Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1407
- Data wpłynięcia: 2013-05-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
- data uchwalenia: 2013-08-30
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152
1407
– 9 –
Załącznik
do rozporządzenia
Ministra Transportu,
Budownictwa i Gospodarki
Morskiej
z dnia ..., (poz. ...)
Załącznik Nr 1
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNO CI DLA PODSYSTEMÓW SYSTEMU
KOLEI DU YCH PR DKO CI
1. Użyte w załączniku określenia oznaczają:
1)
ERTMS - europejski system zarządzania ruchem kolejowym obejmujący
systemy ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R;
3)
ERTMS/ETCS - system sterowania pociągiem nadzorujący, w czasie
rzeczywistym, zgodność prowadzenia przez maszynistę pojazdu kolejowego ze wskazaniami
sygnalizatorów;
2)
ERTMS/GSM-R - przeznaczony dla kolei, cyfrowy, naziemny, system
łączności radiowej zapewniający łączność głosową pomiędzy pracownikami zatrudnionymi
na stanowiskach związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego a pracownikami
zatrudnionymi przy obsłudze pociągów oraz umożliwiający przesyłanie danych związanych
z zarządzaniem ruchem kolejowym;
3)
STM - specyficzny moduł transmisyjny pośredniczący między urządzeniami
pokładowymi ERTMS/ETCS a:
a) eksploatowanym na polskich liniach systemem bezpiecznej kontroli jazdy pociągu,
należącym do klasy systemów automatycznego ostrzegania, jakim jest system Samoczynnego
Hamowania Pociągu, oraz
b) wykorzystywaną na polskich liniach kolejowych funkcją hamowania obszarowego,
jaką jest funkcja „radiostop”;
I. Dla podsystemu strukturalnego:
1. Infrastruktura:
1.1. szyna,
1.2. system
przytwierdzeń szyn,
1.3. podkład i podrozjazdnica,
– 10 –
1.4.
rozjazd kolejowy i skrzyżowanie torów kolejowych,
1.5. złącze do uzupełniania wody.
2. Infrastruktura w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”:
2.1. urządzenia do przekazywania informacji wizualnych pasażerom,
2.2. urządzenia wspomagające wsiadanie,
2.3. przyciski,
2.4.
stanowiska przewijania dzieci,
2.5. oznakowanie
dotykowe,
2.6. automaty
biletowe.
3. Energia - sieć trakcyjna.
4. Sterowanie:
4.1. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia pokładowe”:
4.1.1. pokładowy ERTMS/ETCS,
4.1.2. odometr,
4.1.3. zewnętrzny STM,
4.1.4. pokładowy ERTMS/GSM-R,
4.1.5. karta
SIMGSM-R;
4.2. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia przytorowe”:
4.2.1.
Centrum Sterowania Radiowego (RBC),
4.2.2. urządzenie do radiowego przesyłania informacji uaktualniających,
4.2.3. eurobalisa,
4.2.4. europętla,
4.2.5.
koder do eurobalisy,
4.2.6.
koder do europętli.
5. Tabor:
5.1. sprzęgi samoczynne,
5.2. urządzenia cięgłowo-zderzne,
5.3. półsprzęg holowniczy do holowania i ratownictwa,
5.4.
szyba przednia kabiny maszynisty,
5.5. koła,
5.6.
światła czołowe,
5.7.
światła obrysowe,
5.8.
światła końca pociągu,
– 11 –
5.9. sygnały dźwiękowe,
5.10. odbieraki
prądu,
5.11. nakładki stykowe,
5.12. złącza i wózki do systemu opróżniania toalet,
5.13. złącza do uzupełniania wody.
6. Tabor dla wagonów pasażerskich w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości
poruszania się”:
6.1.
kabiny toalet standardowe i
uniwersalne przystosowane dla osób
niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,
6.2. urządzenia do przekazywania informacji (dźwiękowych i
wizualnych)
pasażerom,
6.3. urządzenia alarmowe dla pasażerów,
6.4. urządzenia wspomagające wsiadanie,
6.5. przyciski,
6.6.
stanowiska przewijania dzieci,
6.7.
oznakowanie wizualne i dotykowe.
II. Dla podsystemu funkcjonalnego „utrzymanie”
1. elementy przyłączeniowe urządzeń do opróżniania toalet,
2. gniazdo elektryczne przeznaczone do podłączania urządzeń do czyszczenia składów
pociągów,
3. elementy przyłączeniowe urządzeń do uzupełniania zapasów wody i piasku.
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNO CI DLA PODSYSTEMÓW
SYSTEMU KOLEI KONWENCJONALNYCH
I.
Dla podsystemu strukturalnego:
1. Infrastruktura:
1.1. szyny,
1.2. systemy
przytwierdzeń,
1.3. podkłady.
2. Infrastruktura w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”:
2.1. urządzenia do przekazywania informacji wizualnych pasażerom,
2.2. urządzenia wspomagające wsiadanie,
2.3. przyciski,
2.4.
stanowiska przewijania dzieci,
– 12 –
2.5. oznakowanie
dotykowe,
2.6. automaty
biletowe.
3. Energia - sieć jezdna.
4. Sterowanie:
4.1. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia pokładowe”:
4.1.1. pokładowy ERTMS/ETCS,
4.1.2. odometr,
4.1.3. zewnętrzny STM,
4.1.4. pokładowy ERTMS/GSM-R,
4.1.5. karta
SIMGSM-R;
4.2. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia przytorowe”:
4.2.1.
Centrum Sterowania Radiowego (RBC),
4.2.2. urządzenie do radiowego przesyłania informacji uaktualniających,
4.2.3. eurobalisa,
4.2.4. europętla,
4.2.5.
koder do eurobalisy,
4.2.6.
koder do europętli.
5. Tabor:
5.1.
dla lokomotyw i wagonów pasażerskich:
5.1.1. półsprzęg holowniczy do holowania i ratownictwa,
5.1.2. koła,
5.1.3. zabezpieczenie
przeciwpoślizgowe kół (WSP),
5.1.4.
światła czołowe,
5.1.5.
światła sygnałowe,
5.1.6.
światło końca pociągu,
5.1.7. sygnały dźwiękowe,
5.1.8. odbierak
prądu,
5.1.9. nakładki stykowe,
5.1.10. wyłącznik szybki,
5.1.11. złącza do systemu opróżniania toalet,
5.1.12. przyłącze wlotowe do napełniania zbiorników wody;
5.2.
dla wagonów towarowych:
5.2.1. konstrukcje
i
części mechaniczne:
– 13 –
5.2.1.1. zderzaki,
5.2.1.2. urządzenie sprzęgowe,
5.2.1.3. szablony
do
oznakowań;
5.2.2. współdziałanie pojazdu z torem i kryteria oceny współdziałania:
5.2.2.1. wózek i podwozie,
5.2.2.2. zestawy
kołowe,
5.2.2.3. koła,
5.2.2.4. osie;
5.2.3. hamowanie:
5.2.3.1. zawór
rozrządczy,
5.2.3.2. przekładnik z
ciągłą regulacją ciśnienia dla zmiennego
obciążenia/automatyczny hamulec z przełączaniem próżne-ładowane,
5.2.3.3. zabezpieczenie przed poślizgiem kół,
5.2.3.4. regulator
luzu
hamulcowego,
5.2.3.5. cylinder
hamulcowy,
5.2.3.6. sprzęgi hamulcowe,
5.2.3.7. kurek
końcowy,
5.2.3.8. kurek
odcinający,
5.2.3.9. okładzina hamulcowa,
5.2.3.10. klocki hamulcowe,
5.2.3.11. zawór przyspieszacza opróżniania przewodu hamulcowego,
5.2.3.12. zawór ważący i urządzenie przełączające próżne-załadowane;
5.3.
dla wagonów pasażerskich w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości
poruszania się”:
5.3.1. kabiny toalet standardowe i
uniwersalne przystosowane dla osób
niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,
5.3.2. urządzenia do przekazywania informacji (dźwiękowych i
wizualnych)
pasażerom,
5.3.3. urządzenia alarmowe dla pasażerów,
5.3.4. urządzenia wspomagające wsiadanie,
5.3.5. przyciski,
5.3.6.
stanowiska przewijania dzieci,
5.3.7.
oznakowanie wizualne i dotykowe.
Załącznik
do rozporządzenia
Ministra Transportu,
Budownictwa i Gospodarki
Morskiej
z dnia ..., (poz. ...)
Załącznik Nr 1
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNO CI DLA PODSYSTEMÓW SYSTEMU
KOLEI DU YCH PR DKO CI
1. Użyte w załączniku określenia oznaczają:
1)
ERTMS - europejski system zarządzania ruchem kolejowym obejmujący
systemy ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R;
3)
ERTMS/ETCS - system sterowania pociągiem nadzorujący, w czasie
rzeczywistym, zgodność prowadzenia przez maszynistę pojazdu kolejowego ze wskazaniami
sygnalizatorów;
2)
ERTMS/GSM-R - przeznaczony dla kolei, cyfrowy, naziemny, system
łączności radiowej zapewniający łączność głosową pomiędzy pracownikami zatrudnionymi
na stanowiskach związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego a pracownikami
zatrudnionymi przy obsłudze pociągów oraz umożliwiający przesyłanie danych związanych
z zarządzaniem ruchem kolejowym;
3)
STM - specyficzny moduł transmisyjny pośredniczący między urządzeniami
pokładowymi ERTMS/ETCS a:
a) eksploatowanym na polskich liniach systemem bezpiecznej kontroli jazdy pociągu,
należącym do klasy systemów automatycznego ostrzegania, jakim jest system Samoczynnego
Hamowania Pociągu, oraz
b) wykorzystywaną na polskich liniach kolejowych funkcją hamowania obszarowego,
jaką jest funkcja „radiostop”;
I. Dla podsystemu strukturalnego:
1. Infrastruktura:
1.1. szyna,
1.2. system
przytwierdzeń szyn,
1.3. podkład i podrozjazdnica,
– 10 –
1.4.
rozjazd kolejowy i skrzyżowanie torów kolejowych,
1.5. złącze do uzupełniania wody.
2. Infrastruktura w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”:
2.1. urządzenia do przekazywania informacji wizualnych pasażerom,
2.2. urządzenia wspomagające wsiadanie,
2.3. przyciski,
2.4.
stanowiska przewijania dzieci,
2.5. oznakowanie
dotykowe,
2.6. automaty
biletowe.
3. Energia - sieć trakcyjna.
4. Sterowanie:
4.1. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia pokładowe”:
4.1.1. pokładowy ERTMS/ETCS,
4.1.2. odometr,
4.1.3. zewnętrzny STM,
4.1.4. pokładowy ERTMS/GSM-R,
4.1.5. karta
SIMGSM-R;
4.2. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia przytorowe”:
4.2.1.
Centrum Sterowania Radiowego (RBC),
4.2.2. urządzenie do radiowego przesyłania informacji uaktualniających,
4.2.3. eurobalisa,
4.2.4. europętla,
4.2.5.
koder do eurobalisy,
4.2.6.
koder do europętli.
5. Tabor:
5.1. sprzęgi samoczynne,
5.2. urządzenia cięgłowo-zderzne,
5.3. półsprzęg holowniczy do holowania i ratownictwa,
5.4.
szyba przednia kabiny maszynisty,
5.5. koła,
5.6.
światła czołowe,
5.7.
światła obrysowe,
5.8.
światła końca pociągu,
– 11 –
5.9. sygnały dźwiękowe,
5.10. odbieraki
prądu,
5.11. nakładki stykowe,
5.12. złącza i wózki do systemu opróżniania toalet,
5.13. złącza do uzupełniania wody.
6. Tabor dla wagonów pasażerskich w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości
poruszania się”:
6.1.
kabiny toalet standardowe i
uniwersalne przystosowane dla osób
niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,
6.2. urządzenia do przekazywania informacji (dźwiękowych i
wizualnych)
pasażerom,
6.3. urządzenia alarmowe dla pasażerów,
6.4. urządzenia wspomagające wsiadanie,
6.5. przyciski,
6.6.
stanowiska przewijania dzieci,
6.7.
oznakowanie wizualne i dotykowe.
II. Dla podsystemu funkcjonalnego „utrzymanie”
1. elementy przyłączeniowe urządzeń do opróżniania toalet,
2. gniazdo elektryczne przeznaczone do podłączania urządzeń do czyszczenia składów
pociągów,
3. elementy przyłączeniowe urządzeń do uzupełniania zapasów wody i piasku.
WYKAZ SKŁADNIKÓW INTEROPERACYJNO CI DLA PODSYSTEMÓW
SYSTEMU KOLEI KONWENCJONALNYCH
I.
Dla podsystemu strukturalnego:
1. Infrastruktura:
1.1. szyny,
1.2. systemy
przytwierdzeń,
1.3. podkłady.
2. Infrastruktura w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”:
2.1. urządzenia do przekazywania informacji wizualnych pasażerom,
2.2. urządzenia wspomagające wsiadanie,
2.3. przyciski,
2.4.
stanowiska przewijania dzieci,
– 12 –
2.5. oznakowanie
dotykowe,
2.6. automaty
biletowe.
3. Energia - sieć jezdna.
4. Sterowanie:
4.1. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia pokładowe”:
4.1.1. pokładowy ERTMS/ETCS,
4.1.2. odometr,
4.1.3. zewnętrzny STM,
4.1.4. pokładowy ERTMS/GSM-R,
4.1.5. karta
SIMGSM-R;
4.2. należące do podsystemu „Sterowanie - urządzenia przytorowe”:
4.2.1.
Centrum Sterowania Radiowego (RBC),
4.2.2. urządzenie do radiowego przesyłania informacji uaktualniających,
4.2.3. eurobalisa,
4.2.4. europętla,
4.2.5.
koder do eurobalisy,
4.2.6.
koder do europętli.
5. Tabor:
5.1.
dla lokomotyw i wagonów pasażerskich:
5.1.1. półsprzęg holowniczy do holowania i ratownictwa,
5.1.2. koła,
5.1.3. zabezpieczenie
przeciwpoślizgowe kół (WSP),
5.1.4.
światła czołowe,
5.1.5.
światła sygnałowe,
5.1.6.
światło końca pociągu,
5.1.7. sygnały dźwiękowe,
5.1.8. odbierak
prądu,
5.1.9. nakładki stykowe,
5.1.10. wyłącznik szybki,
5.1.11. złącza do systemu opróżniania toalet,
5.1.12. przyłącze wlotowe do napełniania zbiorników wody;
5.2.
dla wagonów towarowych:
5.2.1. konstrukcje
i
części mechaniczne:
– 13 –
5.2.1.1. zderzaki,
5.2.1.2. urządzenie sprzęgowe,
5.2.1.3. szablony
do
oznakowań;
5.2.2. współdziałanie pojazdu z torem i kryteria oceny współdziałania:
5.2.2.1. wózek i podwozie,
5.2.2.2. zestawy
kołowe,
5.2.2.3. koła,
5.2.2.4. osie;
5.2.3. hamowanie:
5.2.3.1. zawór
rozrządczy,
5.2.3.2. przekładnik z
ciągłą regulacją ciśnienia dla zmiennego
obciążenia/automatyczny hamulec z przełączaniem próżne-ładowane,
5.2.3.3. zabezpieczenie przed poślizgiem kół,
5.2.3.4. regulator
luzu
hamulcowego,
5.2.3.5. cylinder
hamulcowy,
5.2.3.6. sprzęgi hamulcowe,
5.2.3.7. kurek
końcowy,
5.2.3.8. kurek
odcinający,
5.2.3.9. okładzina hamulcowa,
5.2.3.10. klocki hamulcowe,
5.2.3.11. zawór przyspieszacza opróżniania przewodu hamulcowego,
5.2.3.12. zawór ważący i urządzenie przełączające próżne-załadowane;
5.3.
dla wagonów pasażerskich w aspekcie „Osoby o ograniczonej możliwości
poruszania się”:
5.3.1. kabiny toalet standardowe i
uniwersalne przystosowane dla osób
niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,
5.3.2. urządzenia do przekazywania informacji (dźwiękowych i
wizualnych)
pasażerom,
5.3.3. urządzenia alarmowe dla pasażerów,
5.3.4. urządzenia wspomagające wsiadanie,
5.3.5. przyciski,
5.3.6.
stanowiska przewijania dzieci,
5.3.7.
oznakowanie wizualne i dotykowe.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1407
› Pobierz plik