eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o odpadach wydobywczych

Rządowy projekt ustawy o odpadach wydobywczych

- projekt dotyczy zapobiegania powstawaniu w przemyśle wydobywczym odpadów wydobywczych, ograniczania ich niekorzystnego wpływu na środowisko oraz życie i zdrowie ludzi, a ponadto określa zasady gospodarowania odpadami wydobywczymi orazniezanieczyszczoną glebą, zasady prowadzenia obiektu unieszkodliwiania odpadówwydobywczych, procedury związane z uzyskiwaniem zezwoleń i pozwoleńzwiązanych z gospodarką odpadami wydobywczymi oraz procedury związane z zapobieganiem poważnym wypadkom w obiektach unieszkodliwiania odpadów wydobywczych kategorii A;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 217
  • Data wpłynięcia: 2008-02-01
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o odpadach wydobywczych
  • data uchwalenia: 2008-07-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 138, poz. 865

217

38.
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie,
39.
Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa
40.
Państwowa Agencja Atomistyki
41.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego
42.
Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych.
Projekt
zostanie
także zamieszczony na stronie internetowej Ministerstwa rodowiska
oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych zostaną zamieszczone na stronie
internetowej Ministerstwa rodowiska oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

3. Przedstawienie wyników analizy wpływu aktu normatywnego na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Brak wpływu.
b) rynek pracy
Obowiązek wykonania prac monitoringowych związanych z prowadzeniem obiektu
unieszkodliwiania odpadów wydobywczych może generować potrzebę zatrudnienia
dodatkowego pracownika.
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Obowiązek wykonania prac monitoringowych związanych z prowadzeniem obiektu
unieszkodliwiania odpadów wydobywczych może generować potrzebę zatrudnienia
dodatkowego pracownika.
d) sytuację i rozwój regionalny
Obowiązek wykonania prac monitoringowych związanych z prowadzeniem obiektu
unieszkodliwiania odpadów wydobywczych może generować potrzebę zatrudnienia
dodatkowego pracownika.
e) ochronę środowiska

Projekt ustawy pozytywnie wpłynie na ochronę rodowiska, w szczególno ci w zakresie
ochrony gleby, wód powierzchniowych i podziemnych przed uciążliwo ciami związanymi z
gospodarką odpadami wydobywczymi.

4. Wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie
budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego
Nie dotyczy.

01/30rch

8
Projekt



ROZPORZ DZENIE
MINISTRA RODOWISKA)

z dnia.......................................


w sprawie projektu zamknięcia i rekultywacji obiektu unieszkodliwiania odpadów
wydobywczych


Na podstawie art. 30 ust. 4 ustawy z dnia ............ o odpadach wydobywczych (Dz. U. Nr
..............poz. ...........) zarządza się, co następuje:


§ 1. Rozporządzenie okre la niezbędne dane do projektu zamknięcia i rekultywacji obiektu
unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz rekultywacji terenu, na który miał wpływ
obiekt unieszkodliwiania odpadów wydobywczych.

§
2. Przy opracowaniu projektu zamknięcia i rekultywacji obiektu unieszkodliwiania
odpadów wydobywczych oraz rekultywacji terenu należy uwzględnić następujące dane:
1) kategorię obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych,
2) formę składowania odpadów wydobywczych;
3) rodzaj składowanych odpadów wydobywczych;
4) specyfika obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych (tama, hałda, staw
osadowy);
5) stopień zapełnienia obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, z
uwzględnieniem obecnego i planowanego rozmiaru obiektu unieszkodliwiania
odpadów wydobywczych, okre lonego przez parametry powierzchni (ha) i pojemno ci
(m3 i Mg);
6) plan zagospodarowania przestrzennego terenu, na który miał wpływ obiekt
unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, oraz terenu do niego przyległego, z
uwzględnieniem przepisów o ochronie gruntów rolnych i le nych;
7) dane o wynikach monitoringu obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych z
ostatnich pięciu lat.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Minister rodowiska



1) Minister rodowiska kieruje działem administracji rządowej – rodowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra rodowiska (Dz.U. Nr 216, poz. 1606).

Uzasadnienie

W art. 30 ust. 4 projektu ustawy o odpadach wydobywczych wskazano, iż minister
wła ciwy do spraw rodowiska może okre lić, w drodze rozporządzenia, niezbędne dane do
projektu zamknięcia i rekultywacji obiektu unieszkodliwiana odpadów wydobywczych oraz
rekultywacji terenu, kierując się zasadami ochrony rodowiska oraz ochrony gruntów.
W rozporządzeniu, do wydania którego upoważnienie zostało zawarte w art. 30 ust. 4
projektu ustawy o odpadach wydobywczych, zostaną okre lone niezbędne dane do projektu
zamknięcia i rekultywacji obiektu unieszkodliwiana odpadów wydobywczych oraz
rekultywacji terenu.
Celem ujednolicenia procedur wprowadzono wytyczne dotyczące zawarto ci wniosku
o wydanie zgody na zamknięcie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych lub jego
czę ci oraz zakres zgody na zamknięcie przedmiotowego obiektu wydawanej przez marszałka
województwa. Do wniosku powinien zostać dołączony projekt zamknięcia i rekultywacji
obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz projekt rekultywacji terenu, na
który miał wpływ obiekt. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby, zostanie wydane
rozporządzenie wskazujące niezbędne dane do takiego projektu.
2


Ocena Skutków Regulacji

1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny

Projekt ustawy dotyczy prowadzących składowiska odpadów przyjmujących do
składowania odpady wydobywcze oraz prowadzących funkcjonujące obiekty
unieszkodliwiania odpadów wydobywczych.

2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt
rozporządzenia zostanie przekazany w ramach konsultacji społecznych do
podmiotów związanych z gospodarką odpadami oraz przemysłem wydobywczym,
stowarzyszeń zrzeszających przedsiębiorców oraz związków zawodowych wskazanych
poniżej:
1.
Wojewodowie
2.
Marszałkowie Województw
3.
Główny Urząd Statystyczny
4.
Główny Inspektor Ochrony rodowiska
5.
Wojewódzcy Inspektorzy Ochrony rodowiska
6.
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej
7.
Związek Rzemiosła Polskiego
8.
Business Centre Club - Związek Pracodawców
9.
Forum Związków Zawodowych
10.
Narodowy Fundusz Ochrony rodowiska i Gospodarki Wodnej
11.
NSZZ „Solidarno ć”
12.
OPZZ
13.
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych
14.
Konfederacja Pracodawców Polskich
15.
Polski Klub Ekologiczny
16.
Instytut na Rzecz Ekorozwoju
17.
Biuro Wspierania Lobbingu Ekologicznego
18.
Centrum Prawa Ekologicznego
19.
Komitet Ochrony rodowiska - Krajowa Izba Gospodarcza
20.
Polska Izba Ekologii
21.
Ogólnopolska Izba Gospodarcza Recyklinguawa
22.
Polska Izba Gospodarki Odpadami
23.
Krajowa Izba Gospodarki Odpadami
24.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego
25.
ABC Recykling S.A.
26.
Wyższy Urząd Górniczy
27.
Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej
28.
Jastrzębska Spółka Węglowa
29.
Katowicki Holding Węglowy
30.
Kompania Węglowa
31.
KWK Bogdanka
32.
Porozumienie Producentów Węgla Brunatnego
33.
Polski Związek Pracodawców Producentów Kruszyw
34.
KGHM Polska Miedź S.A
35.
ZG „Trzebionka” S.A.
36.
ZGH „Bolesław” S.A.

3
37.
Państwowy Instytut Geologiczny
38.
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie,
39.
Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa
40.
Państwowa Agencja Atomistyki
41.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego
42.
Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych.

Projekt
zostanie
także zamieszczony na stronie internetowej Ministerstwa rodowiska
oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych zostaną zamieszczone na stronie
internetowej Ministerstwa rodowiska oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

3. Przedstawienie wyników analizy wpływu aktu normatywnego na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Brak wpływu.
b) rynek pracy
Projekt rozporządzenia będzie miał wpływ na rozwój usług związanych z pracami
organizacyjnymi i technicznymi w obiekcie unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, w
regionach ich funkcjonowania.
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Realizacja
przepisów
rozporządzenia będzie pociągać za sobą skutki finansowe dla
przedsiębiorców, m.in. w zakresie zabezpieczenia i zamknięcia obiektu unieszkodliwiania
odpadów wydobywczych oraz jego dalszego utrzymywania, monitorowania i kontroli oraz
rekultywacji terenów zdegradowanych w wyniku eksploatacji obiektu unieszkodliwiania
odpadów wydobywczych i ewentualnej odpowiedzialno ci za szkody wyrządzone w
rodowisku w wyniku takiej działalno ci.
d) sytuację i rozwój regionalny

Projekt rozporządzenia będzie miał wpływ na rozwój usług związanych z pracami
organizacyjnymi i technicznymi w obiekcie unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, w
regionach ich funkcjonowania.
e) ochronę środowiska
Projekt
rozporządzenia pozytywnie wpłynie na ochronę rodowiska, w szczególno ci w
zakresie ochrony przed uciążliwo ciami związanymi z gospodarką odpadami wydobywczymi,
rekultywacji obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz rekultywacji terenu, na
który ten obiekt miał wpływ.

4. Wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą
obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego

Brak wpływu.

01/31rch

4
strony : 1 ... 10 ... 23 . [ 24 ] . 25 ... 28

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: