Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 90 –
b)
w polu drugim – rodzaj zarządu, co obejmuje: zarząd komisaryczny, zarząd
przymusowy, przedstawiciel,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez zarządcę lub
przedstawiciela,
d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy lub przedstawiciela:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
4)
w rubryce czwartej – informacje o połączeniu lub podziale podmiotu, jeżeli przepisy
prawa materialnego dotyczące podmiotów na to zezwalają:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje: połączenie z innymi podmiotami lub podział podmiotu,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia lub podziału,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub
podziału albo podmiotów przejmujących organizację:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 91 –
e)
w pod rubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
7)
w rubryce siódmej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 92 –
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
8)
w rubryce ósmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 135. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, 7, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 5
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
Oddział 12
Oddziały przedsiębiorców zagranicznych działających w Polsce, główne oddziały
zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz główne oddziały zagranicznych zakładów
reasekuracji
§ 136. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego,
głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału
zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – odpowiednio wyrazy „oddział przedsiębiorcy zagranicznego”
lub „główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń” lub „główny oddział
zagranicznego zakładu reasekuracji”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego oddziału pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego
– 93 –
c)
w polu trzecim – nazwę lub firmę przedsiębiorcy zagranicznego lub zagranicznego
zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji wraz z oznaczeniem
formy prawnej w języku państwa jego siedziby,
d)
w polu czwartym – nazwę rejestru, numer w rejestrze, określenie organu
prowadzącego rejestr i przechowującego akta, jeżeli zagraniczny przedsiębiorca,
zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji prowadzi
działalność na podstawie wpisu do rejestru,
e)
w polu piątym – jeżeli przedsiębiorca zagraniczny, zagraniczny zakład ubezpieczeń
lub zagraniczny zakład reasekuracji nie podlega prawu jednego z państw
członkowskich Unii Europejskiej (UE) lub państw członkowskich Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym (EOG) – prawo państwa właściwego dla przedsiębiorcy
zagranicznego lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń,
f)
w polu szóstym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
„RHC”, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
g)
w polu siódmym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność
gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
h)
w polu ósmym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – siedzibę i adres zakładu głównego przedsiębiorcy zagranicznego,
zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji,
d)
w polu czwartym – adres poczty elektronicznej,
e)
w polu piątym – adres strony internetowej.
– 94 –
§ 137. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego,
głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału
zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentowania podmiotu, a w przypadku
gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu – wskazanie wspólników
uprawnionych do reprezentowania spółki; dane te podlegają ujawnieniu odnośnie do
przedsiębiorców zagranicznych, zagranicznych zakładów ubezpieczeń i zagranicznych
zakładów reasekuracji odpowiednio, z uwzględnieniem odmienności struktury ich
organów:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu, jeżeli istnieje organ reprezentujący,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji zagranicznego przedsiębiorcy lub
zagranicznego zakładu ubezpieczeń,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu i uprawnionych
do reprezentacji, a w przypadku gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu
– wskazanie wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru lub kontroli, jeżeli taki organ istnieje:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru
i wykonujących nadzór lub kontrolę:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury;
4)
w rubryce czwartej – osoby reprezentujące zagranicznego przedsiębiorcę, zagraniczny
zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji w oddziale:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b) w polu drugim – imiona,
b)
w polu drugim – rodzaj zarządu, co obejmuje: zarząd komisaryczny, zarząd
przymusowy, przedstawiciel,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez zarządcę lub
przedstawiciela,
d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy lub przedstawiciela:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
4)
w rubryce czwartej – informacje o połączeniu lub podziale podmiotu, jeżeli przepisy
prawa materialnego dotyczące podmiotów na to zezwalają:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje: połączenie z innymi podmiotami lub podział podmiotu,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia lub podziału,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub
podziału albo podmiotów przejmujących organizację:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 91 –
e)
w pod rubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
7)
w rubryce siódmej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– 92 –
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
8)
w rubryce ósmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 135. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, 7, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 5
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
Oddział 12
Oddziały przedsiębiorców zagranicznych działających w Polsce, główne oddziały
zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz główne oddziały zagranicznych zakładów
reasekuracji
§ 136. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego,
głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału
zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – odpowiednio wyrazy „oddział przedsiębiorcy zagranicznego”
lub „główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń” lub „główny oddział
zagranicznego zakładu reasekuracji”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego oddziału pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego
– 93 –
c)
w polu trzecim – nazwę lub firmę przedsiębiorcy zagranicznego lub zagranicznego
zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji wraz z oznaczeniem
formy prawnej w języku państwa jego siedziby,
d)
w polu czwartym – nazwę rejestru, numer w rejestrze, określenie organu
prowadzącego rejestr i przechowującego akta, jeżeli zagraniczny przedsiębiorca,
zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji prowadzi
działalność na podstawie wpisu do rejestru,
e)
w polu piątym – jeżeli przedsiębiorca zagraniczny, zagraniczny zakład ubezpieczeń
lub zagraniczny zakład reasekuracji nie podlega prawu jednego z państw
członkowskich Unii Europejskiej (UE) lub państw członkowskich Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym (EOG) – prawo państwa właściwego dla przedsiębiorcy
zagranicznego lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń,
f)
w polu szóstym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
„RHC”, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
g)
w polu siódmym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność
gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
h)
w polu ósmym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – siedzibę i adres zakładu głównego przedsiębiorcy zagranicznego,
zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji,
d)
w polu czwartym – adres poczty elektronicznej,
e)
w polu piątym – adres strony internetowej.
– 94 –
§ 137. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego,
głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału
zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentowania podmiotu, a w przypadku
gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu – wskazanie wspólników
uprawnionych do reprezentowania spółki; dane te podlegają ujawnieniu odnośnie do
przedsiębiorców zagranicznych, zagranicznych zakładów ubezpieczeń i zagranicznych
zakładów reasekuracji odpowiednio, z uwzględnieniem odmienności struktury ich
organów:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu, jeżeli istnieje organ reprezentujący,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji zagranicznego przedsiębiorcy lub
zagranicznego zakładu ubezpieczeń,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu i uprawnionych
do reprezentacji, a w przypadku gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu
– wskazanie wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru lub kontroli, jeżeli taki organ istnieje:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru
i wykonujących nadzór lub kontrolę:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury;
4)
w rubryce czwartej – osoby reprezentujące zagranicznego przedsiębiorcę, zagraniczny
zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji w oddziale:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b) w polu drugim – imiona,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik
-
2094-cz-I
› Pobierz plik