Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2295
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2295-cz-2
– 7 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 83 ust. 1 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa:
1)
sposób organizacji systemu szkolenia zawodowego w ABW,
2)
tryb organizowania szkoleń zawodowych,
3)
sposób i formy prowadzenia szkoleń zawodowych,
4)
sposób przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 80 ust. 1 oraz skalę ocen,
5)
sposób usprawiedliwiania nieobecności podczas szkolenia zawodowego, nieobecności
podczas przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 80 ust. 1oraz nieobecności na
egzaminie
– uwzględniając konieczność zapewnienia funkcjonariuszom skutecznego systemu szkolenia
zawodowego oraz umożliwienia im podnoszenia kwalifikacji w celu należytego
wykonywania zadań służbowych, a także zróżnicowania sposobu i trybu składania
egzaminów w zależności od rodzaju szkolenia zawodowego oraz zapewnienia prawidłowej
realizacji szkoleń zawodowych funkcjonariuszy.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 8 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu ABW.
03/78rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego
Na podstawie art. 87 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 87 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy;
2)
sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym.
§ 2. 1. Funkcjonariusz
Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwany dalej
„funkcjonariuszem”, składa oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu stosunku
służbowego w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia służby.
2. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia pracy.
3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku służbowego:
1)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 ustawy z dnia ...
o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, na pisemne żądanie przełożonego
właściwego w sprawach osobowych, przed wydaniem rozkazu o zwolnieniu ze służby;
2)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 61 ust. 3 ustawy z dnia …
o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, równocześnie z pisemnym zgłoszeniem
wystąpienia ze służby.
4. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia ustania stosunku pracy.
§ 3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym na pisemne żądanie
Szefa ABW w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania.
§ 4. 1. Analiza oświadczenia o stanie majątkowym obejmuje:
– 2 –
1)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z treścią oświadczenia złożonego
poprzednio; nie dotyczy to oświadczenia złożonego przy nawiązywaniu stosunku
służbowego;
2)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z innymi informacjami
znajdującymi się w aktach osobowych funkcjonariusza.
2. Wyniki analizy oświadczenia o stanie majątkowym zawarte są w notatce służbowej
sporządzonej przez osobę dokonującą analizy i po oznaczeniu klauzulą „zastrzeżone”
dołączone do oświadczenia.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW
WEWNĘTRZNYCH
– 3 –
U Z A S A D N I E N I E
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 87 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa:
1)
terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 87 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy,
2)
sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym
–
uwzględniając konieczność zapewnienia rzetelnej analizy złożonych oświadczeń
o stanie majątkowym.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 83 ust. 1 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa:
1)
sposób organizacji systemu szkolenia zawodowego w ABW,
2)
tryb organizowania szkoleń zawodowych,
3)
sposób i formy prowadzenia szkoleń zawodowych,
4)
sposób przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 80 ust. 1 oraz skalę ocen,
5)
sposób usprawiedliwiania nieobecności podczas szkolenia zawodowego, nieobecności
podczas przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 80 ust. 1oraz nieobecności na
egzaminie
– uwzględniając konieczność zapewnienia funkcjonariuszom skutecznego systemu szkolenia
zawodowego oraz umożliwienia im podnoszenia kwalifikacji w celu należytego
wykonywania zadań służbowych, a także zróżnicowania sposobu i trybu składania
egzaminów w zależności od rodzaju szkolenia zawodowego oraz zapewnienia prawidłowej
realizacji szkoleń zawodowych funkcjonariuszy.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 8 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu ABW.
03/78rch
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego
Na podstawie art. 87 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 87 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy;
2)
sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym.
§ 2. 1. Funkcjonariusz
Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwany dalej
„funkcjonariuszem”, składa oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu stosunku
służbowego w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia służby.
2. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia pracy.
3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku służbowego:
1)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 ustawy z dnia ...
o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, na pisemne żądanie przełożonego
właściwego w sprawach osobowych, przed wydaniem rozkazu o zwolnieniu ze służby;
2)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 61 ust. 3 ustawy z dnia …
o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, równocześnie z pisemnym zgłoszeniem
wystąpienia ze służby.
4. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia ustania stosunku pracy.
§ 3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym na pisemne żądanie
Szefa ABW w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania.
§ 4. 1. Analiza oświadczenia o stanie majątkowym obejmuje:
– 2 –
1)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z treścią oświadczenia złożonego
poprzednio; nie dotyczy to oświadczenia złożonego przy nawiązywaniu stosunku
służbowego;
2)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z innymi informacjami
znajdującymi się w aktach osobowych funkcjonariusza.
2. Wyniki analizy oświadczenia o stanie majątkowym zawarte są w notatce służbowej
sporządzonej przez osobę dokonującą analizy i po oznaczeniu klauzulą „zastrzeżone”
dołączone do oświadczenia.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW
WEWNĘTRZNYCH
– 3 –
U Z A S A D N I E N I E
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 87 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa:
1)
terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 87 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy,
2)
sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym
–
uwzględniając konieczność zapewnienia rzetelnej analizy złożonych oświadczeń
o stanie majątkowym.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2295-cz-1
› Pobierz plik
-
2295-cz-2
› Pobierz plik