eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o rybołówstwie

Rządowy projekt ustawy o rybołówstwie

- określenie właściwość organów w sprawach: nadawania i cofania uprawnień do wykonywania rybołówstwa, racjonalnego wykonywania rybołówstwa, w tym ochrony żywych zasobów morza, kontroli i nadzoru nad wykonywaniem rybołówstwa oraz obrotem produktami rybołówstwa - uregulowanych w przepisach Unii Europejskiej dotyczących Wspólnej Polityki Rybackiej;- ustalenie zasad wykonywania rybołówstwa w wodach morskich oraz tryb postępowania, w zakresie nieuregulowanym w przepisach Unii Europejskiej dotyczących Wspólnej Polityki Rybackiej lub nakazanym albo umożliwionym w tych przepisach do uregulowania przez państwo członkowskie Unii Europejskiej;- utrata mocy ustawy z dnia 19 lutego 2004 r. o rybołówstwie;

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2714
  • Data wpłynięcia: 2010-01-25
  • Uchwalenie:

2714-1

.
w ust. 1 pkt 1 lit. a lub b, właściciel statku rybackiego jest obowiązany złożyć w terminie
30 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniającej dokonanie tej zmiany.
4. W przypadku gdy zmiana wpisu w rejestrze dotyczy zmiany właściciela statku
rybackiego zaistniałej w wyniku następstwa prawnego, następca prawny może złożyć
wniosek o dokonanie zmiany w rejestrze również po upływie terminu, o którym mowa
w ust. 3, jeżeli zachowanie tego terminu nie było możliwe z powodu postępowania
dotyczącego ustalenia następstwa prawnego toczącego się na podstawie odrębnych
przepisów, a następstwo prawne dotyczące statku rybackiego zostanie wykazane
odpowiednimi dokumentami.

Art. 20. 1. Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze w przypadku, o którym
mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1, składa się do okręgowego inspektora rybołówstwa morskiego
właściwego dla portu macierzystego statku rybackiego.
2. Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze zawiera:
1) numer statku rybackiego we wspólnotowym rejestrze floty rybackiej;
2) oznakę rybacką;
3) nazwę statku rybackiego, jeżeli została nadana;
4) dane, których dotyczy zmiana, lub informację o przyczynach wycofania statku
rybackiego z wykonywania rybołówstwa morskiego;
5) informację, czy modernizacja statku rybackiego została przeprowadzona
z
wykorzystaniem pomocy publicznej z tytułu inwestycji na statkach rybackich
i selektywności – w przypadku zmiany dotyczącej zwiększenia zdolności połowowej
statku rybackiego.
3. Do wniosku o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze dołącza się:
1) dokumenty
potwierdzające dane, których dotyczy zmiana wpisu w rejestrze;
2) dokument
określający zakres wykonanych prac modernizacyjnych na statku
rybackim wydany przez instytucję, pod nadzorem której została przeprowadzona
modernizacja statku rybackiego;
3) oświadczenie właściciela statku rybackiego o spełnieniu warunków określonych
w art. 8 lit. d i f rozporządzenia nr 1438/2003, potwierdzone przez okręgowego
inspektora rybołówstwa morskiego właściwego dla portu macierzystego statku
rybackiego, po przeprowadzonych w tym celu oględzinach statku rybackiego –
15


.
w przypadku gdy zmiana dotyczy zwiększenia pojemności brutto statku rybackiego
o długości całkowitej co najmniej 15 m w wyniku przeprowadzenia jego modernizacji
zgodnie z art. 11 ust. 5 rozporządzenia nr 2371/2002;
4) ważny dokument bezpieczeństwa statku rybackiego wydany zgodnie
z przepisami o bezpieczeństwie morskim – w przypadku zmiany, o której mowa w art. 19
ust. 1 pkt 1 lit. c.
4. Do rozpatrywania wniosku o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze stosuje się
odpowiednio przepisy art. 9 ust. 2 – 5.

Art. 21. 1. Minister właściwy do spraw rybołówstwa dokonuje zmiany wpisu
w rejestrze przez zatwierdzenie w systemie teleinformatycznym wprowadzonych przez
okręgowego inspektora rybołówstwa morskiego danych lub informacji, o których mowa
w art. 20 ust. 2 pkt 4.
2. O dokonaniu zmiany wpisu w rejestrze w przypadku, o którym mowa w art. 19
ust. 1 pkt 1 lit. b, minister właściwy do spraw rybołówstwa powiadamia, w formie pisemnej,
właściciela statku rybackiego, w terminie 7 dni od dnia jej dokonania.

Art. 22. 1. Minister właściwy do spraw rybołówstwa odmawia, w drodze decyzji,
dokonania zmiany wpisu w rejestrze w przypadku, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. a
– w zakresie zwiększenia zdolności połowowej statku rybackiego, na który została wydana
licencja połowowa i nie utraciła ona ważności, lub lit. c, jeżeli:
1) nie są spełnione warunki określone w art. 11 ust. 5 rozporządzenia nr 2371/2002
i art. 8 rozporządzenia nr 1438/2003 – w przypadku zmiany dotyczącej zwiększenia
pojemności brutto statku rybackiego o długości całkowitej co najmniej 15 m w wyniku
przeprowadzenia modernizacji tego statku na zasadach określonych w tych przepisach
albo
2) nie są spełnione warunki określone w art. 13 rozporządzenia nr 2371/2002 lub
właściciel statku rybackiego nie dysponuje zdolnością połowową albo dokonanie
zmiany wpisu w rejestrze spowodowałoby przekroczenie zdolności połowowej, którą
dysponuje właściciel tego statku rybackiego.

2. Minister właściwy do spraw rybołówstwa odmawia, w drodze decyzji, dokonania
zmiany wpisu w rejestrze w przypadku, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. a, w zakresie
16


.
wpisu narzędzia połowowego ciągnionego dla statku rybackiego o długości całkowitej
mniejszej od 12 m, dla którego przed modernizacją nie były wpisane w rejestrze narzędzia
połowowe ciągnione albo który został wprowadzony do wykonywania rybołówstwa
morskiego w miejsce statku rybackiego bez wpisanych dla niego w rejestrze narzędzi
połowowych ciągnionych, a na modernizację albo wymianę tego statku została przyznana
dodatkowa zdolność połowowa i nie upłynęło 5 lat od dnia dokonania zmiany wpisu
w rejestrze dotyczącej zwiększenia zdolności połowowej tego statku albo od dnia wpisu do
rejestru statku rybackiego wprowadzonego w miejsce statku wymienianego.

Rozdział 3
Wykonywanie rybołówstwa w wodach morskich

Art. 23. 1. Licencja połowowa, zwana dalej „licencją”, jest wydawana przez ministra
właściwego do spraw rybołówstwa, w drodze decyzji, na dany statek rybacki, na wniosek
właściciela tego statku, w przypadku:
1) dokonania wpisu statku rybackiego do rejestru;
2) dokonania zmiany wpisu w rejestrze w przypadku, o którym mowa w art. 19 ust. 1
pkt 1 lit. a – jeżeli skutkuje ona zmianą danych zawartych w wydanej licencji, oraz
lit. c;
3) utraty dotychczasowej licencji wydanej na dany statek rybacki.
2. Licencja jest wydawana na czas nieokreślony.
3. Licencja wydawana w związku z dokonaniem zmiany wpisu w rejestrze:
1) w przypadku, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. a, z wyłączeniem przypadku
zmiany właściciela statku rybackiego, lub
2) z powodu utraty dotychczasowej licencji wydanej na dany statek rybacki
– zachowuje numer, jaki miała dotychczasowa licencja wydana na ten statek rybacki.

Art. 24. 1. Wniosek o wydanie licencji, o którym mowa w art. 23 ust. 1, zawiera:
1) imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę, siedzibę i adres właściciela
statku rybackiego;
2) numer statku rybackiego we wspólnotowym rejestrze floty rybackiej, jeżeli został nadany
17


.
przed złożeniem wniosku o wydanie licencji;
3) oznakę rybacką.

2. W przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 3, do wniosku o wydanie licencji
dołącza się oświadczenie o utracie dotychczasowej licencji wydanej na dany statek rybacki.
3. Wniosek o wydanie licencji składa się do okręgowego inspektora rybołówstwa
morskiego właściwego dla portu macierzystego statku rybackiego.
4. Okręgowy inspektor rybołówstwa morskiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania
wniosku o wydanie licencji, dokonuje sprawdzenia kompletności i poprawności wypełnienia
tego wniosku.
5. Jeżeli okręgowy inspektor rybołówstwa morskiego stwierdzi, że wniosek o wydanie
licencji nie spełnia wymagań, o których mowa w ust. 1 lub 2, wzywa wnioskodawcę,
w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie określonym w wezwaniu, nie krótszym
jednak niż 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. Jeżeli wnioskodawca, mimo wezwania, o którym mowa w ust. 5, nie usunął braków
w terminie, wniosek o wydanie licencji pozostawia się bez rozpoznania, o czym należy
pouczyć w wezwaniu.
7. Po dokonaniu czynności, o których mowa w ust. 4 lub 5, okręgowy inspektor
rybołówstwa morskiego przekazuje ministrowi właściwemu do spraw rybołówstwa wniosek
o wydanie licencji spełniający wymagania określone w ust. 1 i 2.
8. Właściciel statku rybackiego odbiera licencję za pośrednictwem okręgowego
inspektora rybołówstwa morskiego właściwego dla portu macierzystego statku rybackiego
albo w siedzibie urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rybołówstwa.
9. W czasie wykonywania rybołówstwa morskiego licencja znajduje się na statku
rybackim, na który została wydana.

Art. 25. Minister właściwy do spraw rybołówstwa odmawia, w drodze decyzji,
wydania licencji, w przypadku:
1) gdy statek rybacki, którego dotyczy wniosek o wydanie licencji, nie jest wpisany
do rejestru;
2) odmowy dokonania zmiany wpisu w rejestrze na podstawie art. 22.

18


.
Art. 26. Minister właściwy do spraw rybołówstwa określi, w drodze rozporządzenia,
wzór licencji, mając na względzie przepisy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1281/2005 z dnia
3 sierpnia 2005 r. w sprawie zarządzania licencjami połowowymi oraz minimum informacji,
jakie mają być w nich zawarte (Dz. Urz. UE L 203 z 04.08.2005, str. 3, z późn. zm.), zwanego
dalej „rozporządzeniem nr 1281/2002”, oraz zapewnienie możliwości identyfikacji statku
rybackiego.

Art. 27. 1. Licencja traci ważność w przypadku:
1) wycofania statku rybackiego z wykonywania rybołówstwa morskiego – z dniem:
a) w którym decyzja, o której mowa w art. 17 ust. 1, stała się ostateczna, lub
b) złożenia wniosku o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze w przypadku, o którym
mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. b;
2) odmowy dokonania zmiany wpisu w rejestrze w zakresie zwiększenia zdolności
połowowej statku rybackiego – z dniem, w którym decyzja, o której mowa w art. 22, stała
się ostateczna;
3) gdy zdolność połowowa statku rybackiego jest większa od określonej w licencji
wydanej na ten statek, a właściciel statku nie złożył w terminie wniosku o dokonanie
zmiany wpisu w rejestrze, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. a – z dniem upływu
tego terminu;
4) wydania nowej licencji na dany statek rybacki z powodu:
a) dokonania zmiany wpisu w rejestrze w przypadku, o którym mowa w art. 19
ust. 1 pkt 1 lit. a, jeżeli skutkuje ona zmianą danych zawartych w dotychczasowej
licencji wydanej na ten statek rybacki, lub
b) utraty dotychczasowej licencji wydanej na ten statek rybacki
– z dniem doręczenia nowej licencji.
2. W przypadku wydania decyzji, o której mowa w art. 17 ust. 1 albo art. 22, statek
rybacki, którego dotyczy ta decyzja, nie może być wykorzystywany do wykonywania
rybołówstwa od dnia jej doręczenia.

Art. 28. 1. Wykonywanie rybołówstwa morskiego w danym roku kalendarzowym
wymaga uzyskania specjalnego zezwolenia połowowego.
19


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 18

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: