eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej

Rządowy projekt ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej

- wprowadzenie ustawy określającej zasady tworzenia oraz użytkowania infrastruktury informacji przestrzennej oraz organy administracji właściwe w tych sprawach;

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2562
  • Data wpłynięcia: 2009-11-27
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o infrastrukturze informacji przestrzennej
  • data uchwalenia: 2010-03-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 76, poz. 489

2562-cz-2

§ 7. Dane, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, § 4 ust. 1 pkt 3 oraz § 6 ust. 2 pkt 1,
wykazuje się w ewidencji w układzie 1992.

§ 8. Podstawą system informatycznego stosowanego do prowadzenia ewidencji jest baza
danych, której logiczny model powinien być zgodny z modelem pojęciowym,
przedstawionym przy pomocy języka UML.

§ 9. 1. Zbiory danych ewidencyjnych udostępnia się w postaci dokumentów
elektronicznych w formacie GML, zgodnie ze schematem XSD.
2. Identyfikacji obiektów w zbiorach danych udostępnianych na zasadach określonych w
ust. 1 dokonuje się przy pomocy identyfikatora oraz systemowego identyfikatora bazy danych
ewidencji.

§ 10. Aktualizacji danych ewidencji dokonuje się, jeżeli:
1) nastąpiła zmiana nazwy miejscowości, rodzaju miejscowości lub przebiegu jej granic;
2) nastąpiła zmiana nazwy ulicy lub jej przebieg;
3) wyznaczona została nowa ulica;
4) w wyniku opracowania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego rozszerzeniu uległy tereny przeznaczone pod budownictwo;
5) budynek objęty ewidencją zmienił status z prognozowanego na istniejący;
6) wybudowany został budynek, który nie był przedmiotem prognozy przy zakładaniu
ewidencji;
7) istniejąca numeracja porządkowa budynków zawiera wady, utrudniające
wykorzystywania.
§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji









4


UZASADNIENIE
do projektu rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów


Projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie
ewidencji miejscowości, ulic i adresów opracowany został na podstawie art. 47b ust. 2 ustawy
z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz.
2027, z późn. zm.)
Projekt
rozporządzenia określa organizację i tryb ustalania danych ewidencji
miejscowości, ulic i adresów oraz tworzenia bazy danych tej ewidencji, jej aktualizacji
i udostępniania. Zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów należy do
zadań gminy.

Uregulowania zawarte w projekcie rozporządzenia mają na celu zachowanie w jak
najszerszym zakresie dotychczasowych danych adresowych w celu zminimalizowania
kosztów zmian nakładanych na obywateli przy utrzymaniu harmonizacji zbiorów danych tej
ewidencji ze zbiorami innych adresów publicznych.






5



Ocena skutków regulacji (OSR)

1.
Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie
Projekt odnosi się do działania organów administracji rządowej i samorządowej,
w szczególności organów Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.
2.
Konsultacje społeczne
Projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Głównego Urzędu Geodezji
i Kartografii. Ponadto zostanie skonsultowany z organizacjami społeczno – zawodowymi
działającymi w obszarze geodezji i kartografii: Stowarzyszeniem Geodetów Polskich,
Stowarzyszeniem Kartografów Polskich, Geodezyjną Izbą Gospodarczą oraz Polską Geodezją
Komercyjną - Federacją Organizacji Przedsiębiorców Geodezyjnych.
3.
Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego

Wejście w życie rozporządzenie nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa
oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Proponowane w projekcie nie zwiększy
bowiem zakresu zadań wykonywanych w ramach działalności ustawowej przez organy
administracji rządowej i samorządowej.
4.
Wpływ rozporządzenia na rynek pracy
Regulacje zawarte w projekcie nie będą miały wpływu na rynek pracy.
5.
Wpływ rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki i funkcjonowanie
przedsiębiorstw

Regulacje zawarte w projekcie nie będą miały wpływu na konkurencyjność gospodarki i
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6.
Wpływ rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny
Regulacje zawarte w projekcie nie będą miały wpływu na sytuację i rozwój regionalny.


6
Projekt

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)

z dnia .......................... 2009 r.

w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących
centralnego rejestru form ochrony przyrody


Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U.
Nr 92, poz. 880 z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:
1) zakres informacji gromadzonych w centralnym rejestrze form ochrony przyrody,
zwanym dalej „rejestrem”;
2) organizację tryb i standardy techniczne tworzenia rejestru;
3) sposób aktualizacji rejestru oraz sposób udostępniania danych zawartych w rejestrze.

