
Porucznik
880
7
Podporucznik
847
8
Starszy chorąży sztabowy
778
9
Chorąży sztabowy
761
10
Młodszy chorąży sztabowy
746
11
Starszy chorąży
731
12
Chorąży
711
13
Młodszy chorąży
694
14
Starszy sierżant sztabowy
643
15
Sierżant sztabowy
621
16
Starszy sierżant
599
17
Sierżant
577
18
Starszy plutonowy
561
19
Plutonowy
545
20
Starszy kapral
524
21
Kapral
508
22
Starszy szeregowy
485
23
Szeregowy
470
– 3 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 128 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Rozporządzenie określa:
1)
wysokość dodatków za posiadany stopień służbowy;
2)
tryb przyznawania i obniżania dodatku służbowego;
3)
tryb przyznawania dodatku za posiadany stopień służbowy;
4)
tryb przyznawania i cofania dodatku motywacyjnego;
5)
szczególne właściwości lub miejsce pełnienia służby uzasadniające przyznanie dodatku
motywacyjnego do uposażenia.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2295-cz-1
› Pobierz plik
-
2295-cz-2
› Pobierz plik