Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2295
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2295-cz-2
– 3 –
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, funkcjonariusz kieruje do Szefa ABW za
pośrednictwem przełożonego właściwego w sprawach osobowych.
§ 7. 1. Odwołanie funkcjonariusza z urlopu wypoczynkowego, dodatkowego, bezpłatnego,
a także wstrzymanie udzielenia tych urlopów w całości lub w części następuje na podstawie
polecenia przełożonego właściwego w sprawach osobowych przekazanego telefonicznie lub
w inny sposób zwyczajowo przyjęty w jednostce organizacyjnej ABW.
2. Przełożony właściwy w sprawach osobowych, który odwołał funkcjonariusza z urlopu,
odnotowuje ten fakt na wniosku o udzielenie tego urlopu, podając przyczynę oraz datę
odwołania.
3. Przełożony właściwy w sprawach osobowych, który wstrzymał udzielenie
funkcjonariuszowi urlopu, odnotowuje ten fakt na wniosku o udzielenie tego urlopu, podając
przyczynę oraz datę wstrzymania tego urlopu.
4. Przesunięcie terminu udzielenia urlopu wypoczynkowego, dodatkowego, bezpłatnego,
w całości lub w części, może nastąpić na wniosek funkcjonariusza, złożony nie później niż 3 dni
przed terminem, o przesunięcie którego wnioskuje funkcjonariusz.
§ 8. Funkcjonariusz we wniosku o udzielenie mu urlopu wypoczynkowego, dodatkowego,
szkoleniowego, okolicznościowego, bezpłatnego wskazuje przewidywane miejsce pobytu lub
możliwość nawiązania z nim kontaktu podczas tego urlopu.
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2011 r.
w sprawie urlopów funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. U. Nr 110, poz. 643).
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 111 ust. 3 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego.
Projekt rozporządzenia określa tryb postępowania oraz przełożonych właściwych
w sprawach:
1) udzielania urlopu wypoczynkowego, dodatkowego, bezpłatnego, zdrowotnego,
szkoleniowego, oraz okolicznościowego;
2) odwołania funkcjonariusza z urlopu wypoczynkowego, dodatkowego oraz
bezpłatnego;
3) wstrzymania udzielenia urlopu wypoczynkowego, dodatkowego oraz bezpłatnego;
4) przesunięcia terminu udzielenia urlopu wypoczynkowego, dodatkowego oraz
bezpłatnego.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1.
Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2.
Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie może
wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3.
Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4.
Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ na
rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5.
Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu ABW.
24-03-dg
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie trybu przydzielania, zwalniania oraz opróżniania lokali mieszkalnych, kwater
tymczasowych, domów jednorodzinnych oraz zakwaterowaniaprzeznaczonych dla
funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Na podstawie art. 116 ust. 6 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb przydzielania lokalu mieszkalnego i tymczasowej kwatery;
2)
warunki sanitarne i techniczne umożliwiające zamieszkanie, które powinien spełniać
przydzielany lokal mieszkalny;
3)
tryb zwalniania zajmowanego lokalu mieszkalnego i tymczasowej kwatery;
4)
tryb opróżniania lokalu mieszkalnego i tymczasowej kwatery;
5) wzory wniosków o przydział lokalu i tymczasowej kwatery.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
„ustawie” – rozumie się przez to ustawę z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego;
2)
„funkcjonariuszu” – rozumie się przez to funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego.
§ 3. Decyzję w sprawie przydziału i opróżnienia lokalu mieszkalnego oraz tymczasowej
kwatery wydaje Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub upoważniony przez niego
funkcjonariusz, zwani dalej „organem”.
§ 4. 1. Lokal mieszkalny przydziela się na wniosek funkcjonariusza w służbie stałej
skierowany bezpośrednio do organu.
2. Wzór wniosku o przydział lokalu mieszkalnego określa załącznik nr 1 do
rozporządzenia.
– 2 –
§ 5. Funkcjonariusz jest zobowiązany poinformować organ o zwolnieniu dotychczas
zajmowanego lokalu w terminie 14 dni od dnia przydziału lokalu mieszkalnego pozostającego
w dyspozycji Szefa ABW.
§ 6. Warunki sanitarne i techniczne umożliwiające zamieszkanie określa załącznik Nr 2
do rozporządzenia.
§ 7. Funkcjonariusz w służbie stałej może zamienić zajmowany lokal mieszkalny za
zgodą organu.
§ 8. Przepisy § 2-8 stosuje się odpowiednio do lokali mieszkalnych zajmowanych przez
osoby posiadające uprawnienia do tych lokali na podstawie przepisów ustawy z dnia
18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego,
Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej,
Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin
(Dz. U. z 2013 r. poz. 667 i 675).
§ 9. 1.Funkcjonariuszowi przeniesionemu do pełnienia służby w innej miejscowości,
jeżeli on sam lub członkowie jego rodziny, określeni w art. 113 ust. 5 ustawy w poprzednim
miejscu pełnienia służby nie posiadają tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego lub domu, na
jego pisemny wniosek można przydzielić tymczasową kwaterę na okres oczekiwania na
przydział lokalu mieszkalnego w nowym miejscu pełnienia służby.
2. Wzór wniosku o przydział tymczasowej kwatery określa załącznik nr 3 do
rozporządzenia.
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 marca
2003 r. w sprawie szczegółowych zasad przydziału, opróżniania i norm zaludnienia lokali mieszkalnych oraz
tymczasowych kwater przeznaczonych dla funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. U.
z 2013 r. z poz. 823).
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, funkcjonariusz kieruje do Szefa ABW za
pośrednictwem przełożonego właściwego w sprawach osobowych.
§ 7. 1. Odwołanie funkcjonariusza z urlopu wypoczynkowego, dodatkowego, bezpłatnego,
a także wstrzymanie udzielenia tych urlopów w całości lub w części następuje na podstawie
polecenia przełożonego właściwego w sprawach osobowych przekazanego telefonicznie lub
w inny sposób zwyczajowo przyjęty w jednostce organizacyjnej ABW.
2. Przełożony właściwy w sprawach osobowych, który odwołał funkcjonariusza z urlopu,
odnotowuje ten fakt na wniosku o udzielenie tego urlopu, podając przyczynę oraz datę
odwołania.
3. Przełożony właściwy w sprawach osobowych, który wstrzymał udzielenie
funkcjonariuszowi urlopu, odnotowuje ten fakt na wniosku o udzielenie tego urlopu, podając
przyczynę oraz datę wstrzymania tego urlopu.
4. Przesunięcie terminu udzielenia urlopu wypoczynkowego, dodatkowego, bezpłatnego,
w całości lub w części, może nastąpić na wniosek funkcjonariusza, złożony nie później niż 3 dni
przed terminem, o przesunięcie którego wnioskuje funkcjonariusz.
§ 8. Funkcjonariusz we wniosku o udzielenie mu urlopu wypoczynkowego, dodatkowego,
szkoleniowego, okolicznościowego, bezpłatnego wskazuje przewidywane miejsce pobytu lub
możliwość nawiązania z nim kontaktu podczas tego urlopu.
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2011 r.
w sprawie urlopów funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. U. Nr 110, poz. 643).
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 111 ust. 3 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego.
Projekt rozporządzenia określa tryb postępowania oraz przełożonych właściwych
w sprawach:
1) udzielania urlopu wypoczynkowego, dodatkowego, bezpłatnego, zdrowotnego,
szkoleniowego, oraz okolicznościowego;
2) odwołania funkcjonariusza z urlopu wypoczynkowego, dodatkowego oraz
bezpłatnego;
3) wstrzymania udzielenia urlopu wypoczynkowego, dodatkowego oraz bezpłatnego;
4) przesunięcia terminu udzielenia urlopu wypoczynkowego, dodatkowego oraz
bezpłatnego.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1.
Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2.
Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie może
wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3.
Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4.
Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ na
rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5.
Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu ABW.
24-03-dg
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie trybu przydzielania, zwalniania oraz opróżniania lokali mieszkalnych, kwater
tymczasowych, domów jednorodzinnych oraz zakwaterowaniaprzeznaczonych dla
funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Na podstawie art. 116 ust. 6 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb przydzielania lokalu mieszkalnego i tymczasowej kwatery;
2)
warunki sanitarne i techniczne umożliwiające zamieszkanie, które powinien spełniać
przydzielany lokal mieszkalny;
3)
tryb zwalniania zajmowanego lokalu mieszkalnego i tymczasowej kwatery;
4)
tryb opróżniania lokalu mieszkalnego i tymczasowej kwatery;
5) wzory wniosków o przydział lokalu i tymczasowej kwatery.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
„ustawie” – rozumie się przez to ustawę z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego;
2)
„funkcjonariuszu” – rozumie się przez to funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego.
§ 3. Decyzję w sprawie przydziału i opróżnienia lokalu mieszkalnego oraz tymczasowej
kwatery wydaje Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub upoważniony przez niego
funkcjonariusz, zwani dalej „organem”.
§ 4. 1. Lokal mieszkalny przydziela się na wniosek funkcjonariusza w służbie stałej
skierowany bezpośrednio do organu.
2. Wzór wniosku o przydział lokalu mieszkalnego określa załącznik nr 1 do
rozporządzenia.
– 2 –
§ 5. Funkcjonariusz jest zobowiązany poinformować organ o zwolnieniu dotychczas
zajmowanego lokalu w terminie 14 dni od dnia przydziału lokalu mieszkalnego pozostającego
w dyspozycji Szefa ABW.
§ 6. Warunki sanitarne i techniczne umożliwiające zamieszkanie określa załącznik Nr 2
do rozporządzenia.
§ 7. Funkcjonariusz w służbie stałej może zamienić zajmowany lokal mieszkalny za
zgodą organu.
§ 8. Przepisy § 2-8 stosuje się odpowiednio do lokali mieszkalnych zajmowanych przez
osoby posiadające uprawnienia do tych lokali na podstawie przepisów ustawy z dnia
18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego,
Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej,
Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin
(Dz. U. z 2013 r. poz. 667 i 675).
§ 9. 1.Funkcjonariuszowi przeniesionemu do pełnienia służby w innej miejscowości,
jeżeli on sam lub członkowie jego rodziny, określeni w art. 113 ust. 5 ustawy w poprzednim
miejscu pełnienia służby nie posiadają tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego lub domu, na
jego pisemny wniosek można przydzielić tymczasową kwaterę na okres oczekiwania na
przydział lokalu mieszkalnego w nowym miejscu pełnienia służby.
2. Wzór wniosku o przydział tymczasowej kwatery określa załącznik nr 3 do
rozporządzenia.
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 marca
2003 r. w sprawie szczegółowych zasad przydziału, opróżniania i norm zaludnienia lokali mieszkalnych oraz
tymczasowych kwater przeznaczonych dla funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. U.
z 2013 r. z poz. 823).
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2295-cz-1
› Pobierz plik
-
2295-cz-2
› Pobierz plik