§ 2. 1. Rejestr, zawiera następujące dane:
1) kod jednoznacznie identyfikujący dany obszar lub obiekt chroniony nadawany przez
Generalnego Dyrektora Ochrony rodowiska;
2) nazwę obszaru lub obiektu chronionego;
3) datę utworzenia lub ustanowienia formy ochrony przyrody;
4) określenie formy ochrony przyrody, rodzaju, typu i podtypu rezerwatu przyrody oraz rodzaju
użytku ekologicznego;
5) numer aktu prawnego, o utworzeniu lub ustanowieniu danej formy ochrony przyrody
oraz oznaczenie miejsca publikacji, w którym został ogłoszony akt o utworzeniu lub
ustanowieniu formy ochrony przyrody;
6) opis granicy obszaru chronionego w postaci listy punktów współrzędnych wierzchołków
załamania granicy w układzie WGS 84, z dokładnością minimalną 5 m;
7) współrzędne geograficzne pomnika przyrody w układzie WGS 84, z dokładnością minimalną
5 m;
8) określenie położenia geograficznego i administracyjnego formy ochrony przyrody (działka
ewidencyjna, obręb ewidencyjny, gmina, powiat, województwo);
9) wskazanie powierzchni, jeżeli można ją określić, z wyszczególnieniem formy własności i
rodzajów gruntów;
10) opis formy ochrony przyrody;
11) informację, czy dany obszar lub obiekt albo ich część podlega ochronie zgodnie z prawem
międzynarodowym;

1) Minister rodowiska kieruje działem administracji rządowej – środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra rodowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 113, poz. 954 i Nr 130, poz. 1087, z 2007 r.
Nr 75, poz. 493, Nr 176, poz. 1238 i Nr 181, poz. 1286, z 2008 r. Nr 154, poz.958, Nr 199, poz.1227 i Nr 201, poz.
1237 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97.
12) informację o planie ochrony oraz oznaczenie miejsca publikacji, w którym został ogłoszony
akt o ustanowieniu tego planu;
13) datę likwidacji formy ochrony przyrody, powód likwidacji oraz nazwę i numer aktu
prawnego, na podstawie którego dokonano likwidacji.

2. Wyszczególnienie form własności i rodzaju gruntów, o którym mowa w pkt 8, nie dotyczy
parków krajobrazowych, obszarów chronionego krajobrazu i zespołów przyrodniczo-
krajobrazowych.

§ 3. 1.Rejestr prowadzony jest w formie systemu internetowego działającego na poziomach:
Generalna Dyrekcja Ochrony rodowiska, regionalna dyrekcja ochrony środowiska, urzędy
wojewódzkie, urzędy gmin.

2. System jest prowadzony na informatycznych nośnikach danych w rozumieniu art. 3 pkt 1
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501 oraz z 2008 r. Nr
127, poz. 817).

§ 4. 1.Wpis do rejestru polega na wprowadzeniu do systemu informatycznego danych,
o których mowa w § 2.

2. Wpisów do rejestrów dokonuje się na podstawie aktu o utworzeniu lub ustanowieniu
danej formy ochrony przyrody.

3. Dane zamieszczone w rejestrze przez urzędy wojewódzkie oraz urzędy gmin są
akceptowane przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska.

4. Z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze oraz nadania kodu, o którym mowa w § 2 pkt
1, wpis uważa się za dokonany.

§ 5. Zmiany danych w rejestrze lub wykreślenie z rejestru formy ochrony przyrody, są
dokonywane w ciągu 30 dni od daty wejścia w życie aktu prawnego, na podstawie którego
dokonano zmiany danych lub likwidacji formy ochrony przyrody.

§ 6. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się poprzez jego zamieszczenie na stronie
internetowej Generalnej Dyrekcji Ochrony rodowiska.

§ 7. Generalna Dyrekcja Ochrony rodowiska, regionalne dyrekcje ochrony środowiska
gromadzą dokumenty stanowiące podstawę wpisu, zmiany wpisu lub wykreślenia z rejestru.

§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.



Minister Środowiska


………………………

2
strony : 1 ... 90 ... 130 ... 134 . [ 135 ] . 136

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: