Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 104
- Data wpłynięcia: 2011-12-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-04-13
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 472
104
WZÓR CERTYFIKATU AUDYTORA BEZPIECZE STWA RUCHU DROGOWEGO
Rzeczpospolita Polska
C E R T Y F I K A T
Na podstawie art. 24n ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
……………………………………………………………………………
(imię /imiona/ i nazwisko)
……………………… ……………..……..….
(data urodzenia) (miejsce urodzenia)
jest audytorem bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Certyfikat jest ważny do dnia …………………
pieczęć okrągła Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
MINISTER TRANSPORTU, BUDOWNICTWA
I GOSPODARKI MORSKIEJ
Warszawa, dnia ………………
13
UZASADNIENIE
Wydanie rozporządzenia jest wykonaniem delegacji ustawowej zawartej w art. 24n ust. 7
ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Art. 24n został dodany do ustawy o drogach publicznych ustawą o zmianie ustawy
o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw w związku z implementacją Dyrektywy
2008/96/WE Parlamentu Europejskiego oraz Rady Unii Europejskiej z dnia 19 listopada
2008 r. w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej.
Projektowana regulacja ma celu zapewnienie właściwego szkolenia dla osób, które
posiadają odpowiednie wykształcenie (wyższe techniczne w zakresie budownictwa
drogowego lub inżynierii ruchu drogowego), praktykę zawodową (co najmniej 5-letnią
w zakresie projektowania dróg lub inżynierii ruchu drogowego, lub zarządzania drogami, lub
zarządzania ruchem drogowym, lub opiniowania projektów drogowych pod względem
bezpieczeństwa ruchu drogowego) i chcą zostać audytorami bezpieczeństwa ruchu
drogowego. Ponadto projektowane przepisy zapewniają podnoszenie kwalifikacji
zawodowych kadry audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprzez cykliczne
szkolenia okresowe.
W projekcie rozporządzenia został szczegółowo określony zakres programowy szkolenia
oraz egzaminu dla kandydatów na audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego i sposób ich
przeprowadzania. Jednocześnie projekt zawiera szczegółowy zakres programowy szkolenia
okresowego dla audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego i sposób jego przeprowadzenia.
Ponadto w projekcie został określony wzór certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu
drogowego wydawany na okres trzech lat przez Ministra Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej.
Przepisy projektowanej regulacji pozwolą na stworzenie profesjonalnej kadry audytorów
bezpieczeństwa ruchu drogowego, co w konsekwencji spowoduje rzetelne przeprowadzanie
audytu bezpieczeństwa infrastruktury drogowej na każdym z etapów jej projektowania,
przygotowania do otwarcia oraz podczas użytkowania.
Przedłożony projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji, o której mowa
w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002
r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z późn. zm.).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie
14
udostępniony na stronach urzędowego informatora teleinformatycznego – Biuletynu
Informacji Publicznej Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Rozwiązania zawarte w projekcie są zgodne z prawem Unii Europejskiej.
15
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projekt dotyczy: uczelni, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 lipca
2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym, które posiadają uprawnienia do prowadzenia
studiów II stopnia z zakresu budownictwa drogowego, kandydatów na audytorów
bezpieczeństwa ruchu drogowego, audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz Ministra
Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
2. Konsultacje społeczne
W ramach konsultacji społecznych projekt zostanie skierowany do następujących podmiotów:
− Instytutu Badawczego Dróg i Mostów,
− Polskiego Kongresu Drogowego,
− Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP,
− Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa,
− Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa,
− Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej,
− Stowarzyszenia Klub Inżynierii Ruchu „Klir”,
− Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
− Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga
i Bezpieczeństwo”,
− Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanej regulacji nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionalny.
12/60rch
16
Dokumenty związane z tym projektem:
-
104
› Pobierz plik