Rządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami
Rządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2879
- Data wpłynięcia: 2010-03-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o kierujących pojazdami
- data uchwalenia: 2011-01-05
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 30, poz. 151
2879-II
Wzór imiennego upoważnienia do przeprowadzania kontroli
w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego
............................................
............................................
/organ wydający upoważnienie/
/(miejscowość, data/
UPOWA NIENIE NR ............/........
Na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia ...................................
w sprawie szczegółowego zakresu, warunków i trybu kontroli wojewódzkiego ośrodka ruchu
drogowego oraz wzorów dokumentów przy tym stosowanych (Dz. U. Nr ……, poz. ……..),
upoważniam:
Panią/Pana....................................................................................................................................,
(imię i nazwisko osoby upoważnionej)
zatrudnioną/ego na stanowisku ...................................................................................................,
(stanowisko służbowe)
do przeprowadzenia kontroli w ....................................................................................................
(nazwa wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego)
.......................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................... .
Kontrola będzie dotyczyć ............................................................................................................,
(zakres
kontroli)
za okres działalności ośrodka od dnia ................................... do dnia ................................
Kontrola będzie prowadzona od dnia .................................... do dnia ................................
..................................... ....................................
/pieczęć okrągła
organu/
/pieczęć i podpis organu
wydającego upoważnienie/
Kontrola zostaje przedłużona do dnia ............................
....................................
/pieczęć i podpis organu
wydającego upoważnienie/
Nr w spisie dokumentów .............
9
Załącznik nr 3
Wzór pokwitowania za zabezpieczone materiały dowodowe
1 Pieczęć organu
2
Miejscowość
Pokwitowanie nr ..........................
.............................
Data
za zabezpieczone materiały dowodowe
.............................
3
Na podstawie § 11 ust.1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia .................................
w sprawie szczegółowego zakresu, warunków i trybu kontroli wojewódzkiego ośrodka ruchu
drogowego oraz wzorów dokumentów przy tym stosowanych (Dz. U. Nr ...... poz. ...........),
dnia ................................ o godzinie ........................ w związku z przeprowadzaną kontrolą w
...................................................................................................................................................
z siedzibą w ..............................................................................................................................
dokonano zabezpieczenia następujących dokumentów:
L.p. Nazwa
Oznaczenie*
Zwolniono z
Uwagi
zabezpieczenia
4 5
6
7 8
9 Zabezpieczenia dokonano w obecności ...............................................................................
10 11
...................................................
................................................
podpis i pieczęć przedstawiciela ośrodka
podpis i pieczęć osoby kontrolującej
12 Egzemplarz nr ..........................
13 Nr w spisie dokumentów ...........
* wpisać oznaczenie dokumentu zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia
10
Sposób sporządzania pokwitowania za zabezpieczone materiały dowodowe.
§ 1.1. Pokwitowanie sporządza się wyłącznie w przypadku określonym w § 11 ust. 1
rozporządzenia.
2. Numer pokwitowania tworzy się w następujący sposób:
1) pierwsze trzy znaki od lewej strony stanowią liczbę porządkową ze spisu spraw, o
którym mowa w § 26 ust. 1 rozporządzenia. W przypadkach liczb porządkowych
jedno- i dwu- cyfrowych, miejsca przed uzupełnia się zerami;
2) kolejne trzy znaki stanowią numer, o którym mowa w § 24 ust. 3 pkt 3
rozporządzenia. W przypadkach liczb porządkowych jedno- i dwu- cyfrowych,
miejsca przed uzupełnia się zerami;
3) ostatnie dwa znaki stanowią numer, o którym mowa w § 24 ust. 3 pkt 4.
§ 2.1. Pokwitowanie należy wypełniać pismem maszynowym. Nie dotyczy to przypadku § 6
ust. 2 pkt 2 niniejszego załącznika.
2. W wyjątkowych uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wypełnianie pokwitowania
pismem odręcznym. W takim przypadku pokwitowanie wypełnia się czytelnie, pismem
drukowanym.
§ 3.1. W punkcie 1 pokwitowania osoba kontrolująca przystawia pieczęć nagłówkową
organu.
2. Pieczęć powinna zawierać co najmniej:
1) oznaczenie organu;
2) adres siedziby organu.
§ 4. W punkcie 2 pokwitowania osoba kontrolująca wpisuje nazwę miejscowości, w której
pokwitowanie jest sporządzane, oraz datę, w której pokwitowanie sporządzono.
§ 5. W punkcie 3 pokwitowania osoba kontrolująca wpisuje kolejno w miejscach do tego
przeznaczonych:
1) datę zabezpieczenia dokumentów;
2) godzinę zabezpieczenia dokumentów;
3) pełną nazwę kontrolowanego ośrodka lub pełną nazwę jednostki prowadzącej
kontrolowany ośrodek;
4) adres siedziby kontrolowanego ośrodka lub kontrolowanej jednostki prowadzącej
ośrodek, podając miejscowość, nazwę ulicy, numer domu, numer lokalu, jeżeli
występuje.
§ 6.1. W kolumnie 4 wpisuje się numer porządkowy w tabeli zabezpieczonego dokumentu.
2. W kolumnie 5 wpisuje się nazwę zabezpieczonego dokumentu w jej pełnym brzmieniu.
3. W kolumnie 6 wpisuje się oznaczenie dokumentu, które zostało nadane w sposób
określony § 11 ust. 6 rozporządzenia, zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia.
4. W kolumnie 7 wpisuje się datę zwolnienia dokumentu spod zabezpieczenia.
§ 7.1. W kolumnie 8 wpisuje się uwagi, które osoba kontrolująca uzna za ważne z punktu
widzenia sporządzanego pokwitowania.
2. Kolumna, o której mowa w ust. 1 może być wykorzystana w szczególności do:
1) zaznaczenia czy zabezpieczony dokument jest oryginałem czy kopią;
2) pokwitowania przez przedstawiciela ośrodka odebrania dokumentu zwolnionego spod
zabezpieczenia;
3) oznaczenia ilości stron dokumentu;
4) imienia i nazwiska kursanta, którego dotyczy dokument.
11
§ 8. W punkcie 9 pokwitowania wpisuje się imię, nazwisko i stanowisko przedstawiciela
kontrolowanego ośrodka, w obecności którego dokonano zabezpieczenia materiałów
dowodowych.
§ 9.1. W punkcie 10 pokwitowania własnoręczny podpis składa osoba wymieniona w § 7
niniejszego załącznika.
2. W przypadku odmowy podpisania pokwitowania, wpisuje się powód odmowy jego
podpisania.
§ 10. W punkcie 11 pokwitowania własnoręczny podpis składa osoba kontrolująca.
§ 11.1. W punkcie 12 pokwitowania wpisuje się numer egzemplarza.
2. W punkcie 12 pokwitowania może wystąpić wyłącznie cyfra „1” lub „2”.
§ 12. W punkcie 13 pokwitowania wpisuje się numer w spisie dokumentów, o którym mowa
w § 26 ust.1.
§ 13. W przypadku, o którym mowa w § 8 ust. 2 niniejszego załącznika, pokwitowanie może
być doręczone zgodnie z przepisami Kpa.
§ 14. Pokwitowanie nie może zawierać skreśleń ani poprawek.
12
Załącznik nr 4
Sposób oznaczania zabezpieczonych dokumentów
§ 1.1. Materiały, o których mowa w §11 ust.1 oznacza się przez wykonanie na nich odcisku
pieczęci, której wzór został przedstawiony poniżej, a następnie wypełnienie odpowiednich pól
i złożenie podpisów.
2. Jeżeli na zabezpieczanym materiale brakuje miejsca na wykonanie odcisku pieczęci,
należy wykonać następujące czynności:
1) dokleić do dokumentu banderolę papierową, w sposób nie powodujący
nieczytelności jakichkolwiek zapisów w dokumencie;
2) krawędź banderoli należy opieczętować w ten sposób, że część pieczęci jest
odciśnięta na banderoli, a druga część na dokumencie, do którego doklejona jest
banderola. Do pieczętowania używa się pieczęci urzędowej;
3) na banderoli należy odcisnąć pieczęć, o której mowa w ust.1.
§ 2.1. Pieczęć zawiera wolne miejsca, które wypełnia osoba kontrolująca.
2. Po wyrazie „zabezpieczono:” osoba kontrolująca wpisuje pełną nazwę zabezpieczanego
dokumentu.
3. Po wyrazach „pokwitowanie nr” osoba kontrolująca wpisuje numer pokwitowania, o
którym mowa w § 11 ust.1 rozporządzenia.
4. Po wyrazach „w obecności” wpisuje się imię i nazwisko przedstawiciela ośrodka, o
którym mowa w § 6 rozporządzenia, lub pracownika, o którym mowa w § 9 ust. 3
rozporządzenia.
5. Pozostałe rubryki wypełnia się zgodnie z ich opisem.
Wzór pieczęci do oznaczania zabezpieczonych dokumentów
Nazwa i adres
Miejscowość
organu kontrolującego
Data _ _._ _._ _ _ _ r., godzina .......
Zabezpieczono: ............................................................................
......................................................................................................
m
pokwitowanie nr ..........................................................................
w obecności:
m
30 m
...................................... ...................................
podpis i pieczęć przedstawiciela ośrodka podpis i pieczęć osoby kontrolującej
70 m
Zwolniono z zabezpieczenia,
m
dnia _ _._ _._ _ _ _ r., godzina .......
.................................
25 m
podpis i pieczęć osoby kontrolującej
90 mm
13