eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz niektórych innych ustaw

projekt ustawy dotyczy liberalizacji niektórych przepisów dotyczących np. zatwierdzenia dla rozpoczynanej działalności gospodarczej, zwolnienia zakładów żywienia zbiorowego typu zamkniętego z obowiązku pobierania i przechowywania próbek żywności; uproszczenia zasad prowadzenia działalności gospodarczej związanej z produkcją i obrotem żywnością, a także materiałami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2411
  • Data wpłynięcia: 2009-10-05
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2010-01-08
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 21, poz. 105

2411-cz-2

w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597). Przedmiot regulacji nie jest objęty
prawem Unii Europejskiej.
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje dodatkowych skutków finansowych dla
budżetu państwa.
Projekt wstępny

Strona 22 z 22
OCENA SKUTKÓW REGULACJI


1. Podmioty, na które oddziałuj projektowane regulacje
Projektowane rozporządzenie obejmuje zakresem regulacji producentów żywności
i podmioty wprowadzające do obrotu grzyby i przetwory grzybowe oraz inne środki spożywcze
zawierające w swoim składzie grzyby oraz konsumentów.

2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych

W ramach konsultacji projekt zostanie przekazany związkom i zrzeszeniom przedsiębiorców
branży spożywczej zajmujących się produkcją i obrotem żywnością, w tym Radzie Gospodarki
ywnościowej oraz organizacjom konsumentów – Radzie Krajowej Federacji Konsumentów,
Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich i Stowarzyszeniu Ochrony Zdrowia Konsumentów.
Wyniki konsultacji zostaną omówionej w niniejszej ocenie po ich zakończeniu.
Projekt zostanie również opublikowany na stronach Biuletynu Informacji Publicznej
Ministerstwa Zdrowia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz.
337).

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego
Projektowane regulacje nie będą miały wpływu na budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Regulacje zaproponowane w projekcie rozporządzenia nie będą miały wpływu na rynek
pracy.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Projektowane regulacje nie będą miały wpływu na konkurencyjność gospodarki

i przedsiębiorczość.
Projekt wstępny

Strona 23 z 23

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Regulacje zaproponowane w projekcie rozporządzenia nie będą miały wpływu na sytuację
i rozwój regionalny.

7. Wpływ regulacji na zdrowie ludzi
Projektowane regulacje przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa żywności obejmującej
grzyby i przetwory grzybowe. Tym samym projektowane regulacje pozytywnie wpłyną na stan
zdrowia społeczeństwa.



09/58rch
Projekt wstępny

Strona 24 z 24




ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)




z dnia……………2009 r.
w sprawie szczególnych wymagań higienicznych w zakresie transportu morskiego luzem
cukru surowego, olejów płynnych i tłuszczów 2)

Na podstawie art. 70 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności
i żywienia (Dz. U. Nr 171, poz. 1225, z 2008 r. Nr 214, poz. 1346, Nr 223, poz. 1463 i Nr 234,
poz. 1570 oraz z 2009 r. Nr 98, poz. 817 i Nr… , poz…) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa wymagania higieniczne w transporcie morskim luzem:
1) cukru surowego,
2) płynnych olejów i tłuszczów
- stanowiące odstępstwa od wymagań określonych w rozdziale IV ust. 4 załącznika II do
rozporządzenia (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r.
w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. WE L 139 z 30.04.2004, str. 1; Dz. Urz. UE
Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 34, str. 319).


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U.
Nr 216, poz. 1607).
2) Rozporządzenie wdraża następujące dyrektywy:
1) dyrektywę Komisji 96/3/WE z dnia 26 stycznia 1996 r. przyznającą odstępstwo od niektórych przepisów
dyrektywy Rady 93/43/EWG w sprawie higieny środków spożywczych w odniesieniu do transportu morskiego
płynnych olejów i tłuszczów luzem (Dz. Urz. WE L 21 z 27.01.1996, str. 42; Dz. Urz. UE Polskie wydanie
specjalne, rozdz. 13, t. 15, str. 432, z późn. zm.),
2)
dyrektywę Komisji 98/28/WE z dnia 29 kwietnia 1998 r. przyznającą odstępstwo od niektórych przepisów
dyrektywy 93/43/EWG w sprawie higieny środków spożywczych w odniesieniu do transportu morskiego cukru
nierafinowanego luzem (Dz. Urz. WE L 140 z 12.05.1998, str. 10; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz.
13, t. 20, str. 281),
3) dyrektywę Komisji 2004/4/WE z dnia 15 stycznia 2004 r. zmieniającą dyrektywę 96/3/WE przyznającą
odstępstwo od niektórych przepisów dyrektywy Rady 93/43/EWG w sprawie higieny środków spożywczych
w odniesieniu do transportu morskiego płynnych olejów i tłuszczów luzem (Dz. Urz. WE L 15 z 22.01.2004,
str. 25; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 33, str. 19).
Projekt wstępny

Strona 1 z 1
§ 2. 1. Transport morski cukru surowego luzem, który nie jest przeznaczony do spożycia
przez ludzi i do produkcji żywności bez uprzedniego zastosowania pełnego i efektywnego
procesu rafinacji, jest dozwolony w pojemnikach lub kontenerach (zbiornikach), które nie są
używane wyłącznie do transportu środków spożywczych.
2. Pojemniki lub kontenery (zbiorniki), o których mowa w ust. 1, muszą spełniać
następujące wymagania:
1) są dokładnie oczyszczone przed załadunkiem cukru surowego, w celu usunięcia pozostałości
poprzedniego towaru i innych zanieczyszczeń, co potwierdzane jest przez upoważnioną osobę
działającą w imieniu podmiotu odpowiedzialnego za transport cukru surowego na podstawie
kontroli mającej na celu stwierdzenie, czy pozostałości te zostały dokładnie usunięte oraz czy
pojemnik lub kontener (zbiornik) spełnia wymagania niezbędne do zapobieżenia lub
wyeliminowania zagrożenia, albo ograniczenia go do akceptowalnych poziomów;
2) bezpośrednio przed transportem cukru surowego luzem ładunkiem tych pojemników lub
kontenerów (zbiorników) nie był towar w formie ciekłej luzem.
3. Podmioty działające na rynku spożywczym, odpowiedzialne za transport cukru
surowego luzem drogą morską lub za proces rafinacji, są obowiązane do utrzymywania
w czystości pojemników lub kontenerów (zbiorników) oraz sprawdzania, czy spełniają one
wymagania niezbędne do zapobieżenia lub wyeliminowania zagrożenia, albo ograniczenia go do
akceptowalnych poziomów, z uwzględnieniem rodzaju uprzednio przewożonego w nich towaru
oraz obowiązku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1.



§ 3. 1. Podmiot działający na rynku spożywczym, odpowiedzialny za transport cukru
surowego luzem drogą morską, jest obowiązany do posiadania dokumentacji szczegółowo
opisującej:
1) ładunek przewożony bezpośrednio wcześniej w danym pojemniku lub kontenerze (zbiorniku);
2) rodzaj i efektywność procesu czyszczenia zastosowanego przed rozpoczęciem transportu
ładunku cukru surowego, w celu potwierdzenia spełniania przed dany pojemnik lub kontener
(zbiornik) wymagań, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1.


2. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, towarzyszy ładunkowi cukru surowego podczas
wszystkich etapów transportu do rafinerii. Podmiot odpowiedzialny za proces rafinacji jest
obowiązany do przechowywania kopii tej dokumentacji.
Projekt wstępny

Strona 2 z 2
strony : 1 ... 40 ... 80 ... 91 . [ 92 ] . 93 ... 98

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: