eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 85 – 
§ 125. 1. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, 
w podrubryce 1 rubryki 2, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4 
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich 
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  7  zachodzi  konieczność  wpisania  kolejnych  informacji 
o zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania  działalności  gospodarczej,  informacje  te 
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7. 
Oddział 11 
Stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe i fundacje, gdy podlegają 
obowiązkowi wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy 
§ 126. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: 
a) 
w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju podmiotu zgodnie z załącznikiem nr 3 do 
rozporządzenia, 
b) 
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP 
lub  informację  o  jego  unieważnieniu  lub  uchyleniu;  przy  wniosku  o  rejestrację 
nowego przedsiębiorcy pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator 
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego 
Rejestru Sądowego. 
c) 
w polu trzecim – nazwę, 
d) 
w polu czwartym –  dane  o  wcześniejszej  rejestracji,  co  obejmuje:  nazwę  rejestru, 
nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze, 
e) 
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą 
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej, 
f) 
w polu szóstym –  informację,  czy  podmiot  posiada  status  organizacji  pożytku 
publicznego; 
2) 
w rubryce drugiej: 
a) 
w polu pierwszym – siedzibę podmiotu zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym 
podziału  terytorialnego  kraju  z  wyjątkiem  przypadku,  o którym mowa w art. 35 
pkt 3 ustawy, 
b) 
w polu drugim –  adres  podmiotu  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy, 
– 86 – 
c) 
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej, 
d)  w polu czwartym – adres strony internetowej; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez podmiot oddziałów: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę oddziału, 
b) 
w polu drugim –  siedzibę  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału  terytorialnego  kraju  z  wyjątkiem  przypadku,  o którym mowa w art. 35 
pkt 3 ustawy, 
c) 
w polu trzecim  –  adres  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy; 
4) 
w rubryce czwartej – informacje o statucie: 
– 
w polu pierwszym –  informacje  o  sporządzeniu  lub  zmianie  statutu,  co 
obejmuje:  datę  sporządzenia  lub  zmiany  statutu,  w  przypadku  zaś  zmiany 
statutu  –  także  oznaczenie  zmienionych  paragrafów,  a  w  wypadku  ustalenia 
nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności; 
5) 
w rubryce piątej: 
– 
w polu pierwszym –  okres,  na  jaki  został  utworzony  podmiot;  jeżeli  został 
utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”; 
6) 
w rubryce szóstej –  dane  o  sposobie  powstania  podmiotu,  jeżeli  powstał  przez 
połączenie lub podział innych podmiotów: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f 
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział, 
b) 
w polu drugim –  opis  sposobu  powstania  podmiotu  w  wyniku  połączenia  lub 
podziału, 
c) 
w polu trzecim –  numer  i  datę  decyzji  Prezesa  Urzędu  Ochrony  Konkurencji 
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstał podmiot w wyniku 
podziału lub połączenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON. 
– 87 – 
§ 127. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi 
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje 
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
§ 128. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu, 
b) 
w polu drugim – sposób reprezentacji podmiotu, 
c) 
w podrubryce pierwszej –  dane  osób  wchodzących  w  skład  organu  uprawnionego 
do reprezentowania podmiotu: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
– 
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym; 
2) 
w rubryce drugiej – organ nadzoru: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru organizacji, 
b) 
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury: 
a) 
w polu pierwszym – nazwisko, 
b) 
w polu drugim – imiona, 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d) 
w polu czwartym – rodzaj prokury. 
§ 129. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo w podrubryce 1 rubryki 1 lub rubryki 2 
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich 
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
– 88 – 
§ 130. W  dziale  3  rejestru  przedsiębiorców  dla  stowarzyszenia,  innej  organizacji 
społecznej lub zawodowej i fundacji wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według 
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej 
niż  dziesięć  pozycji,  w tym  jako  pierwszą  przedmiot  przeważającej  działalności  na 
poziomie podklasy; 
2) 
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co 
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia, 
b) 
w polu drugim –  wzmiankę  o  złożeniu  opinii  biegłego  rewidenta,  co  obejmuje 
okres, za jaki złożono opinię, 
c) 
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu 
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, 
d) 
w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów; 
3) 
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów; 
4) 
w rubryce czwartej –  przedmiot  działalności  statutowej  organizacji  pożytku 
publicznego: 
a) 
w polu pierwszym –  odpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej  Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności, 
b) 
w  polu drugim –  nieodpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej  Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności. 
§ 131. 1. W  przypadku  gdy  w  rubryce  1  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  2  zachodzi  konieczność  wpisania  informacji 
o dokumentach  za  kolejne  okresy,  informacje  o  tych  faktach  wpisuje  się  kolejno 
w odpowiednich polach rubryki 2. 
3. W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż  jednej 
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4. 
§ 132. W  dziale  4  rejestru  przedsiębiorców  wpisuje  się  informacje  wskazane  w  §  26 
i § 27,  przy  czym  przedsiębiorcę  –  spółkę  jawną,  spółkę  komandytową  i  spółkę  partnerską 
zastępuje stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja. 
– 89 – 
§ 133. W  dziale  5  rejestru  przedsiębiorców  wpisuje  się  informacje  wskazane  w  §  57 
i § 58,  przy  czym  spółkę  z  o.o.  oraz  spółkę  akcyjną  zastępuje  stowarzyszenie,  inna 
organizacja  społeczna  lub  zawodowa  i  fundacja,  w  przypadku  gdy  podlegają  obowiązkowi 
wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy. 
§ 134. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji podmiotu: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji: 
– 
w  przypadku  otwarcia  likwidacji  orzeczeniem  sądu  –  nazwę  sądu 
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
– 
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę 
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie 
aktu notarialnego –  datę  jego  sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer 
repertorium, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  likwidacji,  co  obejmuje:  datę 
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia, 
c) 
w polu trzecim – sposób reprezentacji podmiotu przez likwidatorów, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
2) 
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu organizacji: 
a) 
w polu pierwszym –  orzeczeniem  sądu,  uchwałą  czy  zarządzeniem 
administracyjnym oraz w pierwszym przypadku –  nazwę  sądu  prowadzącego 
postępowanie,  datę  wydania  prawomocnego  orzeczenia,  sygnaturę  sprawy; 
w drugim przypadku – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer 
uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego 
sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer  repertorium;  w  trzecim  przypadku  
– nazwę organu wydającego decyzję, datę wydania decyzji i numer decyzji; 
3) 
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego, zarządu przymusowego lub 
przedstawiciela do prowadzenia bieżących spraw stowarzyszenia: 
a) 
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd został ustanowiony, 
strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: