eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy uchylającej ustawę o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego

Rządowy projekt ustawy uchylającej ustawę o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego

Projek ustawy dotyczy uchylenia ustawy z dnia 31 marca 2004 r. o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego (Dz. U. Nr 93, poz. 886)

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 521
  • Data wpłynięcia: 2008-05-09
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: uchylająca ustawę o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego
  • data uchwalenia: 2008-06-12
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 138, poz. 863

521


Druk nr 521

Warszawa, 9 maja 2008 r.
SEJM
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VI kadencja
Prezes Rady Ministrów

RM 10-59-08



Pan

Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej
Polskiej
Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia
2 kwietnia 1997 r. przedstawiam Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej projekt
ustawy

- uchylającej ustawę o klasyfikacji
drewna surowego nieobrobionego.

Projektowana ustawa ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej.
W załączeniu przedstawiam także opinię dotyczącą zgodności
proponowanych regulacji z prawem Unii Europejskiej.
Ponadto uprzejmie informuję, że do prezentowania stanowiska Rządu
w tej sprawie w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister
rodowiska.



(-) Donald Tusk

Projekt


U S T A W A
z dnia 2008 r.

uchylająca ustawę o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego

Art. 1. Uchyla się ustawę z dnia 31 marca 2004 r. o klasyfikacji drewna
surowego nieobrobionego (Dz. U. Nr 93, poz. 886).

Art. 2. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 r.

U Z A S A D N I E N I E

Projektowana ustawa uchyli ustawę z dnia 31 marca 2004 r. o klasyfikacji drewna
surowego nieobrobionego (Dz. U. Nr 93, poz. 886).
Ustawa z dnia 31 marca 2004 r. o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego
stanowiła wykonanie zobowiązania wynikającego z dyrektywy Rady z dnia 23 stycznia
1968 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich dotyczących
klasyfikacji drewna nieobrobionego nr 68/89/EWG (Dz. Urz. WE L 32 z 6.2.1968).
Ww. dyrektywa Rady 68/89/EWG zostanie z dniem 31 grudnia 2008 r. uchylona
w związku z postanowieniami decyzji nr 714/2007/WE Parlamentu Europejskiego
Rady z dnia 20 czerwca 2007 r. uchylającej dyrektywę Rady nr 68/89/EWG w sprawie
zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich dotyczących klasyfikacji drewna
nieobrobionego (Dz. Urz. UE L 163 z 23.06.2007). Bezpośrednią przyczyną uchylenia
dyrektywy Rady 68/89/EWG jest potrzeba znacznego uproszczenia krajowego i
wspólnotowego prawodawstwa w celu poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw oraz
realizacji strategii lizbońskiej, brak spójności określonych w niej metod pomiaru i
klasyfikacji z potrzebami rynku wewnętrznego oraz różnice w stosunku do metod
pomiaru i klasyfikacji stosowanych obecnie powszechnie w transakcjach między
przedsiębiorstwami sektora leśnego i przemysłem przerobu drewna. Uchylenie
dyrektywy Rady 68/89/EWG oznacza, że po dniu 31 grudnia 2008 r. oznaczenie
„klasyfikowane EWG” nie będzie już mogło być stosowane w obrocie handlowym oraz
że odpowiednie krajowe regulacje prawne muszą zostać uchylone z dniem 1 stycznia
2009 r.
Uchylenie ustawy o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego nie wywiera
negatywnego wpływu na jednostki organizacyjne prowadzące gospodarkę leśną oraz
podmioty związane z sektorem leśnym. Mimo uchylenia przedmiotowej dyrektywy
nadal funkcjonują Polskie Normy: PN-93 D-02002 oraz PN-93 D-95000, które
określają pomiar, obliczanie miąższości i cechowanie drewna nieobrobionego.
Projektowana ustawa nie spowoduje konieczności zwiększenia wydatków budżetu
państwa na cele związane z gospodarką leśną. Nie przewiduje się również powstania
jakichkolwiek skutków społecznych i gospodarczych związanych z wejściem w życie
przedmiotowej regulacji.
Projekt ustawy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1414), został
zamieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Uwag nie zgłoszono.
Przedmiotowy projekt wykonuje decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady
nr 714/2007/WE z dnia 20 czerwca 2007 r.
2

OCENA SKUTKÓW REGULACJI


1. Cel wprowadzenia ustawy
Celem wprowadzenia ustawy jest uchylenie ustawy z dnia 31 marca 2004 r.
o klasyfikacji drewna surowego nieobrobionego (Dz. U. Nr 93, poz. 886),
wynikające z decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady nr 714/2007/WE z dnia 20
czerwca 2007 r.
2. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Odbiorcą projektowanej regulacji mogą być w szczególności podmioty dokonujące
obrotu handlowego drewnem surowym nieobrobionym.
3. Konsultacje społeczne
W procesie konsultacji projekt ustawy otrzymały:
1) Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych,
2) Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego,
3) Instytut Badawczy Leśnictwa,
4) Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Leśnictwa i Drzewnictwa,

3
5) Związek Leśników Polskich w RP,
6) Ogólnopolski Związek Pracodawców Przemysłu Drzewnego,
7) Instytut Technologii Drewna w Poznaniu,
8) Akademia Rolnicza w Poznaniu, Wydział Leśny, Katedra Użytkowania Lasu,
9) Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Wydział Leśny, Katedra
Użytkowania Lasu,
10) Akademia Rolnicza w Krakowie, Wydział Leśny, Katedra Użytkowania

Lasu i Drewna,
11) International Paper Kwidzyn,
12) Krono-Wood Sp. z o. o.,
13) Nordtechnik,
14) Pinus Romuald Niedzielski.
Ww. jednostki i podmioty nie zgłosiły uwag do projektu ustawy; część z nich
wskazała na zasadność uchylenia ustawy o klasyfikacji drewna surowego
nieobrobionego.
4. Wpływ regulacji na dochody sektora finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na dochody sektora finansów
publicznych, w tym na budżet państwa i budżety jednostek samorządu
terytorialnego.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Projektowana regulacja nie będzie miała wpływu na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

4
strony : [ 1 ] . 2

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: