Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 2 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 144 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa
wysokość ryczałtu na pokrycie kosztów zakupu materiałów pędnych do pojazdów
niebędących własnością Skarbu Państwa wykorzystywanych do celów służbowych.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 3 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
33/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie trybu zwrotu kosztów dojazdu do miejsca pełnienia służby funkcjonariuszowi
Agencji Wywiadu oraz sposobu obliczania ich wysokości
Na podstawie art. 145 ust. 3 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. ...)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Funkcjonariuszowi przysługuje zwrot kosztów dojazdu w wysokości ceny:
1)
okresowego biletu imiennego na przejazd w klasie drugiej pociągu osobowego lub
okresowego biletu imiennego na przejazd autobusem, jeżeli dojeżdża środkiem
komunikacji zbiorowej z miejscowości pobliskiej, z której nie ma połączenia
kolejowego, lub nie istnieje możliwość korzystania z niego ze względu na godziny
pełnienia służby;
2)
wykupionych biletów jednorazowych na przejazd środkiem komunikacji zbiorowej,
jeżeli na danej trasie nie jest prowadzona sprzedaż biletów okresowych.
2. Jeżeli funkcjonariusz dojeżdża do miejsca pełnienia służby pociągiem innej klasy niż
określona w ust. 1 pkt 1 lub innym środkiem komunikacji niż określony w ust. 1 pkt 1, zwrotu
kosztów dojazdu dokonuje się w wysokości ceny kolejowego okresowego biletu imiennego
na przejazd w klasie drugiej pociągu osobowego, przewidzianej dla odległości drogowej
między miejscowością, w której funkcjonariusz zamieszkuje, a miejscowością, w której pełni
służbę.
3. Zwrotu kosztów dojazdu, o których mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się
z uwzględnieniem przysługujących funkcjonariuszowi uprawnień do ulgowych przejazdów
środkami komunikacji zbiorowej.
4. Jeżeli funkcjonariusz dojeżdża do miejsca pełnienia służby i z powrotem pojazdem
służbowego transportu zbiorowego za opłatą, zwrot kosztów dojazdu przysługuje
w wysokości obowiązującej stawki odpłatności za ten dowóz.
§ 2. 1. Należność z tytułu zwrotu kosztów dojazdu jest pomniejszana o 1/22 za każdy
dzień nieobecności funkcjonariusza w miejscu pełnienia służby.
– 2 –
2. W przypadku wykupienia przez funkcjonariusza biletu, o którym mowa w § 2 ust. 1
pkt 1 i ust. 2, zwrotu kosztów dojazdu dokonuje się bez odliczeń określonych w ust. 1, jeżeli
nieobecność funkcjonariusza w miejscu pełnienia służby miała miejsce po wykupieniu tego
biletu.
§ 3. 1. Zwrotu kosztów dojazdu dokonujejednostka organizacyjna Agencji Wywiadu
właściwa w sprawach finansów.
2. Funkcjonariusz ubiegający się o zwrot kosztów dojazdu składa w jednostce
organizacyjnej Agencji Wywiadu właściwej w sprawach finansów pisemny raport.
3. W raporcie, o którym mowa w ust. 2, funkcjonariusz podaje informacje dotyczące
nazwy miejscowości pobliskiej, odległości w kilometrach między miejscowością pobliską,
a miejscem pełnienia służby, rodzaju środka transportu, kosztu dojazdu oraz informację
dotyczącą czasu dojazdu w obie strony, przedstawiając w szczególności zaświadczenie od
przewoźnika lub wyciąg z rozkładu jazdy.
4. W przypadku zmiany danych określonych w ust. 3 funkcjonariusz składa nowy raport.
§ 4. 1. Zwrot kosztów dojazdu następuje na pisemny wniosek funkcjonariusza.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, funkcjonariusz składa w terminie do 15. dnia
każdego miesiąca wraz z wykupionym biletem (biletami) za miesiąc poprzedni, jeżeli
dojeżdża środkami komunikacji zbiorowej. Przepis § 3 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
3. Zwrotu kosztów dojazdu dokonuje się po upływie każdego miesiąca, za który zwrot
ten przysługuje, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca
2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu zwrotu funkcjonariuszowi Agencji Wywiadu kosztów
dojazdu do miejsca pełnienia służby (Dz. U. Nr 110, poz. 1046).
