eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego oraz niektórych innych ustaw

- projekt ma na celu dostosowanie prawodawstwa krajowego do zmian, które zostały wprowadzone w prawodawstwie wspólnotowym w zakresie rynków owoców i warzyw, chmielu, tytoniu, suszu paszowego, zbóż, lnu i konopi uprawianych na włókno oraz uporządkowanie przepisów krajowych w zakresie rynków zbóż oraz lnu i konopi włóknistych, a także w zakresie funduszy promocji produktów rolno-spożywczych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3424
  • Data wpłynięcia: 2010-09-27
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2010-10-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 228, poz. 1486

3424

skutków spadku wartości pomocy finansowej wynikającej
ze spadku wartości produkcji sprzedanej;”
w zakresie rynku chmielu
Art. 22 ust. 2) zaświadczenie:
Zmiana brzmienia pkt 2 w art. 22 ust. 3 ustawy (art. 1 pkt 22 projektu ustawy)
3 pkt 2
a) komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej wynika z art. 76 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska
Straży Pożarnej potwierdzające, że obiekty spełniają (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.). W myśl tego przepisu, na 30 dni
wymagania określone w przepisach o ochronie przed oddaniem do użytkowania nowo zbudowanego lub przebudowanego
przeciwpożarowej,
obiektu budowlanego, zespołu obiektów lub instalacji, inwestor jest obowiązany
b) państwowego powiatowego inspektora sanitarnego zawiadomić o tym fakcie wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska, jeżeli
potwierdzające, że obiekty spełniają wymagania przedsięwzięcie jest realizowane jako mogące znacząco oddziaływać na
określone w przepisach sanitarnych.
środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr
199, poz. 1227, z późn. zm.). Wojewódzki inspektor wydaje zgodę na oddanie
obiektu do użytkowania. Dodatkowe potwierdzanie tego faktu zaświadczeniem,
w czasie, gdy działalność jest już prowadzona nie znajduje uzasadnienia.
w zakresie rynku tytoniu
Art. 33fc
-
potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Konsekwencja zmian wprowadzonych do art. 1025 § 1 Kc dotyczących
ust 7
notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji, poświadczenia dziedziczenia przez notariusza..

wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej
pkt 3 lit. b placówce pocztowej operatora publicznego albo kopią
tiret drugie
tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z

oryginałem przez notariusza albo upoważnionego

pracownika Agencji albo”,



„4) zarejestrowany akt poświadczający dziedziczenie
dodany ust. sporządzony przez notariusza.
4
Art. 33ff
6b. W przypadku śmierci osoby fizycznej lub Doprecyzowanie zasad wypłaty płatności niezwiązanej w przypadku śmierci
rozwiązania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej uprawnionej do wypłaty osoby fizycznej i rozwiązania osoby prawnej.
nieposiadającej osobowości prawnej, której przyznana
płatność niezwiązana nie została wypłacona, Agencja

68
wypłaca tę płatność następcy prawnemu, który nabył
prawo do uzyskania płatności niezwiązanej, na jego
wniosek.
6c. Agencja zapewni środki finansowe na wypłatę
płatności niezwiązanej:
1)
następcy prawnemu, który nabył prawo do
uzyskania płatności niezwiązanej – w przypadku, o
którym mowa w ust. 6b;
2)
przyznanej w wyniku postępowania odwoławczego
prowadzonego na skutek odmowy przyznania płatności
niezwiązanej albo jej części.
Art.
33g
Art. 33g. 1. Prezes Agencji przeprowadza kontrole Konsekwencja uchylenia przepisów w sprawie płatności związanej.
podmiotów ubiegających się o przyznanie płatności
niezwiązanej zgodnie z rocznym planem kontroli.
2. Prezes Agencji może powierzyć przeprowadzenie
kontroli, o której mowa w ust. 1, Agencji
Restrukturyzacji.
3. Kontrole, o których mowa w ust. 1, przeprowadza się
w zakresie spełnienia warunków do przyznania płatności
niezwiązanej.
4. Do kontroli, o których mowa w ust. 1, stosuje się
odpowiednio przepisy o Agencji Rynku Rolnego i
organizacji niektórych rynków rolnych dotyczące
czynności sprawdzających, a przypadku, o którym mowa
w ust. 2, przepisy o płatnościach w ramach systemów
wsparcia bezpośredniego.”;
Art. 7
Do spraw dotyczących przyznawania i wypłaty za 2009 r. Konieczność wprowadzenia powyższego przepisu wynika z faktu, że nie zostały
projektu.
i za lata poprzednie płatności uzupełniającej, o której zakończone wypłaty płatności związanych z produkcją surowca tytoniowego za
mowa w przepisach rozporządzenia Rady (WE) nr lata 2007-2009.
1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiającego
wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w
ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego

69
określone systemy wsparcia dla rolników oraz
zmieniającego rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE)
nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001,
(WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr
1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 i
(WE) nr 2529/2001 (Dz. Urz. UE L 270 z 21.10.2003, str.
1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne,
rozdz. 3, t. 40, str. 269, z późn. zm.), związanej z
produkcją, stosuje się przepisy dotychczasowe.
Art. 8 Art. 8. Dane zawarte w rejestrze podmiotów Przepis związany z toczącymi się sprawami spadkowymi dot. płatności
projektu
posiadających prawo do uzyskania płatności uzupełniającej.
uzupełniającej, o której mowa w rozporządzeniu
wymienionym w art. 7, związanej z produkcją,
przechowuje się wieczyście.
Art. 12 ust. 2. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 33ff Przepis porządkowy w celu wypłaty płatności uzupełniających.
2 projektu
ust. 7 ustawy wymienionej w art. 1 zachowują moc.
w zakresie rynku suszu paszowego
Art. 35 ust. d) przyznawania pomocy, o której mowa w art. 86 ust. 1 Konieczność wprowadzenia skrótu rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007
1 pkt 1 lit. rozporządzenia nr 1234/2007, zwanej dalej „pomocą”, w zamiast pełnej jego nazwy w związku z użyciem pełnej nazwy tego aktu
d
tym obniżenia kwoty pomocy zgodnie z art. 30 prawnego w projektowanym art. 8 ust. 1a.
rozporządzenia Komisji 382/2005;
w zakresie rynków lnu i konopi uprawianych na włókno
Art. 9
Art. 9. Przetwórców wpisanych do rejestru Przepis umożliwia uniknięcie składania wniosków o nadanie upoważnienia
uznanych przetwórców na podstawie ustawy wymienionej przetwórcom wpisanym do rejestru uznanych pierwszych przetwórców słomy
w art. 13, uważa się za głównych przetwórców w lnianej i konopnej na włókno – celem uniknięcia wprowadzania dodatkowych
rozumieniu art. 91 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr obciążeń biurokratycznych.
1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiającego
wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy
szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych
(„rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji
rynku”) (Dz. Urz. UE L 299 z 16.11.2007, str. 1, z późn.
zm.), upoważnionych zgodnie z przepisami ustawy

70
wymienionej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą
ustawą.
Art. 10
Art. 10. Do postępowań w sprawie:
Obecnie toczą się postępowania dotyczące dopłaty do przetwarzania za lata
1)
udzielania dopłat do przetwarzania słomy lnianej gospodarcze 2008/2009 i 2009/2010 – stąd potrzeba określenia jakie przepisy
lub konopnej na włókno dotyczących roku
będą stosowane do ww. wsparcia.
gospodarczego 2008/2009 i 2009/2010;
2)
wpisu do rejestru uznanych przetwórców
- wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia
w życie ustawy, stosuje się przepisy dotychczasowe.
Art.
12
Art. 12. 3. Przepisy wykonawcze wydane na Przepisy mają charakter porządkowy w celu zapewnienia funkcjonowania
podstawie art. 12 pkt 1 lit. c i pkt 3 lit. a ustawy mechanizmu pomocowego.
wymienionej w art. 13, zachowują moc do dnia wejścia w
życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie
art. 39f pkt 1 lit. b i c ustawy wymienionej w art. 1, nie
dłużej jednak niż przez 24 miesiące od dnia wejścia w
życie niniejszej ustawy.
4. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie art.
12 pkt 1 lit. b oraz pkt 3 lit. b ustawy wymienionej w art.
13 na lata gospodarcze 2008/2009 i 2009/2010 zachowują
moc.
5. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 3
ust. 10 pkt 2 i art. 12 pkt 1 lit. a ustawy wymienionej w
art. 13, zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów
wykonawczych wydanych na podstawie art. 21 ust. 3 i art.
38h ust. 2 ustawy wymienionej w art. 2, nie dłużej jednak
niż przez 24 miesiące od dnia wejścia w życie niniejszej
ustawy.
ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii
Art. 46 ust. 3) zobowiązanie do przekazywania na żądanie Konieczność wprowadzenia zmiany do ww. przepisu wynika z przekazania zadań
6 pkt 3
marszałka województwa informacji dotyczących zakresu i w zakresie wydawania zezwolenia na działalność w zakresie skupu maku i konopi
celu prowadzonej działalności.
włóknistych marszałkowi województwa.
Art. 51
W przypadku stwierdzenia prowadzenia upraw maku lub Zmiana wynika z konieczności określenia sposobu niszczenia niezgodnej z

71
konopi włóknistych w sposób niezgodny z art. 46 i 47 przepisami plantacji konopi włóknistych w późniejszej fazie wzrostu roślin.
wójt (burmistrz, prezydent miasta) wydaje nakaz
zniszczenia tych upraw przez zaoranie, przekopanie
gruntu albo w inny sposób, który zapewni skuteczne
wykonanie tego nakazu, na koszt prowadzącego uprawę;
nakazowi nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
W zakresie funduszy promocji
ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o Agencji Rynków Rolnych i organizacji niektórych rynków rolnych
Art.13 ust. 4) kwoty nienależnie lub nadmiernie pobranych środków Dotychczasowe przepisy ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji
1
finansowych funduszy promocji produktów rolno- produktów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799) nie przewidywały trybu
spożywczych, udzielonych w ramach wsparcia
postępowania w
przypadkach gdy beneficjent środków funduszy promocji
finansowego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z produktów rolno-spożywczych uzyskał wsparcie nienależnie lub środki funduszy
dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji zostały mu wypłacone nadmiernie. Biorąc pod uwagę kwoty środków, które mogą
produktów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799 zostać wypłacone z rachunków bankowych poszczególnych funduszy promocji
oraz z 2010 r. Nr .., poz. …);
oraz reżim ustawowy związany z gromadzeniem środków zaproponowano
5) kwoty kar administracyjnych, o których mowa w art. 11 wprowadzenie instrumentu umożliwiającego ARR odzyskiwanie środków
ust. 1 pkt 5 lit. e
nienależnie lub nadmiernie pobranych przez beneficjentów.

art. 22 w wpłacający na fundusze promocji produktów rolno- Dostosowanie techniczne, usunięcie publikatora, który został przywołany
ust. 1 pkt 3 spożywczych, o których mowa w ustawie z dnia 22 maja wcześniej
2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-
spożywczych, lub korzystający ze środków tych funduszy

ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno - spożywczych
art. 3 ust. 6
6. Wpłat na fundusze promocji nie nalicza się i Dotychczasowe przepisy ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji
nie pobiera od mleka i towarów stanowiących produktów rolno-spożywczych nie regulują kwestii naliczania i pobierania wpłat
przedmiot:
na fundusze promocji w przypadku gdy towary są sprzedawane z zapasów
1) wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w interwencyjnych gromadzonych przez ARR w związku z realizacją Wspólnej
rozumieniu przepisów ustawy o VAT;
Polityki Rolnej. Oznacza to, że sprzedaż m.in. zbóż z zapasów interwencyjnych
2) sprzedaży z zapasów interwencyjnych Agencji do podmiotów zobowiązanych zgodnie z ustawą o funduszach promocji do
Rynku Rolnego, zwanej dalej „Agencją”;
naliczania i pobierania wpłat na fundusze promocji do naliczenia i pobrania
3) sprzedaży, dokonywanej przez Agencję Rezerw wpłaty na fundusz promocji od ARR. Biorąc pod uwagę, iż ARR jest jednostką

72
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 29 . [ 30 ] . 31 ... 40 ... 48

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: