eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej

Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej

projekt dotyczy określenia sposobu uruchomienia i prowadzenia centralnego repozytorium informacji publicznej oraz wprowadzenia możliwości skorzystania z bezpłatnego narzędzia teleinformatycznego umożliwiającego założenie i prowadzenie stron podmiotowych BIP Scentralizowanego Systemu Dostępu do informacji Publicznej, wprowadzenia dwóch możliwości tworzenia stron podmiotowych BIP przez podmioty zobowiązane oraz sposobu realizacji obowiązku przekazywania zasobu informatycznego przez podmioty zobowiązane do centralnego repozytorium

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1331
  • Data wpłynięcia: 2013-03-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • data uchwalenia: 2013-11-08
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1474

1331

Wprowadzenie nowego narzędzia teleinformatycznego do tworzenia i prowadzenia
stron podmiotowych Biuletynu Informacji Publicznej jakim jest System Scentralizowanego
Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP) nie generuje kosztów po stronie podmiotów
zobowiązanych do prowadzenia stron podmiotowych Biuletynu Informacji Publicznej.
Aplikacja jest udostępniana nieodpłatnie.
rodki na powstanie i realizację projektu
pochodziły z wydatków kwalifikowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach 7 osi POIG w wysokości 85%, pozostałe 15% to środki z budżetu państwa. Jedyne
koszty wiążą się z obsługą systemu. Szacowany łączny koszt utrzymania strony głównej
Biuletynu Informacji Publiczne (SG BIP) oraz SSDIP wynosi około 450 000 PLN rocznie
i obejmuje opłaty za powierzchnię serwerową, energię elektryczną, klimatyzację, łącza
oraz obsługę administratorów. Zakłada się, że działania związane z utrzymaniem SSDIP nie
będą generowały większych kosztów niż te, które są już ponoszone w związku z utrzymanie
hostingu strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej (SG BIP) oraz świadczeniem usług
serwisowych i
konserwacyjnych oprogramowania SG BIP. Finansowanie utrzymania
SSDIP pochodzić będzie ze środków, których dysponentem jest Ministerstwo Administracji
i Cyfryzacji. Podana wartość została już wskazana w ustawie z dnia 16 września 2011 r.
o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.
Nr 204, poz. 1195).
Miernikiem realizacji zadania będzie ilość stron podmiotowych utworzonych za
pomocą SSDIP przez podmioty zobowiązane do prowadzenia strony podmiotowej Biuletynu
Informacji Publicznej. Przyjmuje się wartość miernika na poziomie utworzenia 1 tysiąca stron
podmiotowych Biuletynu Informacji Publicznej po roku udostępnienia SSDIP.
W zakresie funkcjonowania centralnego repozytorium informacji publicznej
nowelizacja nie wywołuje innych kosztów poza wskazanymi w ustawie z dnia 16 września
2011 r. o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz niektórych innych ustaw
(Dz.U. Nr 204, poz. 1195).

Wpływ regulacji na rynek pracy; wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw

Projektowana ustawa może mieć wpływ na rynek pracy. Gospodarka oparta na
wiedzy generuje miejsca pracy, a określenie sposobu uruchomienia i prowadzenia
centralnego repozytorium informacji publicznej, w którym będą zamieszczane zasoby
informacyjne rozumiane jako informacje publiczne o szczególnym znaczeniu dla rozwoju
innowacyjności w państwie i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, które ze względu na
sposób przechowywania i udostępniania pozwalające na ich ponowne wykorzystywanie,
w sposób użyteczny i efektywny, pozwoli na jej dalszy rozwój.
Wdrożenie projektowanej ustawy powinno poprawić konkurencyjność gospodarki,
a przede wszystkim przedsiębiorstw, których przedmiot działalności związany jest

z przetwarzaniem informacji.

Przedmiot projektowanej regulacji nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.











Warszawa, 20 marca 2013 r.
BAS–WAPEiM–613/13


Pani Ewa Kopacz
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej


Opinia prawna w sprawie zgodności z prawem Unii Europejskiej
poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dostępie do informacji
publicznej (przedstawiciel wnioskodawców: poseł Marek Wójcik)


Na podstawie art. 34 ust. 9 uchwały Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca
1992 r. – Regulamin Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (M.P. z 2012 r. poz. 32, ze zm.)
sporządza się następującą opinię:


I.
Przedmiot projektu ustawy
Przedłożony projekt ustawy przewiduje nowelizację ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198
ze zm.).
Podstawowym celem proponowanych zmian w ustawie jest określenie
sposobu uruchomienia i prowadzenia centralnego repozytorium informacji
publicznej (CRIP; por. proponowany art. 9b) oraz doprecyzowanie przepisów z
tym związanych (proponowany art. 1 ust. 2, art. 7 ust. 1 pkt 4), a także
wprowadzenie możliwości skorzystania ze scentralizowanego Systemu Dostępu
do Informacji Publicznej (SDDIP), który ma być nieodpłatnym narzędziem
teleinformatycznym (por. proponowany art. 9).
Projekt ustawy zakłada, że wejdzie ona w życie po upływie 3 miesięcy od
dnia ogłoszenia.


II.
Stan prawa Unii Europejskiej w materii objętej projektem
Prawo Unii Europejskiej nie reguluje kwestii będących przedmiotem
przedłożonego projektu ustawy.

III. Analiza przepisów projektu pod kątem ustalonego stanu prawa
Unii Europejskiej
Projekt ustawy nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.



IV. Konkluzje
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o dostępie do informacji
publicznej nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.










Dyrektor Biura Analiz Sejmowych









Zbigniew Wrona





















2


Warszawa, 20 marca 2013 r.
BAS-WAPEiM-614/13

Pani Ewa Kopacz
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej

Opinia w sprawie stwierdzenia, czy poselski projekt ustawy o zmianie
ustawy o dostępie do informacji publicznej (przedstawiciel
wnioskodawców: poseł Marek Wójcik) jest projektem ustawy wykonującej
prawo Unii Europejskiej w rozumieniu art. 95a regulaminu Sejmu

Przedłożony projekt ustawy przewiduje nowelizację ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198
ze zm.).
Podstawowym celem proponowanych zmian w ustawie jest określenie
sposobu uruchomienia i prowadzenia centralnego repozytorium informacji
publicznej (CRIP; por. proponowany art. 9b) oraz doprecyzowanie przepisów z
tym związanych (proponowany art. 1 ust. 2, art. 7 ust. 1 pkt 4), a także
wprowadzenie możliwości skorzystania ze scentralizowanego Systemu Dostępu
do Informacji Publicznej (SDDIP), który ma być nieodpłatnym narzędziem
teleinformatycznym (por. proponowany art. 9).
Projekt ustawy zakłada, że wejdzie ona w życie po upływie 3 miesięcy od
dnia ogłoszenia.

Projekt nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.

Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o dostępie do informacji
publicznej nie jest projektem ustawy wykonującej prawo Unii Europejskiej w
rozumieniu art. 95a regulaminu Sejmu.



Dyrektor Biura Analiz Sejmowych








Zbigniew Wrona
strony : 1 ... 2 . [ 3 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: