Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 85 –
§ 125. 1. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 2, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
Oddział 11
Stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe i fundacje, gdy podlegają
obowiązkowi wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy
§ 126. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju podmiotu zgodnie z załącznikiem nr 3 do
rozporządzenia,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego.
c)
w polu trzecim – nazwę,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru,
nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę podmiotu zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres podmiotu zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
– 86 –
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez podmiot oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie:
–
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co
obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia
nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej:
–
w polu pierwszym – okres, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli został
utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania podmiotu, jeżeli powstał przez
połączenie lub podział innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub
podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstał podmiot w wyniku
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON.
– 87 –
§ 127. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 128. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji podmiotu,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego
do reprezentowania podmiotu:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru organizacji,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 129. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo w podrubryce 1 rubryki 1 lub rubryki 2
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
– 88 –
§ 130. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla stowarzyszenia, innej organizacji
społecznej lub zawodowej i fundacji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 131. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
3. W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§ 132. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców wpisuje się informacje wskazane w § 26
i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską
zastępuje stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja.
– 89 –
§ 133. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców wpisuje się informacje wskazane w § 57
i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje stowarzyszenie, inna
organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja, w przypadku gdy podlegają obowiązkowi
wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy.
§ 134. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji podmiotu przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu organizacji:
a)
w polu pierwszym – orzeczeniem sądu, uchwałą czy zarządzeniem
administracyjnym oraz w pierwszym przypadku – nazwę sądu prowadzącego
postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy;
w drugim przypadku – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer
uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego
sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium; w trzecim przypadku
– nazwę organu wydającego decyzję, datę wydania decyzji i numer decyzji;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego, zarządu przymusowego lub
przedstawiciela do prowadzenia bieżących spraw stowarzyszenia:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd został ustanowiony,
§ 125. 1. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 2, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
Oddział 11
Stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe i fundacje, gdy podlegają
obowiązkowi wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy
§ 126. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju podmiotu zgodnie z załącznikiem nr 3 do
rozporządzenia,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego.
c)
w polu trzecim – nazwę,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru,
nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę podmiotu zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres podmiotu zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
– 86 –
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez podmiot oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie:
–
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co
obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia
nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej:
–
w polu pierwszym – okres, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli został
utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania podmiotu, jeżeli powstał przez
połączenie lub podział innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub
podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstał podmiot w wyniku
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON.
– 87 –
§ 127. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 128. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji podmiotu,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego
do reprezentowania podmiotu:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru organizacji,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 129. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo w podrubryce 1 rubryki 1 lub rubryki 2
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
– 88 –
§ 130. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla stowarzyszenia, innej organizacji
społecznej lub zawodowej i fundacji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 131. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
3. W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§ 132. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców wpisuje się informacje wskazane w § 26
i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską
zastępuje stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja.
– 89 –
§ 133. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców wpisuje się informacje wskazane w § 57
i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje stowarzyszenie, inna
organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja, w przypadku gdy podlegają obowiązkowi
wpisu w rejestrze przedsiębiorców na zasadzie art. 36 pkt 13 ustawy.
§ 134. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji podmiotu przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu organizacji:
a)
w polu pierwszym – orzeczeniem sądu, uchwałą czy zarządzeniem
administracyjnym oraz w pierwszym przypadku – nazwę sądu prowadzącego
postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy;
w drugim przypadku – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer
uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego
sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium; w trzecim przypadku
– nazwę organu wydającego decyzję, datę wydania decyzji i numer decyzji;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego, zarządu przymusowego lub
przedstawiciela do prowadzenia bieżących spraw stowarzyszenia:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd został ustanowiony,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik
-
2094-cz-I
› Pobierz plik