Rządowy projekt ustawy o świadczeniu odszkodowawczym przysługującym w razie wypadku lub choroby pozostających w związku ze służbą
projekt dotyczy wprowadzenia regulacji prawnych dotyczących świadczeń odszkodowawczych przysługujących funkcjonariuszom Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, BOR, ABW, AW, CBA oraz członkom rodzin zmarłych funkcjonariuszy tych służb w razie wypadku i choroby pozostającej w związku ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1499
- Data wpłynięcia: 2013-06-18
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o świadczeniach odszkodowawczych przysługujących w razie wypadku lub choroby pozostających w związku ze służbą
- data uchwalenia: 2014-04-04
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 616
1499
uprawnionych członków jego rodziny oraz zdanie odrębne, jeżeli zostało złożone przez
członka komisji powypadkowej.
2. W przypadku sporządzenia przez komisję powypadkową nowego protokołu
powypadkowego, poprzedni protokół włącza się do akt postępowania wyjaśniającego.
§ 9. Wzór rejestru wypadków pozostających w związku z pełnieniem służby określa załącznik
nr 5 do rozporządzenia.
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES
RADY MINISTRÓW
3
Załączniki
do rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów
z dnia ... (poz. ...)
Załącznik nr 1
WZÓR
...................................................................
(pieczęć jednostki organizacyjnej)
............................., dnia ......................... r.
DOKUMENT OGLĘDZIN
W dniu ............................ o godz. ............ niżej wymienione osoby:
1) ...................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
2) ...................................................................
..................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
3) ...................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
4) ...................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
dokonał (ły) oględzin miejsca wypadku/stanu technicznego maszyn lub urządzeń*)
w celu
stwierdzenia………………………………………………………………………………………………
Oprócz ww. osób w oględzinach uczestniczyli:
……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………....
Przebieg oględzin:
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………..
Stan miejsca/maszyny/urządzenia*) poddanego oględzinom został utrwalony
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
……………………………………
........................................................
……………………………………
........................................................
(podpisy członków komisji)
*) Niepotrzebne skreślić.
4
Załącznik nr 2
WZÓR
........................................................
(pieczęć jednostki organizacyjnej)
................................, dnia ................................. r.
WYJAŚNIENIA POSZKODOWANEGO
W dniu ............................ o godz. ............ niżej wymienione osoby:
1) ................................................................... ...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
2) ...................................................................
..................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
3) ...................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
4) ..................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
przyjęły od POSZKODOWANEGO (-EJ)
1) imię i nazwisko …………………………………………………
2) imię ojca …………………………………………………
3) nr PESEL …………………………………………………
4) data i miejsce urodzenia ..............................................................
5) adres zamieszkania .......................................................................
6) numer i seria dowodu osobistego..................................................
wydanego przez …………………………………………………
7) data wstąpienia do służby ......................................................................................................
8) jednostka organizacyjna, w której pełni służbę na stałe .............................................................
9) stopień służbowy ........................................................................
10) stanowisko służbowe …………………………………………..
następujące wyjaśnienia:
.............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
………………………………………
………………………………………
……………………………………...
...........................................................
...........................................................
(podpis poszkodowanego)
(podpisy członków komisji)
5
Załącznik nr 3
WZÓR
.........................................................
(pieczęć jednostki organizacyjnej)
................................, dnia ................................. r.
WYJAŚNIENIA ŚWIADKA *)
W dniu ............................ o godz. ............ niżej wymienione osoby:
1) ...................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
2) ...................................................................
..................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
3) ...................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
4) ...................................................................
...................................................................
(imię i nazwisko)
(stanowisko)
przyjęły od ŚWIADKA
1) imię i nazwisko ……………………………………………………………………………….
2) imię ojca
………………………………………………………………………………
3) nr PESEL
………………………………………………………………………………
4) data i miejsce urodzenia ……………………………………………………………………...
5) adres zamieszkania ……………………………………………………………………………
6) numer i seria dowodu osobistego ……………………………………………………………..
wydanego przez ……………………………………………………………………………….
7) stosunek do poszkodowanego ....................................................................................................
następujące wyjaśnienia:
..........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
………………………………………
………………………………………
………………………………………
...........................................................
............................................................
(podpis świadka)
(podpisy członków komisji)
*) świadka wypadku lub innej osoby, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
………………. w sprawie sposobu i trybu ustalania okoliczności i przyczyn wypadków w Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego, Agencji Wywiadu oraz Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. poz. ………..).
6
Załącznik nr 4
WZÓR
......................................................
(pieczęć jednostki organizacyjnej)
........................................., dnia ....................... r.
PROTOKÓŁ POWYPADKOWY NR …...../ .......... r.
1. Komisja powypadkowa w składzie:
1) Przewodniczący – ........................................................................................................................
(imię i nazwisko)
(stopień służbowy, zajmowane stanowisko)
2)
...................................................................................................................................................
(imię i nazwisko)
(stopień służbowy, zajmowane stanowisko)
3)
...................................................................................................................................................
(imię i nazwisko)
(stopień służbowy, zajmowane stanowisko)
4)
....................................................................................................................................................
(imię i nazwisko)
(stopień służbowy, zajmowane stanowisko)
dokonała w dniach
...............................................................................................................................................................
ustaleń dotyczących okoliczności i przyczyn wypadku, któremu w dniu …………………………….
o godz. .................... w .......................................................................................... uległ(a)
(miejsce)
..........................................................................................................................................................
(stopień służbowy, imię i nazwisko poszkodowanego(ej))
syn/córka*) .................................................................... urodzony(a) ....................................................
(data i miejsce urodzenia)
zamieszkały(a)
...................................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………..
(kod pocztowy, miejscowość, województwo, ulica, nr domu)
2. Wypadek został zgłoszony przez:
....................................................................................................................................................................
w dniu ........................................................................................................................................................
3. Ustalono następujące okoliczności i przyczyny wypadku:
……………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………
4. Skutki wypadku:
……………………………………………………………………………………………………………
....................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
(w szczególności podać przewidywany czas niezdolności do służby oraz opis obrażeń ciała
poszkodowanego)
7
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1499
› Pobierz plik