– 3 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 145 ust. 3 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1) sposób obliczania wysokości kosztów dojazdu do miejsca pełnienia służby i z powrotem
funkcjonariuszowi, który zajmuje lokal mieszkalny albo dom jednorodzinny
w miejscowości pobliskiej miejsca pełnienia służby,
2) tryb zwrotu funkcjonariuszowi tych kosztów,
3) podmioty właściwe do wypłaty tego świadczenia oraz terminy jego wypłaty.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 144 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa
wysokość ryczałtu na pokrycie kosztów zakupu materiałów pędnych do pojazdów
niebędących własnością Skarbu Państwa wykorzystywanych do celów służbowych.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 3 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
33/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie trybu zwrotu kosztów dojazdu do miejsca pełnienia służby funkcjonariuszowi
Agencji Wywiadu oraz sposobu obliczania ich wysokości
Na podstawie art. 145 ust. 3 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. ...)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Funkcjonariuszowi przysługuje zwrot kosztów dojazdu w wysokości ceny:
1)
okresowego biletu imiennego na przejazd w klasie drugiej pociągu osobowego lub
okresowego biletu imiennego na przejazd autobusem, jeżeli dojeżdża środkiem
komunikacji zbiorowej z miejscowości pobliskiej, z której nie ma połączenia
kolejowego, lub nie istnieje możliwość korzystania z niego ze względu na godziny
pełnienia służby;
2)
wykupionych biletów jednorazowych na przejazd środkiem komunikacji zbiorowej,
jeżeli na danej trasie nie jest prowadzona sprzedaż biletów okresowych.
2. Jeżeli funkcjonariusz dojeżdża do miejsca pełnienia służby pociągiem innej klasy niż
określona w ust. 1 pkt 1 lub innym środkiem komunikacji niż określony w ust. 1 pkt 1, zwrotu
kosztów dojazdu dokonuje się w wysokości ceny kolejowego okresowego biletu imiennego
na przejazd w klasie drugiej pociągu osobowego, przewidzianej dla odległości drogowej
między miejscowością, w której funkcjonariusz zamieszkuje, a miejscowością, w której pełni
służbę.
3. Zwrotu kosztów dojazdu, o których mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się
z uwzględnieniem przysługujących funkcjonariuszowi uprawnień do ulgowych przejazdów
środkami komunikacji zbiorowej.
4. Jeżeli funkcjonariusz dojeżdża do miejsca pełnienia służby i z powrotem pojazdem
służbowego transportu zbiorowego za opłatą, zwrot kosztów dojazdu przysługuje
w wysokości obowiązującej stawki odpłatności za ten dowóz.
§ 2. 1. Należność z tytułu zwrotu kosztów dojazdu jest pomniejszana o 1/22 za każdy
dzień nieobecności funkcjonariusza w miejscu pełnienia służby.
– 2 –
2. W przypadku wykupienia przez funkcjonariusza biletu, o którym mowa w § 2 ust. 1
pkt 1 i ust. 2, zwrotu kosztów dojazdu dokonuje się bez odliczeń określonych w ust. 1, jeżeli
nieobecność funkcjonariusza w miejscu pełnienia służby miała miejsce po wykupieniu tego
biletu.
§ 3. 1. Zwrotu kosztów dojazdu dokonujejednostka organizacyjna Agencji Wywiadu
właściwa w sprawach finansów.
2. Funkcjonariusz ubiegający się o zwrot kosztów dojazdu składa w jednostce
organizacyjnej Agencji Wywiadu właściwej w sprawach finansów pisemny raport.
3. W raporcie, o którym mowa w ust. 2, funkcjonariusz podaje informacje dotyczące
nazwy miejscowości pobliskiej, odległości w kilometrach między miejscowością pobliską,
a miejscem pełnienia służby, rodzaju środka transportu, kosztu dojazdu oraz informację
dotyczącą czasu dojazdu w obie strony, przedstawiając w szczególności zaświadczenie od
przewoźnika lub wyciąg z rozkładu jazdy.
4. W przypadku zmiany danych określonych w ust. 3 funkcjonariusz składa nowy raport.
§ 4. 1. Zwrot kosztów dojazdu następuje na pisemny wniosek funkcjonariusza.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, funkcjonariusz składa w terminie do 15. dnia
każdego miesiąca wraz z wykupionym biletem (biletami) za miesiąc poprzedni, jeżeli
dojeżdża środkami komunikacji zbiorowej. Przepis § 3 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
3. Zwrotu kosztów dojazdu dokonuje się po upływie każdego miesiąca, za który zwrot
ten przysługuje, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca
2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu zwrotu funkcjonariuszowi Agencji Wywiadu kosztów
dojazdu do miejsca pełnienia służby (Dz. U. Nr 110, poz. 1046).
– 3 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 145 ust. 3 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1) sposób obliczania wysokości kosztów dojazdu do miejsca pełnienia służby i z powrotem
funkcjonariuszowi, który zajmuje lokal mieszkalny albo dom jednorodzinny
w miejscowości pobliskiej miejsca pełnienia służby,
2) tryb zwrotu funkcjonariuszowi tych kosztów,
3) podmioty właściwe do wypłaty tego świadczenia oraz terminy jego wypłaty.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik