eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz ustawy - Prawo ochrony środowiska

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz ustawy - Prawo ochrony środowiska

projekt ustawy dotyczy zmiany koncepcji sprawowania nadzoru nad jakością wody w kąpielisku czy miejscu wykorzystywanym do kąpieli

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2667
  • Data wpłynięcia: 2010-01-11
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo wodne
  • data uchwalenia: 2010-03-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 44, poz. 253

2667

7. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany do nieodpłatnego przekazywania
informacji zawartych w ewidencji kąpielisk na wniosek właściwego państwowego
powiatowego inspektora sanitarnego lub organów właściwych w
sprawach
gospodarowania wodami.

Art. 34c. 1. Organizator kąpieliska jest obowiązany oznakować kąpielisko.
2. Jakość wody w kąpielisku powinna odpowiadać wymaganiom określonym
w przepisach wydanych na podstawie art. 50 ust. 3.

Art. 34d. 1. Organizator miejsca wykorzystywanego do kąpieli wykonuje badanie jakości
wody nie wcześniej niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia jego funkcjonowania oraz
przynajmniej raz w trakcie jego funkcjonowania, a także każdorazowo w przypadku
wzrokowego stwierdzenia zanieczyszczeń niekorzystnie wpływających na jakość wody
i mogących stanowić zagrożenie zdrowotne dla kąpiących się tam osób.
2. Organizator miejsca wykorzystywanego do kąpieli jest obowiązany oznakować
miejsce wykorzystywane do kąpieli.
3. Organizator miejsca wykorzystywanego do kąpieli niezwłocznie przekazuje
właściwemu państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu wyniki badań,
o których mowa w ust. 1, oraz informacje o wystąpieniu zmian, które mogą wpływać na
pogorszenie jakości wody.
4. Jakość wody w miejscu wykorzystywanym do kąpieli powinna odpowiadać
wymaganiom określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 50 ust. 3.
5. Na podstawie wyników badania wody państwowy powiatowy inspektor sanitarny
dokonuje bieżącej oceny jakości wody, czy spełnia ona wymagania określone
w przepisach wydanych na podstawie art. 50 ust. 3.
6. W przypadku gdy wyniki badań wykonanych przez organizatora miejsca
wykorzystywanego do kąpieli mogą wskazywać na to, że woda w miejscu
wykorzystywanym do kąpieli nie spełnia wymagań określonych w przepisach wydanych
na podstawie art. 50 ust. 3, właściwy państwowy powiatowy inspektor sanitarny
przeprowadza kontrolę urzędową, o której mowa w art. 163 ust. 2.

5
Art. 34e. 1. Państwowy powiatowy inspektor sanitarny jest obowiązany do nieodpłatnego,
niezwłocznego przekazywania wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta informacji
dotyczących oceny jakości wody w kąpielisku i miejscu wykorzystywanym do kąpieli,
klasyfikacji wody w kąpielisku oraz zakazu kąpieli. Informacje, o których mowa w zdaniu
pierwszym, wójt, burmistrz, prezydent miasta niezwłocznie zamieszcza w ewidencji
kąpielisk.
2. Państwowy powiatowy inspektor sanitarny jest obowiązany do nieodpłatnego,
niezwłocznego przekazywania organizatorowi pochodzących z kontroli urzędowej
informacji dotyczących ocen jakości wody w kąpielisku i miejscu wykorzystywanym do
kąpieli oraz klasyfikacji wody w kąpielisku.

Art. 34f. 1. Po podjęciu uchwały, o której mowa w art. 34a ust. 1, wójt, burmistrz lub
prezydent miasta przedstawia właściwemu państwowemu powiatowemu inspektorowi
sanitarnemu informację o liczbie kąpielisk i podaje przyczynę zmian w liczbie kąpielisk
w porównaniu do poprzedniego sezonu kąpielowego. Do informacji dołącza się wykaz
kąpielisk.
2. Główny Inspektor Sanitarny przed rozpoczęciem sezonu kąpielowego przedstawia
Komisji Europejskiej informację o liczbie kąpielisk i podaje przyczynę zmian w liczbie
kąpielisk w porównaniu do poprzedniego sezonu kąpielowego. Do informacji dołącza się
wykaz kąpielisk.

Art. 34g. Minister właściwy do spraw zdrowia w porozumieniu z ministrem właściwym do
spraw gospodarki wodnej oraz ministrem właściwym do spraw gospodarki morskiej
określi, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółowy zakres danych i informacji objętych ewidencją kąpielisk,
2) wzór ewidencji kąpielisk,
3) sposób oznakowania kąpieliska i miejsca wykorzystywanego do kąpieli
– mając na względzie zagrożenia zdrowotne dla kąpiących się osób, a także
przekazywanie społeczeństwu aktualnych informacji o jakości wody w kąpielisku
i miejscu wykorzystywanym do kąpieli oraz zaleceniach organów Państwowej Inspekcji
Sanitarnej.

6
Art. 34h. 1. Organizatorzy kąpielisk mogą łączyć kąpieliska, w przypadku gdy:
1) kąpieliska sąsiadują ze sobą;
2) kąpieliska uzyskały zbliżone oceny jakości wody za poprzednie 4 lata;
3) profile wody w kąpielisku wskazują na wspólne czynniki ryzyka lub ich brak.
2. Organizatorzy kąpielisk mogą dokonywać podziału kąpielisk, gdy jest to uzasadnione
jakością wody w kąpielisku lub jego części.
3. Łączenie albo podział kąpielisk odbywa się w trybie przepisów art. 34a oraz wymaga
uzasadnienia.

Art. 34i. W przypadku zaprzestania prowadzenia przez organizatora kąpieliska lub miejsca
wykorzystywanego do kąpieli tracą one swój status, a organizator jest obowiązany usunąć
oznakowanie tych miejsc.

Art. 34j. 1. Kąpielisko może funkcjonować, jeżeli jakość wody w nim została
sklasyfikowana co najmniej jako dostateczna, zgodnie z art. 163 ust. 1 pkt 2.
2. Jeżeli woda w kąpielisku została zakwalifikowana jako niedostateczna, zgodnie
z art. 163 ust. 1 pkt 2, kąpielisko może funkcjonować pod warunkiem podjęcia działań
mających na celu:
1) ochronę zdrowia ludzkiego i poprawę jakości wody, w tym wprowadzenia zakazu
kąpieli w danym sezonie kąpielowym albo tymczasowego zakazu kąpieli;
2) ustalenie przyczyn nieosiągnięcia dostatecznej klasyfikacji jakości wody
w kąpielisku;
3) zapobieżenie, zmniejszenie lub wyeliminowanie przyczyn zanieczyszczenia;
4) przekazanie społeczeństwu informacji dotyczącej jakości wody w kąpielisku
w sposób niebudzący wątpliwości co do stwierdzonych zagrożeń.”;

4) w art. 38:
a) w ust. 3 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) wykorzystywania do kąpieli;”,
b) po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Dla realizacji celu określonego w ust. 3 pkt 2a:
7
1) organizator sporządza profil wody w kąpielisku, aktualizuje go i przekazuje
właściwemu wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta oraz
dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej, a w przypadku
kąpielisk morskich właściwemu terytorialnie dyrektorowi urzędu morskiego
oraz podejmuje działania mające na celu obniżenie ryzyka zanieczyszczenia
wody w kąpielisku, w tym w szczególności działania określone w art. 163
ust. 4 pkt 2 i 7;
2) organy administracji publicznej są obowiązane udostępniać informacje, które
mogą być wykorzystane przy sporządzaniu profilu wody w kąpielisku; za
udostępnienie informacji pobiera się opłatę ustaloną na podstawie
rzeczywistych nakładów poniesionych na realizację tego obowiązku;
3) organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej wykonują działania określone
w art. 163 ust. 2 oraz art. 163b i 163c.”;

5) w art. 38a dodaje się ust. 7 w brzmieniu:
„7. Minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do
spraw gospodarki wodnej, ministrem właściwym do spraw gospodarki morskiej
i ministrem właściwym do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób sporządzania profilu wody w kąpielisku,
2) szczegółowy zakres informacji zawartych w profilu wody w kąpielisku i sposób
ich przedstawiania,
3) sposób i tryb dokonywania aktualizacji profilu wody w kąpielisku
– mając na względzie poprawę jakości wody w kąpieliskach i ochronę zdrowia
publicznego.”;

6) w art. 41 w ust. 1 w pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) dwuchloro-dwufenylo-trójchloroetanu (DDT), polichlorowanych bifenyli (PCB),
polichlorowanych trifenyli (PCT), aldryny, dieldryny, endryny, izodryny,
heksachlorocykloheksanu (HCH),”;

7) w art. 50 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
8
„3. Minister właściwy do spraw zdrowia w porozumieniu z ministrem właściwym do
spraw gospodarki wodnej oraz ministrem właściwym do spraw gospodarki morskiej
określi, w drodze rozporządzenia:
1) wymagania, jakim powinna odpowiadać woda w kąpielisku i miejscu
wykorzystywanym do kąpieli;
2) zakres badania wody w kąpielisku i miejscu wykorzystywanym do kąpieli;
3) metody referencyjne badania wody w kąpielisku i miejscu wykorzystywanym do
kąpieli;
4) sposób pobierania, przechowywania i transportu przed analizą próbek wody
z kąpieliska i miejsca wykorzystywanego do kąpieli;
5) sposób klasyfikacji wody w kąpielisku;
6) sposób oceny jakości wody w kąpielisku i w miejscu wykorzystywanym do kąpieli;
7) szczegółowy sposób dokumentowania kontroli wewnętrznej;
8) szczegółowy sposób oceny kontroli wewnętrznej.”;

8) w art. 92 w ust. 3 dodaje się pkt 17 w brzmieniu:
„17) opiniowanie projektów uchwał przygotowywanych przez wójta, burmistrza lub
prezydenta miasta wyznaczających kąpieliska znajdujące się w regionie wodnym.”;

9) w art. 113:
a) w ust. 3 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) wykazy wód powierzchniowych wykorzystywanych do celów rekreacyjnych;”,
b) dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
„6. Na potrzeby planów, o których mowa w ust. 1, wykorzystuje się profile wody
w kąpieliskach, o których mowa w art. 38 ust. 4a.”;

10) w art. 153 w ust. 2 po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:
„8a) profili wody w kąpieliskach;”;

11) w art. 155a dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
„8. Główny Inspektor Ochrony rodowiska, Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki
Wodnej i Główny Inspektor Sanitarny ustalają, w drodze porozumienia, rodzaj, zakres
9
strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 12

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: