eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawPoselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych

Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych

projekt dotyczy m.in. podniesienia progu od którego powstaje obowiązek stosowania przepisów o zamówieniach publicznych do kwoty 50 000 euro oraz ustalenia zakazu pozaustawowego żądania stosowania procedur dokonywania wydatków o najmniejszej wartości, wprowadzenia zasady swobody wyboru trybów negocjacji bez ogłoszenia oraz zamówienia z wolnej ręki przy wszystkich usługach tzw. niepriorytetowych i obowiązku ujawniania informacji stanowiących podstawę oceny wykonawców oraz ograniczenia nadużywania kryterium ceny w rozstrzyganiu postępowań

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1653
  • Data wpłynięcia: 2013-07-17
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych
  • data uchwalenia: 2014-08-29
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1232

1653


Druk nr 1653


Warszawa, 10 lipca 2013 r.
SEJM

RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VII kadencja









Pani

Ewa Kopacz

Marszałek Sejmu

Rzeczypospolitej Polskiej




Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia
2 kwietnia 1997 r. i na podstawie art. 32 ust. 2 regulaminu Sejmu niżej podpisani
posłowie wnoszą projekt ustawy:


- o zmianie ustawy - Prawo zamówień
publicznych.


Do reprezentowania wnioskodawców w pracach nad projektem ustawy
upoważniamy panią poseł Marię Małgorzatę Janyską.



(-) Małgorzata Adamczak; (-) Joanna Bobowska; (-) Jerzy Borowczak;
(-) Jacek Brzezinka; (-) Jerzy Budnik; (-) Bożenna Bukiewicz; (-) Renata
Butryn; (-) Marian Cycoń; (-) Barbara Czaplicka; (-) Ewa Drozd; (-) Zenon
Durka; (-) Joanna Fabisiak; (-) Jerzy Fedorowicz; (-) Arkady Fiedler;
(-) Krzysztof Gadowski; (-) Andrzej Gałażewski; (-) Magdalena Gąsior-
Marek; (-) Czesław Gluza; (-) Jarosław Gowin; (-) Rafał Grupiński; (-
) Maria Małgorzata Janyska; (-) Roman Kaczor; (-) Bożena Kamińska;
(-) Andrzej Kania; (-) Krystyna Kłosin; (-) Brygida Kolenda-Łabuś;
(-) Ewa Kołodziej; (-) Sławomir Kowalski; (-) Iwona Kozłowska; (-) Ligia
Krajewska; (-) Robert Kropiwnicki; (-) Marek Krząkała; (-) Cezary
Kucharski; (-) Stanisław Lamczyk; (-) Józef Lassota; (-) Arkadiusz
Litwiński; (-) Zofia Ławrynowicz; (-) Katarzyna Matusik-Lipiec; (-) Anna
Nemś; (-) Małgorzata Niemczyk; (-) Tomasz Piotr Nowak; (-) Marzena
Okła-Drewnowicz; (-) Janina Okrągły; (-) Andrzej Orzechowski; (-) Witold
Pahl; (-) Paweł Papke; (-) Małgorzata Pępek; (-) Lucjan Marek Pietrzczyk;
(-) Julia Pitera; (-) Mirosław Pluta; (-) Krystyna Poślednia; (-) Elżbieta
Radziszewska; (-) Dorota Rutkowska; (-) Krystyna Sibińska; (-) Henryk
Siedlaczek; (-) Bożena Sławiak; (-) Waldemar Sługocki; (-) Michał
Szczerba; (-) Adam Szejnfeld; (-) Bożena Szydłowska; (-) Marcin Święcicki;
(-) Aleksandra Trybuś; (-) Robert Wardzała; (-) Norbert Wojnarowski;
(-) Marek Wojtkowski; (-) Ewa Wolak; (-) Marek Wójcik; (-) Ryszard
Zawadzki; (-) Jerzy Ziętek; (-) Ewa Żmuda-Trzebiatowska.

KPPO

(Projekt)



U S T A W A
z dnia _____
o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych


Art. 1.
W ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr
113, poz. 759, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1. Art. 3 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Podmioty, o których mowa w ust. 1, przyznając środki finansowe na dofinansowanie
projektu, mogą uzależnić przyznanie tych środków od zastosowania przy ich wydatkowaniu
zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości, jednak nie mogą narzucać
sposobu wyboru podmiotu, na rzecz którego środki finansowe będą wydatkowane.

2. Art. 4 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
8) zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych
równowartości kwoty 50 000 euro.

3. Art. 5 ust. 1a. otrzymuje brzmienie:
1a. W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć
postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy
wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8, a także w uzasadnionych przypadkach innych niż określone odpowiednio w art.
62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby
skutkować, co najmniej jedną z następujących okoliczności:
1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków;
2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z
wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
3) poniesieniem straty w mieniu publicznym;
4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.
1

4. W art. 7 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

1a. Przygotowując i przeprowadzając postępowanie zamawiający może, kierując się
celem jakim jest wybór najkorzystniejszej oferty, korzystać z przykładowych wzorów umów w
sprawach zamówień publicznych, regulaminów oraz innych dokumentów stosowanych przy
udzielaniu zamówień, upowszechnionych zgodnie z art. 154 pkt 10.

5. Art. 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w
terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł,
że nie mogą być one udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których
mowa w art. 86 ust. 4, a także informacji podawanych w celu wykazania spełniania
warunków udziału w postępowaniu lub zaproszenia do składania ofert. Do konkursu przepis
stosuje się odpowiednio.

6. W art. 24 ust. 1:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
1) wykonawców, którzy ponoszą winę za wyrządzenie szkody nie wykonując zamówienia lub
wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda wyniosła nie mniej niż 10% wartości zamówienia i
została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed
wszczęciem postępowania, chyba że została naprawiona nie później niż w terminie,
określonym w wezwaniu zamawiającego skierowanym do wykonawcy po uprawomocnieniu
się orzeczenia;
b) w art. 24 ust. 1 pkt 1a otrzymuje brzmienie:
1a) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w
sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia
publicznego, jeżeli rozwiązanie, wypowiedzenie albo odstąpienie od umowy w sprawie
zamówienia publicznego jest następstwem wynikającego z winy umyślnej lub rażącego
niedbalstwa wykonawcy, niewykonania lub nienależytego wykonania jego zobowiązania,
oraz jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w
okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia
wyniosła, co najmniej 10% wartości umowy.

2
7. W art. 26:

a) ustęp 2b otrzymuje brzmienie:
2b. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
finansowym, ekonomicznym lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych
podmiotów. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż
będzie dysponował tymi zasobami przy realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

b) dodaje się ustęp 2e. w brzmieniu:

2e. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b,
odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek
nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

8.
W art. 26 ust. 3 skreśla się zdanie drugie.

9.
W art. 29:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez
wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione
specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za
pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub
równoważny”.

b) dodaje się ust 3a. w brzmieniu
3a. Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych
na podstawie art. 11 ust. 8, przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie
znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że przedmiot zamówienia jest
powszechnie dostępny oraz jest to uzasadnione obiektywną potrzebą zamawiającego lub
jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać
3
strony : [ 1 ] . 2 ... 9

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: