eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy wprowadzenia kolejnego etapu procesu zmian legislacyjnych w obszarze informatyzacji i cyfryzacji podmiotów realizujących zadania publiczne

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1637
  • Data wpłynięcia: 2013-08-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-01-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 183

1637

§ 11. Osoba posiadająca ważny profil zaufany ePUAP powinna w celu jego bezpiecznego
wykorzystywania:
1) zapewnić poufność danych, które mogłyby być wykorzystane do złożenia podpisu
potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP przez osoby trzecie;
2) nie udostępniać konta użytkownika osobom trzecim;
3) niezwłocznie unieważniać profil zaufany ePUAP w przypadku utraty kontroli nad kontem
użytkownika.
§ 12. 1. Nie dokonuje się potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP w przypadku:
1) przedłożenia nieważnego dokumentu, o którym mowa w § 5 ust. 2, lub braku możliwości
stwierdzenia tożsamości osoby wnioskującej na podstawie tego dokumentu, na zasadach
określonych w przepisach dotyczących dowodów osobistych oraz przepisach dotyczących
dokumentów paszportowych;
2) niezgodności danych, o których mowa w § 5 ust. 3 albo w § 9 ust. 1;
3) przedłożenia niekompletnego wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP.
2. Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP punkt potwierdzający
odnotowuje na wydrukowanym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP, wraz
z podaniem czasu niedokonania potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP na ePUAP.
§ 13. 1. Profil zaufany ePUAP traci ważność w przypadku:
1) potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP na podstawie nieprawdziwych lub nieaktualnych
danych;
2) usunięcia konta użytkownika;
3) zmiany danych, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1–7;
4) z upływem okresu, na jaki został potwierdzony albo przedłużony.
2. Profil zaufany ePUAP traci ważność w przypadku wystąpienia osoby posiadającej
profil zaufany ePUAP z pisemnym wnioskiem o unieważnienie profilu zaufanego ePUAP.
3. W celu unieważnienia profilu zaufanego ePUAP na wniosek, o którym mowa w ust. 2,
osoba posiadająca profil zaufany ePUAP zgłasza się do wybranego przez siebie punktu
potwierdzającego.
4. Osoba posiadająca profil zaufany ePUAP może samodzielnie na ePUAP dokonać
unieważnienia swojego profilu zaufanego ePUAP.
5. Wzór wniosku o unieważnienie profilu zaufanego ePUAP stanowi załącznik nr 3 do
rozporządzenia.
5

§ 14. 1. Złożenie podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP jest możliwe tylko
w okresie ważności profilu zaufanego ePUAP i wymaga autoryzacji ePUAP.
2. Integralność dokumentu lub danych podpisanych przy użyciu podpisu potwierdzonego
profilem zaufanym ePUAP oraz autentyczność tego podpisu weryfikuje się przy użyciu
certyfikatu udostępnionego na ePUAP przez ministra.
§ 15. 1. Punkty potwierdzające przechowują i archiwizują dokumenty i dane w postaci
papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania ważności i unieważniania profilu
zaufanego ePUAP w warunkach zapewniających co najmniej:
1) zachowanie integralności dokumentów;
2) łatwe odszukanie i udostępnienie dokumentów;
3) ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach;
4) ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.
2. Dokumenty i dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania
ważności i unieważniania profilu zaufanego ePUAP, z zachowaniem warunków określonych
w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister.
3. Obowiązek przechowania dokumentów i danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa
przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego
ePUAP lub odmowy jego potwierdzenia albo przedłużenia ważności bądź od dnia jego
unieważnienia.
4. W przypadku ustania działalności punktu potwierdzającego dokumenty, o których
mowa w ust. 1, przekazuje się organowi lub jednostce organizacyjnej przejmującej zadania
i funkcje punktu potwierdzającego, którego działalność ustała. W przypadku braku następcy
prawnego punktu potwierdzającego dokumenty przekazuje się ministrowi.
§ 16. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

MINISTER ADMINISTRACJI i CYFRYZACJI




2) Rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania
i unieważniania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. Nr 93
poz. 547), które utraciło moc z dniem wejścia w życie ustawy z dnia …… o zmianie ustawy o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. …)

6

Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia ... (poz. ...)
Załącznik nr 1

7

Załącznik nr 2


8

Załącznik nr 3



9

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 24 . [ 25 ] . 26 ... 28

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: